Ford Ranger uudistuu

29.01.2019 10.20

Ford esitteli uuden Ford Ranger ‑lava-auton, joka on entistä tehokkaampi, taloudellisempi ja viimeistellympi sekä varustettu edistyksellisillä kuljettajaa avustavilla järjestelmillä. Malli on kuluttajien ostettavissa kaikkialla Euroopassa vuoden 2019 alkupuolella.

Euroopan myydyimmän lava-auton* tyylikkääseen ja monikäyttöiseen uuteen malliin on nyt saatavana Fordin suorituskykyinen 2-litrainen Ford EcoBlue -dieselmoottori, jonka selektiivinen katalysaattori (SCR) puhdistaa pakokaasut. Moottorin polttoaineenkulutus on automaattimallissa jopa 9 % aiempaa pienempi.

Rangerin tehokkain moottori on 2.0 Ford EcoBlue 213 hv -kaksoisturbodieselmoottori, jonka vääntö on 500 Nm. Siinä on 13 hv ja 30 Nm enemmän kuin edeltävässä 3.2 TDCi -dieselmoottorissa. Rangerin vetokyky ja kantavuus ovat erinomaiset.

Suomessa uusi Ranger 4WD on saatavissa Super Cab- ja Double Cab -korimalleina. Ranger tarjoaa sekä ammatti- että yksityiskäyttäjille entistä paremman mukavuuden, tehokkuuden ja kuljettajan ajomukavuutta parantavia teknologioita, joihin kuuluvat muun muassa Fordin SYNC 3 ja FordPass Connect -modeemi.

Ranger on kokoluokkansa ensimmäinen auto, jossa on vakiovarusteena jalankulkijoiden tunnistuksella varustettu törmäyksenestoavustin ja älykäs nopeudenrajoitin. Nykyisten edistyksellisten kuljettajaa avustavien järjestelmien lisäksi tarjolla on nyt myös aktiivinen pysäköintiavustin. Yhdessä nämä teknologiat vähentävät ajamisen rasitusta ja auttavat välttämään törmäyksiä tai lieventävät niiden vaikutuksia.

”Uusi Ford Ranger tarjoaa lyömättömän yhdistelmän voimaa, taloudellisuutta ja älykkäitä kuljettajaa avustavia järjestelmiä. Uudenaikainen SCR-tekniikkaa hyödyntävä pakokaasunpuhdistusjärjestelmä Ford EcoBlue -dieselmoottorimalleissa puhdistaa pakokaasut jopa paremmin kuin nykyiset tiukat päästömääräykset vaativat”, kertoo Roelant de Waard (Vice President, Marketing, Sales & Service, Ford of Europe). ”Uusi Ford Ranger Raptor nostaa kierroksia vielä entisestäänkin, kun tämä todellisille offroad-harrastajille tarkoitettu ainutlaatuinen, vaikuttava ja täydellinen lifestyle-maastoauto tulee markkinoille.”

Rangerin tehokkaissa Double Cab 213 hv -malleissa on nyt vakiovarusteena mukavuutta parantava Active Noise Control -tekniikka. Erinomaisesti varusteltu Ranger Wildtrak ja ylellinen Ranger Limited tarjoavat uusia premium-luokan ominaisuuksia, kuten easy-lift-takalaidan.

Uuden Rangerin kahluusyvyys 800 mm ja maavara 230 mm ovat luokkansa huippua. Auto on suunniteltu kulkemaan mukavasti vaativassakin maastossa sekä työ- että vapaa-ajan käytössä. 29 asteen lähestymiskulma ja 21 asteen jättökulma antavat kuljettajalle hyvät mahdollisuudet selvitä jyrkistäkin esteistä. Vahvoja maastoajo-ominaisuuksia täydentää 3 500 kilogramman vetopaino ja jopa 1 252 kilogramman kantavuus.

Ford myi vuonna 2018 Euroopassa 51 500 Rangeria, minkä ansiosta se oli luokkansa myydyin auto. Myynti kasvoi edellisestä vuodesta 15 prosenttia.* Ford Performancen kehittämä uusi Ranger Raptor – tähän asti suorituskykyisin ja tehokkain Ranger – tulee elämyksiä etsivien asiakkaiden saataville Euroopassa vuoden 2019 puolivälissä.

2.0 Ford EcoBlue – erinomainen suorituskyky

Rangerin taloudellinen ja optimaalisen tehokas uusi 2.0 Ford EcoBlue -dieselmoottori on tarjolla seuraavina tehovaihtoehtoina:

  • Yksi muuttuvageometrinen turboahdin, 130 hv tehoa ja 340 Nm vääntöä. Arvioidut CO2-päästöt 209 g/km ja polttoaineen kulutus 8,0 l/100 km. (Ei saatavana Suomessa)
  • Yksi muuttuvageometrinen turboahdin, 170 hv tehoa ja 420 Nm vääntöä. Arvioidut CO2-päästöt 216 g/km ja polttoaineen kulutus 8,3 l/100 km. (Huom! Päästöt ja kulutus ilmoitettu NEDC-mittaustavalla)
  • Kaksoisturboahdintekniikka, jossa on muuttuvageometrinen suurpaineturbo ja kiinteäsiipinen pienpaineturbo. 213 hv tehoa ja 500 Nm vääntöä, arvioidut CO2-päästöt 228 g/km ja polttoaineen kulutus 9,2 l/100 km. (Huom! Päästöt ja kulutus ilmoitettu NEDC-mittaustavalla)

Pienikokoinen turboahdin on kehitetty syöttämään moottoriin pienillä kierroksilla enemmän ilmaa kuin edeltävässä 2.2 TDCi -dieselmoottorissa, mikä tekee moottorista herkemmin reagoivan kaikilla kierrosalueilla.

Kaksoisturbomallissa kaksi peräkkäin asennettua turboahdinta parantavat moottorin vääntöä ja reagointikykyä pienillä kierroksilla. Suuremmilla kierrosluvuilla suurempi turbo toimii yksinään ja tuottaa enemmän tehoa.

Kuusivaihteisen manuaalivaihteiston lisäksi 170 hv ja 213 hv -malleihin on saatavissa Fordin huippuluokan kymmenvaihteinen automaattivaihteisto, jonka suorituskyky ja kestävyys on todistettu niin Ford F-150 ‑lava-autossa kuin uudessa Ford Mustangissakin. Laaja välityssuhdealue ja reaaliaikainen vaihtotapahtuman ajoitus – jonka avulla vaihteisto sopeutuu muuttuviin olosuhteisiin – takaavat, että kaikissa ajo-olosuhteissa valittuna on suorituskyvyn, polttoaineenkulutuksen ja ajomukavuuden kannalta optimaalinen vaihde.

Fordin todellisiin ajosykleihin perustuva testaus osoittaa, että uudella kymmenvaihteisella automaattivaihteistolla varustetun auton polttoaineenkulutus on yhdeksän prosenttia ja manuaalivaihteistolla varustetun auton neljä prosenttia alhaisempi verrattuna vastaaviin poistuviin malleihin.

Uudessa edeltäjäänsä pienemmässä nelisylinterisessä 2.0 Ford EcoBlue -dieselmoottorissa on erilaisia kitkaa vähentäviä uusia teknologioita, kuten 10 mm porrastettu kampiakselirakenne, joka vähentää hankaus/kitkavoimia sylinterien reunoihin, sekä optimoitu yksiosaista nokka-akseliasennelmaa käyttävä venttiilikoneisto.

Suorituskykyä parannetaan pietsosähköteknogialla toimivien ruiskutussuuttimien avulla, jolloin polttoaineenruiskutus on erittäin hienosäädettyä ja vasteherkkää. Vastaavaa teknologiaa käytetään tavallisesti premium-luokan henkilöautojen moottoreissa.

Monipuoliset yhteydet kuljettajalle

Uudessa Ford Rangerissa on edistyksellisiä tietoliikenneominaisuuksia, jotka huolehtivat omistajien ja käyttäjien yhteyksistä ajon aikana.

FordPass Connectin avulla Ranger toimii liikkuvana WiFi-yhteyspisteenä, johon voi kytkeä jopa kymmenen WiFi-yhteydellä varustettua laitetta. FordPass Connect yhdessä älypuhelimeen ladattavan FordPass-mobiilisovelluksen kanssa parantavat auton omistajan ja kuljettajan käyttökokemusta. Järjestelmässä on myös tuottavuutta parantavia ominaisuuksia, joita ovat esimerkiksi:

  • Ajoneuvon tila, jonka avulla kuljettaja voi ennen lähtöä tarkistaa älypuhelimensa näytöltä esimerkiksi öljynpaineen, rengaspaineen ja ajokilometrit.
  • Ajoneuvon paikannus, joka auttaa kuljettajia löytämään autonsa ruuhkaisilla parkkipaikoilla tai entuudestaan vieraissa työkohteissa.
  • Etätoimintojen kuten etälukituksen/-avauksen avulla kuljettaja voi etäavata ovet tai varmistaa, että auton ovet ovat lukossa.

Autossa on myös mm. Apple CarPlayn kanssa yhteensopiva Ford SYNC 3 ‑tietoviihdejärjestelmä, jota voi käyttää yksinkertaisin puhekomennoin tai 8” värikosketusnäytön nipistys-, laajennus- ja pyyhkäisytoiminnoin. Fordin MyKey-järjestelmän avulla ajoneuvokannasta vastaavat voivat ohjelmoida avaimen niin, että nopeutta ja radion äänenvoimakkuutta rajoitetaan ja turvallisuusominaisuudet kytketään pysyvästi päälle.

Älykkäämpi ja turvallisempi ajokokemus

Uusi Ranger on luokkansa ensimmäinen auto, jossa on vakiovarusteena jalankulkijoiden tunnistuksella varustettu törmäyksenestoavustin ja älykäs nopeudenrajoitin, jotka auttavat kuljettajaa välttämään onnettomuudet tai lieventämään niiden vaikutuksia sekä välttämään kalliit ylinopeussakot.

Fordin käyttämä jalankulkijoiden tunnistustekniikka tunnistaa ajoradalla olevat ihmiset etukameran ja tutkan avulla ja jarruttaa automaattisesti, jollei kuljettaja reagoi varoituksiin. Jos järjestelmä havaitsee jalankulkijan ja tulkitsee, että törmäysvaara on todennäköinen, se antaa ensin kuljettajalle varoitusäänimerkin, ja mittaristoon tulee näkyviin varoitusmerkkivalo.

Jos kuljettaja ei reagoi varoituksiin, järjestelmä valmistelee jarrujärjestelmän hätäjarrutusta varten siirtämällä jarrupaloja lähemmäs jarrulevyjä. Jos kuljettaja ei edelleenkään reagoi, järjestelmä jarruttaa automaattisesti, jotta vältytään törmäykseltä.

Älykkäässä nopeudenrajoittimessa yhdistyvät Fordin nopeudenrajoitin ja liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä, jotka yhdessäauttavat pitämään uuden Rangerin ajonopeuden muuttuvien nopeusrajoitusten mukaisina.

Kuljettaja voi ottaa älykkään nopeudenrajoittimen käyttöön ja asettaa suurimman sallitun ajonopeuden ohjauspyörän säätimillä. Järjestelmä seuraa liikennemerkkejä tuulilasiin asennetulla kameralla ja hidastaa auton nopeutta, jos nopeusrajoitus on alhaisempi kuin asetettu suurin sallittu nopeus. Kun nopeusrajoitus nousee, järjestelmä antaa kuljettajan kiihdyttää asetettuun nopeuteen, kunhan se ei ylitä uutta nopeusrajoitusta.

Rangeriin tulee nyt ensimmäistä kertaa myös Fordin avaimeton keskuslukitusjärjestelmä ja Ford Power -käynnistyspainike. Lisäksi takalaidan lukko on nyt yhdistetty osaksi keskuslukitusjärjestelmää. Valinnaisvarusteena on saatavissa aktiivinen pysäköintiavustin, joka auttaa taskupysäköinnissä ohjaamalla auton pysäköintipaikkaan. Kuljettajan tarvitsee käyttää vain kaasu- ja jarrupoljinta.

Mukana ovat jo entuudestaan tutut ajomukavuutta parantavat ja kuljettajaa avustavat järjestelmät, kuten kaistavahti ja kaistanpitoavustin, aktiivinen vakionopeudensäädin ja törmäyksenvaroitusjärjestelmä, liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä, etu- ja takapysäköintianturit, peruutuskamera ja vakiovarusteinen ESC- ajovakaudenhallintajärjestelmä, jonka toimintoja ovat mm. kaatumisenestojärjestelmä ja perävaunun hallintajärjestelmä.

Lisäksi uuden Rangerin ajo-ominaisuuksia on kehitetty jousitusta uudistamalla. Jousien ja iskunvaimentimien ominaisuuksia on säädetty tarjoamaan kunkin mallin ominaispiirteiden mukainen ajokokemus.

Vahva, moderni muotoilu

Uusi Ranger on edustavasti ja näyttävästi muotoiltu. Uudistuksiin kuuluvat uudelleen muotoiltu etupuskuri ja etusäleikkö. Uusia premium-luokan värivaihtoehtoja ovat Diffused Silver ja Blue Lightning, ja paremmin varustelluissa malleissa on Xenon-ajovalot ja LED-päiväajovalot.

Henkilöautomaisen mukava sisustus on nyt saanut Ebony Black -väriteeman, ja maalatut pinnat ovat entistä kiiltävämpiä ja täyteläisempiä. 10-vaihteisella automaattivaihteistolla varustetuissa malleissa on lisäksi laadukkaamman vaikutelman antava vaihteenvalitsimen nuppi. Ylellisen Ranger Limited -mallin varustukseen kuuluvat mustalla nahalla verhoillut istuimet ja tämän mallin yksilölliset 17” kevytmetallivanteet.

Edustava ja huomiota herättävä uusi Ranger Wildtrak erottuu joukosta Saber Orange -ulkovärinsä sekä sille kontrastia tuovan ainutlaatuisen tumman titaanin värisen säleikön ja pyöränkaarissa olevien säleiköiden ansiosta. Samaa titaanikorostusväriä käytetään myös sivupeilien koteloissa, ovenkahvoissa ja kuormalavan kuormansidontapisteissä antamaan rohkea, urheilullinen vaikutelma.

Wildtrak-mallin uusi mattapintaisilla kromiosilla, kiiltävillä koristelistoilla ja osittain nahalla verhoilluilla, Wildtrak-logoilla koristelluilla istuimilla varusteltu sisustuson entistä laadukkaamman ja urheilullisemman oloinen.

Sekä Limited- että Wildtrak-malleissa on uusi easy-lift-takalaita, jonka kaasujousi keventää huomattavasti takalaidan nostamista yläasentoon.

”Uusi Ford Ranger on valmis nykymaailman haasteisiin: se on erittäin kestävä ja vahva kuljettamaan kuormia arkena, ja viikonloppuna sillä voi kätevästi kuljettaa vaikkapa vesijetin rannalle tai hinata trailerilla mönkijän maastoajoreitille.”, de Waard sanoo.

# # #

*Uusimpien marraskuun loppua 2018 koskevien tietojen mukaan. Ford of Europen myynti tapahtuu yhtiön 20 perinteisellä Euroopan markkina-alueella, joilla sitä edustavat kansalliset myyntiyhtiöt: Itävalta, Belgia, Britannia, Tšekin tasavalta, Tanska, Suomi, Ranska, Saksa, Kreikka, Unkari, Irlanti, Italia, Alankomaat, Norja, Puola, Portugali, Espanja, Romania, Ruotsi ja Sveitsi.

23.04.2024 11.11Trelleborg esittelee viimeisimmät rengasinnovaatiot Intermat Construction Fair -messuilla Pariisissa, Ranskassa 24.-27. huhtikuuta
23.04.2024 9.10Ponssen osavuosikatsaus Q1/2024 - Liikevoitto jäi heikoksi
23.04.2024 8.51Maanmittauslaitoksen ilmakuvaus- ja laserkeilauskausi käynnistyi - Taivaalla viipyilevä kone kuvaa rakennukset ja tiet
22.04.2024 12.00Metsätuhot vuonna 2023 -raportti: Kirjanpainajan aiheuttama kuusikuolleisuus kolminkertaistunut
22.04.2024 9.55Traficomin katsastuksen vikatilastot julkaistu - miltei joka viides sähköauto hylättiin
22.04.2024 9.09Kohlerilta uusi HVO generaattori teollisuuskäyttöön
22.04.2024 8.55MAN käynnistää autonomisen kuorma-auton koeajot liikenteessä
21.04.2024 12.00Uusiutuvan dieselin käyttö raidekuljetuksissa pienentää WISA-vanerien hiilidioksidipäästöjä neljänneksen
21.04.2024 9.00Pohjoinen Teollisuus -suurtapahtuma on tiukasti teollisuuden ajan hermoilla
20.04.2024 17.00JENZ - synonyymi hakkurille on myös murskain
19.04.2024 21.00KATSO TÄSTÄ MAAMESS 2024 -LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
19.04.2024 17.00Kuorma-autoilla kuljetettujen tonnikilometrien määrä väheni vuonna 2023
19.04.2024 14.00TAVO Oy:stä Champion voiteluaineiden virallinen jälleenmyyjä
19.04.2024 9.00Energiapäivä Karvialla lauantaina 4. toukokuuta - esittelyssä laajasti alan kalustoa
18.04.2024 9.39Finnveran Rahoitus ja kasvu -katsaus: Valtiontukikilpailu on Suomelle myrkkyä
17.04.2024 11.11MAN laajentaa eTruck-valikoimaa kolmesta yli miljoonaan vaihtoehtoon
17.04.2024 10.05Työkoneiden vuokramarkkinan odotetaan supistuvan tänä vuonna - Kasvun povataan alkavan ensi vuonna
16.04.2024 13.00Nimitykset: Juha-Matti Raatikainen Witraktorin liiketoimintajohtajaksi
16.04.2024 11.35Metsäteollisuus ry: Historiallisen korkeat kantohinnat - kaikelle puulle hyvä kysyntä
16.04.2024 11.11Trelleborg ja Mitas -renkaiden hintoihin korotuksia toukokuun alusta lukien
16.04.2024 11.00Metsäbiotalouden tiedepaneeli: Erot metsävaroissa ja niiden laskennassa mutkistavat EU:n yhteistä metsä- ja ilmastopolitiikkaa
16.04.2024 10.45Mikkeliin rakenteilla S ja V Variksen uusi Scania-palvelukeskus - avajaisia vietetään loppuvuodesta 2025
16.04.2024 10.00Uusi Dacia Duster sai Suomen hinnat
16.04.2024 9.00Nokian Renkaat esittelee Soil King VF -tuoteperheen suuritehoisille traktoreille
16.04.2024 7.00Tuulivoimapuistojen maankäytön sopimuksia helppo parantaa
15.04.2024 9.22Turvalasin rikkoutuminen metsäkoneessa johtuu usein onnettomuudesta
15.04.2024 8.00Teollisuustuotanto väheni helmikuussa 2024 edellisestä kuukaudesta mutta kasvoi edellisestä vuodesta - kasvua metsäteollisuudessa
14.04.2024 11.00Tamtron Group Oyj tuo markkinoille mullistavan AI-pohjaisen automaattisen materiaalien tunnistusjärjestelmän
13.04.2024 10.00SKALin Kujala: Kehysriihestä kasvua panostuksilla väyliin
12.04.2024 23.00KATSO TÄSTÄ MANSEN MÖRINÄT LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
11.04.2024 10.00SSAB ja Manitou Group sopimukseen fossiilivapaan teräksen toimituksista
11.04.2024 8.00Metsä Groupin ja CollectiveCrunchin tekoälysovellus voitti kansainvälisen innovaatiokilpailun
10.04.2024 13.00SKAL selvitti: kuorma-autojen päästövähennyslaitteiden toimintavarmuus huonoa - neljällä viidestä ongelmia
10.04.2024 10.00John Deere Forestry Oy on tehnyt aiesopimuksen fossiilivapaan teräksen toimituksesta SSAB:n kanssa
10.04.2024 8.00Metsä Group aloittaa puukuidusta valmistettujen Muoto?-pakkauksien uuden kehitysvaiheen
09.04.2024 14.55HydSupply hakee osaajia palvelukseensa - katso tästä lisätietoja...
09.04.2024 13.12Man aloittaa vetypolttomoottorikuorma-autojen asiakastoimitukset
08.04.2024 10.55Puuenergian käyttö kasvussa Pirkanmaalla
08.04.2024 10.50Männyn kukinnasta odotettavissa runsasta
08.04.2024 7.50Neste ja Lotte Chemical aloittavat uusiutuviin kemikaaleihin ja muoveihin liittyvän yhteistyön
07.04.2024 12.00Laadukkaat traktorimönkijät vaativaan ammattikäyttöön
06.04.2024 14.00Vermeer tarjoaa monitoimikoneet energiapuulle
06.04.2024 9.00Maailmantalouden tilanne supisti metsäteollisuuden ulkomaankauppaa vuonna 2023
05.04.2024 21.00KATSO TÄSTÄ 5.4. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
05.04.2024 14.00Mersun museoikään ehtinyt G-sarja uudistuu jälleen - Tarjolla myös sähköisellä voimalinjalla
05.04.2024 13.13Tilastokeskus: Uusien sähköautojen osuus pudonnut selvästi aiemmasta
05.04.2024 9.00Nimitykset: Vesa Karjalainen palvelutuotemyyjäksi Volvo Truck Center Tampereelle ja Lahteen
04.04.2024 11.19Aluehallintoviraston ympäristöasioiden lupapalvelussa uusia karttatoimintoja
04.04.2024 11.11Logistiikkaselvitys: Kanta-Häme merkittävä tavaraliikenteen välittäjämaakunta
04.04.2024 10.33Tervetuloa Renault Trucks Diamond Tour -koeajokiertueelle 9.4.-3.5.2024
04.04.2024 10.10Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
04.04.2024 10.00Hedin aloittaa Corveten maahantuojana Suomessa
04.04.2024 7.33Valmet toimittaa höyryturbiiniautomaation jätteenkierrätyslaitokselle Itävaltaan
04.04.2024 7.00Vantaan Energia valinnut AFRYn suunnittelemaan maailman suurinta lämmön kausivarastoa ja johtamaan hankkeen rakentamista
03.04.2024 17.11Ponssen toimintamalli uudistuu
03.04.2024 16.40Metsä Fibre aloittaa neuvottelut lomautuksista Kemin biotuotetehtaalla
03.04.2024 15.00Jarno Hietasaari on nimitetty Volvo-kuorma-automyyjäksi Wetteri Powerille
03.04.2024 14.23Fogmaker Finland Oy vahvistaa myyntitiimiään
03.04.2024 12.09Kempower lanseeraa megawattilatausjärjestelmänsä
03.04.2024 12.02Nosturimestarikilpailu saa jatkoa - ensimmäinen osakilpailu Mansen Mörinöillä
03.04.2024 10.20Konecranes osti saksalaisen satamalaitevalmistaja Kocks Kranbaun
03.04.2024 10.08Traficon havaitsi rengasmarkkinoilla hyväksymättömiä nastarenkaita -
03.04.2024 8.00Lapin Kumin miljoonainvestointi Jyväskylään valmistui
03.04.2024 7.00Hiabille suuri WALTCO-takalaitanostintilaus Yhdysvalloista
02.04.2024 12.00Autojen ensirekisteröinneissä ei mitään uutta - käytettyjen autojen kauppa vilkastunut
02.04.2024 10.05Einari Vidgrén Säätiö palkitsee vastuullisia metsäosaajia
02.04.2024 10.01SSAB jatkaa vihreää siirtymäänsä investoinnilla fossiilivapaaseen minimill-tuotantolaitokseen Luulajaan
02.04.2024 8.15Tampereella kehitetään sujuvaa, kestävää ja käyttäjiä palvelevaa liikennettä vientimarkkinoille
02.04.2024 7.55Suomen metsäkeskuksen uudistunut organisaatio panostaa tietoon ja sähköisiin palveluihin
01.04.2024 12.00Energiapuunkorjuu tärkeä osa metsänhoitoa ja puukauppaa
01.04.2024 11.00Nykyaikaiset ritiläautot tehostaa metsäkoneurakointia
29.03.2024 23.00KATSO PÄÄSIÄISEN LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
29.03.2024 11.00Puunkorjuu ja kaukokuljetus 2023 julkaistu
29.03.2024 10.11Sähköautojen latauspiste pakolliseksi ei asuinkäytössä oleviin rakennuksiin - asennusaikaa 31.12.2024 asti
29.03.2024 8.00Lapinjärven tutkimusmetsässä kaadetaan aidanvieruspuita purkutöitä varten
28.03.2024 11.00Bensiinin keskihintojen nousu kiihtyi maaliskuussa 2024
28.03.2024 8.00Metsäalan kannattaa kohdata luontovaikuttajat ennakkoluulottomasti
27.03.2024 10.30Ranuasta kaavaillaan yli 120 tuulivoimalan tuulivoimapuistoa
26.03.2024 11.00Henry Äyräväinen nimitetty Nisula Forestin aluemyyntipäälliköksi
26.03.2024 10.00Markus Ritala nimitetty Sajas Groupin toimitusjohtajaksi
26.03.2024 9.00Kymmenen miljoonan tutkimushankkeessa kehitetään liikkuvien työkoneiden ja ihmisten yhteistoimintaa
26.03.2024 8.00Valmet toimittaa Valmet DNA -automaatiojärjestelmän Lostockin jätteenpolttolaitokselle Northwichiin Isoon-Britanniaan
25.03.2024 12.00Pohjoinen Teollisuus -suurtapahtuma on tiukasti teollisuuden ajan hermoilla
25.03.2024 11.45Päivittynyt Vito-mallisto on saatavana sekä taka- että nelivetoisina
25.03.2024 10.10Suomen metsäkeskuksen tulevaisuuskatsauksen mukaan metsähakkeelle riittää kysyntää jatkossakin
25.03.2024 10.00Ajokortin ulkoasu uudistuu vastaamaan nykyaikaisia turvavaatimuksia
25.03.2024 9.13Ensimmäinen julkinen latausdemonstraatio yli 700 kW:n ja 1 000 A:n teholla sähköauton kanssa
25.03.2024 9.11Metsästäjäliitto: Mökkiläisten apua kaivataan vieraspetotalkoisiin
24.03.2024 16.00AMMATTILEHTI KOEAJAA: Iveco Daily 35S16A8V Hi-Matic - Perus Daily
23.03.2024 12.00Oripään Hakepalvelu Oy: Lisää haketustehoa kasvavaan kysyntään
22.03.2024 23.11KATSO 22.3. LÄHETYS VILLISTÄ LÄNNESTÄ TURUSTA! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
22.03.2024 9.00SKAL: Kuljetukset turvattava
22.03.2024 8.00Metsä Group ja ANDRITZ rakentavat koetehtaan uusien ligniinituotteiden kehittämiseksi
21.03.2024 18.00Terät ratkaisevassa roolissa bioenergiakoneiden tuottavuudessa
21.03.2024 12.33Komatsu XT-voimansiirto saatavilla nyt myös 875-kuormatraktoriin
21.03.2024 12.11SSAB tuo markkinoille maailman ensimmäisen päästöttömän teräsjauheen
21.03.2024 11.01Metsä Board vetäytyy Kaskisten taivekartonkitehdashankkeesta
21.03.2024 11.00MAN: Linja-autojen myynti vahvassa kasvussa
21.03.2024 9.00Metsä Group ilmoittaa vähentävänsä fossiilisten kemikaalien käyttöä puunkorjuussa
20.03.2024 17.10Vientiteollisuuden puheenjohtajat: SAK:n toiminta ei palvele Suomen ja suomalaisten etua - "Neuvotteluissa sovitun työrauhan merkitys näyttää olevan hyvin pieni"

Näytä lisää »