Uudistunut Toyota Hilux Suomeen loppusyksystä 202004.06.2020 8.30
Toyota Hiluxin keulan ilme on nyt täysin uudistettu rohkeasti muotoilluilla etumaskilla ja etupuskurilla. Uutta ilmettä täydentävät hienosti saatavilla olevat uudet LED-valot niin edessä kuin takana, uudet 18” vannemallit sekä nippu uusia ulkovärejä. Päivitetyistä sisätiloista löytyy mm. uudenlainen mittaristo ja uusi, 8” mediakeskuksen kosketusnäyttö jota on höystetty painikkeilla kapasitiivisten hipaisunäppäinten sijaan helpottamaan mediakeskuksen käyttöä kaikissa ajo-olosuhteissa. Päivitetty multimediajärjestelmä on aiempaa nopeampi ja intuitiivinen käyttää sekä sisältää Apple CarPlay®- ja Android Auto™ -toiminnot. Saatavilla on liuta huippuluokan varusteita, kuten älyavainjärjestelmä, navigointi, automaatti-ilmastointi, pysäköintitutka sekä yhdeksän kaiuttimen JBL Premium -audiojärjestelmä 800 watin kahdeksankanavaisella vahvistimella ja JBL:n CLARi-Fi -teknologialla. Totuttuun tapaan myös saatavilla olevien lavavarusteiden määrä on huima, ja erilaisilla varusteilla voidaankin toteuttaa yksilöllisiä ratkaisuja erilaisiin kuljetustarpeisiin. Voimalinjat Uuden Toyota Hiluxin voimalinjavalikoima kasvaa uuden 2.8-litraisen, 204 hevosvoimaa* kehittävän moottorin saapuessa ennestään tutun 2.4-litraisen rinnalle. Uusi moottori kehittää 500 Nm* huippuväännön, mikä siivittää Hiluxin 0 - 100 km/h kiihtyvyyden 10,0 s aikaan taloudellisuuden siitä kärsimättä. Kumpikin moottori on saatavilla kumpaankin korimalliin, ja kuusivaihteisen käsivalintaisen vaihteiston lisäksi kuusivaihteinen automaattivaihteisto on jatkossa saatavilla kummankin korimallin yhteyteen. *Tiedot vahvistetaan lopullisella tyyppihyväksynnällä. Ajamisen dynamiikkaa Hiluxin uudistuksen yhteydessä tavoitteena oli säilyttää legendaariset mittasuhteet omaavat maastoajo-ominaisuudet ja lisätä entisestään mukavuutta maantieajoon. Ensiksi mainittujen ominaisuuksien varmistamiseksi Hilux on edelleen jäykälle erillisrungolle rakennettu, luja tuote mikä kestää maasto-ajon vaativat olosuhteet. Mukavuutta ja ajo-ominaisuuksia on parannettu niin ohjausta kuin jousitusta hienosäätämällä. Tarkemmin jousitus on kokenut muutoksia mm. takalehtijousien uudesta toteutustavan ja iskunvaimennuksen hienosäädön kautta niin edessä kuin takana. Joutokäyntinopeuden madaltaminen (850 -> 680 rpm) helpottaa entisestään ryömintäajoa vaihteiston hitaalla alueella, ajonvakautusjärjestelmää on päivitetty ja kuljettajalla on käytettävissään pyörien kääntökulmanäyttö. |