Autoteippauksen mestarin Timo Teipin legenda jatkuu...25.07.2019 16.44
Autoteippauksessa on Suomessa yksi legenda: Timo Teippi. Toiminta alkoi Timo Perin vahvasta visiosta vuonna 1983, mikä on kantanut ja kehittynyt jo kohta neljän vuosikymmenen ajan. (kuva yllä: Vuonna 1983 alkanut Timo Teipin legenda jatkuu uuden omistajan Mikko Anttosen (toinen oik.) ohjaamana mutta yrityksen perustaja Timo Peri (vas.) ja vaimonsa Terhi Kunelius jatkavat edelleen aiemmissa tehtävissään apukuljettajan paikalla. Rautaista tiimiä täydentää Mikko Rickman vankalla ammattitaidollaan.) Alusta saakka on Timo Teipin olemassaolon perusta ollut se että asiakkaat näkyisi ja erottuisi; oikealla tavalla. Nyt Timo Teipin tarina jatkuu uudelle tielle kun kuljettajan paikan on ottanut uusi omistaja Mikko Anttonen - Timo Perin ja Terhi Kuneliuksen jatkaessa aiemmissa tehtävissään apukuljettajan paikalla. - Lähdimme tammikuussa 2018 hakemaan perheyrityksellemme jatkajaa, hyvissä ajoin ilman aikataulupainetta. Tahdoimme varmistaa tunnetun ja merkityksellisen brändin tulevaisuuden riittävällä siirtymäajalla. Laitoimme lehti-ilmoituksia alueen lehtiin ja potentiaalisia vastauksia tuli yllättäen useampikin, mikä osaltaan kertoo siitä että olemme onnistuneet oman yritysilmeen luomisessa, sanoo Timo Peri. Jatkumo löytyy Kouvolassa Mikko Anttonen näki Timo Teipin ilmoituksen jatkajan etsinnästä sattumalta. - Kyllä kohtalolla oli sormensa pelissä sillä näin mainoksen kun hoitoalalla yrittäjänä toimiva vaimoni Kirsi oli jättänyt lukemansa sanomalehden auki pöydälle. Timo Teipin tuttu logo pisti silmään ja kun luin tekstin, päätimme hetken pohdinnan jälkeen ottaa yhteyttä, kertoo Anttonen. Timolle ja Terhille jatkajan valinta oli selvä heti kun Mikko ja Kirsi saapuivat Navetalle: - Meillä synkkasi heti ja henki oli hyvä. Olemme todella onnellisia että Timo Teipin tarinalle löytyi juuri oikeat jatkajat. Mikko Anttosella on vankka markkinointi- ja mainosalan tausta. - Työelämän kokemusta on paljon mm. graafisesta suunnittelusta sekä myös suurkuvatulostamisesta ja teippaamisesta. Ja markkinointialaan olen kasvanut perheessämme lapsesta saakka, kertoo elokuussa 1984 syntynyt Anttonen kun hieman vanhempi Timo Teippi on perustettu joulukuussa 1983: - Timo Teipillä olen ollut nyt ”työharjoitteilijana” tammikuun alusta 2019. On hienoa saada oppia alan mestarilta ja olen mielestäni pystynyt tuomaan jo itsekin uusia ajatuksia toimintaan, toteaa Anttonen. Mikon, Timo ja Terhin lisäksi Timo Teipin palveluksessa on Mikko Rickman, jolla on jo kahdeksan vuoden kokemus yrityksen tekemisestä. - Meillä on rautainen tiimi jolla on visiota ja kykyä luoda asiakkaille visuaalinen ilme, mikä kestää aikaa ja kykenee muuntumaan tarpeen mukaan. Teippaustyöllä on aina oltava kaupallinen peruste ja sen tulee miellyttää asiakasta niin että hän on siitä ylpeä, toteaa Timo Peri. (kuva: Timo Teipin Navetessa syntyy kuljetusalan laadukkaimmat yritysilmeet. Kuvassa haminalaisen O. Pakkasen tyylikkäästi teipattu uusi Volvo FH 750 puutavara-auto.) Laadusta ei tingitä Timo Teipin osaava suunnittelu sekä laadukkaat työmenetelmät ja materiaalit mahdollistavat autoteippausten säilymisen tyylikkäinä jopa yli 10-vuoden ajan, vaikka kalustolla ajetaan sohjossa ja tiesuolassa, helteisen auringon paisteessa ja pakkasen paukkuessa. - Meidän asiakaskunta arvostaa laatua - ei kertakäyttö kulttuuria. Timo Teippi tunnetaan leikkaustekniikan osaamisestaan, missä värikäs graafinen ilme luodaan leikkaamaalla ja teippaamalla eri väriset komponentit limittäin halutuksi kokonaisuudeksi. Toki meiltä löytyy edistykselliset suurkuvatulostimet, joilla voidaan täydentää haluttua ilmettä, sanoo Peri. Yritysilme ratkaisee Viime vuodet ovat olleet hyviä aikoja Timo Teipin autoteippauksille. - Kuljetusyritykset joutuvat miettimään yritysilmettään ja kehittämään näkyvyyttään, mikä edesauttaa mm. asiakashankinnassa sekä olemassa olevien suhteiden ylläpidossa samoin kuin työvoiman saamisessa. Ja näinä sosiaalisen median aikoina pitää muistaa myös että vahva yritysilme suojelee myös jostain syystä some-myrskyn silmään jouduttaessa, toteaa Peri. ... ihan omat kuviot Mikko Anttonen näkee Timo Teipin tulevaisuuden positiivisena. - Toiminnan kivijalkana on ja pysyy autoteippaukset, mutta toki meitä saa uutta visuaalista ilmettä vaikkapa konekalustoon sekä muuhun yritystoimintaan. Haluamme kehittyä ja elää ajassa - säilyttää perinteitä sekä luoda uusia näkemyksiä. Timo Teipin slogan ”... ihan omat kuviot” pätee jatkossakin, lupaa Anttonen. |