Uusi ë-Jumpy saapuu myyntiin vuoden 2020 toisella puoliskolla

13.05.2020 8.45

Täyssähköversio tutusta Citroën Jumpysta tarjoaa ammattilaisille käytännön ratkaisuja niin ajoon päästörajoitetuilla keskusta-alueilla, ketterän työvälineen kaupunkiajoon kuin kattavan toimintamatkan pidemmän matkan ajoon. ë-Jumpy tarjoaa yrittäjälle mahdollisuuden tehdä työt ajan mukaisesti ja vähemmän päästöjä tuottaen. 

Citroënin odotukset ë-Jumpylle ovat korkealla. Tarjoamalla suoraan markkinan tarpeisiin suunnitellun tuotteen, valmistaja odottaa mallin nousevan BEV (Battery Electric Vehicle) -markkinan kärkeen. Uusi täyssähkö ë-Jumpy on niin ulkoa kuin sisältä täysin vastaava kuin muu Jumpy-mallisto. Ulkopuolelta sen erottaa vasempaan kylkeen sijoitettu latausportti sekä pienet muotoiluyksityiskohdat, kuten ulkonäköero eturitilikössä sekä uusi “ë”-merkintä maskin oikealla puolella ja vasemmassa takaovessa.

 

TOIMINTAMATKA - AKKUVAIHTOEHDOT

Groupe PSA:n EMP2 -alustalle rakennettu täyssähköinen Jumpy tulee tarjolle kahtena eri akun tehoversiona, joista ammattilainen voi valita omaan käyttötarpeeseen sekä budjettiin soveltuvamman:

  • 230 km (WLTP) 18 moduulista koostuvalla 50 kWh akulla on saatavana XS-, M- sekä XL-pituudessa

  • 330 km (WLTP) 27 moduulista koostuvalla 75 kWh akulla on saatavana M- ja XL-pituudessa

Näiden kahden toimintamatkavaihtoehdon ansiosta ë-Jumpy tarjoaa vaihtoehdon lähes kaikkiin tarpeisiin.


KOKOVAIHTOEHDOT

Uusi ë-Jumpy tarjoaa kaikki samat hyvän kumppanin ominaisuudet kuin mallin polttomoottoriversiot: kompaktit mitat pitävät sisällään muunneltavuutta, ergonomisen ohjaamon runsailla säilytystiloilla sekä optimaalisen lastaustilavuuden. Pituusvaihtoehtoja ë-Jumpysta tulee saataville kolme:
 

 

Suurin osa ë-Jumpyn versioista on rakennettu 1,90m korkeusmitalla, jolloin auto mahtuu ajamaan myös sellaisiin pysäköintitiloihin, ostoskeskuksiin ym. tiloihin, joihin monet sen kilpailijoista eivät korkeutensa puolesta sovellu.
 

TÄRKEITÄ OMINAISUUKSIA

Suuri kuorman kantavuus aina 1,275 kg asti (ilman kuljettajaa; arvo saattaa vaihdella varustelusta riippuen)

LUOKKANSA PARAS – vetomassa aina tuhanteen kiloon kaikissa versioissa

Markkinoiden paras lastaustilavuus on identtinen Jumpyn polttomoottoriversioiden kanssa: 4,6 m3 (XS-versio ilman Moduworkia) - 6,6 m3 (XL-versio Moduworkilla).

Tavaratilassa pyöränkaarien välinen leveys on 1,25 m, eli riittävä kahdelle eurolavalle.

 

AJAMINEN 

Sähkömoottori kuljettaa autoa ajon aikana valittavien ajoasetusten mukaisesti. Jarrutusenergiaa kerätään talteen niin jarrutuksen yhteydessä kuin vauhtia hidastettaessa.

  • Teho 100 kW (136 hv) / 260 Nm

  • Korkein ajonopeus 130 km/h kaikilla ajoasetusvaihtoehdoilla (Eco, Normal, Power)
     
  • Kolme vaihtoehtoista ajoasetusta ovat:
  • Normal: optimoi toimintamatkan ja tehokkuuden suhteen

  • Eco: minimoi energiankulutuksen keventäen lämmitystä ja ilmastointia, mutta pitäen ne edelleen käytössä samoin kuin rajoittaen moottorin vääntöä ja tehoa
  • Power: antaa käyttöön maksimaalisen kantavuuden (MGVW), joka vastaa Normal-ajoasetusta ilman kuormaa

          Voimalinjalle ja akulle on voimassa 8 vuoden / 160 000 km takuu.

 

LATAAMINEN

Kuljettajalla on kolme eri vaihtoehtoa ladata ë-Jumpya. Latausportti löytyy auton vasemmasta etulokasuojasta.

  • Lataus type-2 -kaapelilla (lataamiseen kotona, työpaikalla tai pysäköintialueella)

  • Yhteensopiva niin 10A- kuin 16A -pistokkeeseen
     

  • Nopeampi lataus Wallbox -latauspisteestä

  • 16A -kolmivaihepistoke

  • 3,7 - 22 kW latausasema (esim. Wallbox)
  • Latausaika 0 - 100% alle 8 tunnissa (Wallbox 11 kW).

     
  • Pikalataus julkisella latauspisteellä (latauskaapeli valmiina latauspisteessä)
  • 100 kW asti
  • 50 kWh -akku latautuu 0 - 80% 30 minuutissa ja 75 kWh:n akku vastaavasti 45 minuutissa

LUOKKANSA PARAS - ë-Jumpyn latausajat ovat segmenttinsä nopeimmat.

 

MyCitroën -sovelluksen avulla auton käyttäjä voi hallita tabletin tai älypuhelimen avulla latausta myös etäältä. 
 

  • Nähdä lataustilanteen sekä jäljellä olevan toimintamatkan

  • Etäohjata matkustamon esilämmitystä
  • Ohjelmoida viivästettyä latauksen aloitusta
    Samat toiminnot löytyvät myös auton kosketusnäytöstä.
 

MATKUSTAMOSSA

ë-Jumpy on suunniteltu myös sisätiloiltaan helppokäyttöiseksi kumppaniksi ja vastaamaan kuljettajan tarpeisiin:

  • autolaturi 11 kW

  • Vaihteenvalitsijasta voidaan valita myös jarrutusenergiaa talteen ottava Braking-tila käyttöön
  • Helppokäyttöinen ajoasetuksen valitsin Eco, Normal ja Power -asetuksille sijaitsee keskikonsolissa
  • Oma valikkonäkymä esittää akun lataustilanteen samalla, kun toiselta välilehdeltä on nähtävänä mm. matkustamon ilmastoinnin ja lämmityksen kulutusarvot
 

Lisäksi ë-Jumpy7” kosketusnäyttöön on lisätty Energy -valikko, josta on nähtävänä sähköauton toimintoja: energiavirtaukset, kulutusstatistiikka sekä viivästetty lataus.

  • Energian virtaamakaavio esittää sähkövoimalinjan toiminnan reaaliajassa sekä kertoo valitun ajotapa-asetuksen sekä akun latausasteen

  • Statistiikka esittää tarkan yhteenvedon nykyisen matkan kulutusarvoista (kWh/100 km)
  • Viivästetty lataus
  • Esilämmityksen asetukset
 

CITROËN Ë-JUMPY: Ë-MUKAVA TAVARA-AUTO

Jo Jumpyn polttomoottoriversio toimii verrokkina mukavuudelle niin iskunvaimennuksen säädöissä, korotetun ajoasennon, istuinten muotoilun, avaran ja tilavan matkustamon kuin kojelaudan ergonomian ansiosta. Citroën Advanced Comfort® -ohjelman kautta toteutettu ja laajalle kohderyhmälle eri alan yrittäjiä (käsityöläiset, rakentajat, kuljetusauto- ja jakoautoyrittäjät, julkiset palvelut…) tarkoitettu ë-Jumpy tuo kuljettajalleen mukavuuden niin ajamiseen kuin entistämin mukavamman, toimistomaisen työtilan.

 

MATKUSTAMON MUKAVUUS

ë-Jumpyn kuljettaja saa nautittavakseen entistäkin korkeamman mukavuuden tason ajaessaan päästövapaasti ja hiljaisesti ilman polttomoottorin aiheuttamaa ääntä. Stressin tunne madaltuu värinättömässä sekä hiljaisessa ohjaamossa, auton liikkuessa tasaisesti erilaisilla teillä.

Sähkömoottorilla ajettaessa auton tarjoama vääntö on heti käytössä eikä vaihteen vaihtamisia tarvita.

Kun auto on kytkettynä latauspisteeseen, MyCitroën-sovelluksen kautta etäohjattava tai yhtä lailla kosketusnäytöltä säädettävä matkustamon esilämmitys ja -viilennys auttaa käyttämään akun latausta ensisijaisesti ajamiseen ja valmistelee matkustamon sekä akun lämpötilan optimaaliseksi jo ennen ajoon lähtöä. Jos ajoneuvo on liitettynä latauspisteeseen, esiasetus nostaa auton lämpötilan 21°:seen 45 minuutissa ennen ohjelmoitua ajoon lähtöaikaa. Jos ajoneuvoa ei ole liitetty latauspisteeseen esilämmitys toimii akun latausasteen ollessa yli 50%.

Säilytystiloihin ei ë-Jumpyssa ole tehty kompromissejä ja säilytystilat ovat nerokkaasti jaoteltu eri puolille ohjaamoa, jotta kaikki tavarat löytävät juuri oikean paikkansa. Esimerkiksi 12V -pistokepaikka ja USB-portti (versiosta riippuen) on sijoitettu käytännöllisesti, matkustajan istuimen alta löytyy kookas säilytysastia, mukitelineet löytyvät eri puolilta kojelautaa. ë-Jumpy pitää sisällään lähes 100 litraa tilaa säilytykseen.
 

  • Mukava jousitus:

    ë-Jumpy on varustettu passiivisella kuormantunnistusjärjestelmällä (AMVAC), jonka toimesta iskunvaimennus vaihtelee auton ajokorkeudesta riippuen.

    Iskunvaimennusjärjestelmä varmistaa ë-Jumpyn tarkan ohjauksen samalla, kun sen iskujen vaimennus pysyy erittäin hyvällä tasolla. Etuakselilla on vahvistetut McPherson-tyyliset joustintuet sekä kallistuksenvakaaja ja taka-akseli on erillisjousitettu kuorman tuntevalla iskunvaimennuksella, kantavuus jopa 1 275 kg.

  • LUOKKANSA PARAS – kaikissa varustetasoissa vakiona toimitettava Moduwork-varustelu tekee ohjaamosta toimistomaisen työskentelytilan: 

ë-Jumpyn ohjaamosta löytyy kolme etuistuinta. Istuinten jaon ansiosta uloin matkustajan istuin tarjoaa erityistä muunneltavuutta: Moduworkin alapuolella lattia on tasainen ja esiin saatavan liukuestetyn verkon ansiosta istuimen alta saadaan käyttöön 1,16 m lisää pituutta, jonka jälkeen käytössä on yhteensä 4 metriä käytännöllisesti laitaan sijoitettua lastauspituutta.

Tämä lisäksi Moduworkin avulla ohjaamo muuntuu liikkuvaksi toimistoksi: kun keskimmäinen käsinoja lasketaan alas, muodostuu siitä käännettävä pöytä (varusteversiosta riippuen) paperi- tai tietokonetyöskentelyn helpottamiseksi. Jopa 11” kokoisille tabletille suunniteltu pidike (lisävaruste) kiinnittyy käytännöllisesti ohjaamon keskellä ylempään tavarasäilytystilaan ja taittuu mittariston eteen. Virta laitteisiin saadaan läheisestä USB-portista.

Matkapuhelimen pidike voidaan asettaa kuljettajan mukitelineeseen. Pidike pitää sisällään kiinnittimen kiinteällä virtalähteellä, joten kaikki työvälineet voidaan pitää kuljettajan käden ulottuvilla.
 

AJOAVUSTIMET JA LIITETTÄVYYSPALVELUT

AJOAVUSTIMET

ë-Jumpy tarjoaa ammattilaiselle 15 käytännöllistä ja turvallisuutta edistävää avustinjärjestelmää:

  • AINOANA segmetissään - tarjolla on sivuoven Hands-free avaus: kuljettajan pitäessä avaimia mukanaan, on sähkötoimisen sivuliukuoven jalkapyyhkäisytoiminnon avulla mahdollista avata ja sulkea sivuovi ilman kosketusta. Tämä toiminto on erityisen käytännöllinen tavaran lastauksen ja lastin purun aikana, kun molemmat kädet ovat varattuna.

  • AINOANA segmentissään – avaimeton lukitus ja käynnistys
  • Lisäksi ë-Jumpyyn on saatavana mm. aktiivinen hätäjarru, segmentissään ainoana tuulilasinäyttö, mäkilähtöavustin, kuljettajan vireystilanvalvonta, kaistavahti, törmäysvaroitin, Top Rear Vision -peruutuskamera, kaukovaloavustin, Grip Control, automaattinen nopeusrajoitusten tunnistus, vakionopeudensäädin ja katveavustin.
     

LIITETTÄVYYS OHJAAMON ULKOPUOLELLE

ë-Jumpy tarjoaa kolme erilaista liitettävyyskokonaisuutta tuomaan ennen muuta turvaa ja mukavuutta.

  • Connect Assist

Matkustajien ja kuljettajan turvaksi ë-Jumpy on varustettu Assistance & SOS -palveluilla.

Hätätilanteessa voidaan autosta soittaa hätäpuhelu joko automaattisesti tai itse Assistace-painiketta painamalla. Puhelu yhdistyy suoraan hätänumeroon ja ajoneuvon sijantitiedot lähetetään automaattisesti.

  • Connect Nav

ë-Jumpyn 7’’ kosketusnäyttöön on liitetty intuitiiviset käyttöominaisuudetRadiota ja puhelinta voidaan ohjata myös äänitunnistuksen avulla. TomTom Traffic ohjaa navigaattoria reaaliaikaisesti ruuhkatilanteen mukaan parhaille reiteille ja kertoo käytännöllistä lisäinformaatiota mm. huoltoasemista.

  • Connect Play

Mirror Screen on yhteensopiva Apple CarPlay™ ja Android Auto -sovellusten kanssa, liittää älypuhelimen ja heijastaa sen näytön suoraan auton kosketusnäytölle. Kuljettaja voi ajon aikana käyttää oman puhelimensa viihde- sekä muuta sisältöä suoraan auton kosketusnäytöltä.

 

CITROËN Ë-JUMPY SUOMESSA

Citroën ë-Jumpy saapuu Suomeen vuoden 2020 lopulla. Ensimmäiseksi myyntiin saapuu 75 kWh akulla varustettu ja 330 km:n (WLTP) toimintamatkan tarjoava versio M- ja XL –koripituudessa.

21.03.2024 18.00Terät ratkaisevassa roolissa bioenergiakoneiden tuottavuudessa
21.03.2024 12.33Komatsu XT-voimansiirto saatavilla nyt myös 875-kuormatraktoriin
21.03.2024 12.11SSAB tuo markkinoille maailman ensimmäisen päästöttömän teräsjauheen
21.03.2024 11.01Metsä Board vetäytyy Kaskisten taivekartonkitehdashankkeesta
21.03.2024 11.00MAN: Linja-autojen myynti vahvassa kasvussa
21.03.2024 9.00Metsä Group ilmoittaa vähentävänsä fossiilisten kemikaalien käyttöä puunkorjuussa
20.03.2024 17.10Vientiteollisuuden puheenjohtajat: SAK:n toiminta ei palvele Suomen ja suomalaisten etua - "Neuvotteluissa sovitun työrauhan merkitys näyttää olevan hyvin pieni"
20.03.2024 15.22Metsänomistajien tyytyväisyys puukauppaan nousussa
20.03.2024 13.22John Deere Forestryn asiakastuki vahvistuu Pohjois-Suomessa
20.03.2024 12.00Metsätalouden vesistö- ja ilmastopäästöjä voidaan hillitä välttämällä avohakkuita ja niihin liittyviä ojitustoimia
20.03.2024 10.35Pääsiäispupun perimä avattu - käpälänjäljet johtavat Liperiin
20.03.2024 9.00Polaris esittelee uusia mielenkiintoisia moottorikelkkamalleja
19.03.2024 18.15Metsäkoneketjujen teroituspalvelua suurella volyymilla ja korkealla laadulla
19.03.2024 9.29Atlas Copco tuo markkinoille kaksinopeuksisen kompressorin teollisuuskäyttöön
19.03.2024 9.20Konecranesin teollisuusnosturimallisto laajenee
19.03.2024 9.00Uudet Renault Trucks T- ja C-sarjat koeajokiertueelle
19.03.2024 8.33Luke: Vapaa-ajankalastajien suhtautuminen kuhan alamitan nostoon on valtaosin positiivista
18.03.2024 14.00Erno Tuomilahti vuokraus- ja vaihtoautomyyjäksi MAN Center Espooseen
18.03.2024 11.00Volvo saa 100 sähkökuorma-auton tilauksen DFDS:ltä
18.03.2024 8.00Kiinteiden puupolttoaineiden kulutus väheni lämpö- ja voimalaitoksissa vuonna 2023 - metsähakkeen poltto edelleen kasvussa
17.03.2024 15.00Superpuolikkaat tuo tehokkuutta kierrätykseen
16.03.2024 16.00Korjuuyrittäjät investoivat kalustoon haastavista ajoista huolimatta
15.03.2024 20.00KATSO 15.3. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
15.03.2024 19.00Vuokrakoneilla tehokkuutta kierrätysprosesseihin
15.03.2024 9.17Valkohäntäpeurakanta laskee suunnitellusti - Kannan pieneneminen on metsästäjien pitkäjänteisen työn tulosta
15.03.2024 9.02Tiguanin lataushybridien myynti alkaa
14.03.2024 15.13Volvo Finland Ab muuttaa organisaatiotaan - Manninen palaa Volvolle
14.03.2024 13.13Renault Trucksilla vahva vuosi takana - uusien autojen toimitukset kasvoivat liki viidenneksellä
14.03.2024 13.13Ruotsalaisvalmistajan raskaiden perävaunujen Trako-vetoaisoissa havaittu merkittäviä puutteita
14.03.2024 9.00MAN jatkaa itsenäisesti kulkevien kuorma-autojen kehittämistä
13.03.2024 17.00Nordic Traction Group ilmoittaa strategisesta aikeestaan siirtää telatuotanto Skotlannista Suomeen
12.03.2024 18.00Puutavaterminaalissa operoitaessa luotettavuus ja tehokkuus ratkaisee
12.03.2024 14.45MEP Elsi Katainen: Jättirekkojen rajat ylittävä liikenne sinetöitiin parlamentin kantaan
12.03.2024 13.20Kartonkitehtaan sivuvirrat viljelijöille hyötykäyttöön
12.03.2024 10.00Uusien autojen verkkokaupan pioneeri vaihtaa nimeä
12.03.2024 8.00Ennallistamisasiantuntijat: Ennallistamisasetus tavoittelee elinympäristöjen tilan parantamista laajasti
11.03.2024 18.00T. ja J. Kivioja Oy: Energia-alan kokonaispalvelua
11.03.2024 11.27Keski-Suomen maanteiden päällysteitä korjataan vuonna 2024 yhteensä 200 km tieosuudella
11.03.2024 11.11Scanian myynti ja tulos kasvoivat merkittävästi vuonna 2023 - Sähköautojen kysyntä vaimeaa
11.03.2024 10.30NDI laajentaa edullisten maatalousrenkaiden valikoimaa
11.03.2024 8.22Metsä Group palkkaa 16-17-vuotiaita kesätöihin
10.03.2024 17.00Katso video kaivukoneiden lumenveiston SM-kisoista Juupajoelta
08.03.2024 20.00KATSO TÄSTÄ 200. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
08.03.2024 11.00Toimitusketjujen viiveet ja tilauskannan oheneminen söivät Keslan tulosta
07.03.2024 13.33Valmet toimittaa uuden keittimen yläerottimen Mönsteråsin sellutehtaalle Ruotsiin
07.03.2024 10.14MacGregorille suuri nosturitilaus VARD-laivanrakennusyhtiöltä kaapelinlaskualusprojektiin
07.03.2024 10.00Valkohäntäpeuroja ja metsäkauriita saaliiksi aiempaa vähemmän
06.03.2024 16.00Allison Transmissionilta uusi täyssähköisen 8,5-tonnin akseli
06.03.2024 9.06Suomessa lähes neljä miljoonaa ajokortillista
06.03.2024 9.00Siltojen korjaustyöt vaikuttavat liikenteeseen tulevana kesänä Vantaalla Kehä III:n ja Lahdenväylän liittymässä
06.03.2024 8.50Vianor uusiin tiloihin Seinäjoella
05.03.2024 10.10Valmet Automotiven vuosikatsaus 2023: Positiivinen liiketulos haastavassa markkinassa
05.03.2024 10.00Nauvo-Korppoon ja Vartsalan lauttaliikenteeseen luvassa parannuksia kesäkuusta alkaen
05.03.2024 9.00EU:n ennallistamisasetus on hyväksytty Euroopan parlamentissa - ajankohtaiswebinaari pureutuu asetuksen toteutukseen ja etenemiseen
04.03.2024 17.00Magni-kurottajat tekevät uuden maahantuojan voimin paluun Suomen markkinoille
04.03.2024 12.00AVS-Yhtiöt Oy siirtyy Beijer Tech:n omistukseen
04.03.2024 8.30Kaivinkoneiden lumenveiston SM-tittelit 2024 ratkaistaan ensi lauantaina 9.3. Juupajoella - lähde mukaan hienoon koko perheen tapahtumaan
04.03.2024 7.50Tilasto: Ennätysmäärä uusia yhteismetsiä perustettiin viime vuonna
03.03.2024 15.00Optimaalisella kuljetuskalustolla päästään parhaaseen tulokseen puunajossa
03.03.2024 10.00Suomen ajoneuvokanta kasvoi vuonna 2023
02.03.2024 12.10Uusi ympäristöystävällinen teräketjun voiteluaine vakuuttaa ominaisuuksillaan
01.03.2024 19.00KATSO TÄSTÄ 1.3. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
01.03.2024 8.49Metsähallitus avaa tontinluovutuskilpailun Kilpisjärvellä matkailuliiketoiminnan edistämiseksi
01.03.2024 8.30Keslan tilinpäätöstiedote: liikevaihto kasvoi, tulos parani
29.02.2024 9.30Kuumat ja kuivat kasvuolosuhteet sekä työvoiman heikko saatavuus puutarhaviljelyn haasteina
29.02.2024 9.20Ratatyöt hidastavat lentoaseman junayhteyksiä pk-seudulla
29.02.2024 9.11Biokaasulaitoksen maanrakennustyöt käynnistyvät Kiuruvedellä
28.02.2024 18.20Korpipojat Oy: Korpimetsien korjuuta luontoa kunnioittaen
28.02.2024 16.09Merikarvian sahan toiminta lakkaa kesäkuussa
28.02.2024 16.00AUTO 2025 palaa maaliskuussa Messukeskuksen ohjelmaan
28.02.2024 8.45MAN valmistautuu raskaan liikenteen sähköistymiseen avaamalla akkukorjaamoiden verkoston Eurooppaan
28.02.2024 8.33Suomen metsäkeskuksen sähköinen asiointipalvelu Metsään.fi uudistuu
27.02.2024 17.00KATSO VIDEO! Dinolift 50 vuotta - Pitkäaikainen yhteistyö Rotatorin kanssa
27.02.2024 13.00Metsätalouden Metka-tukien haku avautuu maaliskuun alussa
27.02.2024 9.17Metsä Group luopuu puunhankintaliiketoiminnoistaan Virossa
26.02.2024 16.44Huippumodernin sahalaitoksen tehokasta tukkien käsittelyä
26.02.2024 16.00Metsä Groupin Kemin biotuotetehtaan vastuullinen logistiikka takaa toimitusvarmuuden asiakkaille
26.02.2024 12.22Suomen Lantakaasu Oy ostaa Nurmon Bioenergian
26.02.2024 12.00Muodostelmaluistelu: Suomenmestaruudet ratkaistu - Junioreissa yllätysvoittaja
26.02.2024 12.00Kansainvälinen nesteiden kuljetusyritys HOYER tilaa 165 DAF XG -vetoautoa
26.02.2024 10.15Renault jo seitsemännen kerran The Car of the Year voittaja
26.02.2024 9.12Täydellisesti uudistunut Dacia Duster ehtii kesäksi Suomeen
25.02.2024 12.00Lämmöksi Oy: Lämpöä metsästä kokonaispalveluna
24.02.2024 13.13Tavaraa määränpäähän kuljetettaessa tulisi välttää takaisinpäin kuljetusta
24.02.2024 12.00Metsäkoneilla riittää töitä - kalusto siirtyy tyylikkäästi
23.02.2024 18.00KATSO TÄSTÄ 23.2. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
23.02.2024 17.12Kuopion Savilahden robottibussin nimeksi Välkky
23.02.2024 15.00Kainuuseen lähes 1000 hehtaaria uusia luonnonsuojelualueita
23.02.2024 9.00Metsänomistajat ja teollisuus voivat saada enemmän arvoa puumassan sisältämistä arvokkaista piilevistä ainesosista
22.02.2024 12.30Ammattilehti koeajaa: Ford Transit Custom AWD - vihdoinkin neliveto!
22.02.2024 9.03Kuitu- ja energiapuun hinnat nousivat ennätyskorkeiksi vuonna 2023
22.02.2024 8.44THL ja Valvira alkoholin kotiinkuljetuksesta: Lainsäädäntö ja valvonta on suunniteltava vastuullisesti
22.02.2024 8.29IVECO Finland Oy on valinnut vuoden 2023 parhaat suorittajat verkostossaan
21.02.2024 17.40Nokian Tyres Hakkapeliitta TRI M+S -traktorirenkaasta kaksi uutta kokoa
21.02.2024 17.00Tutkimus valaisee kuorma- ja linja-autonkuljettajien saatavuuden haasteita Suomessa
21.02.2024 14.00Seuraa Äänekoskelle rakentuvan kertopuutehtaan rakennustöiden etenemistä reaaliaikaisesti verkossa
21.02.2024 12.10Koeajettua: Ford Transit Custom AWD - vihdoinkin neliveto!
21.02.2024 11.00Volvo Truck Center Forssa uudistui
21.02.2024 8.11HydraSpecman Oulun uuden myymälän avajaiset nyt perjantaina 23.2. - tervetuloa!
21.02.2024 8.00SSAB ottaa VR:n kanssa käyttöön sähkörekat lähitoimituksissa

Näytä lisää »