Kaksi tarvetta, yksi ratkaisu: Continentalin uusi Conti CrossTrac -rengasvalikoima on suunniteltu niin maanteille kuin maastoonkin29.04.2018 9.11 Kuljetus rakennustyömaille ja -mailla asettaa kovia vaatimuksia työntekijöille, koneille ja renkaille - samoin kuin esimerkiksi puutavaran ajo. Järeys ja pito ovat ne kaksi renkaiden pääominaisuutta, jotka ovat ratkaisevan tärkeitä näissä käyttökohteissa. (Ammattilehti vieraili huhtikuun puolivälissä Continental Construction Innovation Days 2018 -tapahtumassa Malagassa esiteltiin kuorma-autojen ja työkoneiden uusimmat rengasinnovaatiot. KLIKKAA TÄSTÄ JA KATSO VIDEO!) Pidoltaan optimoidut kuvioinnit leveine urineen kuitenkin nopeuttavat ja lisäävät kulumista sekä nostavat polttoaineenkulutusta pinnoitetuilla teillä. Tästä syystä Continentalin Hannoverissa sijaitsevassa tutkimus- ja tuotekehitysosastossa suunniteltiin aivan uusi hyötyajoneuvojen Conti CrossTrac -rengassarja, jonka on tarkoitus ratkaista nämä haasteet ja toimia edelläkävijänä työmaakäytössä. (kuva: Uusi Conti CrossTrac -rengasmallisto tarjoaa HS3 -renkaat ohjaavalle akselille (vas.), HD3 -renkaat vetoakselille ja HT3 -renkaat perävaunuakselille.) Uusissa Conti CrossTrac -renkaissa yhdistyvät parhaat puolet molemmilta aloilta: ne ovat todistetusti järeitä ja luotettavia työjuhtia työmailla ja silti ne tarjoavat maksimaaliset ajokilometrit, erinomaisen kestävyyden ja tasaisen ajon maantiellä.
Rakenne on suunniteltu hyvin niin sisältä kuin ulkoakin Jotta nämä korkeat vaatimukset saadaan täytettyä ja saavutetaan tasapaino maantie- ja maastoajon suorituskyvyn välillä, uusiin Conti CrossTrac -renkaisiin on kehitetty innovatiivinen kuviointi, jonka ansiosta kulutuskestävyys on erinomainen maantie- ja maastoajossa. Keskenään ristiriitaisten käyttövaatimusten välille saavutetaan tasapaino myös siten, että uusiin Conti CrossTrac -renkaisiin on yhdistetty erilaiset laadukkaat pinta- ja pohjaseokset. Pohjaseos on optimoitu alhaista vierintävastusta ja suuria ajokilometrimääriä ajatellen, kun taas pintaseos on suunniteltu optimaalisen pidon, erinomaisen jykevyyden sekä vaikuttavan vaurio- ja viiltokestävyyden tarpeisiin. Pidempi käyttöikä Suunnittelun tuloksena kuljettaja hallitsee kaikki pinnat helposti. Conti CrossTrac -renkaat eivät menetä pitoaan edes kovaa jarrutettaessa tai suuntaa vaihdettaessa. Jykevyyden ansiosta uusien Conti CrossTrac -renkaiden käyttöikä on tavanomaista pidempi. Kun ne ovat kuluneet loppuun, niille voidaan antaa toinen tai jopa kolmas, ensiluokkaisen suorituskykyinen elämä Continentalin kuuma- ja kylmäpinnoitusmenetelmillä. Nämä menetelmät ja erittäin jykevät rungot ovat ContiLifeCycle -konseptin ydin. Konseptin ansiosta renkaiden käyttöikä on moninkertainen, mutta turvallisuuden tai suorituskyvyn vaarantumatta. ContiRe -tuotemerkillä markkinoitavat kuumapinnoitetut renkaat valmistetaan Continentalin pinnoituslaitoksessa, kun taas valikoitu kumppaniverkosto pinnoittaa Conti-Tread -tuotemerkillä markkinoitavat kylmäpinnoitetut renkaat, joissa on ennalta vulkanoitu kulutuspinta. Joustava ja läpinäkyvä ulkorenkaan käsittely täydentää ContiLifeCycle -konseptin: Continental tarjoaa alusta loppuun ulottuvaa ulkorenkaan käsittelyn hallinnointipalvelua aina tarkastuksesta ja varastoinnista ostoon ja kuljetukseen sekä - tarvittaessa - jopa lopulliseen hävittämiseen asti. Kun Continental -renkaat hyödynnetään täysimittaisesti pinnoituksen ja tehokkaan ulkorenkaan käsittelyn avulla, optimoidaan kilometrikustannukset. Näin vähennetään käytön kokonaiskustannuksia - ja ulkorenkaan uudelleenkäyttö auttaa myös säästämään energiaa ja raaka-aineita. Rengasanturit tekevät renkaasta älykkään Kaikki tärkeimmät koot tulevat saataville älykkäänä renkaana, johon on jo tehtaalla asennettu rengasanturit. Älykkäät anturit mittaavat jatkuvasti lämpötilaa ja ilmanpainetta renkaan sisältä ja toimittavat tiedot Continentalin renkaiden valvontajärjestelmille ContiPressureCheck ja ContiConnect. Näin ne voidaan näyttää ajoneuvojen kojetaulussa tai koko kalustoa valvovassa verkkoportaalissa. |