Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:15305139 kpl

Hyviä uutisia (päivittyy 24h/vrk):

19.11.2019 15:14Kolme turvallisuusvinkkiä metsässä kulkevilleLue lisää »19.11.2019 13:11Nisula Forest ja Toyota Gazoo Racing WRT:n yhteistyö saa jatkoa kaudella 2020Lue lisää »19.11.2019 13:01Metsäteollisuuden hiljainen tieto kuuluviin - ensimmäinen Co-Innovation -rahoitus Jyväskylän yliopistoonLue lisää »

Hyviä uutisia (päivittyy 24h/vrk):

19.11.2019 15:14Kolme turvallisuusvinkkiä metsässä kulkevilleLue lisää »19.11.2019 13:11Nisula Forest ja Toyota Gazoo Racing WRT:n yhteistyö saa jatkoa kaudella 2020Lue lisää »19.11.2019 13:01Metsäteollisuuden hiljainen tieto kuuluviin - ensimmäinen Co-Innovation -rahoitus Jyväskylän yliopistoonLue lisää »

Kuva-albumi

Puutavarayhdistelmän kuormatilakoko ja keveys tuovat toibotun tuloksen.

Share |
Puutavarayhdistelmän kuormatilakoko ja keveys tuovat toibotun tuloksen.
Arvosana kuvasta ( 0 arvostelua ):

Kuvan tiedot:

Avainsanat: aerodynamiikka, ilmanvastus, ilmanvastusvoimat, polttoainetalous, päästöt, liikenneturvallisuus
Kuvakoot:
Esikatselukuva
Pieni kuva
Suuri kuva
Alkuperäinen kuva
Kuvaa on katsottu 1625 kertaa

Muut kuvat:

Epäjatkuvuuskohdat pankkorakenteissa rikkovat pankon maantievärinöista tyhjänäajossa. Terminatoreissa ei ole epäjatkuvuuskohtia.Epäjatkuvuuskohdat pankkorakenteissa rikkovat pankon maantievärinöista tyhjänäajossa. Terminatoreissa ei ole epäjatkuvuuskohtia.
Edellinen kuva:Seuraava kuva:
Pekka Inlalan Volvopaketti on tilava, kevyt ja toimiva.Epäjatkuvuuskohdat pankkorakenteissa rikkovat pankon maantievärinöista tyhjänäajossa. Terminatoreissa ei ole epäjatkuvuuskohtia.

Kommentit

Puutavarapankko on pääosin raakapuunkuljetuksissa käytetty lavarakenne. Pankkoja on oltava vähintään kaksi kappaletta puutavaranippua kohden. Pankon lujuusluokka määräytyy sillä kuljetettavan maksimikuorman mukaisesti.
Puutavarapankkoja käytetään muun muassa metsäkoneissa, kuorma-autoissa ja junavaunuissa. Kuorma-auton pankkojen lujuus- ja liikenneturvallisuusvaatimukset on määritelty liikenneasetuksella, jonka noudattamista valvoo autokatsastusviranomaiset.
Pankkoja valmistetaan alumiinista ja teräksestä. Alumiini tuli 1970-luvulla pankkojen vaihtoehtoiseksi materiaaliksi keveytensä vuoksi. Nykyiset "ultralujat" teräkset ovat kuitenkin nopeasti korvaamassa alumiinin käyttöä parempien keveys- ja lujuusominaisuuksiensa ansiosta. Ultralujien kilpailukykyä parantaa lisäksi niiden kehittyneet pintakäsittelymenetelmät.
Lähettäjä puutavarapankko / 30.6.2016

Kommentoi kuvaa

Kommentti:*
Nimi:*