Uusi ë-Jumpy saapuu myyntiin vuoden 2020 toisella puoliskolla13.05.2020 8.45
Täyssähköversio tutusta Citroën Jumpysta tarjoaa ammattilaisille käytännön ratkaisuja niin ajoon päästörajoitetuilla keskusta-alueilla, ketterän työvälineen kaupunkiajoon kuin kattavan toimintamatkan pidemmän matkan ajoon. ë-Jumpy tarjoaa yrittäjälle mahdollisuuden tehdä työt ajan mukaisesti ja vähemmän päästöjä tuottaen. Citroënin odotukset ë-Jumpylle ovat korkealla. Tarjoamalla suoraan markkinan tarpeisiin suunnitellun tuotteen, valmistaja odottaa mallin nousevan BEV (Battery Electric Vehicle) -markkinan kärkeen. Uusi täyssähkö ë-Jumpy on niin ulkoa kuin sisältä täysin vastaava kuin muu Jumpy-mallisto. Ulkopuolelta sen erottaa vasempaan kylkeen sijoitettu latausportti sekä pienet muotoiluyksityiskohdat, kuten ulkonäköero eturitilikössä sekä uusi “ë”-merkintä maskin oikealla puolella ja vasemmassa takaovessa. TOIMINTAMATKA - AKKUVAIHTOEHDOT Groupe PSA:n EMP2 -alustalle rakennettu täyssähköinen Jumpy tulee tarjolle kahtena eri akun tehoversiona, joista ammattilainen voi valita omaan käyttötarpeeseen sekä budjettiin soveltuvamman:
Näiden kahden toimintamatkavaihtoehdon ansiosta ë-Jumpy tarjoaa vaihtoehdon lähes kaikkiin tarpeisiin. Uusi ë-Jumpy tarjoaa kaikki samat hyvän kumppanin ominaisuudet kuin mallin polttomoottoriversiot: kompaktit mitat pitävät sisällään muunneltavuutta, ergonomisen ohjaamon runsailla säilytystiloilla sekä optimaalisen lastaustilavuuden. Pituusvaihtoehtoja ë-Jumpysta tulee saataville kolme: Suurin osa ë-Jumpyn versioista on rakennettu 1,90m korkeusmitalla, jolloin auto mahtuu ajamaan myös sellaisiin pysäköintitiloihin, ostoskeskuksiin ym. tiloihin, joihin monet sen kilpailijoista eivät korkeutensa puolesta sovellu. TÄRKEITÄ OMINAISUUKSIA Suuri kuorman kantavuus aina 1,275 kg asti (ilman kuljettajaa; arvo saattaa vaihdella varustelusta riippuen) LUOKKANSA PARAS – vetomassa aina tuhanteen kiloon kaikissa versioissa Markkinoiden paras lastaustilavuus on identtinen Jumpyn polttomoottoriversioiden kanssa: 4,6 m3 (XS-versio ilman Moduworkia) - 6,6 m3 (XL-versio Moduworkilla). Tavaratilassa pyöränkaarien välinen leveys on 1,25 m, eli riittävä kahdelle eurolavalle. AJAMINEN Sähkömoottori kuljettaa autoa ajon aikana valittavien ajoasetusten mukaisesti. Jarrutusenergiaa kerätään talteen niin jarrutuksen yhteydessä kuin vauhtia hidastettaessa.
Voimalinjalle ja akulle on voimassa 8 vuoden / 160 000 km takuu. LATAAMINEN Kuljettajalla on kolme eri vaihtoehtoa ladata ë-Jumpya. Latausportti löytyy auton vasemmasta etulokasuojasta.
LUOKKANSA PARAS - ë-Jumpyn latausajat ovat segmenttinsä nopeimmat. MyCitroën -sovelluksen avulla auton käyttäjä voi hallita tabletin tai älypuhelimen avulla latausta myös etäältä.
MATKUSTAMOSSA ë-Jumpy on suunniteltu myös sisätiloiltaan helppokäyttöiseksi kumppaniksi ja vastaamaan kuljettajan tarpeisiin:
Lisäksi ë-Jumpyn 7” kosketusnäyttöön on lisätty Energy -valikko, josta on nähtävänä sähköauton toimintoja: energiavirtaukset, kulutusstatistiikka sekä viivästetty lataus.
CITROËN Ë-JUMPY: Ë-MUKAVA TAVARA-AUTO Jo Jumpyn polttomoottoriversio toimii verrokkina mukavuudelle niin iskunvaimennuksen säädöissä, korotetun ajoasennon, istuinten muotoilun, avaran ja tilavan matkustamon kuin kojelaudan ergonomian ansiosta. Citroën Advanced Comfort® -ohjelman kautta toteutettu ja laajalle kohderyhmälle eri alan yrittäjiä (käsityöläiset, rakentajat, kuljetusauto- ja jakoautoyrittäjät, julkiset palvelut…) tarkoitettu ë-Jumpy tuo kuljettajalleen mukavuuden niin ajamiseen kuin entistämin mukavamman, toimistomaisen työtilan. MATKUSTAMON MUKAVUUS ë-Jumpyn kuljettaja saa nautittavakseen entistäkin korkeamman mukavuuden tason ajaessaan päästövapaasti ja hiljaisesti ilman polttomoottorin aiheuttamaa ääntä. Stressin tunne madaltuu värinättömässä sekä hiljaisessa ohjaamossa, auton liikkuessa tasaisesti erilaisilla teillä. Sähkömoottorilla ajettaessa auton tarjoama vääntö on heti käytössä eikä vaihteen vaihtamisia tarvita. Kun auto on kytkettynä latauspisteeseen, MyCitroën-sovelluksen kautta etäohjattava tai yhtä lailla kosketusnäytöltä säädettävä matkustamon esilämmitys ja -viilennys auttaa käyttämään akun latausta ensisijaisesti ajamiseen ja valmistelee matkustamon sekä akun lämpötilan optimaaliseksi jo ennen ajoon lähtöä. Jos ajoneuvo on liitettynä latauspisteeseen, esiasetus nostaa auton lämpötilan 21°:seen 45 minuutissa ennen ohjelmoitua ajoon lähtöaikaa. Jos ajoneuvoa ei ole liitetty latauspisteeseen esilämmitys toimii akun latausasteen ollessa yli 50%. Säilytystiloihin ei ë-Jumpyssa ole tehty kompromissejä ja säilytystilat ovat nerokkaasti jaoteltu eri puolille ohjaamoa, jotta kaikki tavarat löytävät juuri oikean paikkansa. Esimerkiksi 12V -pistokepaikka ja USB-portti (versiosta riippuen) on sijoitettu käytännöllisesti, matkustajan istuimen alta löytyy kookas säilytysastia, mukitelineet löytyvät eri puolilta kojelautaa. ë-Jumpy pitää sisällään lähes 100 litraa tilaa säilytykseen.
ë-Jumpyn ohjaamosta löytyy kolme etuistuinta. Istuinten jaon ansiosta uloin matkustajan istuin tarjoaa erityistä muunneltavuutta: Moduworkin alapuolella lattia on tasainen ja esiin saatavan liukuestetyn verkon ansiosta istuimen alta saadaan käyttöön 1,16 m lisää pituutta, jonka jälkeen käytössä on yhteensä 4 metriä käytännöllisesti laitaan sijoitettua lastauspituutta. AJOAVUSTIMET JA LIITETTÄVYYSPALVELUT AJOAVUSTIMET ë-Jumpy tarjoaa ammattilaiselle 15 käytännöllistä ja turvallisuutta edistävää avustinjärjestelmää:
LIITETTÄVYYS OHJAAMON ULKOPUOLELLE ë-Jumpy tarjoaa kolme erilaista liitettävyyskokonaisuutta tuomaan ennen muuta turvaa ja mukavuutta.
Matkustajien ja kuljettajan turvaksi ë-Jumpy on varustettu Assistance & SOS -palveluilla. Hätätilanteessa voidaan autosta soittaa hätäpuhelu joko automaattisesti tai itse Assistace-painiketta painamalla. Puhelu yhdistyy suoraan hätänumeroon ja ajoneuvon sijantitiedot lähetetään automaattisesti.
ë-Jumpyn 7’’ kosketusnäyttöön on liitetty intuitiiviset käyttöominaisuudet. Radiota ja puhelinta voidaan ohjata myös äänitunnistuksen avulla. TomTom Traffic ohjaa navigaattoria reaaliaikaisesti ruuhkatilanteen mukaan parhaille reiteille ja kertoo käytännöllistä lisäinformaatiota mm. huoltoasemista.
Mirror Screen on yhteensopiva Apple CarPlay™ ja Android Auto -sovellusten kanssa, liittää älypuhelimen ja heijastaa sen näytön suoraan auton kosketusnäytölle. Kuljettaja voi ajon aikana käyttää oman puhelimensa viihde- sekä muuta sisältöä suoraan auton kosketusnäytöltä. CITROËN Ë-JUMPY SUOMESSA Citroën ë-Jumpy saapuu Suomeen vuoden 2020 lopulla. Ensimmäiseksi myyntiin saapuu 75 kWh akulla varustettu ja 330 km:n (WLTP) toimintamatkan tarjoava versio M- ja XL –koripituudessa. |