Toyotalta uudistunut lavansiirtovaunu BT Levio LWE130 ja pinontatrukki BT Staxio HWE10013.02.2017 7.10
Uudistuneet BT Levio LWE130 lavansiirtovaunu ja BT Staxio HWE100 pinontatrukki ovat kooltaan käteviä ja helppokäyttöisiä. Nämä kävellen käytettävät trukit soveltuvat työskentelyyn ahtaissakin tiloissa ja ajoneuvoissa. BT Levio LWE130 ja BT Staxio HWE100 soveltuvat erinomaisesti yksinkertaisiin ja tarkkuutta vaativiin siirto- ja pinoamistehtäviin. Ne ovat hiljaisia niin käyttäjälle kuin ympäristöllekin, joten ne soveltuvat käytettäväksi esimerkiksi kauppakeskuksissa, kaupoissa ja sairaaloissa. Pienen koon ansiosta niitä voidaan käyttää kuorma-autoissa perinteisen pumppukärryn sijasta tai apuna. LWE130 -lavansiirtovaunun maksiminopeus on 5,5 km/h ja nostokapasiteetti 1,3 t kun taas HWE100 -pinontatrukin nostokapasiteetti on 1 t ja nostokorkeus jopa 2 metriin saakka. BT Levio LWE130 -lavansiirtovaunussa ja BT Staxio HWE100 -pinontatrukissa on molemmissa sisäinen varaaja, joka mahdollistaa nopean ja helpon latauksen vain kytkemällä johdon virtapistokkeeseen. LWE130 lavansiirtovaunussa on myös mahdollisuus valita ajoneuvokäyttöön suunniteltu latausjärjestelmä, jolloin trukki kulkee kätevästi mukana ajoneuvossa ja on aina käyttövalmiina. Lavansiirtovaunu ja pinontatrukki ovat molemmat varusteltu uusilla lähes huoltovapailla vaihtovirtamoottoreilla, jotka lisäävät kestävyyttä ja alentavat virrankulutusta tarjoten korkeamman käyttöasteen. Trukkien suunnittelussa on huomioitu myös huolto, jolloin huoltokohteisiin pääsee kätevästi käsiksi. Kuljettajakohtaisilla asetuksilla trukit voidaan tarvittaessa säätää jokaisen kuljettajan mieltymyksen mukaisiksi. Tämä lisättynä alhaisella melutasolla parantaa työturvallisuutta.Molempiin trukkeihin on saatavilla Toyota I_Site- järjestelmä. Sen avulla voidaan esimerkiksi hallinnoida kuljettajia käyttäjäkohtaisten PIN-koodien ja -asetuksien avulla, optimoida kaluston käyttöastetta ja saada reaaliaikaisesti ilmoitus trukilla tapahtuvista törmäyksistä. HWE100 -pinontatrukki voidaan varustaa myös automaattisella korkeudensäädöllä, joka valokennon avulla havaitsee kuorman lakikorkeuden. Jos kuormaa otetaan ja puretaan manuaalisesti, niin haarukkakorkeus säätyy automaattisesti käyttäjälle sopivaan korkeuteen. Käytettävyyttä parantaa myös uniikki ryömintänopeuden toiminto erityisesti ahtaassa tilassa; kun ajoaisan nappia ”kaksoisklikataan” niin trukki siirtyy automaattisesti ryömintänopeudelle. Lisäksi HWE100-mallin rungossa on viisi tukipistettä, mikä takaa hyvä vakauden ja ohjattavuuden. “Aikaisemmat BT Levio LWE130 ja BT Staxio HWE100 – mallimme ovat jo todistaneet suosionsa.Toyotan jatkuvan parantamisen hengessä olemme lisänneet uusiin malleihin mm. monipuoliset käyttäjäkohtaiset säädöt, PIN-koodikäynnistyksen ja ryömintänopeuden turvallisuuden ja käytettävyyden lisäämiseksi. Olemme myös parantaneet akun latauksen nopeutta ja vähentäneet virrankulutusta mikä lisää trukin käyttöastetta. Lisäksi trukit ovat hiljaisia niin käyttäjälle kuin ympäristöllekin”, kommentoi Toyota Material Handling Finland Oy:n tuotepäällikkö Mikko Helimäki. BT LWE130 ja HWE100 pähkinänkuoressa:
|