Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:21085810 kpl

Hyviä uutisia (päivittyy 24h/vrk):

27.11.2020 23:20KATSO TÄSTÄ 27.11. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! - mahtava paketti alan tuoreimpia kuulumisiaLue lisää »27.11.2020 9:45Reault Trucksilla huipputarjous Master pakettiautoistaLue lisää »27.11.2020 9:03Puun kuiva-aineiden kulutus ylti vuonna 2019 lähes 40 miljoonaan tonniinLue lisää »

Hyviä uutisia (päivittyy 24h/vrk):

27.11.2020 23:20KATSO TÄSTÄ 27.11. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! - mahtava paketti alan tuoreimpia kuulumisiaLue lisää »27.11.2020 9:45Reault Trucksilla huipputarjous Master pakettiautoistaLue lisää »27.11.2020 9:03Puun kuiva-aineiden kulutus ylti vuonna 2019 lähes 40 miljoonaan tonniinLue lisää »

Kuva-albumi

100-tonniset HCT-yhdistelmät JYKILTÄ.

Share |
100-tonniset HCT-yhdistelmät JYKILTÄ.
Arvosana kuvasta ( 0 arvostelua ):

Kuvan tiedot:

Avainsanat: hct, puujuna, road-train, long, vehicle, pitkä, ajoneuvo
Kuvakoot:
Esikatselukuva
Pieni kuva
Suuri kuva
Alkuperäinen kuva
Kuvaa on katsottu 1571 kertaa

Muut kuvat:

100-tonniset HCT-yhdistelmät JYKILTÄ.100-tonniset HCT-yhdistelmät JYKILTÄ.
Edellinen kuva:Seuraava kuva:
100-tonniset HCT-yhdistelmät JYKILTÄ.100-tonniset HCT-yhdistelmät JYKILTÄ.

Kommentit

Lyhenne HCT tulee sanoista High Capacity Transport. Se on kansainvälisesti vakiintunut termi normaalia pidemmille tai raskaammille yhdistelmille tieliikenteessä, joita ei kuitenkaan pidetä erikoiskuljetuksina. Erikoiskuljetuksissa suurempi mitta tai massa syntyy yksittäisen kappaleen suuresta koosta tai painosta. HCT kuljetuksissa suurempi pituus tai paino syntyvät suuremmasta tavaramäärästä.
Lähettäjä hct / 31.5.2017

Pidempiin ja raskaampiin yhdistelmiin liittyy toistaiseksi myös paljon haasteita. Normaalissa n. 25m pitkässä ajoneuvoyhdistelmässä on kaksi niveltä. 30-33m pitkissä niveliä on yleensä kolme. 3-nivelisen yhdistelmän mitoittaminen kääntyvyys ja stabiliteetti huomioiden on huomattavasti vaikeampaa, mutta mahdollista. Mitoitukseen pitää lisäksi yhdistää oikea painojakauma, missä millekään akselille ei tule tiekuormituksen kannalta liikaa painoa ja vetäville akseleille tulee kaikissa kuormitustilanteissa riittävästi painoa talvella etenemisen kannalta.

Samat vetoautot voivat ajaa myös normaalimittaisena yhdistelmänä. Tällöin ne täyttävät kaikki yleiset tieliikenteen vaatimukset ja saavat liikennöidä vapaasti ilman reittirajoituksia.
Lähettäjä hct / 31.5.2017

Kommentoi kuvaa

Kommentti:*
Nimi:*