Zaslaw perävaunut: Eurooppalaista laatua Suomen vaativiin olosuhteisiin06.12.2020 12.01
Puolalainen Zaslaw on näyttänyt että Keski-Euroopassa on vahvaa osaamista paitsi perinteisten puoliperävaunujen myös vaativiin olosuhteisiin tarkoitettujen puutavara- ja vaihtolavavaunujen saralla. Asiakaslähtöisesti valmistettavat Zaslaw -perävaunut saavat kiitosta niin asiakkaiden kuin jälleenmyyjä Auto-Kilta Trucks Oy:n puolelta. (kuva yllä: Zaslaw perävaunuilla on kuljetettu menestyksellisesi puuta Suomessa jo kohta vuosikymmenen ajan. Auto-Kilta Trucks tarjoaa 5-akseliset puuvaunut suoraan varastosta nopeilla toimituksilla - asiakkaan haluamilla varusteilla.) - Tarjouspyyntöjen määrät ovat hyvässä kasvussa ja uusia kauppojakin on kätelty - tai paremminkin sovittu ennätystahtiin. Positiivista on se, että vaunuja on alettu kysellä entistä laaja-alaisempiin työtehtäviin, sanoo Pasi Sairanen Auto-Kilta Trucksilta. Zaslaw perävaunuja on myyty Suomessa pian jo kymmenen vuoden ajan. Tulikasteensa Suomen markkinoilla Zaslaw on saanut raakapuukuljetuksissa, missä sekä massat että kuormat ovat korkeita ja olosuhteet ehkäpä kaikkein haastavimmasta päästä. (kuva: Zaslaw perävaunut ovat saaneet positiivista mainetta myös vaihtolavakuljetuksiin erikoistuneilta kuljetusyrityksiltä. Häggviks Transport Ab hankki jo toisen Zaslaw vaihtolavavaunun jäte- ja romukuljetuksiin.) Vakuuttanut vaihtolavakuljetuksissa Zaslaw perävaunut ovat saaneet positiivista mainetta myös vaihtolavakuljetuksiin erikoistuneilta kuljetusyrityksiltä. Vaasan lähellä Maalahdella toimipaikkaansa pitävä ja liki kymmenen kuorma-auton ja ajoneuvoyhdistelmän voimin jäte- ja romukuljetuksia sekä laajan työkonekannan voimin terminaalipalvelua ja rakennusten purkua Suomessa sekä kuljetuspalvelua myös Ruotsissa tarjoava Häggviks Transport Ab otti hiljattain käyttöön jo toisen viisiakselisen Zaslaw vaihtolavavaunun. Kolmanen polven yrittäjän Johan Häggvikin mukaan Zaslaw on hinta-laatu -suhteeltaan erinomainen tuote: - Vaunu on täysin valmis Suomeen ja antaa hyvän vastineen rahalle. Kilpailukykyisen hinnoittelun lisäksi Zaslaw on osoittautunut erittäin kestäväksi. Aikaisemmin hankitusta on muistaakseni tähän mennessä tarvinnut uusia vain yksi äärivalo. Johtojen ja komponenttien suojaus on ensiluokkaista. Esimerkiksi ABS-jarruyksikkö on koteloitu ja muutenkin suojaukset on tehty pitkää käyttöikää ajatellen. Häggvik toteaa kärryn olevan silloin parhaimmillaan, kun hänen ei tarvitse siitä kuulla mitään: - Edellinen otettiin vastaan Parkanon Shellillä, mistä kuljettajamme lähti heti kuormaustehtäviin, eikä ole perästä nurinoita kuulunut. Hyvien käyttökokemusten perusteella uuden vaunun hankintapäätöstä ei tarvinnut kauaa vatvoa. - Lisäksi Sairasen Pasin kanssa on hyvä ja miellyttävä tehdä kauppaa. Tuote on mitä luvataan ja aikataulut pitävät, Häggvik kehuu. Töitä riittää Johan Häggvik sanoo kuluvan vuoden sujuneen tähän mennessä hyvin. - Keväällä oli hetki, jolloin mietittiin että tässäkö tämä vuonna 1951 aloitetun perheyrityksen tarina nyt oli, mutta toisin kävi ja ajoa on ollut käytännössä kolmanneksen enemmän kuin edellisvuonna. Ihmisillä on ollut aikaa toteuttaa rästiin jääneitä siivous- ja korjausurakoita, mikä näkyy sekä romu- että jätekuljetusten määrissä. Aika maksimilla mennään ja vapaa-ajat tahtovat mennä isä Ulf Häggvikin apuna rakennuspurkujen parissa. Eli töitä meillä ainakin riittää ja sen myötä olemme uusineet myös kalustoa. Ivecolta tulee pian jo toinen maakaasu S-Way Stormossenin ajoon ja telivetoinen X-Way vaihtolava-auto. Sekä tietysti tämä uusi Zaslaw kärry, luettelee Häggvik. |