Kovasti on Scanian hytti mennyt lyhyeksi kun 12 metrin autoon on saatu väsättyä 10,8 metrin lava? Siinä sitä on teknistä tutkimusta kerrakseen kun pitää kuljettajan niin ohuessa kuosissa että mahtuu metrin mittaiseen ohjaamoon. Kaiken näköinen sitä Trafia tuntuu kiinnostavan... Lähettäjä Diplomi-insinööri Länsi-Suomesta / 3.11.2016
Kuormatila tuossa veturissa on 10 m , puutavaranipun sallitulla / hyväksytyllä ylityksellä n.10.8m Lähettäjä Insinööri Heikki Jokela Suomesta / 3.11.2016
Valtioneuvoston asetus ajoneuvojen käytöstä tiellä 45§, 2. momentti sanoo näin: " Kuorma saa ajoneuvolle tai ajoneuvoyhdistelmälle tiellä sallitun pituuden rajoissa ulottua ajoneuvon edessä enintään yhden metrin ja takana enintään kaksi metriä ajoneuvon uloimman osan ulkopuolelle." Tässähän sanotaan, että sallitun pituuden rajoissa! Ja autolle sallittu pituus tieliikennekäytössä on 12 metriä, eikä 12,80 metriä. Jos kuorma Insinöörin logiikalla saa ulottua 0,80 metriä yli 12 metrin, miksi ei saman tien 2 metriä, joka on asetuksessa annettu maksimi? Lähettäjä DI / 3.11.2016
tuolla 84 tonnisella saa luvan mukaan ylittää takaa kuormaa 3 metriä joten ei väliä lavamitalla Lähettäjä lupa / 3.11.2016
Trafi:n sivuilta: "Kainuun kuljetustarpeissa on paljon yhtäläisyyksiä Lapin alueelle, mutta myös eroja löytyy. Kaluston osalta samaa perusperiaatetta on jalostettu ja jokainen yksityiskohta on mietitty uudelleen." Aikamoista puppua näiden hupiukkojen jutut. Tämän päivän päättäjiä vedetään kuin pässiä narussa, kunhan vaan on oikea instanssi vetämässä. Sen lauluja tuntuvat laulavan kenen leipää syövät! Lähettäjä DI / 4.11.2016
Kaluston kehittäminen Pohjolan/Suomen raakapuukuljetusten kilpailukyvyn parantamisessa on ollut ja on ensisijaisen tärkeää.
Nyt on toimivia vaihtoehtoja valittavissa ennen näkemättömän runsaasti. - 64,68 ja 76 + koeautomallit , lisäksi kuusiakselisen puolikasyhdistelmän kokonaispainonousu 52 tonniin !!!! Lähettäjä vapaa valinta / 5.11.2016
Puunajo on välineurheilua. Lähettäjä valitse viisaasti / 5.11.2016
Yli 60 tonnia puuta? Lähettäjä omapainot? / 5.11.2016
Mikä mahtaa olla tuon autotyypin akselistonimi?? Lähettäjä tridem + 2 vai 2+3 , vai.... / 5.11.2016
Kevyt ja ketteräkin. Lähettäjä oikein valittu / 5.11.2016
Kevyt ja ketteräkin. Lähettäjä oikein valittu / 5.11.2016
Paljonko omapaino? Miksi 5+4=76tn yhdistelmä ei käytetä? Lähettäjä ihmettelen / 6.11.2016
osko auto 14tn ja vaunu 7.5tn ja nosturi 4 tn = 25.5 tonnia Lähettäjä noin niinku arvio vain / 6.11.2016
Auto on alakanttiin arvioitu! Lähettäjä . / 8.11.2016
Auton tyhjäpaino ainakin 17tn Lähettäjä kl / 16.11.2016
nosturin kanssa saattaa olla tuossa 17 tonnin luokassa , ehkä 18 Lähettäjä puntarillahan sen näkee / 17.11.2016
Metsäalan ammattilehdessä on artikkeleita noista. Lähettäjä nettiversiossa loppupäässä / 17.11.2016
Kun en ymmärrä että miksi se auton omapaino on niin vaikea kertoa? Lähettäjä . / 19.11.2016
Kommentit
Kovasti on Scanian hytti mennyt lyhyeksi kun 12 metrin autoon on saatu väsättyä 10,8 metrin lava? Siinä sitä on teknistä tutkimusta kerrakseen kun pitää kuljettajan niin ohuessa kuosissa että mahtuu metrin mittaiseen ohjaamoon. Kaiken näköinen sitä Trafia tuntuu kiinnostavan...
Lähettäjä Diplomi-insinööri Länsi-Suomesta / 3.11.2016
Kuormatila tuossa veturissa on 10 m , puutavaranipun sallitulla / hyväksytyllä ylityksellä n.10.8m
Lähettäjä Insinööri Heikki Jokela Suomesta / 3.11.2016
Valtioneuvoston asetus ajoneuvojen käytöstä tiellä 45§, 2. momentti sanoo näin: "
Kuorma saa ajoneuvolle tai ajoneuvoyhdistelmälle tiellä sallitun pituuden rajoissa ulottua ajoneuvon edessä enintään yhden metrin ja takana enintään kaksi metriä ajoneuvon uloimman osan ulkopuolelle."
Tässähän sanotaan, että sallitun pituuden rajoissa! Ja autolle sallittu pituus tieliikennekäytössä on 12 metriä, eikä 12,80 metriä.
Jos kuorma Insinöörin logiikalla saa ulottua 0,80 metriä yli 12 metrin, miksi ei saman tien 2 metriä, joka on asetuksessa annettu maksimi?
Lähettäjä DI / 3.11.2016
tuolla 84 tonnisella saa luvan mukaan ylittää takaa kuormaa 3 metriä joten ei väliä lavamitalla
Lähettäjä lupa / 3.11.2016
Trafi:n sivuilta:
"Kainuun kuljetustarpeissa on paljon yhtäläisyyksiä Lapin alueelle, mutta myös eroja löytyy. Kaluston osalta samaa perusperiaatetta on jalostettu ja jokainen yksityiskohta on mietitty uudelleen."
Aikamoista puppua näiden hupiukkojen jutut. Tämän päivän päättäjiä vedetään kuin pässiä narussa, kunhan vaan on oikea instanssi vetämässä. Sen lauluja tuntuvat laulavan kenen leipää syövät!
Lähettäjä DI / 4.11.2016
Kaluston kehittäminen Pohjolan/Suomen raakapuukuljetusten kilpailukyvyn parantamisessa on ollut ja on ensisijaisen tärkeää.
Nyt on toimivia vaihtoehtoja valittavissa ennen näkemättömän runsaasti. - 64,68 ja 76 + koeautomallit , lisäksi kuusiakselisen puolikasyhdistelmän kokonaispainonousu 52 tonniin !!!!
Lähettäjä vapaa valinta / 5.11.2016
Puunajo on välineurheilua.
Lähettäjä valitse viisaasti / 5.11.2016
Yli 60 tonnia puuta?
Lähettäjä omapainot? / 5.11.2016
Mikä mahtaa olla tuon autotyypin akselistonimi??
Lähettäjä tridem + 2 vai 2+3 , vai.... / 5.11.2016
Kevyt ja ketteräkin.
Lähettäjä oikein valittu / 5.11.2016
Kevyt ja ketteräkin.
Lähettäjä oikein valittu / 5.11.2016
Paljonko omapaino? Miksi 5+4=76tn yhdistelmä ei käytetä?
Lähettäjä ihmettelen / 6.11.2016
osko auto 14tn ja vaunu 7.5tn ja nosturi 4 tn = 25.5 tonnia
Lähettäjä noin niinku arvio vain / 6.11.2016
Auto on alakanttiin arvioitu!
Lähettäjä . / 8.11.2016
Auton tyhjäpaino ainakin 17tn
Lähettäjä kl / 16.11.2016
nosturin kanssa saattaa olla tuossa 17 tonnin luokassa , ehkä 18
Lähettäjä puntarillahan sen näkee / 17.11.2016
Metsäalan ammattilehdessä on artikkeleita noista.
Lähettäjä nettiversiossa loppupäässä / 17.11.2016
Kun en ymmärrä että miksi se auton omapaino on niin vaikea kertoa?
Lähettäjä . / 19.11.2016
Kommentoi kuvaa