Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:13050845 kpl

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

25.5.2019 17:22AMMATTILEHTI KOEAJAA: Toyota Hilux 2.4 4x4 AT32 - Sähköä hydrauliikallaLue lisää »25.5.2019 16:11KATSO TÄSTÄ OSALLISTUJAT! Puunkuormaajamestari 2019 finaalista tulossa huima taisteluLue lisää »25.5.2019 13:55Jenz HEM 820 DL: Terminaalien hihnapurkava tehohakkuriLue lisää »

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

25.5.2019 17:22AMMATTILEHTI KOEAJAA: Toyota Hilux 2.4 4x4 AT32 - Sähköä hydrauliikallaLue lisää »25.5.2019 16:11KATSO TÄSTÄ OSALLISTUJAT! Puunkuormaajamestari 2019 finaalista tulossa huima taisteluLue lisää »25.5.2019 13:55Jenz HEM 820 DL: Terminaalien hihnapurkava tehohakkuriLue lisää »

Kuva-albumi

100-tonniset HCT-yhdistelmät JYKILTÄ.

Share |
100-tonniset HCT-yhdistelmät JYKILTÄ.
Arvosana kuvasta ( 0 arvostelua ):

Kuvan tiedot:

Avainsanat: hct, puujuna, road-train, long, vehicle, pitkä, ajoneuvo
Kuvakoot:
Esikatselukuva
Pieni kuva
Suuri kuva
Alkuperäinen kuva
Kuvaa on katsottu 938 kertaa

Muut kuvat:

100-tonniset HCT-yhdistelmät JYKILTÄ.100-tonniset HCT-yhdistelmät JYKILTÄ.
Edellinen kuva:Seuraava kuva:
100-tonniset HCT-yhdistelmät JYKILTÄ.100-tonniset HCT-yhdistelmät JYKILTÄ.

Kommentit

Lyhenne HCT tulee sanoista High Capacity Transport. Se on kansainvälisesti vakiintunut termi normaalia pidemmille tai raskaammille yhdistelmille tieliikenteessä, joita ei kuitenkaan pidetä erikoiskuljetuksina. Erikoiskuljetuksissa suurempi mitta tai massa syntyy yksittäisen kappaleen suuresta koosta tai painosta. HCT kuljetuksissa suurempi pituus tai paino syntyvät suuremmasta tavaramäärästä.
Lähettäjä hct / 31.5.2017

Pidempiin ja raskaampiin yhdistelmiin liittyy toistaiseksi myös paljon haasteita. Normaalissa n. 25m pitkässä ajoneuvoyhdistelmässä on kaksi niveltä. 30-33m pitkissä niveliä on yleensä kolme. 3-nivelisen yhdistelmän mitoittaminen kääntyvyys ja stabiliteetti huomioiden on huomattavasti vaikeampaa, mutta mahdollista. Mitoitukseen pitää lisäksi yhdistää oikea painojakauma, missä millekään akselille ei tule tiekuormituksen kannalta liikaa painoa ja vetäville akseleille tulee kaikissa kuormitustilanteissa riittävästi painoa talvella etenemisen kannalta.

Samat vetoautot voivat ajaa myös normaalimittaisena yhdistelmänä. Tällöin ne täyttävät kaikki yleiset tieliikenteen vaatimukset ja saavat liikennöidä vapaasti ilman reittirajoituksia.
Lähettäjä hct / 31.5.2017

Kommentoi kuvaa

Kommentti:*
Nimi:*