Scania Interlink - oletpa matkalla mihin tahansa27.10.2015 12.10
Busworldissa Scania esitteli uuden Scania Interlink ‑linja-automalliston kaupunki-, kauko-, pikavuoro- ja tilausajokäyttöön eli markkinoiden monipuolisimman malliston. Scania Interlink tarjoaa liikennöitsijöille ylivertaisen joustavuuden ja monikäyttöisyyden – useita pituus- ja korkeusvaihtoehtoja, useita ovien ja istuinten sijoitteluratkaisuja ja markkinoiden laajimman polttoainevalikoiman. ”Uudella tuotemallistolla täytämme liikennöitsijöiden vaihtelevat tarpeet”, Scanian linja-autotuotannosta ja myynnistä vastaava Klas Dahlberg sanoo. “Scania Interlink on todellinen monitoimimalli, jonka valitessaan asiakkaan ei tarvitse tyytyä kompromisseihin.” Uudessa Scania Interlink ‑mallistossa on kolme perusmallia: Low Decker, Medium Decker ja High Decker. Kaikissa on helposti tunnistettava ja tyylikkäästi muotoiltu Scanialle tunnusomainen etu- ja takaosa. Omamassaa ja kääntösädettä pienentävä pyöristetty etuosa laskee myös polttoaineenkulutusta ja melutasoa. Linja-autot on suunniteltu hyödyntämään sisätilat optimaalisesti luokkansa suurimman matkustaja- ja matkatavarakapasiteetin varmistamiseksi. Scania Interlink on suunniteltu sopimaan kaikkiin tehtäviin – niin lähi-, kauko- kuin tilausajoliikenteeseen. Valitessaan tämän kaikkeen liikennöintiin suunnitellun malliston, asiakkaan ei tarvitse enää tyytyä kompromisseihin. Monipuolisuus on Scanian tunnusmerkki. Asiakkaan valitsema sisustus- ja istuinratkaisu määrittää linja-auton pituuden, joka voi olla 11–15 metriä. 2-akselisen mallin enimmäispituus on 13,2 metriä. Keskioven joustava sijoitus mahdollistaa niin polvitilan kuin tavaratilan ja wc:n sijainnin optimoinnin. Mallistolla on useita yhteisiä ominaisuuksia, jotka helpottavat kaluston huoltoa. Näitä ovat mm. etu-, taka- ja kattoluukut, istuimet, takaikkunat, ilmastointijärjestelmät, CAN-väyläjärjestelmät sekä kamera- ja A/V-järjestelmät. Lisäksi suurin osa Medium ja High Decker ‑mallien koriosista on yhteisiä, mikä parantaa käytettävyyttä ja laskee kokonaiskustannuksia. Medium ja High Decker -malleissa on korotettu keskikäytävä, mikä mahdollistaa matalammat (170 mm) podesterit. Matkustajat voivat myös nauttia laajemmista sisänäkymistä, jotka yhdessä 100 mm aiempaa alemmas laskettujen sivuikkunoiden alareunojen kanssa luovat avaran vaikutelman. Scania Interlinkin omamassa ei ole kasvanut edeltävistä malleista huolimatta suuremmasta ikkunapinta-alasta ja tieltä suistumiseen liittyvien lujuusvaatimusten R 66.02 täyttämiseksi esitellystä jäykemmästä korirakenteesta. Korin suuremman jäykkyyden ansiosta matkustajat kokevat vähemmän tärinää, alhaisemman melutason ja paremman mukavuuden. Scania Interlink perustuu menestyksekkääseen Scania OmniExpress -mallistoon. Olemme tähän mennessä toimittaneet asiakkaillemme 1500 Suomessa valmistettua linja-autoa, mikä takaa hyvin testatut järjestelmät. Scania Interlink -malleihin on saatavana laaja valikoima Scanian tunnustettuja moottoreita: Low Decker -malliin 9-litraisia, Medium ja High Decker ‑malleihin 9- ja 13-litraisia. Scania tarjoaa myös markkinoiden laajimman vaihtoehtoisille polttoaineille – bioetanoli, biodiesel ja biokaasu – sovitettujen moottorien valikoiman. “Scania Interlink on suunniteltu erityisesti kaikkeen ja lisää siten liikennöitsijän monipuolisuutta ja kannattavuutta tarjoten samalla matkustajille ylivertaisen mukavuuden,” Klas Dahlberg sanoo. Hybridi-Citywide myös linjaliikenteeseen Scania esitteli kaksi vuotta sitten Busworld-näyttelyssä uuden Scania Citywide -hybridibussin kaupunkiliikenteeseen. Nyt samaisesta, etuosaltaan matalalattiaisesta, mallista esiteltiin Class 2 -luokan säännöt täyttävä linjaliikenneversio, jolla on tietyillä markkina-alueilla mahdollista ajaa 100 km/h tuntinopeudella. |