Uusi Ford Transit on nyt entistäkin tehokkaampi ja tuottavampi

01.10.2019 11.09


Yli 4 600 uudistetun osan sekä kehittyneen voimansiirron ja kuljettajaa avustavien teknologioiden ansiosta uuden Ford Transitin kantavuus on parempi, polttoaineenkulutus pienempi ja sitä on helpompi ajaa ja käyttää.

Fordin parannetun EcoBlue-dieselmoottorin kulutus on jopa 7 prosenttia pienempi, mikä auttaa pienentämään auton käyttökustannuksia. Transitin uusi, segmenttinsä ensimmäinen 48 voltin EcoBlue Hybrid –kevythybriditeknologia vähentää polttoaineenkulutusta jopa 8 prosentilla

Uudessa Transitissa on laaja valikoima lentokoneteollisuudessa käytettävän CAD-ohjelman avulla toteutettuja toimenpiteitä auton painon vähentämiseksi. Tämän ansiosta auton kantavuus on parantunut jopa 80 kiloa. Lisäksi käyttäjät voivat maksimoida auton tehokkuutta ja käyttöaikaa kehittyneiden yhteysominaisuuksien, kuten FordPass Connect ‑modeemiteknologian avulla.

Kehittyneet kuljettajaa avustavat teknologiat auttavat pysäköimään handsfree-toiminnolla, pysymään nopeusrajoitusten rajoissa ja välttämään törmäyksiä tai pienentämään niiden vaikutuksia kaupunkiajossa.

”Ikoninen Ford Transit nostaa jälleen kerran rimaa yritysten tuottavuuden tehostamisessa sekä tarjoaa paremman kantavuuden, taloudellisuuden ja yhdistettävyyden. Tämän ansiosta kaikenkokoiset yritykset voivat maksimoida toimintansa tehokkuutta”, kertoo Michael McDonagh, Transit Global Chief Programme Engineer, Ford of Europe. ”Ford määrää nyt myös sähköistämisen tahdin segmenttinsä ensimmäisellä, kuljetusyrityksille ihanteellisesti sopivalla kevythybridivoimansiirrolla.”

Uusi Ford Transit on nyt myynnissä Euroopassa. Se perustuu menestyksekkääseen poistuvaan malliin, jonka ansiosta Transit on vakiinnuttanut asemansa segmenttinsä johtajana sekä Euroopassa että Pohjois-Amerikassa. Myynnin kasvu on jatkunut Euroopassa vuonna 2019. Ford Transit –mallisto teki tänä vuonna vuoden toisen vuosineljänneksen myyntiennätyksen 68 800 myydyllä autolla, missä on kasvua 2,7 prosenttia vuoden 2018 toiseen vuosineljännekseen verrattuna.

Ford on myös uudistanut tonnikokoluokan Transit Custom –pakettiautoa, johon on nyt tarjolla uusi EcoBlue-dieselmoottori, EcoBlue Hybrid –kevythybridivoimansiirto (mHEV) ja ladattava hybridi (PHEV) sekä edistyksellisiä yhdistettävyysratkaisuja ja kuljettajaa avustavia teknologioita.

Taloudellisuutta ja vaihtoehtoja

Fordin tehokasta, taloudellista ja edistyksellistä 2,0 litran EcoBlue-dieselmoottoria on optimoitu entisestään: polttoaineenkulutus on laskenut Fordin, WLTP-mittauksiin perustuvien, tietojen mukaan 7 prosenttia. Uuden kuusivaihteisen Ford Transitin WLTP-mittaustavan mukaiset CO2-päästöt ovat alkaen 200 g/km ja polttoainetehokkuus alkaen 7,6 l/100 km.*

Polttoainetehokkuutta tukee parannettu polttoaineen ruiskutusjärjestelmä, joka nostaa huippupaineen 2 200 baariin, minkä ansiosta palaminen on entistä tehokkaampaa. Uusissa teräsmännissä on ohuempi helma kuin aikaisemmissa alumiinimännissä, mikä pienentää moottorin kitkaa. Muuttuvavirtauksinen öljypumppu vähentää tehohäviöitä mukauttamalla öljyn määrän tarpeen mukaan.

Kaksitonnisen Transitin polttoainetaloudellisuutta parantaa myös mallissa nyt ensimmäistä kertaa oleva sähköisesti tehostettu ohjaus (EPAS). Lisäksi ajoneuvon painoa on vähennetty erilaisilla toimenpiteillä, joita ovat muun muassa alhaisen vierintävastuksen renkaat ja aerodynaamiset parannukset. Polttoaineen kulutusta pienentävä Auto-Start-Stop ‑järjestelmä on vakiovarusteena koko mallistossa.

Ensimmäistä kertaa hyötyajoneuvoon saatava uusi EcoGuide-teknologia tekee polttoaineen säästämisen vielä helpommaksi. EcoGuide hyödyntää GPS-paikannusta, joka ilmoittaa, milloin on hidastettava ja vaihdettava vaihdetta tulevien tilanteiden mukaan. Se ilmoittaa jopa tilanteista, jotka eivät vielä ole edes näkyvissä, kuten risteyksistä, nopeusrajoituksista ja mäistä.

Uuteen Transitiin on saatavilla 2,0 litran EcoBlue-dieselmoottorin tehovaihtoehtojen 105 hv, 130 hv ja 170 hv lisäksi uusi tehovaihtoehto 185 hv, jonka vääntö on 415 Nm. Kaikki moottorivaihtoehdot hyötyvät parannetusta turboahtimen muotoilusta, jonka avulla voidaan saavuttaa laajempi vääntöalue aikaisempaa laajemmalla kierroslukualueella.

Etuvetoisten mallien kuusivaihteisen automaattivaihteiston lisäksi takavetoisiin Transit-malleihin tulee keväällä 2020 saataville Fordin erittäin tehokas ja reagoiva 10-vaihteinen automaattivaihteisto. Automaattivaihteisto sisältää Adaptive Shift Scheduling ‑toiminnon, joka osaa optimoida vaihteenvalinnan ajoituksen yksilöllisen ajotavan mukaan.

Segmentin ensimmäinen EcoBlue Hybrid -kevythybriditeknologia

Etu- ja takavetoisiin Transit-malleihin on saatavana innovatiivinen EcoBlue Hybrid 48 voltin dieselkevythybridivoimansiirto, joka on WLTP-mittauksen mukaan keskimäärin 3 prosenttia polttoainetaloudellisempi verrattuna vastaavaan 2,0 litran EcoBlue-dieselmalliin. Jopa kahdeksan prosentin hyöty voidaan saavuttaa ajo-olosuhteiden mahdollistaessa maksimaalisen polttomoottorin käytön akun lataamisessa. 

Transit EcoBlue Hybrid ‑kevythybridimallit on suunniteltu erityisesti polttoainetaloudellisuuden maksimoimiseksi. Malleissa hihnakäyttöinen integroitu laturi korvaa tavallisen laturin, minkä ansiosta energiaa voidaan ottaa talteen ajoneuvon hidastaessa ja ladata 48 voltin litiumioni-ilmajäähdytteistä akustoa. Varastoitua energiaa käytetään moottorin väännön apuna tavallisen ajon ja kiihdytyksen yhteydessä ja ajoneuvon sähköisiä apulaitteita käytettäessä.

Transit_2020_kontti.JPG

Vähemmän painoa, enemmän kantavuutta

Auton painoa vähentävien toimenpiteiden ansiosta uuden Ford Transitin kantavuus on entistä suurempi, mikä lisää tuottavuutta. Käyttäjät voivat myös edelleen hyötyä uusimmista turvallisuusominaisuuksista ja kuljettajaa avustavista teknologioista.

Painon vähentäminen on saavutettu käyttämällä ”marginaalisten säästöjen” menetelmää, jossa käytetyt osat on optimoitu painon, vahvuuden ja kestävyyden suhteen hyödyntämällä lentokoneteollisuuden CAD-ohjelmistoa. Esimerkiksi uusi takavetoinen Transit 350 L3 H2 ‑malli on 80 kg kevyempi kuin vastaava poistuva sama malli. Etuvetoisena sama malli on 48 kg kevyempi. 3,5-tonnisten mallien nettokantavuus on jopa 1 418 kg.

Uuden Transitin kevyt alumiininen konepelti painaa 5,4 kg vähemmän kuin vastaava teräksinen konepelti vahvuudesta tinkimättä. Suurin 14,7 kg:n säästö on saavutettu muotoilemalla uudelleen takavetoisen mallin taka-akseli. Uusi erittäin luja ja kevyt komposiittiväliseinä on 4,4 kg kevyempi verrattuna vastaavaan teräksiseen väliseinään.**

Uuden Transitin teräsvanteet on myös valmistettu hyödyntämällä pyöritystekniikkaa, jolla saavutetaan suurempi vahvuus vähemmällä materiaalilla. Tällä tavoin säästetään 5,5 kg Transitin viidessä vanteessa, mukaan lukien vararengas.

”Kantavuus on kriittistä yrityksen tuottavuuden kannalta. Pienempi paino parantaa myös polttoainetaloudellisuutta ja vähentää CO2-päästöjä, joten koko Ford Transit ‑tiimi teki töitä painon vähentämisen eteen, säilyttäen vahvuuden ja kestävyyden ensisijaisena”, McDonagh kertoi.

Pysy yhteydessä

Fordin strategia on laajentaa liitettävyys koko hyötyajoneuvomallistoon. Osana tätä strategiaa Ford tarjoaa uuteen Transitiin FordPass Connect –modeemiteknologian, jonka avulla ajoneuvon käyttöastetta on mahdollista parantaa  ja optimoida käyttökustannuksia. Tässä auttavat myös myöhemmin tänä vuonna lanseerattavat Ford Telematics- ja Ford Data Services –palvelut ja vähän aikaa sitten esitelty FordPass Pro –sovellus, joka on suunniteltu erityisesti pienille yrityksille ja yksityisyrittäjille tuottavuuden maksimointiin.

Kehittyneisiin yhdistettävyysteknologioihin kuuluu myös Fordin SYNC 3 ‑tietoviihdejärjestelmä, jota voidaan käyttää yksinkertaisilla puhekomennoilla tai kahdeksan tuuman värikosketusnäytön nipistys- ja pyyhkäisyliikkeillä.

Jälkikäteen tehdyt korimuutostyöt ja asennetut lisävarusteet pääsevät Transitin sähköjärjestelmien tietoihin uuden liitäntämoduulin kautta.

Kuljettajan avuksi

Transitin hienostunutta ja henkilöautomaista ajettavuutta on parannettu entisestään sähköisesti tehostetulla ohjauksella (EPAS). Se säästää kuljettajan voimia auttamalla pysäköinnissä ja auton käsittelyssä ja tuo käyttöön kuljettajaa avustavia teknologioita, kuten aktiivisen pysäköintiavustimen ja kaistanpitoavustimen.

Transitin kuljettajat voivat nyt valita ensimmäistä kertaa olosuhteisiin sopivimman ajotilan. Kaikissa malleissa on tarjolla Normal- ja Eco-ajotila. Lisäksi etu- ja takavetoisissa malleissa on Slippery-tila, joka lisää pitoa liukkailla alustoilla, kuten lumella ja jäällä. Nelivetoisissa malleissa on myös Mud/Rut-tila. Takavetoisiin automaattivaihteisiin malleihin on saatavilla Tow/Haul-tila, joka tuottaa tasaisen tehon vedettäessä suuria peräkärryjä.

Transitin vetokykyä on myös parannettu. Jopa 7 000 kg:n kokonaisbruttomassa mahdollistaa 3 500 kg:n vetokyvyn 170 ja 185 hevosvoimaisissa takavetoisissa malleissa, joissa perävälitys on 4,1:1.

Transit_2020.jpg

Saatavilla on myös laaja valikoima edistyksellisiä kuljettajaa avustavia teknologioita, jotka auttavat vähentämään stressiä ja väsymystä sekä välttämään tai lieventämään törmäysten vaikutuksia, kuten:

  • perävaunun hinausjärjestelmään yhdistetty kuolleen kulman varoitusjärjestelmä, jonka tunnistusalue kattaa ajoneuvon ja perävaunun jopa 10 metrin pituudelta
  • älykäs aktiivinen vakionopeudensäädin, jonka liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä ja aktiivinen vakionopeudensäädin auttavat kuljettajia noudattamaan nopeusrajoituksia
  • edistynyt kaistavahtijärjestelmä
  • Pre-Collision Assist ‑törmäyksenestoavustin jalankulkijoiden tunnistuksella, joka tunnistaa jalankulkijat nyt myös pimeällä heidän ollessa ajovalokeilassa.

Autoon on saatavilla uusia ominaisuuksia, jotka voivat auttaa vähentämään kuljettajan stressiä ja estämään törmäyksiä ajettaessa ja pysäköidessä vilkkaissa kaupunkiympäristöissä. Näitä ovat esimerkiksi:

  • etu- ja takakamera laajakulmanäytöllä; auttavat kuljettajia näkemään vastaantulevan liikenteen kapealla pysäköintipaikalla, ruuhkaisilla teillä tai peruutettaessa
  • ylös asennettu peruutuskamera, jonka sijainnin ansiosta kuljettajalla on parempi näkyvyys peruuttaessaan erityisesti takaovien ollessa auki
  • pysäköintiavustin, jota on parannettu sivutunnistimin
  • aktiivinen pysäköintiavustin, joka auttaa kuljettajia löytämään sopivan paikan ja pysäköimään handsfree-toiminnolla tasku- tai rinnakkaisparkkiin
  • ruudustapoistumisavustin, joka auttaa kuljettajia poistumaan taskuparkista handsfree-toimintona
  • risteävän liikenteen varoitusjärjestelmä, joka varoittaa kuljettajia takana liikkuvista ajoneuvoista peruutettaessa pysäköintiruudusta

Lisäksi tehokas katonrajaan asennettu LED-valo valaisee alaspäin ja mahdollistaa Transitin takana työskentelyn heikossa valaistuksessa, ja uusi sähkötoiminen keväällä 2020 saataville tuleva sivuliukuovi helpottaa kuorman lastaamista ja purkamista.

Fordin MyKey-järjestelmän avulla ajoneuvokannasta vastaavat voivat ohjelmoida avaimeen auton maksiminopeuden ja rajoittaa radion äänenvoimakkuutta sekä asettaa turvallisuusominaisuudet pysyvästi päälle.

Ulkoa helposti tunnistettava, sisältä täysin uusi

Uuden Ford Transitin entistä korkeampi kolmisäleinen etusäleikkö on vaikuttavan näköinen, selkeä ja helposti puhdistettava. Paremman aerodynamiikan mahdollistavat auton uudelleen muotoillut helma ja puskuri. Paremmin varustelluissa malleissa on tehokkaat bi-xenon-ajovalot ja uudet Transit-mallistolle tyypilliset LED-päivävalot.

Transit Customin tavoin uuden Transitin sisustus on täysin uusittu ja tarjoaa tyylikkyyttä, käytännöllisyyttä ja ajomukavuutta. Kojetaulussa on nyt useita käytännöllisiä ratkaisuja kuljettajille, jotka käyttävät ohjaamoa mobiilitoimistonaan. Säilytystiloja on parannettu ja niihin sisältyy muun muassa kolme avointa säilytyslokeroa kojelaudan päällä. Perusmalleissa on teline matkapuhelinta tai tablettia varten.

Kovaa kulutusta kestävät uudet istuinverhoilut on testattu Fordin kaikkien aikojen vaativimmissa kulutustesteissä ja jokapäiväistä mukavuutta parantaa istuinten uusi muotoilu, joka tukee kuljettajaa optimaalisesti uusittujen pehmusteiden ansiosta.

Transit-asiakkaat voivat valita tarpeisiinsa sopivan mallin kattavasta yli 450 vaihtoehdon perusvalikoimasta, johon sisältyy etu-, taka- ja nelivetovaihtoehtoja, erilaisia korimalleja ja alusta- ja jatko-ohjaamoalustamalleja, kuten hiljattain esitelty Skeletal-alustarunko (ei saatavilla Suomessa). Suomen myyntimallisto näkyy tiedotteen liitteenä olevasta hinnastosta.

Saatavilla on myös uusi, huippuvarusteltu Limited-malli, jossa on korinvärinen etupuskuri ja 16 tuuman kevytmetallivanteet sekä manuaalinen ilmastointi, bi-xenon-ajovalot ja SYNC 3 ‑tietoviihdejärjestelmä 8 tuuman kosketusnäytöllä.

Uusi Transit Custom – parannettua voimansiirtoa ja teknologiaa

Uusittu Ford Transit Custom sisältää samoja, merkittäviä Ford Transitissakin esiteltyjä parannuksia, ja on nyt saatavilla koko Euroopassa.

Suorituskykyä lisääviä ja käyttökustannuksia pienentäviä parannuksia ovat Fordin parannettu 2.0 litran EcoBlue-dieselmoottori, josta on saatavilla myös tehokkaampi 185 hv:n malli. Transit Customiin on nyt saatavilla myös segmenttinsä ensimmäinen EcoBlue Hybrid ‑kevythybridivoimansiirto, joka lisää polttoainetehokkuutta entisestään. Transit Customin CO2-päästöt ovat alkaen 141 g/km ja polttoaineen kulutus alkaen 6,9 l/100 km (NEDC).

Uuden FordPass Connect ‑modeemiteknologian lisäksi Transit Customissa ensi kertaa saatavilla olevia kuljettajaa avustavia teknologioita ovat

  • kuolleen kulman varoitusjärjestelmä peräkärryn vetojärjestelmällä
  • aktiivinen vakionopeudensäädin älykkäällä nopeudenrajoittimella
  • kaistanpitoavustin
  • aktiivinen pysäköintiavustin
  • törmäyksenestoavustin jalankulkijoiden tunnistuksella.

Lisäksi vuoden 2019 lopussa Transit Custom ‑mallisto laajenee innovatiivisella uudella ladattavalla hybridimallilla***, joka mahdollistaa päästöttömän ajon sähköllä keskusta-alueilla ja pidempien matkojen kulkemisen huoletta polttomoottorilla.

10.10.2019 9.32Metsä Groupin Joutsenon sellutehtaalla pääsee tutustumaan puutuotteiden valmistuksen eri vaiheisiin, sellutehtaaseen ja erilaisiin työkoneisiin 12.10.
09.10.2019 14.09Hirvenmetsästys: Yhä useampi hirvi kaatuu lyijyttömillä metsästysluodeilla
09.10.2019 12.14Magnus Björklund Volvo Trucks Region North Europe toimitusjohtajaksi
09.10.2019 9.25Ilmastonmuutosta torjutaan globaalisti Saarijärveltä käsin
09.10.2019 9.00Rakennusalan ikuisuusongelmaan puututaan Valtran työmaalla - suojakypärän käyttämistä seurataan videonanalytiikan avulla reaaliaikaisesti
08.10.2019 18.00Hakkureiden ja murskainten palosuojaus vaatii ammattitaitoa
08.10.2019 14.14Vehon katsastusliiketoiminta siirtyy A-Katsastukselle
08.10.2019 10.01Nordic Truckcenter ostaa IVECOn liiketoiminnan Malmössä
08.10.2019 10.00Nokian Forest King TRS 2+ tuo kehittyneimmät ominaisuudet kuusipyöräisille metsäkoneille
08.10.2019 9.00Kuinka suomalaisessa puuhuoltoketjussa jaksetaan?
08.10.2019 8.00ROADSHOW 2019: Sampo-Rosenlewin ja Kone-Ketosen hakkuunäytös Kangasalla 18.10.2019.
07.10.2019 20.11Kolmen Logset koneen työnäytös Hollolassa kiinnosti metsäkoneväkeä
07.10.2019 18.33Turbon optimointi käyttötarpeeseen - taustalla ainutlaatuinen turboalan osaaminen
07.10.2019 16.00FM Timber kehitti tukkikouran lumiauran - patentti myytävänä
07.10.2019 8.14Matematiikka ja tietotekniikka auttavat torjumaan värähtelyn haittoja paperinvalmistuksessa
07.10.2019 8.09Continentalin uusi nastarengas testivoittoon
07.10.2019 8.00Miten brexit vaikuttaa kaupparekisteriin, tavaramerkkeihin, mallisuojaan, patentteihin ja tilintarkastusalaan?
07.10.2019 7.00Rovanperästä WRC2 Pro -luokan mestari
06.10.2019 18.00Onnin Auto: Yli 40 vuotta varaosia - nyt myös korjaamotoimintaa
06.10.2019 16.55Tankkausetuja ammattiliikenteen Teboil D-automaateilla
06.10.2019 15.00Miten koneellisen metsänistutuksen ja taimikonhoidon työmääriä voitaisiin lisätä Suomessa?
06.10.2019 11.01Jousitukku laajentaa toimintaansa - nyt tuotteet myös kevyempään hyötyajoneuvokalustoon
06.10.2019 8.11Lausunnoille sähköautojen latausmahdollisuuksia ja rakentamisen energiatehokkuutta parantava lakiluonnos
05.10.2019 19.11Komatsu Forest -valokuvauskilpailun syyskuun voittaja on selvinnyt
05.10.2019 18.20Laadukkaat AdBlue -nesteet sekä ratkaisut säilöntään ja kuljetukseen
05.10.2019 17.00AMMATTILEHTI KOEAJAA: Chevrolet Silverado 1500 Crew Cab 5.3 V8 4X4 LTZ Z71 - Suurempi, kevyempi ja ketterämpi
05.10.2019 10.11Metsäteho: Puun korjuun ja kuljetusten päästöjen vähentämiseksi useita keinoja
04.10.2019 17.00Metsänhoitovinkit Stora Enson upouudelta virtuaaliavustajalta
04.10.2019 15.33Drone löytää kirjanpainajien aiheuttamat tuhot nopeammin kuin ihminen
04.10.2019 14.36Bioenergia ry: Ei hätiköityjä linjauksia turpeesta
04.10.2019 11.00Puhtaiden polttoaineiden kysyntä kasvaa logistiikassa
04.10.2019 7.30Nokian Hakkapeliitta LT3 ja Nokian Hakkapeliitta R3: Uuden sukupolven talvirenkaat tarjoavat turvaa kaikilla keleillä
03.10.2019 14.45Puhtaampia kuljetuksia Scania-biokaasuautoilla
03.10.2019 9.01Puun tuontimäärä kasvoi selvästi vuonna 2018
03.10.2019 9.00Skoda julkisti uuden Superbin hinnat
03.10.2019 8.52Nokian Renkaat juhlii Yhdysvaltain-tehtaansa avajaisia
03.10.2019 8.40Seinäjoen tankkausaseman avautuminen vilkastuttanut paikallista kaasuautojen kysyntää
03.10.2019 8.00Yksilöllisiä pakkauskartonkeja ensikuidusta
02.10.2019 17.08Nokian Raskaat Renkaat saavutti merkkipaalun työturvallisuudessa: vuosi ilman poissaoloon johtaneita tapaturmia
02.10.2019 15.00Tornator ottaa käyttöön vihreän rahoituksen viitekehyksen
02.10.2019 10.13Käytetty kunnostettu trukki on usein järkevä vaihtoehto
02.10.2019 10.11Täysin sähköinen Volvo XC40 aloittaa uuden aikakauden
02.10.2019 8.11Metsäteollisuuden sivuvirroilla hillitään viljelyn vesistövaikutuksia - puukuitulietteen hyötyjä selvitetään Tuusulanjärven valuma-alueella
01.10.2019 18.01DAF kuorma-automallisto koeajettavissa Oulussa huomenna keskiviikkona
01.10.2019 17.30Koneosapalvelusta vuoden 2019 Parker-jälleenmyyjä Suomessa
01.10.2019 11.54Uusien henkilöautojen rekisteröinnit kääntyivät syyskuussa kasvuun
01.10.2019 11.09Uusi Ford Transit on nyt entistäkin tehokkaampi ja tuottavampi
01.10.2019 8.00Metsä Group: Männyn ja kuusen sekaviljelyllä varmemmin uusi metsä
01.10.2019 7.40Kilafors selkeyttää perävaunujen ja varaosien maahantuontia Suomessa
30.09.2019 11.06Vehon raskaat käytetyt jatkossa SelecTrucks portaalista
30.09.2019 10.50UPM: Lannoittamisella jopa tuhansien eurojen lisätulot metsästä - katso video!
30.09.2019 9.20Tukkimiehentäin torjuntaa tutkitaan kenttäkokeella
30.09.2019 9.00Moottori: Talvirengaspakko poistuu - mitkä renkaat alle liukkaalla?
29.09.2019 15.00Br. Holmberg Transport Ab:n tuunattu Sisupari - näyttävää tehokkuutta puunajoon
29.09.2019 12.11Metsäkoneiden sähköiset palvelut - paljon uutta asiaa lyhyessä ajassa
29.09.2019 7.44Ammattilehden Facebook sivuilla jo yli 9.300 tykkääjää - määrä kasvaa nopeaa tahtia!
28.09.2019 19.11KATSO AMMATTILEHDEN KOEAJOVIDEO! Volkswagen T6.1 on monitoiminen ja digitaalinen
28.09.2019 17.21Doppstadt Inventhor Type 9: Uutta tehokkuutta kierrätysmateriaalien murskaukseen
28.09.2019 15.00DAF panostaa vahvasti huolto- ja varaosatoimintoihin Suomessa
28.09.2019 13.00Erkki Hannula Oy: Päätehakkuita Pohjois-Pohjanmaalla sahateollisuuden tarpeisiin
28.09.2019 7.00Yrityssektorin voittoaste pysyi vuoden 2019 toisella neljänneksellä edellisen neljänneksen tasolla
27.09.2019 10.30Finnvera: Joka neljäs varsinaissuomalainen pk-yritys vie tuotteita ulkomaille - valtaosa ilman kansainvälistymispalveluja
27.09.2019 10.13Metsä on metaanin nettonielu, vaikka kasvit päästävätkin ilmaan metaania
27.09.2019 10.00Olli Kokki Metsä Groupin Joutsenon sellutehtaan tehtaanjohtajaksi
27.09.2019 9.44Bioenergia ry vastaa väitteisiin: Metsäenergia Suomessa tukee ilmastotavoitteiden saavuttamista
27.09.2019 7.33Rinta-Jouppi Machinella Konepäivät ja uusien toimitilojen avajaiset 27.-28.9. Seinäjoella
26.09.2019 19.01Kauppalehti: Sisu kehittää sähköistä kuorma-autoa - Tuotepäällikkö Tekniikka&Taloudelle: "Valmista esiteltävää saattaa olla kolmen vuoden päästä"
26.09.2019 17.15Metsäalan Asiantuntijat ry: Työssä uupuminen on liian yleistä tänä päivänä
26.09.2019 17.00KATSO VIDEO! Kopan kantavat Karstulassa
26.09.2019 16.34Opel kasvattaa suosiotaan yritysautona
26.09.2019 13.00Renault Trucksille EcoVadis Gold -sertifikaatti - jo toisena vuotena perätysten
26.09.2019 11.48Tekninen tiedote esittelee eurooppalaisen LVL:n uudet lujuusluokat
26.09.2019 10.00Kamux: Pakettiautoihin ja yrittäjän kalustoonkin halutaan tänä päivänä mukavuuksia
25.09.2019 17.01Originator Oy ja Hyvinkään HRP Oy: Puutavaranostureiden huollot ammattitaidolla
25.09.2019 14.00Suomalaisesta metsästä Tokion keskustaan
25.09.2019 13.41Veho panostaa Sisu-asiakkaiden palveluun
25.09.2019 10.41Olavi Räsänen Oy luopuu kuormalavaliiketoiminnasta - lavavalmistus jatkuu uudessa omistuksessa
25.09.2019 10.32Hyvät renkaat vähentävät törmäysriskiä
25.09.2019 10.30Maanmuokkaus varmistaa metsän kasvun
25.09.2019 8.00Annica Bresky Stora Enso -konsernin toimitusjohtajaksi
24.09.2019 13.30Tässä on täysin uusi SsangYong Korando
24.09.2019 13.27Helsingin yliopisto: Metsäpohjaisen bioenergian laajentunut käyttö vaarantaa YK:n ilmastotavoitteet
24.09.2019 13.12Metsäteollisuus on jo pitkälti irtautunut fossiilisista polttoaineista.
24.09.2019 12.21Alumiinivanteet tuovat selvää hyötyä kuljetusyrityksen liiketoimintaan
24.09.2019 11.11Toimitusjohtaja Mia Mantsinen Alihankinta 2019 -messujen avauspuheessaan: "Kestävyys ei ole nollasummapeliä"
24.09.2019 10.22KOPA-kantavien telojen työnäytös Janakkalassa huomenna keskiviikkona 25.9.
24.09.2019 10.14Logset metsäkoneiden työnäytös torstaina 26.9. Hollolassa
24.09.2019 9.00Janne Näräkkä valittu kansainvälisen FSC:n hallitukseen
24.09.2019 8.42Hondan suosittu aavikkoratsu saa lisää kuutioita moottoriin
24.09.2019 8.40EPEC - luotettava kotimainen ohjelmistotalo
23.09.2019 17.30RX Academy -sarja päättyi suomalaisjuhliin - Jonne Ollikainen nousi kolmanneksi
23.09.2019 15.00LUKE: Pieneltäkin turvepeltojen alalta voisi saada isot päästövähennykset
23.09.2019 11.45Volkswagen T6.1 -mallisto sai hinnat - edullisimmillaan alle 32 000 euroa
23.09.2019 11.03Finnvera: Suome taloudessa paljon mahdollisuuksia
23.09.2019 11.00Stora Ensolle tunnustusta tehtaiden kunnossapitoratkaisusta
23.09.2019 10.10Kuorma-autovalmistaja kuljettajan asialla
23.09.2019 10.00Kemin biotuotetehdashanke etenee
22.09.2019 19.02MAN-liiketoimintojen uusi johtaja Kari Rautanen: "Tuotteet ja palvelut hyvässä iskussa - toimintaa kehitetään entisestään"
22.09.2019 16.11AMMATTILEHTI KOEAJAA: Ford Ranger 2.0 4WD A10 Wildtrak - Lisää puhtia pataan
22.09.2019 13.11Forest Fix Ab: Harvennushakkuuta rannikon kivikoissa

Näytä lisää »