X-1R:n tuotteet ovat olleet meillä myynnissä yli kymmenen vuoden ajan. Kokemusta on myös raskaankaluston puolelta. Vuosien varrella tyytyväisiä X-1R:n käyttäjiä on kertynyt kaikkialle
Varpamäen Pentti on rakentanut mahtavan mallisen tyyliinsä sopivan 1300m2 , jonka kuvat saamme myöhemmin myös tälle sivustolle.
Halliin taitaa tulla museoautukojoelma. Pari Scaniaa on jo alkajaisiksi, otappa selvää, minkälaisia. Lähettäjä HeikkiJ / 8.12.2009
Tuo on se pikkuhalli, uusi takana on fantastisen hieno - Hyvä Pentti! Lähettäjä X-1R käyttäjä kalakukkomaasta / 9.12.2009
Kuka uskoo lisäaineitten tehoon? Lähettäjä Marko / 10.12.2009
Kaikki me , jotka käytämme X1R:ää joka päivä.
Teräketjulisäaine tuli myös kokeiltua ja käyttöön jäi. Lähettäjä Motomies. / 12.12.2009
Tapahtumia Lemmenjoen kultamailla Kokemukseni X-1R metallinhoitoaineen käytöstä.
Olin Pitkään odottanut, milloinka 70 -luvun Deuz -moottori "sanoo yhteistyösopimuksemme irti". Itse olin avannut ko. moottorin ja pakannut vanhoilla osilla, Moottori toimi, mutta savutti ja naputti sekä käyntiääni oli karkea.
Laitoin moottorin öljyyn X-1R metallinhoitoaineen. Kaivinkone oli päivittäin käytössä. Itse olin poissa työmaalta noin kaksi viikkoa. Kun tulin takaisin kaivuutehtäviin, huomasin että ko. kaivinkoneen voimakkaan savutuksen lähes loppuneen ja käyntiäänikin oli selvästi vaimentunut. Ihmettelin ja tiedustelin konetta käyttäneiltä työmiehiltä, mitä olette moottorille tehneet. Työmiehet eivät olleet tehneet koneelle mitään remonttia eikä muitakaan normaalista koneen käytöstä poikkeavia toimenpiteitä. X-1R lisäaineen vaikutus oli käsittämätön, koska en löydä muutakaan perustelua Deuz -moottorin toiminnan muuttumiselle.
Tapahtui myöhemmin seuraavaa: Sähköt loppuivat kerrasta! Kaivajat näkivät vieressään hyöryävän generaattorin. Akku oli mennyt oikosulkuun ja sähköinen tuuletin oli sammunut. Tapahtui moottorin "kiinni leikkautuminen".
Mieliala oli synkkä, koska työnteko loppui sähköpulaan. Remonttimiehemme meni jonkin ajan kuluttua "pyöräyttämään" mootoria. "Ei voi olla totta, tämä moottorihan pyörähti", kuului kommentti. Tehtiin akun vaihto ja veden lisäys ym. Moottori käynnistyi. Öljyn kulutus ei lisääntynyt eikä muitakaan muutoksia ole huomattu. Moottori on käynyt nyt kuukauden normaalisti tätä kirjoittaessa. Lähettäjä Kultapaja Pihlajakuru / 12.12.2009
"Ihmemies tuo Varpajärven Pentti" öljylääkkeineen. Lähettäjä Lapin kävijä itsekkin / 13.12.2009
Kommentit
X-1R:n tuotteet ovat olleet meillä myynnissä yli kymmenen vuoden ajan. Kokemusta on myös raskaankaluston puolelta. Vuosien varrella tyytyväisiä X-1R:n käyttäjiä on kertynyt kaikkialle
Pentti Varpamäki Ky - PL 33 - 86801 Pyhäsalmi - Puh: 0400 273 000 - e-mail: pentti@varpamaki.fi
Lähettäjä HeikkiJ / 8.12.2009
Kotisivut:
www.varpamaki.fi
Lähettäjä Sama / 8.12.2009
Varpamäen Pentti on rakentanut mahtavan mallisen tyyliinsä sopivan 1300m2 , jonka kuvat saamme myöhemmin myös tälle sivustolle.
Halliin taitaa tulla museoautukojoelma. Pari Scaniaa on jo alkajaisiksi, otappa selvää, minkälaisia.
Lähettäjä HeikkiJ / 8.12.2009
Tuo on se pikkuhalli, uusi takana on fantastisen hieno - Hyvä Pentti!
Lähettäjä X-1R käyttäjä kalakukkomaasta / 9.12.2009
Kuka uskoo lisäaineitten tehoon?
Lähettäjä Marko / 10.12.2009
Kaikki me , jotka käytämme X1R:ää joka päivä.
Teräketjulisäaine tuli myös kokeiltua ja käyttöön jäi.
Lähettäjä Motomies. / 12.12.2009
Tapahtumia Lemmenjoen kultamailla
Kokemukseni X-1R metallinhoitoaineen käytöstä.
Olin Pitkään odottanut, milloinka 70 -luvun Deuz -moottori "sanoo yhteistyösopimuksemme irti". Itse olin avannut ko. moottorin ja pakannut vanhoilla osilla, Moottori toimi, mutta savutti ja naputti sekä käyntiääni oli karkea.
Laitoin moottorin öljyyn X-1R metallinhoitoaineen. Kaivinkone oli päivittäin käytössä. Itse olin poissa työmaalta noin kaksi viikkoa. Kun tulin takaisin kaivuutehtäviin, huomasin että ko. kaivinkoneen voimakkaan savutuksen lähes loppuneen ja käyntiäänikin oli selvästi vaimentunut. Ihmettelin ja tiedustelin konetta käyttäneiltä työmiehiltä, mitä olette moottorille tehneet. Työmiehet eivät olleet tehneet koneelle mitään remonttia eikä muitakaan normaalista koneen käytöstä poikkeavia toimenpiteitä. X-1R lisäaineen vaikutus oli käsittämätön, koska en löydä muutakaan perustelua Deuz -moottorin toiminnan muuttumiselle.
Toinen "ihme"
Lisäaineistimme Mitsubishin dieselmoottorin X-1R:llä. Mitsubishin dieselmoottori pyörittää sähkögeneraattoriamme.
Tapahtui myöhemmin seuraavaa: Sähköt loppuivat kerrasta! Kaivajat näkivät vieressään hyöryävän generaattorin. Akku oli mennyt oikosulkuun ja sähköinen tuuletin oli sammunut. Tapahtui moottorin "kiinni leikkautuminen".
Mieliala oli synkkä, koska työnteko loppui sähköpulaan. Remonttimiehemme meni jonkin ajan kuluttua "pyöräyttämään" mootoria. "Ei voi olla totta, tämä moottorihan pyörähti", kuului kommentti. Tehtiin akun vaihto ja veden lisäys ym. Moottori käynnistyi. Öljyn kulutus ei lisääntynyt eikä muitakaan muutoksia ole huomattu. Moottori on käynyt nyt kuukauden normaalisti tätä kirjoittaessa.
Lähettäjä Kultapaja Pihlajakuru / 12.12.2009
"Ihmemies tuo Varpajärven Pentti" öljylääkkeineen.
Lähettäjä Lapin kävijä itsekkin / 13.12.2009
Kommentoi kuvaa