Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:10847860 kpl

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

14.12.2018 8:11Fomatec Oy ja Rud Gmbh yhteistyöhön metsäkoneteloissa - uusi malli Suomen markkinoille tammikuussa 2019Lue lisää »14.12.2018Stora Enso avasi uuden 24H-palvelun: Asiakaspalvelurobotti palvelee metsänomistajaa vaikka keskellä yötäLue lisää »13.12.2018 21:01LUE TÄSTÄ! Uusi järkälemäinen Kivirock-lehti on ilmestynyt - tarjolla 248-sivua mielenkiintoista maarakennus- ja kaivosalan asiaaLue lisää »

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

14.12.2018 8:11Fomatec Oy ja Rud Gmbh yhteistyöhön metsäkoneteloissa - uusi malli Suomen markkinoille tammikuussa 2019Lue lisää »14.12.2018Stora Enso avasi uuden 24H-palvelun: Asiakaspalvelurobotti palvelee metsänomistajaa vaikka keskellä yötäLue lisää »13.12.2018 21:01LUE TÄSTÄ! Uusi järkälemäinen Kivirock-lehti on ilmestynyt - tarjolla 248-sivua mielenkiintoista maarakennus- ja kaivosalan asiaaLue lisää »

Kuva-albumi

100-tonniset HCT-yhdistelmät JYKILTÄ.

Share |
100-tonniset HCT-yhdistelmät JYKILTÄ.
Arvosana kuvasta ( 0 arvostelua ):

Kuvan tiedot:

Avainsanat: hct, puujuna, road-train, long, vehicle, pitkä, ajoneuvo
Kuvakoot:
Esikatselukuva
Pieni kuva
Suuri kuva
Alkuperäinen kuva
Kuvaa on katsottu 779 kertaa

Muut kuvat:

100-tonniset HCT-yhdistelmät JYKILTÄ.100-tonniset HCT-yhdistelmät JYKILTÄ.
Edellinen kuva:Seuraava kuva:
100-tonniset HCT-yhdistelmät JYKILTÄ.100-tonniset HCT-yhdistelmät JYKILTÄ.

Kommentit

Lyhenne HCT tulee sanoista High Capacity Transport. Se on kansainvälisesti vakiintunut termi normaalia pidemmille tai raskaammille yhdistelmille tieliikenteessä, joita ei kuitenkaan pidetä erikoiskuljetuksina. Erikoiskuljetuksissa suurempi mitta tai massa syntyy yksittäisen kappaleen suuresta koosta tai painosta. HCT kuljetuksissa suurempi pituus tai paino syntyvät suuremmasta tavaramäärästä.
Lähettäjä hct / 31.5.2017

Pidempiin ja raskaampiin yhdistelmiin liittyy toistaiseksi myös paljon haasteita. Normaalissa n. 25m pitkässä ajoneuvoyhdistelmässä on kaksi niveltä. 30-33m pitkissä niveliä on yleensä kolme. 3-nivelisen yhdistelmän mitoittaminen kääntyvyys ja stabiliteetti huomioiden on huomattavasti vaikeampaa, mutta mahdollista. Mitoitukseen pitää lisäksi yhdistää oikea painojakauma, missä millekään akselille ei tule tiekuormituksen kannalta liikaa painoa ja vetäville akseleille tulee kaikissa kuormitustilanteissa riittävästi painoa talvella etenemisen kannalta.

Samat vetoautot voivat ajaa myös normaalimittaisena yhdistelmänä. Tällöin ne täyttävät kaikki yleiset tieliikenteen vaatimukset ja saavat liikennöidä vapaasti ilman reittirajoituksia.
Lähettäjä hct / 31.5.2017

Kommentoi kuvaa

Kommentti:*
Nimi:*