Täysin uusi Isuzu D-MAX haastaa markkinajohtajat

18.01.2021 18.55

Isuzu D-Max siirtyy jo kymmenenteen sukupolveen ja uuteen malliin on ladattu yli puolen vuosisadan kokemus avolavojen valmistuksesta. Uutuus nostaa riman todella korkealle kestävyydellään, ajettavuudellaan, turvallisuudellaan ja myös mukavuudellaan. Lisäksi uuden D-Maxin 34 390 eurosta alkavat hinnat ovat todella kilpailukykyiset.

Isuzu on yksi maailman johtavia kuorma-autojen ja dieselmoottorien valmistajia. Yhtiö kehitti ensimmäiset dieselmoottorinsa jo yli 80 vuotta sitten. Sen jälkeen Isuzu on valmistanut yli 27 miljoonaa työkäyttöön tarkoitettua dieselmoottoria.

Isuzu on ainoa pick-upien eli avolavapakettiautojen valmistaja, joka on keskittynyt pelkästään raskaaseen kalustoon. Yhtiön filosofia ja historia näkyvät täysin uuden D-Maxin rakenteissa. Isuzut suunnitellaan varman päälle niin, että suuret rakenteet kestävät paljon suurempia kuin sallittuja kantavuuksia.

Yli sata vuotta sitten perustettu Isuzu on kasvattanut taitoaan ja kokemustaan koko historiansa ajan. Se kaikki näkyy D-Maxin uudessa sukupolvessa, joka jatkaa vuonna 1963 ensi kerran esitellyn automallin kehityskaarta. Isuzu kiteyttääkin asian, että uudella D-Maxilla on kuorma-auton DNA ja niin auton rakenteet kuin moottori on kehitetty vaativaan käyttöön.

maxDmax__16.jpg

Uusi runkoa myöden

Uusi Isuzu D-Max on suunniteltu markkinoille, missä autolta vaaditaan vielä enemmän kuin Suomessa. Käyttäjät eivät välttämättä noudata autolle sallittuja kantavuuksia, mutta sen on silti kestettävä pitkään. Ylittääkseen asiakkaiden odotukset Isuzu teki uuden D-Maxin rungosta vielä aiempaa vahvemman.

Rungon pitkittäispalkit ovat nyt leveämpiä ja niitä on vahvistettu sisäpuolelta. Lisäksi auton erillisrunkoon on lisätty yksi poikittaispalkki. Parannusten tuloksena on viidenneksellä parantunut rungon vääntöjäykkyys ja pitkittäisjäykkyys on kasvanut 26 prosentilla.

Uutta Isuzu D-Maxia ja sen rakenteita on testattu äärimmäisissä olosuhteissa. Yhteensä kokeet vastaavat neljän miljoonan kilometrin ajoa. Erittäin vahvalla rungolla on luotu hyvä perusta mainiolle ajettavuudelle ja korkeatasoiselle mukavuudelle.

Myös uuden Isuzu D-Maxin kori on aiempaa vahvempi, sillä siinä käytetään nyt enemmän suurlujuusterästä. Sitä löytyy A- ja B-pilareista, katosta ja helmoista. Parannuksiin kuuluvat korin uudelleen suunnitellut kiinnityspisteet, joilla on vähennetty melua ja värinöitä. Kaikessa Isuzun suunnittelussa pyritään kestävyyteen, minkä takia myös ruostesuojausta onparannettu.

maxDmax__27.jpg

Väkevä ulkonäkö

Kokonaan uusi muotoilu tekee Isuzu D-Maxista aiempaa vahvemman näköisen, mille on vankka perusta auton rakenteissa. Linjoja ei ole suunniteltu vain ulkonäön ehdoilla, vaan D- Maxin ilmanvastus on aiempaa alhaisempi, millä pienennetään kulutusta. Näiden lisäksi

keulassa otetaan huomioon kevyen liikenteen turvallisuus, minkä Euro NCAP:n turvallisuustesti todisti onnistuneen erinomaisesti.

Koriin on tehty käyttöä helpottavia muutoksia, kuten suuremmat ovet. Miehistöohjaamoisessa takaovet ovat kaksi ja puoli senttiä pidemmät, minkä ansiosta autoon voi nousta ja sieltä poistua entistä näppärämmin. Akselivälin kasvattaminen kolmella sentillä on tuonut lisää tilaa ohjaamoihin, mikä lisää osaltaan mukavuutta.

maxDmax__34.jpg

Kuljettajan tilat ovat muuttuneet paljon henkilöautomaisemmiksi, mikä tuntuu monin tavoin mukavuutena ja korkeampana laatuna. Ajoasennon saa entistä helpommin juuri sopivaksi, sillä istuimessa on enemmän säätövaraa ja ohjauspyörässä on sekä korkeus- että etäisyyssäätö. Etuistuimissa on uusi muotoilu, minkä ansiosta ne ovat mukavammat ja pehmeämmät kuin ennen.

Sisustuksen materiaalivalinnat on nostettu aivan uudelle tasolle. Kaikkialla on paljon pehmeäpintaisia materiaaleja, kosketettavilla alueilla käytetään satiinikromia ja kauniit tikkaukset kruunaavat kokonaisuuden istuimissa, kojelaudassa sekä ovipaneeleissa. Keskikonsoli on leveämpi kuin ennen ja vaihteenvalitsin on nostettu lähemmäksi ajajaa.

Ergonomiaa on parannettu myös sijoittamalla katkaisimia entistä loogisempiin paikkoihin. Ulkopeilien sähkösäätö on nyt kuljettajan ovessa sähkökäyttöisten ikkunoiden katkaisimien yläpuolella. Nelivetovalitsin on siirretty kojelaudasta keskikonsoliin, missä on myös takatasauspyörästön lukon ja alamäkihidastimen katkaisimet.

maxDmax__4.jpg

Huippuluokan varustelu jo perusmallissa 

Pick-upeissa on totuttu siihen, että halvimmassa versiossa on vain vähän varusteita ja vasta maksamalla enemmän pääsee kohtuulliselle tasolle. Isuzu rikkoo sääntöjä asentamalla jo halvimpaan L-varustetasoon paljon tavaraa. Kaikissa D-Maxeissa aina kattava turvavarustelu, jollaista ei moneen kilpailijaan saa edes rahalla.

Mukavuutta lisääviä varusteita ovat aina ilmastointilaite, sähkösäätöiset, lämmitettävät ulkopeilit, sähkötoimiset ikkunannostimet (Double Cab myös takaikkunoissa), vakionopeudensäädin ja älykäs nopeudenrajoitin, monipuolinen ajotietokone ja sade- sekä hämärätunnistimet. Maininnan arvoinen on myös suuri pyöräkoko, sillä kaikissa varustetasoissa on 265/60 R 18 -kokoiset renkaat.

Turvallisuudessa D-Max on esimerkillinen, mistä on todisteena Double Cabin Euro NCAP:n turvallisuustestissä saama paras mahdollinen viiden tähden tulos. Etu- ja sivuturvatyynyjen lisäksi vakiovarusteisiin kuuluvat sivuturvaverhot ja kuljettajan polviturvatyyny sekä e-

call-järjestelmä. Double Cabissa on vielä keskiturvatyyny, joka on ennen näkemätön varuste avolavapakettiautoissa ja harvinainen henkilöautoissakin.

Kaikkein tärkeintä on kuitenkin välttää törmäykseen joutuminen. Sen takia Isuzu on asentanut kaikkiin D-Maxeihin monipuolisen kuljettajaa avustavan varustepaketin. Siihen kuuluvat törmäyksenestoavustin jalankulkija- ja pyöräilijätunnistuksella, liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä, kuljettajan vireystilan valvontajärjestelmä, kaukovaloavustin, kaistavaroitin ja aktiivinen kaistavahti. Double Cabeissa on vielä kuolleen kulman varoitusjärjestelmä, risteävän liikenteen varoitusjärjestelmä sekä törmäyksenestojärjestelmä. Vedettäessä on iloa ajonvakautukseen kuuluvasta perävaunun vakautusjärjestelmästä.

maxDmax__13.jpg

Matalat käyttökustannukset

Isuzu D-Maxissa on iskutilavuudeltaan optimaalinen, 1,9-litrainen turbodiesel, jota on kehitetty edelleen. Moottorin suurin teho on 120 kW (163 hv) ja 360 Nm vääntömomentti on

käytettävissä laajalla käyntinopeusalueella. Entistä vähäpäästöisemmässä moottorissa on paljon parannuksia, kuten vesijäähdytetty välijäähdytin, elektronisesti ohjattu ahdin ja kasvanut ruiskutuspaine. Isuzun kulutus on käytännössä hyvin pieni ja uudistusten myötä moottori on aiempaa hiljaisempi ja värinättömämpi.

Polttoaineenkulutusta on vähennetty monin tavoin kuten uusilla alhaisen vierintävastuksen ensiasennusrenkailla. Ohjaustehostin on nyt sähköinen ja nopeuden mukaan säätyvä, mikä sekin pudottaa kulutusta noin kahdella prosentilla. Lisäksi sähköinen tehostin ei tarvitse huoltoa, öljyä tai letkuja.

Pakokaasuja puhdistetaan entistä tehokkaammin ja AdBlue-säiliö on 14 litran vetoinen. Säiliö täytetään kätevästi saman luukun alta kuin dieseltankki, kun pääkilpailijassa täyttöaukko on konehuoneessa.

Valittavana ovat kuusivaihteinen käsivalintainen tai kuusivaihteinen automaattivaihteisto. Käsivalintaisessa on suora yhteys valitsimesta vaihteistoon, mikä tekee vaihdoista erittäin täsmällisiä. Lisäksi vaihdekepin liikkeet ovat lyhyempiä kuin ennen. Automaattivaihteiston vaihdot tapahtuvat aiempaa nopeammin, mikä parantaa mukavuutta ja suorituskykyä sekä alentaa kulutusta. Uusi öljynjäähdytin puolestaan tarkoittaa parempaa kestävyyttä.

Kokonaistaloudellisuuteen kuuluu olennaisella tavalla kuljetuskapasiteetti. D-Maxin lava on aiempaa pidempi ja sen laidat korkeammat, minkä ansiosta mukaan voi lastata enemmän tavaraa. Kaikkien versioiden yli tuhannen kilon kantavuus sallii raskaankin kuorman. Lastaus onnistuu helposti, sillä takaluukku on täsmälleen yhtä leveä kuin lava. Lisäksi auton käyttöä helpottaa takapuskuriin integroitu kaksoisaskelma. Mikäli kaikki ei mahdu lavalle, D-Maxiin voi kytkeä jopa 3 500 kilon painoisen perävaunun.

Erinomainen ajettavuus

Isuzu D-Maxissa on hyvien ajo-ominaisuuksien perustana aiempaa jäykempi runko, minkä lisäksi kaikki on suunniteltu entistä paremmaksi. Etujousituksessa on uusi geometria, millä auton käytös ja ohjaus on saatu tarkemmaksi. Muutoksilla pyörien sivuttaiskallistelu on vähäisempää, mikä parantaa kaarreajo-ominaisuuksia ja renkaiden pitoa. Takana on uudet lehtijouset, jotka lisäävät mukavuutta ilman kuormaa ajettaessa.

Etenemiskykyä maastossa on parannettu monella tavalla. Ensinnäkin maavara on vähän kasvanut samoin kuin tulo- ja jättökulmat. Uudella D-Maxilla voi kahlata jopa 80 sentin syvyisessä vedessä ja vaikeissa paikoissa on iloa pohjan hyvästä suojauksesta, joka kattaa myös jäähdyttimen ja välijäähdyttimen.

Vaihto kaksivedolta nelivedolle ja nopealta nelivedolta hitaalle sujuu nyt yli puolta nopeammin kuin ennen. Olosuhteiden muuttuessa todella haastaviksi apuna on vakiovarusteisiin kuuluva takatasauspyörästön lukko (ei L-varustetaso).

maxDmax_.jpg

Kilpailukykyinen hinnoittelu

Uuden nelivetoisen Isuzu D-Maxin hinnat alkavat Space Cab L:n 34 390 eurosta ja Double Cab L:n 39 390 eurosta, joiden runsas vakiovarustelu jo pääpiirteissään esiteltiin.

Seuraavana tasona on LX-varustetaso (37 390 ja 42 490 euroa), jonka kanssa saa automaattivaihteiston (3 000/3 500 euroa). Parempaan tasoon kuuluvat muun muassa 18- tuumaiset kevytmetallivanteet, takatasauspyörästön lukko, peruutustutka ja automaattivaihteisissa vielä mukautuva vakionopeudensäädin.

Ylellisin D-Max Space Cab on 40 490 euroa maksava LS-varustetaso (automaatti + 3 000 euroa), jossa on kaksialueinen automaatti-ilmastointi, nahkaverhoilu, kuljettajan istuimen sähkösäädöt, 7-tuumainen kosketusnäyttö, peruutuskamera, astinlaudat, LED-valot edessä ja takana, älyavain ja paljon muuta.

Isuzu D-Max Double Cabin paras varustetaso on LSE (46 590 /50 090 euroa), jossa on edellisten lisäksi vielä 9-tuumainen kosketusnäyttö ja CD/DVD-soitin.

Kaikkien Isuzujen vakiovarusteisiin kuuluu myös viiden vuoden takuu (100 000 km).

13.02.2021 14.00HAKUAIKA PÄÄTTYY 14.2. - Komatsu Forest Oy etsii palvelukseensa MaxiFleet- ja simulaattoriasiantuntijaa Pirkkalan toimipisteeseen
13.02.2021 11.00RoadDatalla analysoitu tiestön keliä, kuntoa ja mittoja
12.02.2021 23.59KATSO TÄSTÄ 12.2.2021 LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa alan tämän viikon kuulumiset
12.02.2021 16.00Osallistu uudistuneen PONSSE Scorpion-harvesterin lanseeraustilaisuuteen
12.02.2021 14.45Hyyteet nostavat vedenpintaa Iijoen vesistöalueella Taivalkosken ja Pudasjärven alueilla
12.02.2021 14.00Autotuojilla yltiöpositiivinen ennuste kuorma-autokaupan vuosimyynnistä
12.02.2021 11.29Viljelijöille tarjolla neuvontaa tilan kehittämiseen
11.02.2021 11.30HYVIÄ UUTISIA! Metsä Group on päättänyt rakentaa uuden biotuotetehtaan Kemiin
11.02.2021 10.00Onko yrityksellänne hyviä uutisia kerrottavana...? Vielä ehtii mukaan tämän viikon Hyviä uutisia! lähetykseen
11.02.2021 8.00VR tuo myyntiin lisää Rovaniemen yöjunia hiihtolomaviikoille ja pääsiäiselle
10.02.2021 16.40Lämpöpeitto metsäkoneisiin nopeuttaa töihin lähtöä pakkasilla
10.02.2021 14.33Merkittävä investointi: Logistiikkayhtiö Transvalille 37 miljoonan euron varasto
10.02.2021 12.28TAMK: Metsien jatkuva kasvatus on puheenaihe, joka kiinnostaa suomalaisia
10.02.2021 12.14Osallistu haitallisten vieraslajien torjuntaan
10.02.2021 12.12Metsätilojen keskimääräiset kauppahinnat maltillisessa kasvussa
10.02.2021 12.02Yaran Uudenkaupungin tehtailla hyvä tulosvuosi 2020
10.02.2021 9.32Katsastustilasto 2020: Henkilöautot aikaisempaa paremmassa kunnossa
10.02.2021 8.45Ahlstrom-Munksjö tilinpäätöstiedote 2020: Vahvaa kasvua ja parannusta kaikilla liiketoiminta-alueilla
09.02.2021 16.24Jätteiden keruuta biokaasun voimalla
09.02.2021 15.40Nokian Renkaat tilinpäätöstiedote: Raskaat Renkaat ja Vianor jatkoivat hyvää suoriutumistaan epävakaassa markkinassa
09.02.2021 12.12Suomen ajoneuvokanta pysyi vakaana 2020
09.02.2021 10.32Ponsse Express -varaosapalvelut nyt entistä laajemmalla alueella
09.02.2021 9.44Volkswagen ID.4 -sähkömaasturii uusi akkuvaihtoehto
09.02.2021 8.00Metsä Fibre ja Lehto esisopimukseen Kemin biotuotetehtaan satamavaraston rakentamisesta
08.02.2021 12.54Metsäyhdistys kerää talteen Metsävisa-muistoja
08.02.2021 9.34Tavaraviennin arvo laski ja kauppataseen alijäämä kasvoi
07.02.2021 13.10Heikki Tukiainen Oy - Perinteinen kuljetusyritys kehittyy ajan mukana
07.02.2021 10.00Huoletonta polttoainehuoltoa integroiduilla säiliökärryillä
06.02.2021 13.33Metsäkonepalvelun Sirpa Henttoselle "Työyhteisön hyvä tyyppi" -stipendi
05.02.2021 23.40KATSO TÄSTÄ 5.2.2021 LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa alan tämän viikon kuulumiset
05.02.2021 10.20Uusi tieliikennelaki ja rekkojen käyttösäännöt nyt selkeälukuisessa koosteessa
04.02.2021 16.00Scania testaa itseohjautuvia kuorma-autoja normaaliliikenteessä moottoritiellä
04.02.2021 14.28Nimitykset: Muutoksia Finnmetko Oy:n johdossa
04.02.2021 14.22Tarkista talvirenkaasi - Continental saattaa vaihtaa ne kuluitta uusiin
04.02.2021 13.50Hiabille jättimäiset koukkulaitetilaukset Saksasta ja Sveitsistä
04.02.2021 10.24100-vuotta metsien inventointia
04.02.2021 10.10Volvolle 1000 kuorma-auton kertatilaus Italiasta
04.02.2021 8.34Nimitykset: Markus Hyry Renault Trucks -myyjäksi Wetteri Powerille
03.02.2021 18.00Diagno Finland osti Pohjolan Laitehuollon - Yrityskauppa synnytti uuden markkinajohtajan
03.02.2021 16.00DS Automobiles jatkaa kasvun matkaa - DS 4 on valmistajan kasvavan malliston neljäs uutuus
03.02.2021 11.22Tilastokeskus: Rekkaliikenteeseen perustuva talouden pikaennakko ennustaa tuotannon laskeneen tammikuussa
03.02.2021 11.00KIA vahvalla latauksella sähköautomarkkinoille - ensimmäin uutuus myyntiin huhtikuussa
03.02.2021 10.08Paikat puhtaaksi akkukäyttöisellä Milwaukee-imurilla
03.02.2021 9.30Päästötön DAF LF Electric -kaupunkijakeluauto 280 km toimintamatkalla
03.02.2021 8.00Metsätalousinsinöörikoulutuksen työelämävastaavuus ja työllisyys pääosin korkealla tasolla - erot oppilaitosten välillä kasvaneet
02.02.2021 17.10Keskustan Ovaska: Virkamiestulkinta ajaa yrittäjiä ahdinkoon
02.02.2021 13.39Nestepaineen Tampereen toimipiste palvelee uusissa tiloissa
02.02.2021 13.33Karin Rådström Mercedes-Benz Trucksin johtoon
01.02.2021 14.00Ilmoittaudu mukaan Karhufestivaalin veistokilpailuihin - teemana Karhu ja pentu
01.02.2021 13.00Pakettiautojen ja kevyiden kuorma-autojen ensirekisteröinnit kasvussa
01.02.2021 11.11Seat käynnisti Tarraco katumaasturin hybridimallin myynnin
01.02.2021 9.53Tutkimus: Kasvispainotteinen ruokavalio voi olla riski luuston terveydelle
01.02.2021 8.55TTS kerää maatalouskone- ja traktoriurakoinnin hintatietoja tilastointia varten
31.01.2021 14.40HS-Tekniikalle asiakkaan tehokas prosessi on ykkösasia
31.01.2021 11.00Auton muuttaminen sähkö-, kaasu- tai etanolikäyttöiseksi helpottuu
31.01.2021 9.22Kuluttajien luottamus tammikuussa vahvinta yli kahteen vuoteen
30.01.2021 15.10Scanian hyötyosat - edullinen vaihtoehto
29.01.2021 22.33KATSO TÄSTÄ 29.1.2021 LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa alan tämän viikon kuulumiset
29.01.2021 15.00Raskone uuteen omistukseen
29.01.2021 14.12Tuotanto vauhtiin Stora Enson Oulun pintakartonkitehtaalla
29.01.2021 12.35Nissan luopuu polttomoottoritekniikasta vuoteen 2030 mennessä
29.01.2021 9.46SSAB:n Raahen tehtaalla maakaasua hyödynnetään myös materiaalien kuljetuksissa
29.01.2021 9.30Asuntovelallisilla asuntokunnilla velkaa yli kaksi kertaa vuositulojen verran
29.01.2021 9.00Stora Enson tilinpäätöstiedote 2020
28.01.2021 14.14Mercedeksen uuden S-sarjan myynti käynnistyy Suomessa
28.01.2021 13.17Metsäteollisuus: Hiilikompensaatiohankkeet voivat uhata Suomen hiilineutraalisuustavoitteen saavuttamista
28.01.2021 13.00Auton muuttamista sähkö, kaasu tai etanolikäyttöiseksi helpotetaan
28.01.2021 12.55Valtakunnalliset Metsäpäivät verkossa 4.2.2021 kello 10?17
28.01.2021 12.30Nokian Hakkapeliitta 10 tarjoaa seuraavan sukupolven turvallisuutta
28.01.2021 11.30VTT testaa selluloosapohjaista elintarvikepakkausmateriaalia teollisessa tuotannossa
28.01.2021 9.20Vuoden Auto Suomessa 2021 on ?koda Octavia
27.01.2021 15.23Renault Trucks huoltopalvelut vahvistuvat
27.01.2021 14.13Radio Novan Yöradio jatkuu helmikuussa
27.01.2021 10.50Suomen ensimmäiset Fuso eCanter kuorma-autot DB Schenkerille
26.01.2021 18.21Nokian Renkailla ennätysvuosi työturvallisuudessa
26.01.2021 12.22Miehistöohjaamot Volvon FM ja FMX -malleihin
26.01.2021 11.00Raumalla ja Eurassa poistetaan raskaan liikenteen painorajoituksia siltatyömailta
26.01.2021 9.40Tuoteuutta: SONAXilta! XTREME Muovinkirkaste
25.01.2021 12.12Nimitysuutinen: Pekka Pöllänen Oy Adolf Lahti Yxpila Ab:n toimitusjohtajaksi
25.01.2021 10.30Lähde ilmoituksella talven Metsäalan Ammattilehteen - ulkoasu uudistuu 35. juhlavuoden kunniaksi
25.01.2021 9.00Gasum lisää biokaasun saatavuutta
25.01.2021 8.44LUT-yliopisto käynnistää maksuttoman konetekniikan avoimen koulutuksen
24.01.2021 14.11Nuorista osaajista kysyntää metsäteollisuudessa - alan kesätyöpaikkoja on tarjolla tuhansia tänäkin vuonna
24.01.2021 12.50RST-Steel: Kotimaista laatua kuorma-autojen ja työkoneiden varusteluun
24.01.2021 10.33Nisula Forest ja Toyota Gazoo Racing WRT:n yhteistyö jatkuu myös alkaneella kaudella 2021
23.01.2021 16.00Raskaan kaluston huollot ja varustelut kehittyy alan muuttuviin tarpeisiin
23.01.2021 11.00Päivitä metsäkoneen mittalaite-PC edullisesti vaatimusten mukaiseksi
22.01.2021 23.25KATSO TÄSTÄ 22.1.2021 LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa alan tämän viikon kuulumiset
22.01.2021 13.02Metsä Board suunnittelee taivekartogin tuotannon kasvattamista
22.01.2021 10.15Uusi hakkuulaite vaativiin kohteisiin - Komatsu C164
22.01.2021 7.44Nokian Renkaiden Suomen-tehtaalla solmittiin joustosopimus vuodelle 2021
21.01.2021 17.45HELLAlta uuden sukupolven LED-työvalot työkoneisiin ja kuljetuskalustoon
21.01.2021 16.10Uudet pakkas-sylinterit ja jarruliittimet Metal Worksilta
21.01.2021 11.52Suomen Partiolaiset: Lasten ja nuorten harrastustoiminta mahdollistettava poikkeusoloista huolimatta
21.01.2021 9.15Ammatillisen perustutkinnon suorittaneiden miesten työllistyminen naisia hankalampaa
21.01.2021 8.404-tiellä käynnistymässä mittavat muutokset Vaajakosken kohdalla
21.01.2021 8.12Lihan kuljetusavustukset vuodelle 2020 ovat haettavissa 12.2.2021 saakka
20.01.2021 17.22Toukokuun alusta 2021 muuttuvat rengasmerkinnät tarjoavat kattavasti tietoa uuden renkaan ominaisuuksista
20.01.2021 16.30HAWE säätötilavuuspumppu vakuuttanut puutavara-autoilijat
20.01.2021 15.35Lantikan myyntiä kiritetään uudella pakuversiolla

Näytä lisää »