AMMATTILEHTI KOEAJAA: Mitsubishi L200 ClubCab & DoubleCab - Työmaiden tyyliniekat

09.02.2020 12.00

mitsu000.jpg

Mitsubishi toi loppusyksystä markkinoille L200 lava- auton kuudennen mallisukupolven. Uutuusmalli on noteerattu korkealle lava-autopiireissä, mistä kielii mm. Vuoden pick-up -arvonimet sekä Ruotsissa että Isossa-Britanniassa. Uudistuneen L200:n myynti on lähtenyt hyvään vauhtiin myös Suomessa. Koeajoimme molemmat tarjolla olevat korimallivaihtoehdot.

(kuva: Uudistuneen Mitsubishi L200:n muotoilu on kaikin puolin hyvin onnistunut. Korkea maavara ja hyvä kääntyvyys ovat valttia työmaaolosuhteissa. Ajovalot saa nyt myös led-vaihtoehtona. L200:sta saa kaksipaikkaisena, ns. puolitakaovilla ja pitkällä lavalla varustettuna ClubCab (oik.) että viisipaikkaisena, neliovisena ja lyhytlavaisena Double Cab -vaihtoehtona.)

Vuonna 1978 markkinoille tuotua Mitsubishi L200 lava-autoa on ehditty valmistaa jo liki viisi miljoonaa kappaletta. Yhteensä 150 eri maassa tarjottava L200 on japanilaisvalmistajan toiseksi suosituin malli ja sen vuotuisen valmistusmäärän ilmoitetaan lähentelevän 200 000 auton rajaa.

Euroopan markkinoille L200 lanseerattiin vuonna 1991, minkä jälkeen valmistaja on uudistanut lava-autoaan tiuhaan tahtiin. Suomen myyntilastossa Mitsubishi L200 on viidentenä, noin 10 prosentin markkinaosuudella. 

mitsu22.jpg

(kuva: Mallipäivitys toi L200:een uuden takapuskurin ja paremmin varusteltujen mallien takavaloihin tyylikkäät valotehosteet. Lava-autoissa kiinnostavat jättö- ja lähestymiskulmat: L200:n lähestymiskulma on 30° ja jättökulma, ilman vetokoukkua, 22°. Jättökulmaa loiventaa lavan 1,4 metrin takajättö.)

Paljon uutta

Mitsubishin mukaan yli puolet auton osista on uutta. Näkyvimpänä keula, jossa on nyt amerikkalaisten esikuvien tapaan särmikkyyttä ja mahtipontisuutta. Vahvasti muotoiltu keula on nyt neljä senttimetriä entistä korkeampi ja led-päiväajovaloilla varustetut ajovalot peräti kymmenen senttimetriä entistä ylempänä. 18” vanteet saa kaikkiin malleihin paitsi PRO-versioihin, jotka ovat malliston alkaen -mallit.

Kokonaisuutena Mitsubishi L200:n uudistunutta ulkomuotoa voi luonnehdittava jopa erittäin onnistuneeksi. 

Mallin keski-ikäistyminen toi Euroopan talousalueen markkinoille tarkoitettuun mallisarjaan perin inhimillisiä piirteitä. Uuden Euro 6 d temp -päästötasolle yltävän 2,2 litran moottorin suorituskykyä on vähennetty lähes neljänneksellä ja auton painoa on kasvatettu kymmenillä kiloilla ylös päin. Viimeksi mainitun taustalla ovat muun muassa suurlujuusterästen ja äänieristyksen lisäys sekä korin ja rungon vahvistaminen. 

mitsu32.jpg

(kuva: Mallipäivitys toi L200:een uuden takapuskurin ja paremmin varusteltujen mallien takavaloihin tyylikkäät valotehosteet. Lava-autoissa kiinnostavat jättö- ja lähestymiskulmat: L200:n lähestymiskulma on 30° ja jättökulma, ilman vetokoukkua, 22°. Jättökulmaa loiventaa lavan 1,4 metrin takajättö.)

Tilava ja turvallinen

Malliuudistus toi uutta myös alustaan ja nelivetotekniikkaan. Jäähdytettyjen etujarrulevyjen sekä jarrupuristimien mäntien kokoa on kasvatettu 18-tuuman vanteilla varustetuissa malleissa. Lisäksi takaiskunvaimentimet on vaihdettu pykälää tukevampiin. Nelivetotekniikan puolelle tuotiin uusia, aikasemmin vain Pajero-maasturissa tarjottuja maastoajo-ohjelmia, jotka ovat L200:n yhteydessä tarjolla automaattivaihteiston yhteydessä.

Uudistunutta L200:sta saa entiseen tapaan sekä kaksipaikkaisena, ns. puolitakaovilla ja pitkällä lavalla varustettuna ClubCab- että viisipaikkaisena, neliovisena ja lyhytlavaisena Double Cab -vaihtoehtona. Korimitat ovat ennallaan ja molemmat korivaihtoehdot tarjoavat asialliset sisätilat. DoubleCabia tarjotaan Suomessa myös kaksipaikkaisena kaksikäyttöautona, joka verotetaan ClubCab -mallin tavoin pakettiautoverotuksella. 

- 5-paikkaiset autot verotetaan henkilöautoverotuksella, joten ainoastaan päästöt vaikuttavat verotukseen. 2-paikkaiset L200 :set verotetaan pakettiautoverotuksella eli myös kokonaispaino vaikuttaa veron määrään, kertoo tuotepäällikkö Riku Rautanen Mitsubishiä maahantuovalta Berge Auto Nordics Oy:ltä. 

mitsu53.jpg

(kuva: Sileäpintainen kojelauta on helppo pitää puhtaana. Lämmitettävä, korkeus- ja syvyyssuuntiin säätyvä monitoimiohjauspyörä on vakiona Invite-varustelutasosta alkaen.)

Uutta tekniikkaa, uusia avustimia

Lava-autohin ei perinteisesti ole sovitettu aivan kaikkia uusimpia ajoavustinteknologioita. Ajat ovat kuintenkin muuttuneet, mikä näkyy myös Mitsubishissä erilaisten, joskin tarpeellisten ajoavustimien uutuustulvana.

Uusiin valinnaisiin varusteisiin sisältyy nyt ajoautomatiikan ja etutörmäysvaroittimen ohella kuolleen kulman valvonta ja takana risteävän liikenteen valvonta sekä monikamerajärjestelmä. Mielenkiintoisin uutuus on virheellisen kiihdytyksen estojärjestelmä, joka toistaa merkkiäänen ja näyttää varoituksen, mikäli etu- tai taka-anturit tunnistavat lähellä olevan esteen ajoneuvon reitillä. Lisäksi järjestelmä vähentää automaattisesti moottorin tehoa, jos kuljettaja kiihdyttää äkillisesti epähuomiossa. Kaikki edellämainitut ovat vakiona vakiona Instyle -tasossa. 

Ohjaamon puolella uutuuksiin lukeutuu uusi mittaristo ja viihdejärjestelmä. Myös etuistuimet ovat uudet, niiden istuinosat ovat nyt entistä pidemmät ja ne tarjoavat aikasempaa paremmin tukea ja istuinmukavuutta.

Kojelauta on likipitäen entisessä asussaan, mutta ohjauspyörä on uusi ja varustelutasosta riippuen jopa lämmitettävä, mikä on meikäläisissä sääolosuhteissa pelkästään positiivinen asia.

mitsu62.jpg

(kuva: ClubCabissa on istuimien takana hyvä säilytystila työkaluille ja vaatteille, minne pääsee näppärät kaappariovet avaamalla. Takaturvavyöt ja ohut selkänoja kertovat tilan olevan monissa maissa istumista varten.)

Ympäristöystävällisesti

Malliuudistus toi uutta myös voimalinjaan. Muista lava-autovalmistajista poiketen Mitsubishi miedonsi lava-automallinsa moottoritehoja. Entinen 2,4 litran 181 hv ja 439 Nm suoritusarvoihin yltävä dieselmoottori vaihtui täysin uuteen, entistä ympäristöystävällisempään 2,2 -litraiseen 150 hv ja 400 Nm vaihtoehtoon.

Koeajettavista autoista pitkälavainen ClubCab oli kuusivaihteisella manuaalivaihteistolla, DoubleCabissa oli puolestaan täysin uusi kuusivaihteinen Aisin -automaattilaatikko.

Syyskuun alussa voimaan astunut WLTP -mittaustapa nosti myös L200:n CO2 -päästöarvoja, joten myös autoveron määrä ja sitä kautta pyyntihinnat kasvoivat. Toisaalta päivitys toi mukanaan lisäkiloa, mikä osaltaan kompensoi L200:n hintakehitystä. Kantavuudet ovat silti lähes entisellään hieman toisella tuhannella. Vetopaino on suurimmillaan 3100 kg.

mitsu7.jpg

(kuva: DoubleCabin nahkapäällysteiset istuimet tarjoavat mukavat oltavat takamatkustajille. Turvatyynyjä on kaikkiaan seitsemän kappaletta, joten myös turvallisuus on reilassa.)

Luokan kärkikastia 

Lähimpien kilpailijoiden tapaan myös L200:sen jousitus on säädetty raskaita kuormia silmällä pitäen. Uusien takaiskunvaimentajien ansiosta ajomukavuus on hyvällä tasolla sekä Invite varustelutason SpaceCabissa että prameimman Instyle varustelun saaneessa DoubleCabissa. Kuormattua peräkärryä ei tähän hätään autojen jatkeeksi saatu, joten päivityksien vaikutus jarrutuntumaan jää valmistajan varaan.

Uuden L200:n ohjaustuntuma on lava-autoille tyypilliseen tapaan hieman aliohjautuva, mistä on etua tiukoissa maastokohdissa. Edellisestä mallista lainattu manuaalivaihteisto on parhaimmillaan maastossa ja raskaassa työkäytössä. Käsin hämmennettävä laatikko tahtoo olla välityksiltään nykyiselle ja matalilta koneenkierroksilta vahvasti vääntävälle dieselille ehkäpä pykälän verran turhan tiuha. Esimerkiksi 80 km/h maantienopeuden saavuttaminen vaatii ”kepittämistä”. Oman lisämausteensa antaa vaihdevivun reippaat liikeradat. 

Automaattivaihteisto pelaa asiallisesti ja vaihtotapahtumat sujuvat pääsääntöisesti enemmin empimättä. Automaattivaihteisto-uudistus toi erilaisiin maasto-olosuhteisiin sovitettuja ajotiloja sekä alamäkihidastimen Mitsubishi L200:n edistykselliseen kytkettävään jatkuvaan Super Select II -nelivetojärjestelmään, jota ohjataan keskikonsoliin, vaihdevalitsimen viereen sovitetulla ajotilanvalitsimella. 

Siirtyminen 2H-, 4H- ja 4HLc -tilojen välillä sujuu saumattomasti aina 100 kilometrin tuntinopeuteen asti. Vaativaan maastoon tultaessa keskimmäisen tasauspyörästön saa lukittua epätasaiseen maastoon tarkoitetulla 4HLc-asetuksella.

Haastellisissa nousuissa, lumella ja mudassa ajettaessa valintakiekko kannattaa kääntää 4LLc-asetukseen, joka kytketään auto pysähdyksissä.

L200:n mainio neliveto tarjoaa molemmissa mallivaihtoehdoissa sellaisen etenemiskyvyn että automaattivaihteiston yhteyteen ympättyjen ajotilojen tarpeellisuus jää koeajossa kyseenalaiseksi. 

Asiallisen nelivetojärjestelmän ohella Mitsubishi L200:n vahvuutena maastossa ja työmailla on hyvä kääntyvyys. Valmistaja ilmoittaa kääntöympyrän halkaisijaksi 11,8 metriä, mikä oikeuttaa tässä ajoneuvoluokassa kiitettävään arvosanaan. 

mitsu8.jpg

(kuva: Off-road ajotila valitaan nelivedon kiertokytkimen viereisestä napista. Ajotila  optimoi moottorin, vaihteiston ja jarrujärjestelmän sekä säätää parhaan mahdollisen pidon riippuen tienpinnasta.)

Mitä maksaa?

Mitsubishi L200 tarjoaa jo PRO -lähtötason varusteilla hyvän vastineen sijoitetulle rahalle. Moottori on sama kuin prameimmassa vaihtoehdossa mutta varusteita on niukemmalti. Lisäksi vanteet ovat 16-tuumaiset, mitkä vastaavat hyvin työkäytön haasteisiin. PRO-mallin verollinen hintapyynti jää ClubCab mallissa hieman alta 34 000 ja DoubleCabissa 36 000 euron. Viisipaikkaisena PRO maksaa jo liki 49 000 euroa. 

Varustelutason korotus Invite -tasoon nostaa kaksipaikkaisen auton hintaa noin 3 000 eurolla. Viisipaikkaisessa kynnys on parituhatta euroa korkeammalla. Sillä saa runsaasti lisää mukavuutta ohjaamovarusteisiin.

Automaattivaihteisto on tarjolla ainoastaan DoubleCabiin, Intense- ja Instyle -varusteluissa. Hinnat lähtevät 43 000:sta ja viisipaikkaisena liki 60 000 eurosta.

Nyt koeajetun viisipaikkaisen Mitsubishi L200 DoubleCab Instyle AT -mallin verollinen hinta on lisävarusteineen, mihin lukeutuu lavakaukalon, perälaudan hidastimen ja vetokoukun sisältävä Travel Pack sekä tukeva lavakaari, reilut 64 000 euroa. Kaksipaikkaisen ClubCab Invite MT -mallin hintapyynti on lähes puolta pienempi noin 37 600 euroa.

Molemmat vaihtoehdot tarjoavat runsaat varusteet hintaluokissaan. Mitsubishi L200:ssa on potentiaalia todelliselle myyntimenestykselle myös Suomessa. Käykää koeajamassa! 

mitsu42.jpg

(kuva: Mitsubishin mukaan yli puolet auton osista on uutta. Näkyvimpänä keula, jossa on nyt amerikkalaisten esikuvien tapaan särmikkyyttä ja mahtipontisuutta.)

07.03.2020 11.00Mercedes-Benzin lataushybriditarjonta laajenee lähes 30 malliin vuoden loppuun mennessä
07.03.2020 9.00Metsänomistajan päivä 14.3. kerää yhteen tuhat metsänomistajaa ja kymmeniä toimijoita
06.03.2020 22.50LUE TÄSTÄ! Kevättalven jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt
06.03.2020 10.11Kemin biotuotetehtaan ympäristövaikutusten arviointiprosessi on päättynyt
06.03.2020 10.00Bridgestonelle kärkisija vuoden 2020 Supplier Engagement Leaderboard -ryhmässä
05.03.2020 11.00Volvo Cars käynnistää uuden akkukokoonpanolinjan tehtaallaan Gentissä
04.03.2020 13.00Lätkä-Scaniaa saa jatkossa myös 7-litran moottorilla
04.03.2020 9.30Puukaupan määrässä ja hinnoissa muutoksia vuonna 2019
04.03.2020 9.10Taloushallintoliitto: Verohallinnolta uusia ohjeita yritysverotukseen
03.03.2020 12.37Digitaalinen "akkuräikkä" nopeuttaa asennustyöt
03.03.2020 12.34Dacialta tulossa oma sähköauto
03.03.2020 9.00Tapio arvioi: Metsähallituksen kunnostusojitustyömaiden vesiensuojelu hyvällä tasolla
03.03.2020 8.51Peugeot 208 on Vuoden Auto 2020
03.03.2020 8.00Renault siirtyy nopeaan tahtiin sähköiseen tulevaisuuteen
02.03.2020 15.40Volvo Classic varaosat varmistavat vanhempien kuorma-automallien tuottavuuden
02.03.2020 12.20Käytettyjen autojen kysynnän kasvu ennakoi autokaupan vilkastumista
02.03.2020 12.01Hyötyautojen ensirekisteröinnit tasaantuivat - kasvua vain kevyt kuorma-autoluokassa
02.03.2020 10.33Kone-Ketonen Oy on nimittänyt Juha Jaakkolan uudeksi toimitusjohtajaksi
01.03.2020 18.11Keslan yhteistyö AGCO Internationalin kanssa laajeni Belgiaan
01.03.2020 9.22Valmet toimittaa jätteenpolttokattilan Lidköping Energille Ruotsiin
29.02.2020 19.11Tulevaisuudessa renkaat viestivät keskenään ja voivat jopa varoittaa kuljettajaa jäästä
29.02.2020 11.11Ajoneuvokanta kasvoi Suomessa vuonna 2019
29.02.2020 0.24ContiSeal -teknologia tuodaan myös paketti- ja jakeluautojen renkaisiin
28.02.2020 17.20Ahlstrom-Munksjön vuosikertomus ja vastuullisuusraportti 2019 on julkaistu
28.02.2020 17.12DAF käynnistää kenttätestit CF Hybrid -kuorma-autolla
28.02.2020 17.09Valtaosa vuoden 2020 viljelijätuista maksetaan hakuvuoden aikana
28.02.2020 16.00Teollisuuden suurtapahtuma Pohjoinen Teollisuus 2020 Oulun Ouluhallissa 6.-7.5.2020.
28.02.2020 15.54Veho keskittää pääkonttoritoiminnot lentokentän viereen Aviapolikseen
28.02.2020 10.24Nokian Renkaat on julkaissut taloudellisen katsauksen vuodelle 2019
27.02.2020 11.12Volvo Trucks lanseeraa seuraavan sukupolven raskaan kuorma-auton.
27.02.2020 9.38Puunkuormaajamestari-kilpailu vauhtiin jo 35. kertaa
26.02.2020 18.23Jere Haavisto siirtää MM-avauksensa Valkenswaardiin
26.02.2020 13.28Valmet toimittaa viiraosauusinnan viimeisen vaiheen Stora Enson Skoghallin tehtaalle Ruotsiin
26.02.2020 12.00Volvo lanseeraa raskaan pystyhyttikuorma-autojen malliston
25.02.2020 9.05Stora Enso testaa itsenäisesti ajavaa kuorma-autoa
24.02.2020 17.11Komatsu Forestin valokuvauskilpailun tammikuun voittaja on valittu
24.02.2020 15.45Asetusluonnos metsien tuhkalannoituksesta lausuntokierrokselle
24.02.2020 11.35Tunnista kemikaalivuodot ja reagoi ajoissa - turvaa vuotovahdilla
24.02.2020 7.00Sopu mekaanisen metsäteollisuuden sekä puusepänteollisuuden työehdoista - tehtaiden käyntiaika pysyy ennallaan ja tuotannon joustavuus lisääntyy
23.02.2020 13.00Hakevuori suojaa metsäenergiakoneensa tulipalolta
23.02.2020 9.00Liikenteen tilastointi keskitetään Tilastokeskukseen
22.02.2020 14.11X-1R voiteluaineet saavuttaneet puutavara-autoilijoiden ja metsäkoneyrittäjien luottamuksen vuosikymmenten käytössä
22.02.2020 13.11Älypuhelin asiantuntijan työvälineeksi myös erämaassa
22.02.2020 10.11Haitasta hyödyksi - puuhakekasojen sisällä tapahtuva lämpeneminen halutaan kääntää eduksi
21.02.2020 20.11Ammattilehti.fi myös Instagramissa - tarjolla alan kuvia ja videoita päivittäin!
21.02.2020 15.33Parkanon työnäytöksen puheenaiheena hybriditeknologia ja lakot
21.02.2020 11.55EEE Innovations Oy tuo paikannetun liukkaustiedon kuljettajien hyödynnettäväksi
21.02.2020 10.25LUE TÄSTÄ: Metsäalan Ammattilehden & Kivirockin VAIHTOKALUSTO -erikoisnumero on ilmestynyt - sisältää 100 % myynti-ilmoituksia!
21.02.2020 10.00Hyundai tuo kuorma-autoista tuttua teknologiaa henkilöautomalleihinsa
20.02.2020 20.00Logsetille uusia huoltopuolen yhteistyökumppaneita: Ylivakerin Diesel ja Konehuolto Eikka
20.02.2020 10.10Uusi koko, uusia mahdollisuuksia - Nokian Tractor King -tuoteperhe laajenee uudella rengaskoolla
19.02.2020 17.00Ponsse vahvistaa asemaansa harvesteripäämarkkinoilla esittelyssä uusi H9
19.02.2020 12.42TAVO avasi raskaan kaluston myymälän Jyväskylään
19.02.2020 9.14Proforest messut järjestetään Kalajoella 2021
19.02.2020 8.41Metsämiesten säätiö: haetun apurahan määrä 3,9 miljoonaa
19.02.2020 8.34Täysin uusi Hyundai i20 markkinoille
19.02.2020 8.23Retrorekat kokoontuvat Rekkakukkoon toukokuussa 2020
18.02.2020 15.00Ponssen tilinpäätös 1.1.-31.12.2019
18.02.2020 13.09Koulutetuilla metsäkoneenkuljettajilla hyvät työllisyysmahdollisuudet
17.02.2020 18.01UPM ottaa askeleen lähemmäs 2030-tavoitettaan vähentää CO2-päästöjään 65 prosenttia
17.02.2020 15.22Metsä Spring ja Valmet yhteistyöhön uudenlaisen puupohjaisen fossiilisia materiaaleja korvaavan tuotteen kehittämiseksi
17.02.2020 10.11Uusi Land Rover Defender esittää omat stunttinsa tulevassa James Bond -elokuvassa
16.02.2020 17.13Work Cars tarjoaa hyötyajoneuvot asiakkaan erityistarpeisiin tehtynä
16.02.2020 12.11Strenx® -teräs on tärkeä osa Keslan laatua
16.02.2020 10.11Ammattilehden Facebook sivuilla jo yli 10.700 tykkääjää - määrä kasvaa vahvaa tahtia!
15.02.2020 17.20Vihreästi Vaasassa - liikenteen päästöjä pienennetään uusilla teknologioilla
15.02.2020 11.00Suomi hakee EU:n rahoitustukea useille liikennehankkeille
14.02.2020 19.11Logset 8H GTE Hybrid harvesterin työnäytös Parkanossa torstaina 20.2.2020
14.02.2020 15.11Stora Enson uuden puusta rakennettavan pääkonttorin arkkitehtuurikilpailun osallistujat valittu
14.02.2020 12.20Mika Puustinen aloitti Volvo Truck Center vaihtoautopäällikkönä
14.02.2020 11.40Deleten rakennus- ja purkukoneiden huutokauppa 22.2.2020 klo 11 Ylöjärvellä
13.02.2020 15.20Energiapuun hakkuukertymä pieneni vuonna 2019
13.02.2020 14.01Metsäteollisuus ry olisi hyväksynyt sovintoehdotuksen sahoille ja vaneritehtaille; Teollisuusliitto tuotti jälleen pettymyksen
13.02.2020 13.00Hirvisaalis viime vuotta pienempi
13.02.2020 10.33Metsäosaaja hoitaa metsiä ja ilmastoa
13.02.2020 9.00Runkopuun hakkuumäärä ylti 72 miljoonaan kuutiometriin vuonna 2019
12.02.2020 22.00Metsäkauppojen määrät kasvussa - suurin kasvu Lapissa
12.02.2020 16.00Vahva tammikuu nosti Ivecon 3,51 - 7,49 -tonnin kokonaispainoluokan markkinajohtajaksi Suomessa
12.02.2020 14.40Rottnen voi varustella myös Waratahin kouralla
12.02.2020 12.20Metsä Groupin vuoden 2019 vertailukelpoinen liiketulos lähes puoli miljardia euroa
12.02.2020 10.01Daimler AG:n tuotteiden kysyntä jatkui lähes ennätys- tahdissa ja tuotekehitykseen investoitiin aikaisempaa enemmän
11.02.2020 15.45USEVOLT -ohjausjärjestelmä nostaa koneen käytettävyyden uudelle tasolle
11.02.2020 14.45Renault Trucks Z.E. mallisto voitti ympäristöpalkinnon Saksassa
11.02.2020 14.21Hankkija vahvistaa Claas-asiakaspalvelua Suomessa
11.02.2020 11.20MAN esitteli uuden kuorma-autosukupolven
11.02.2020 10.21SSAB palkkaa lähes 800 kesätyöntekijää Suomessa - hakuaika on jo käynnissä!
11.02.2020 10.00ANDRITZ toimittaa sellutehtaan UPM:lle Uruguayhin
11.02.2020 9.32Nikola TRE:n tuotantoa käynnistellään Saksan Ulmissa
11.02.2020 9.25DAF vahvalla tuloksella kolmen suurimman valmistajan joukkoon
11.02.2020 9.21Luonnonvarakeskukselta tuhti tilastopaketti Suomen metsistä ja metsäteollisuudesta - lue ilmaseksi verkossa
11.02.2020 8.45Pohjoinen Teollisuus 2020 -suurtapahtuma Oulussa
10.02.2020 15.55Serlachius-museoiden uusi näyttely avaa portit Mäntän sellutehtaan elämään
10.02.2020 12.51John Deere jatkaa suomalaisen huippu-urheilun tukemista - Deere ja Savolainen yhteistyöhön
10.02.2020 11.32Luke: taimikonhoitorästejä on yli 700 000 hehtaaria
10.02.2020 10.01Teollisuuden uudet tilaukset kasvoivat joulukuussa kolmanneksella vuodentakaisesta
10.02.2020 9.19Vianor satsasi työturvallisuuteen - poissaolot vähenivät kolmasosaan
09.02.2020 14.10Polttoaineen kulutusta puunkorjuussa selvitettiin laajalla seurantatutkimuksella
09.02.2020 12.00AMMATTILEHTI KOEAJAA: Mitsubishi L200 ClubCab & DoubleCab - Työmaiden tyyliniekat
09.02.2020 10.11Metsähallitus jatkaa innovaatiokumppanuutta CollectiveCrunchin kanssa: Tekoälystä tukea metsien toimenpidesuunnitteluun
08.02.2020 17.05Savon Raskashuolto: V8 moottoreiden ja voimansiirtohuoltojen erikoisosaamista

Näytä lisää »