Siirtoauton kaksi perustarvetta. - / TimberRoad 2020
12.11.2018 12.00 Raakapuun siirttoautoja käytetään tehokkaasti kahdessa toisistaan poikkeavassa käyttötarkoituksessa. Toinen on puutavarankoljetus lähtöpään terminaalista tehtaalle, tai asemalle , jossa lastaus ja purku tapahtuvat terminaalikoneilla ja trukeilla. Toinen siirtoautomalli on perinteinen syöttöautolla lastattava ja terminaalikoneilla ja trukeilla purettava perinnemittainen yhdistelmätyyppi.
Molemmissa siirtoautotyypeissä haetaan säästöä maantiekuljetuksille räätälöimällä ja optimoimalla siirtoautomallit tehtäväkohtaisesti mahdollisimman tehokkaiksi. Kuljetustehon lisäys haetaan keventämällä , aerodynamiikalla, kuormatilakoolla , sekä kaluston hankintahinnoista ja käyttökuluista. - Lisäksi siirtoautoilla helpotetaan osaltaan metsäpään kuljettajapulaa ja mahdollistetaan syöttöautojen kuljettajille enemmän täysipäivaista työtä oman erityisosaamisensa alueeseen.
TimberRoad 2020 projektilla haetaan mahdollisimman täydellistä "aisaparia" 76 tonniselle syöttöautolle 68 tonnisesta siirtoautosta. Syöttöauto-ominaisuuksia tehostetaan metsäpään ja lastauksen ja purun erityisvaatimusten mukaisesti ja siirtoauton ominaisuudet puolestaan maantieolosuhteiden ja tehdaspään ja vastaanottoterminaalitoimintojen mukaisesti.
Lisäartikkeleita Googlesta hakusanalla TimberRoad 2020 ja www. terminator.fi
|