Volvo Trucks ja Renault Trucks tukemassa kaasukuorma-autohankintaa merkittävällä lisäedulla01.12.2020 9.36
Valtio on päättänyt myöntää hankintatukea uuden yli 16 tonnisen kaasukäyttöisen kuorma-auton ostoon tai vähintään kolmen vuoden pitkäaikaiseen leasingkäyttöön ottamiseen. Volvo Finland haluaa olla mukana raskaan liikenteen päästönvähennystalkoissa ja tarjoaa valtion hankintatuen lisäksi vuoden huollot valtuutetuilla Volvo-korjaamoilla. Kampanja koskee kaikkia joulukuun alusta alkaen hankittuja uusia kaasukäyttöisiä Volvo ja Renault Trucks -kuorma-autoja. Volvo Finlandin maahantuomasta kuorma-autovalikoimasta on saatavilla laaja valikoima vaihtoehtoisilla polttoaineilla liikkuvia kuorma-autoja: Volvo Trucksilta löytyy sekä LNG- että CNG-auto ja ensi vuoden alusta alkaen Euroopan markkinoille tulee myös kattava valikoima sähkökuorma-autoja. Renault Trucksin tuotevalikoimaan kuuluu D Wide CNG sekä sähköautopuolelta D ja D Wide ja Renault Master -pakettiauto. Volvo Trucksin LNG-kuorma-auto on ympäristöystävällinen valinta pienemmillä polttoainekuluilla: LNG-kuorma-autossa hiilidioksidipäästöt ovat 20% pienemmät vastaavaan diesel-ajoneuvoon nähden, polttoainekustannukset puolestaan 30% pienemmät. Suorituskyvyssä ei tarvitse tehdä kompromisseja LNG:n tai dieselauton välillä, sillä moottoriteknologian ansiosta LNG-moottori on teholtaan dieselin veroinen ja sopii jopa 68 tonnin yhdistelmämassoille. Volvon LNG-moottori toimii dieselmoottorin työkierrolla, joka puolestaan takaa erinomaisen moottorin hyötysuhteen. Huoltoväleiltään kaasu- ja dieselkäyttöisten kuorma-autojen välillä ei ole eroa. Renault Trucksin kaasuautovalikoimaan kuuluu D Wide CNG kuorma-auto, josta on saatavilla 4x2 ja 6x2 -variaatiot ja kolme eri ohjaamovaihtoehtoa. Mallista riippuen auton toimintasäteeksi saadaan jopa 800 kilometriä. D- ja D Wide - kuorma-autoista löytyy myös sähköversiot. Niiden myynti on jo alkanut Suomessa ja toimituksia saadaan maahan ennen kesää 2021. Renault Master -pakettiautosta on tarjolla täyssähköversio sekä peltiumpiautona että ohjaamoalustana. Näihin on mahdollista rakentaa erilaisia päällirakenteita monia käyttötarkoituksia varten. Ensimmäisen täyssähkö Renault Master –pakettiauton pitäisi saapua Suomeen vielä tämän vuoden puolella. |