New Stralis: esitaistelija TCO2:n puolesta

10.07.2016 12.10

newstralis2016.jpg

New Stralis korottaa panoksia koskien tuottavuutta ja kestävyyttä jokaisen tehtävän kohdalla. Oli se tehtävä sitten alueellinen tehtävä, kaupunkiajo, kevyt rakennusalan tehtävä tai pitkän matkan kuljetus.

Täysin uusi vaihteisto, uusinta uutta olevaa teknologiaa ja ominaisuuksia sekä uusia innovatiivisia palveluita, jotka parantavat tehokkuutta ja luotettavuutta huomattavasti ja vähentävät samaan aikaan päästöjä. Nämä tekevät New Stralis -ajoneuvosta todellisen TCO:n ja CO2-päästöjen vähentämisen esitaistelijan.

Iveco lanseeraa New Stralis -ajoneuvon, joka esittelee samalla täysin uuden voimalaitteen ja tarjoaa parasta luotettavuutta ja tehokkuutta yhdessä alan parhaimpien TCO- ja CO2-vähennysten kanssa. Kolmen ajoneuvon mallisto on kehitetty asiakastehtävien pohjalta ja vastaa kaikkiin raskaan kuljetusalan esittämiin vaatimuksiin.

New Stralis on tärkeiden tuotekehitys-, testaus-, tuotantolaitos- ja menetelmäinvestointien tulos. Uusi Stralis ottaa täyden hyödyn irti uusista korkealaatuisista valmistustekniikoista ja -prosesseista, jotka ovat käytössä Madridin tehtaalla, joka on omistautunut tämän malliston valmistamiseen, ja Valladolidin tehtaalla, jossa ohjaamot valmistetaan (Espanja). Kumpikin tehdas on täysin uusittu ja järjestetty uudelleen, jotta voidaan taata, että ne toimivat parhaimmalla mahdollisella tavalla maailmanlaajuista tuotantotasoa ajatellen.

New Stralis: kolme TCO2-esitaistelijaa

New Stralis on suunniteltu niin, että se tarjoaa parhaimman ratkaisun alueellisiin tehtäviin, lyhyisiin matkoihin sekä vaarallisten aineiden kuljetukseen, jossa se säilyttää HI-SCR:n jälkikäsittelyjärjestelmään perustuvan ainutlaatuisen etunsa. Aivan tietty versio, uusi Stralis XP, kehitettiin varta vasten kansainvälisiä pitkän matkan kuljetuksia ajatellen ja se on varusteltu innovatiivisilla, polttoainetehokkailla ominaisuuksilla ja uusilla palveluilla, jotta käyttöaika ja polttoainetehokkuus voitiin maksimoida. Mullistava uusi Stralis NP, joka toimii CNG- ja LNG-polttoaineella, on ympäristöä ajatellen kaikkein kestävin kansainvälisiin kuljetuksiin tarkoitettu kuorma-auto ja todellinen läpimurto kaasukäyttöisten kuorma-autojen alalla. Se on ainut maakaasuajoneuvo, joka tarjoaa tehonormituksen, vaihteistoteknologian ja toimintamatkan, jotka sopivat pitkän matkan kuljetustehtäviin.

Pierre Lahutte, Ivecon brändijohtaja, kommentoi: ”Uusi Stralis on suunniteltu vähentämään TCO-kuluja ja CO2-päästöjä sekä tarjoamaan omistajilleen parasta mahdollista luotettavuutta. Luotamme uuteen Stralikseen niin paljon, että olemme lisänneet asiakkaille uuden lajitelman palveluja, jotka auttavat vähentämään TCO:ta. Pitkän matkan kuljetusyritykset vaikuttavat koko hyötyajoneuvoalan kehitykseen vielä vuosia eteenpäin: Straliksella on kaikki aseet johtaakseen täysin uutta markkina-aluetta sen TCO2-esitaistelijalla, Stralis XP:llä, joka on kehityksen kärjessä olevalla tekniikalla varustettu kuorma-auto, ja Stralis NP:llä, joka on ensimmäinen ja ainut kaasulla toimiva kuorma-auto, joka on osoittanut, että sitä voidaan käyttää tuottavasti pitkän matkan tehtävissä. Aiomme aloittaa uuden aikakauden kestävässä kuljetuksessa ja teemme sen yhdessä asiakkaittemme kanssa.”

Uusi, ainutlaatuinen tehtävälähtöinen lähestymistapa: tuotepalvelut ja TCO:ta vähentävät palvelut

Itse tuotteen kohdalla Iveco on uusinut ja päivittänyt kaikki tekniset osajärjestelmät: New Straliksella on täysin uudestaan suunniteltu voimalaite, uusi arkkitehtuuri, mitä tulee sähköön ja sähkölaitteisiin, luokkansa paras vaihteisto, taka-akseli ja takajousitus. Se myös esittelee uusimmat uuden sukupolven ennakoivat GPS-paikannustoiminnot sekä muita uusia ominaisuuksia, jotka parantavat taloudellisuutta ja kestävyyttä. Lisäksi Iveco on kehittänyt uuden sukupolven palveluita, joiden tavoitteena on vähentää TCO-kustannuksia jokaisessa mallissa. Palvelut edustavat ainutlaatuista ja erottuvaa osaa uudesta Stralis-tarjonnasta.

New Stralis – taistelija alhaisen TCO:n puolesta: Teknologialla asian ytimeen

New Straliksessa nyt nähtävä kehitystyö keskittyi energianhallintaan, jotta saavutettaisiin merkittävät vähennykset TCO-kustannuksissa kaikissa tehtävissä ja kaikilla reiteillä.

Uudet moottorit on suunniteltu vähentämään kitkaa ja uusi toiminto, joka estää tyhjäkäynnin, sammuttaa moottorin automaattisesti etukäteen määritellyn ajan jälkeen, kun ajoneuvo on parkkeerattu. Näin parannetaan energiatehokkuutta.

Älykkäät lisäosat vähentävät energiahävikkiä, kun ne eivät ole päällä: uudessa Stralis XP:ssä niihin lukeutuvat muun muassa kytkimen kompressori ja ilmankäsittelyjärjestelmä, energian talteenotosta huolehtiva vaihtovirtajärjestelmä, johon kuuluu älykäs akun tarkkailu, ja epätasaisen virtauksen ohjauspumppu.

Älykäs EGR on innovatiivinen ratkaisu, joka toimii Ivecon patentoiman HI-SCR-jälkikäsittelyjärjestelmän kanssa palamisen optimoimiseksi ja vähentää näin merkittävästi polttoaineenkulutusta pitkillä matkoilla. Se käyttää pienen määrän kierrätettyjä pakokaasuja (vain 8 %:a), jotta injektio voidaan aloittaa aikaisemmin. Se vähentää polttoaineenkulutusta samalla kun se säilyttää 97 %:n pakoputken NOx-muuntosuhteen, jonka HI-SCR-järjestelmä takaa. Tällä mullistavalla älyratkaisulla on kaikki HI-SCR-järjestelmän edut: se ei vaikuta jäähdyttimen kokoon, siitä ei tule ylimääräisiä huoltoja, ei lisäystä painoon, ei regenerointia parkissa ja pisimmät mahdolliset huoltovälit, jotka vaikuttavat vähenevästi polttoainekuluihin ja TCO-kustannuksiin. Tämän ratkaisun avulla Iveco ja sen kehityskumppani moottoreiden alalla, FTP Industrial, todistavat jälleen kerran pitkäaikaisen suhteensa, mitä tulee polttoainetehokkaaseen teknologiaan.

Ennakoiva HI-CRUISE GPS -ajojärjestelmä perustuu uusimpaan kartoitusteknologiaan. Se vertailee geolokalisointitietoja teiden pinnanmuotoihin ja muuttaa sen perusteella ennakoivia strategioita koskien kiihdytystä, jarrutusta ja vaihteiden vaihtoa. Ominaisuus helpottaa kuljettajan työtä antaen heille vapauden keskittyä turvallisuuteen ajorutiinien sijaan. Se myös parantaa ajomukavuutta tuottamalla tasaisen kyydin. Lisäksi se säästää huomattavasti polttoainekuluissa myös hieman huonommilla kuljettajilla.

Uudet kolmen ”A:n” ekorenkaat, jotka Michelin on kehittänyt, vähentävät vierintävastusta ja niillä saavutetaan keskimäärin jopa 1,5 %:n säästö polttoainekuluissa ensimmäisen käyttöiän aikana. Tästä on hyötyä myös ympäristöasioissa, sillä se tarkoittaa 1,33 kiloa CO2:ta 100 kilometriä kohti. Yhteensä 3,7 tonnia ajoneuvon ensimmäisen käyttöiän aikana. Säästöt saavutetaan ajoneuvon pidon, voiman ja kestävyyden pysyessä samana.

Täysin uusi taka-akseli kaksoisvaihteella parantaa vaihteiston geometriaa, pitoa ja optimoi polttoaineenkulutuksen.

Uudet parannukset tuovat kaksinumeroisen parannuksen polttoainetehokkuudessa verrattuna edellisiin malleihin.

Uusien teknologioiden lisäksi TCO:ta on vähennetty vielä enemmän lisäämällä myös ominaisuuksia ja palveluita.

Uuden sukupolven 12-nopeuksinen HI-TRONIX-automaattivaiheisto, joka valmistui yhteistyössä ZF:n kanssa, on kategoriassaan teknologin kehityksen eturintamassa ja parantaa huomattavasti kestävyyttä ja pienentää kustannuksia. HI-TRONIX vähentää vaihteen vaihtamiseen kuluvaa aikaa 10 % ja se on suunniteltu lähes kaksinkertaiseen määrään vaihtoja kuin edellinen sukupolvi. Vaihteisto parantaa kestävyyttä jopa 1,6 miljoonan kilometrin verran ja vähentää melupäästöjä 6 desibeliä – täydellinen hiljaisiin yötehtäviin – samalla kun se tarjoaa luokkansa parhaan suhteen massan ja vääntömomentin välillä sekä tehokkuuden ja hajonnan välillä. Lisäksi sen modulaarinen, palveluystävällinen suunnittelu vähentää huoltokuluja, helpottaa korjauksia ja sitä kautta vähentää kuluja. Se tarjoaa muitakin lisätoimintoja: ryömintätilan alhaisen nopeuden toimiin toimimalla kuten vääntömomentinmuunnin vaihteisto, keinuntatoiminnon, jolla liukkailla pinnoilla saadaan uudestaan parempi pito, 4 peruutusvaihdetta ja uuden PTO-malliston.

Takajousitus on suunniteltu uudelleen, jotta se kantaisi enemmän massaa, olisi kestävämpi ja saataisiin aikaan kevyempi jousitus ilman menetystä suorituskyvyssä. Tämä merkitsee 45 kiloa suurempaa hyötykuormaa. Parempi korroosionkesto, joka on saatu aikaan pintakäsittelemällä kaikki tärkeät metalliosat, vähentää osaltaan huoltokuluja.

Uusi sähkö- ja sähkölaitearkkitehtuuri New Straliksessa ja New Stralis XP:ssä ovat teknologinen läpimurto ja ne antavat mahdollisuuden muihin innovaatioihin. Ne perustuvat MUX-malliin, jossa kuorma-auton sähköiset laitteet viestivät kahden fyysisen johdon kautta yhteisen protokollan avulla.

Uusi HI-MUX – Straliksen ajama kehitys – on käytössä uusien suunnitelmien myötä koko jakelussa ja osassa sen komponentteja. Sen arkkitehtuuri on modulaarinen ja kahtia jaettu, jotta saatiin paranneltua joustavuutta ja huollettavuutta. Se on myös integroitu uuteen suunnitelmaan yhdessä pneumatiikan, polttoaine- ja AdBlue-kanavien kanssa. HI-MUX antaa mahdollisuuden kehittää yksityiskohtaisen ratkaisun mihin tahansa malliin samalla kun se vähentää tarvittavien osien määrää ja helpottaa kokoamista.

New Straliksen erinomainen luotettavuus ja kestävyys alentavat huolto- ja korjauskuluja: Kulut ovat 5 % alemmat kuin nykyisten mallien, joissa on kolmen vuoden perussopimus, ja 8 % neljän vuoden sopimuksissa. Se pienentää näin kuluja, jotka olivat jo erittäin kilpailukykyiset ja laskee TCO-kokonaiskustannuksia.

New Stralis – CO2-esitaistelija: kestävyyttä ja suorituskykyä kuljetusalalle

Laaja ja tasapainoinen moottorimallisto kaikkiin tehtäviin

New Straliksessa on 6-sylinterinen Iveco Cursor -moottori, jossa on tehtäväkohtaisia polttoainetta säästäviä ratkaisuja. New Straliksen laaja moottorivalikoima sisältää 3 sylinteritilavuutta: Cursor 9, joka on 8,7-litrainen, Cursor 11, joka on 11,1-litrainen ja Cursor 13, joka on 12,9-litrainen. Valikoimassa on 9 teholuokkaa 310 hv:sta 570 hv:een, jotka tarjoavat luokkansa parasta tehoa ja vääntömomentin tiheyttä.

New Straliksen suorituskykyä koskien ympäristöä on parannettu edelleen moottorin paremman tehon kautta sekä joidenkin mallien suorituskykyä parantamalla: Cursor 11 -moottorin maksimivääntömomenttia on nostettu 420 hv:n mallissa 100 Nm:llä ja 480 hv:n mallissa 50 Nm:llä. Cursor 13 -moottorin maksimitehot taas ovat 510 ja 570 hv.

HI-SCR: Tunnettua Ivecon teknologiaa

New Stralis esittelee patentoidun HI-SCR:n, joka on markkinoiden paras selektiivinen katalyyttinen pelkistysjärjestelmä. Se saavuttaa ainoana 97 %:n NOx-vähennyksen ja täyttää näin Euro VI -standardin ilman EGR-järjestelmää. Euro VI/C -versiossa HI-SCR tunnistaa reaaliajassa kaikki vaihtelut päästötasoissa uusien AbBlue-antureitten avulla. Niiden kautta saadaan jatkuvaa ja tarkkaa tietoa päästöjen hallinnasta.

HI-SCR:n kanssa ei tarvita aktiivista regenerointia ja pakokaasujen lämpötila on alhaisempi. Tästä syystä New Stralis onkin ihanteellinen kuorma-auto, kun työskennellään rajoitetuilla alueilla, kuten lentokentillä, laivoilla, tunneleissa, jalostamoissa ja varastolaitureilla, joissa käsitellään polttoaineita sekä tehtävän ollessa vaarallisten aineiden kuljettaminen.

HI-SCR on kompaktia, kevyttä teknologiaa, joka tarjoaa parhaan yhdistelmän tehokkuutta ja käyttöikää. Sillä on markkinoiden pisimmät huoltovälit, maksimoitu käyttöaika ja se tarjoaa erinomaisen polttoainetehokkuuden. Kaikki tämä tarkoittaa, että New Stralis – TCO2-esitaistelijamme – lupaa poikkeuksellisen matalat TCO-kustannukset ja erinomaista kestävyyttä ympäristön kannalta.

New Stralis XP – TCO2-esitaistelija pitkille matkoille

New Stralis XP on laidasta laitaan täynnä uusia polttoainetta säästäviä ominaisuuksia ja uusinta teknologiaa. Sen mukana tulee myös uusia palveluita, joiden tarkoitus on varmistaa mahdollisimman pitkät käyttöajat ja antaa pitkien matkojen kuljetuksia tekevillä yrityksille mahdollisuuden saavuttaa maksimaaliset polttoainesäästöt ja alhaisin TCO – kohdealue kattaa 60 %:a alasta.

New Stralis XP on markkinoiden luotettavin ja polttoainetehokkain kuorma-auto. Se tarjoaa kattavan pakettiratkaisun pitkien matkojen kuljetuksiin. Paketissa yhdistyvät tuote ja palvelut, jotka on suunniteltu vähentämään TCO-kuluja ja CO2-päästöjä.

Jopa 11 %:n säästöt polttoainekulutuksessa ja vaikuttava, jopa 5,6 %:n, vähennys TCO-kustannuksissa koskien pitkien matkojen kuljetustehtäviä, tekevät siitä pitkien matkojen TCO2-esitaistelijan.

New Stralis NP: vihreä vallankumous kuljetusalalla

New Stralis NP on ensimmäinen kaasukäyttöinen kuorma-auto, joka tarjoaa tehoa, toimintamatkaa, ajomukavuutta ja toimivuutta pitkien matkojen kuljetusten standardeilla. Se vähentää TCO-kustannuksia 3 % verrattuna edeltäviin CNG-malleihin ja sen takaisinmaksuaika voi olla niinkin alhainen kuin 5 vuotta (riippuen toimipaikan maasta).

Uusi 9-litrainen LNG/CNG-maakaasumoottori saavuttaa parhaimman tehon, mitä näillä polttoaineilla on koskaan saatu aikaan: 400 hv:tä ja 1 700 Nm:ää. Tämä vastaa 10 hv:tä per tonni kuormaa, mikä vastaa pitkien matkojen kuljetusten standardeja.

Se on ensimmäinen vaihtoehtoisen polttoaineen ajoneuvo pitkille matkoille ja tarjoaa siis kuljetusyrityksille mahdollisuuden parantaa sekä ympäristökestävyyttä että sijoitustuottoja.

Uuden sukupolven palvelut: TCO2 Live ja Uptime Guarantee -takuu

Ivecon TCO2 LIVE on uusi modulaarinen palveluportfolio, johon lukeutuu uuden sukupolven palveluita ja joka ulottuu myös kaluston hallintaan ja perinteisiin jälkimyyntitoimintoihin.

Kolme näistä uusista palveluista perustuu polttoaineneuvontaan, mikä auttaa asiakkaita hallinnoimaan New Stralista polttoainetehokkaimmalla tavalla:

  • TCO2 SMART REPORT – viikoittainen raportti ajotavasta ja polttoaineenkulutuksesta jokaisesta kalustoon kuuluvasta ajoneuvosta.
  • TCO2 ADVISING – neuvoja polttoainesäästämisestä perustuen suureen määrään dataa, jonka Iveco on kerännyt oikeista kuorma-autoanalyyseistä.

    Palveluiden yhdistäminen voi tuottaa jopa 3 %:n lisäsäästöt. Ne voidaan myös integroida kursseihin:

  • TCO2 DRIVING – ajotapakursseja koskien tietoisuutta polttoainekulutuksesta.

    Lisäksi New Straliksessa on ominaisuutena AJOTAPA-ARVIOINTIJÄRJESTELMÄ, joka toimii mukana kulkevana ohjaajana ja auttaa kuljettajaa parantamaan ajotapaansa antamalla neuvoja reaaliajassa.

    Lopuksi on Ivecon UPTIME GUARANTEE -takuu, joka nojaa New Straliksen luotettavuuteen ja Ivecon palveluverkostoon pitääkseen asiakkaan ajoneuvon tiellä. Tämä yhdistelmä saa asiakkaan takaisin tielle 24 tunnin kuluessa, jos New Stralis jostain syystä ei ole käyttökunnossa. Ajoneuvo joko korjataan tai asiakkaalle toimitetaan korvaava kuorma-auto tai jos sellaista ei ole saatavilla annetaan ajasta, jonka kuorma-auto viettää korjaamolla, hyvitys jopa neljältä päivältä. Tämän palvelun saa Ivecon kuorma-autoasemilta, joita avataan kaikkialle Euroopan pääasiallisille kuljetusreiteille, jotta Uptime Guarantee -takuu voidaan toteuttaa.

13.12.2018 16.55Logset metsäkoneet ja Toyota Hilux pick-upit esillä metsäpäivässä Maalahdessa huomenna perjantaina 14.12.2018
13.12.2018 15.55Ponssen markkinapäivä Rovaniemellä huomenna perjantaina 14.12.
13.12.2018 14.45Komatsu Forestin Jari Tyrväinen: "Innostus MaxiFleetin hyödyntämiseen yllätti - kiinnostukseen on monia hyviä syitä"
13.12.2018 13.34Scania mukana yri­tys­ryh­mäs­sä, jonka ta­voit­tee­na on kaa­su­käyt­töis­ten kuor­ma-au­to­jen laa­ja­mit­tai­nen käyt­töön­ot­to Eu­roo­pas­sa
13.12.2018 10.20Pekka Karppinen Wetteri Power Oy:n vaihtoautopäälliköksi
13.12.2018 9.11Tankkausetuja ammattiliikenteen Teboil D-automaateilla
12.12.2018 20.00ProTruck Joensuu nostaa raskaan kaluston palvelut uudelle tasolle
12.12.2018 17.31Nisula Forest Oy esittelee uutta innovatiivista N5 -harvennushakkuukonetta työnäytöksessä Sonkajärvellä huomenna torstaina 13.12.
12.12.2018 17.11Liikenteen päästöt nollaan vuoteen 2045 mennessä
12.12.2018 17.01Bioenergia ry: Hiiletön liikenne ei onnistu yksittäisellä keinolla
12.12.2018 14.01Renault Trucks T 2019 - mukavuutta, polttoainesäästöjä ja pienemmät CO2-päästöt
12.12.2018 13.01Renault Trucks D 2019 - Polttoainesäästöt jopa 7%
12.12.2018 8.52Maglite käsivalaisin-uutuus vaativaan harrastus- ja ammattikäyttöön
11.12.2018 17.00SONAX sai jälleen Brand of the Century -tittelin
11.12.2018 16.01Muutoksia Ponssen aluejohtajaorganisaatiossa
11.12.2018 10.55Oulun yliopisto: Muoveja voidaan pakkauksissa korvata biopohjaisella selluloosalla
11.12.2018 9.22Kasvihuonekaasupäästöt laskivat - päästökaupan ulkopuoliset päästöt tavoitepolulla
11.12.2018 8.55PRH poistaa kaupparekisteristä osakeyhtiöitä ja osuuskuntia, jos tilinpäätöstä ei ilmoiteta 22.3.2019 mennessä
11.12.2018 8.45Uusi hiilikädenjäljen laskentamenetelmä paljastaa ilmastohyödyt Neste MY uusiutuvan dieselin käyttöönotosta
11.12.2018 8.30Metsähallituksen joulukuusilupa kännykällä Pohjois-Suomessa
11.12.2018 8.30Äänekosken biokaasulaitos Metsä Fibren omistukseen
10.12.2018 19.22Sawcenter Oy: Laitetoimittajan tekninen palvelu ja osaaminen tärkeässä roolissa
10.12.2018 19.01Suomalaista valaisinvalmistusta vaativiin käyttökohteisiin - 5Watts ZAURAC työvalot
10.12.2018 15.55Ammattilehden Facebook sivuilla jo yli 6200 tykkääjää - määrä huimassa kasvussa!
10.12.2018 11.30LNG-yhtiö Skangas vaihtaa nimensä Gasumiksi.
10.12.2018 11.04Assistorin ajoneuvologistiikkatoiminnot ja Uuttera yhdistyvät
10.12.2018 9.47Yrittäjä, varmista työttömyysturvasi ja nosta työtulosi vähintään 12 816 euroon
09.12.2018 20.11Mestarin matkassa - nuori puutavara-autoilija Jonna Matikainen näyttää hienoa esimerkkiä tekemisellään
09.12.2018 13.01Metsäteollisuus ry:n satavuotisjuhla päätti juhlavuoden arvokkaasti ja iloisesti
09.12.2018 12.55Bruttokansantuote kasvoi 0,4 prosenttia edellisestä neljänneksestä
09.12.2018 12.01Valmet toimittaa kuitukankaiden uudelleenrullaimen Papel Aralar -yhtiölle Espanjaan
09.12.2018 9.01Maakuntauudistuksen liikennelait eduskunnan käsiteltäviksi
08.12.2018 16.01Mi-Pe Oy tuottaa metsähaketta luotettavasti ja suurella volyymilla Eschlböck Biber -autohakkureilla
08.12.2018 15.10Jari Mononen nimitetty Scania Suomi Oy:n Keski- ja Itä-Suomen aluejohtajaksi
08.12.2018 9.35Kevyt , luja, ja tilava raskassarjalainen : - XXL 10.9 aero !!!
08.12.2018 9.33Työsuhdeautoista vipuvoimaa vaihtoehtoisiin käyttövoimiin
07.12.2018 19.11Metsäkoneyhtymä Aittamäki Oy: Metsäkoneurakointia kolmannessa polvessa
07.12.2018 18.00AMMATTILEHTI KOEAJAA: Mercedes-Benz X 250d 4MATIC "Big Bull" - Tyylitietoisen työjuhta
07.12.2018 16.33Ponssen sponsorisopimukset 2019 ovat jatkoa pitkäaikaisille kumppanuuksille
07.12.2018 15.13Apuaskelmalla yletyt suksiboksiin vaivattomasti
07.12.2018 10.54Valmet toimittaa kuitukankaiden uudelleenrullaimen Espanjaan
07.12.2018 10.45Suomen luonnonsuojeluliitto: Virheelliset luvut metsien hiilinielusta on korjattava viipymättä
06.12.2018 20.01Puutavara-autonkin voi vuokrata - vuokrattavien Volvo FH -puutavara-autojen määrää kasvatetaan
06.12.2018 17.44VIELÄ EHDIT MUKAAN ILMOITUKSELLA! Vuodenvaihteen Metsäalan Ammattilehti valmistuu painoon
06.12.2018 13.30Ammattilehden Facebook sivuilla jo yli 6100 tykkääjää!
06.12.2018 11.01Volvo Trucks tuo asiakkaille polttoainesäästöjä uusilla parannuksilla
06.12.2018 9.01Talous kasvoi kaikissa Suomen maakunnissa vuonna 2017, voimakkainta kasvu oli Etelä-Karjalassa
05.12.2018 18.22Vahvarakenteinen tela-uutuus metsäkoneisiin - Lintexon kilpailee hinnalla, laadulla ja nopeilla toimitusajoilla
05.12.2018 15.55Komatsu Forestin joulunajan kalenteri tarjoaa mukavia juttuja, tarjouksia ja tarinoita
05.12.2018 14.33Yksityisteiden valtionavustuksista uusi asetus
05.12.2018 12.01Sellutehtaan hukkavirtoja hyödyntävä kasvihuone voitti Metsäteollisuuden innovaatiokilpailun
05.12.2018 9.00Volvo ja Ericsson solmivat viisivuotisen sopimuksen pilveen kytkettyjen autojen alustasta
04.12.2018 18.11AMMATTILEHTI KOEAJAA: Volkswagen Crafter 4MOTION Tamlans retkeilyauto - Monikäyttöinen Ponsse-auto
04.12.2018 17.33Organisaatiomuutos vei MAN kuorma-autojen myynnin väkevään kasvuun
04.12.2018 17.00Metsä Group tarjoaa kesätöitä yli 1 100 nuorelle
04.12.2018 10.35Merceces-Benz eCitaro avaa tietä sähköiselle joukkoliikenteelle
04.12.2018 9.32Bella-Veneet ruotsalaisomistukseen
04.12.2018 9.14Puunkuormaajamestari 2019 -kilpailun valmistelut alkavat
03.12.2018 20.44Uusi tela-alustainen monikäyttöinen EDGE -ilmaerottelija - erittäin tehokas puupohjaiselle rakennusjätteelle
03.12.2018 20.22AMMATTILEHTI KOEAJAA: Nissan NV400 4x4 L3H2 2.3 dCi - Maastokykyinen moniottelija
03.12.2018 20.01Logset Smooth Ride -ohjaamojousitus luo paremman ajoympäristön kuljettajalle
03.12.2018 13.45Marraskuun ensirekisteröinnit jäivät viime vuotta vaisummiksi
03.12.2018 13.29Autovero laskee - Autoala on tyytyväinen hallituksen WLTP-autoveroratkaisuun
03.12.2018 13.05Autoveron sopeutusta uuteen päästömittaustapaan tarkennetaan
03.12.2018 13.00Girteka teki jatkotilauksen 1500 DAF XF kuorma-autosta
03.12.2018 9.23ALG: Subaru säilyttää arvonsa parhaiten
02.12.2018 21.01Proforest kerää metsäalan ammattilaiset Haapavedelle toukokuussa - tapahtuman järjestelyt hyvässä vauhdissa
02.12.2018 16.33Moottoriurheilun nuori suomalaislupaus Sami-Matti Trogen juhli mestaruuttaan Lohjalla - Ammattilehti vauhdissa mukana
02.12.2018 11.01Metsäpeurat siirtyvät Kainuussa talvilaitumilleen - olethan tarkkana liikenteessä!
02.12.2018 10.11Bruttokansantuote kasvoi 0,4 prosenttia edellisestä neljänneksestä
01.12.2018 14.11KATSO VIDEO: Vastuullista suunnittelua - metsänkäsittelyn monet tavat
01.12.2018 13.54Valmet toimittaa Valmet IQ -kosteusprofiilin hallintajärjestelmän Luzhou Yongfeng Pulp and Paper -yhtiölle Kiinaan
01.12.2018 12.12Toyota tuo markkinoille uuden pakettiautomallin
01.12.2018 12.04ForestX aloittaa Trimble Forestryn tuotteiden jälleenmyynnin
30.11.2018 15.33LVM: Ajoneuvoyhdistelmien enimmäispituuden lisääminen etenee
30.11.2018 15.13Yhdysvallat, Meksiko ja Kanada allekirjoittivat kauppasopimuksen
30.11.2018 9.01Stora Enso allekirjoitti sopimuksen Bergvik Skogin metsäomaisuuden hankkimisesta
29.11.2018 10.50Opel Finland osti Opel Baltian maahantuontitoiminnot
29.11.2018 10.32Metsätalouden tuet voisivat perustua De minimis -asetukseen
28.11.2018 19.44Metsätehon tutkimus: Hiljainen tieto lähikuljetuksen ajourasuunnittelussa
28.11.2018 16.01Metsä Group tukemaan nuorten hyvinvointia yhteistyössä Olympiakomitean Urheiluakatemioiden kanssa
28.11.2018 9.00Vientiteollisuuden yrityksillä arvioitua suurempi vaikutus Suomen kansantalouteen
28.11.2018 8.08Tukkipankkouutuus. XXL 10.9 aero.
27.11.2018 20.22Nordic Traction Group saa uuden, pitkäaikaisen omistajan
27.11.2018 15.55Volvo Cars ja Luminar esittelevät mullistavaa autonomista tekniikkaa
27.11.2018 11.11Ilmaston lämpeneminen lisää puiden pakkasvaurioiden esiintymistä monilla paikkakunnilla Keski-Euroopassa
27.11.2018 9.43Bioenergia ry: Energiapuun lisääntyvä kysyntä vaatii tehokkaita korjuu- ja logistiikkaratkaisuja - energiaturpeen kielto olisi haitallinen
26.11.2018 17.11Vaasassa Vamialla TeknologiaTiistai huomenna 27.11. - avoimet ovet Tekniikan yksikössä - tervetuloa!
26.11.2018 11.15Metsästäjäliitosta kaikkien metsästäjien järjestö
26.11.2018 8.02Ilmainen tietosuojaopas yrityksille
25.11.2018 10.01Metsätehon selvitys: Metsähakkeen tuotantoketjut Suomessa vuonna 2017
25.11.2018 9.11Teollisuuden energiankäyttö kasvoi kaksi prosenttia vuonna 2017 - etenkin puupolttoaineiden kulutus kasvoi
25.11.2018 8.11Liikenne- ja viestintävirasto Traficom aloittaa 1.1.2019
24.11.2018 18.22Metsää käsitellään Oulaisten Isojärven-Ahvenlammen luontopolun lähellä - hyötyä myös virkistyskäyttäjille
24.11.2018 13.04Talvinopeusrajoituksista voidaan luopua tieliikennelain uudistuessa
24.11.2018 12.44Viides Valmetin toimittama Advantage DCT -pehmopaperilinja käynnistettiin ICT:n Iberican tehtaalla Espanjassa
24.11.2018 9.11Joka 8. uuden Suomessa myydyn pakettiauton keulalta löytyy Mercedes-Benzin tähtilogo
23.11.2018 15.30Suomen historian merkittävin autoteollisuuden kauppa toteutumassa
23.11.2018 14.00Viestintävirasto ja Trafi yhdistyvät Liikenne- ja viestintävirastoksi - Liikennevirastosta tulee Väylävirasto
23.11.2018 12.21Ponsse arvioitiin parhaaksi keskisuureksi yhtiöksi pörssilistalla

Näytä lisää »