DB Schenker aloittaa säännöllisen liikennöinnin täyssähköisellä HCT-yhdistelmällä04.10.2023 13.33
DB Schenker ottaa käyttöön Suomen ensimmäisen täyssähköisen HCT-yhdistelmän. Täyssähköisestä vetoautosta ja kahdesta puoliperävaunusta koostuvan yhdistelmän suurin sallittu kokonaismassa on 68 tonnia. Testikäytössä oleva täyssähköinen HCT-yhdistelmä tukee DB Schenkerin kestävän kehityksen strategiaa omasta toiminnasta aiheutuvien päästöjen vähentämisessä. Sen käytön aikaiset päästöt ovat nolla, ja ainoat päästöt aiheutuvat auton ja latausinfrastruktuurin rakentamisesta sekä ostettavan sähkön tuotannosta. "DB Schenker haluaa toimia suunnannäyttäjänä ympäristöystävällisissä logistiikkaratkaisuissa. Olemme sitoutuneet paitsi tarjoamaan asiakkaillemme kestäviä ja innovatiivisia kuljetusvaihtoehtoja, myös kehittämään koko toimialaa kohti vastuullisempaa huomista. Täyssähköinen HCT-yhdistelmämme on investointi tulevaisuuteen ja tärkeä askel siirryttäessä kohti nollapäästöisiä ajoneuvoja”, sanoo Harald Knaapinen, DB Schenkerin Suomen maakuljetuksista vastaava johtaja. Uusi yhdistelmä otetaan käyttöön DB Schenkerin kappaletavara- ja pakettikuljetusten runkoliikennöintiin Vantaan ja Lempäälän terminaalien välillä. Ilta- ja yöaikaan liikennöitävän runkolinjan lisäksi yhdistelmää hyödynnetään Lempäälän ja Hämeenlinnan välisiin, aamupäivällä ajettaviin kappaletavaroiden nouto- ja jakelukuljetuksiin. Kolmessa vuorossa kulkevaa yhdistelmää ladataan vuorojen välissä DB Schenkerin terminaaleihin rakennetuilla teholatauslaitteilla. |