Hyundai i30 -perhe täydentyy kahdella uutuudella

15.02.2018 8.34

Vajaassa vuodessa uusi Hyundai i30 -mallisarja on kasvanut täydelliseksi, kun keväällä 2017 Suomeen saapunut i30 Hatchback ja sitä syksyllä seurannut i30 Wagon ovat saaneet seurakseen ensin urheilullisuutta kaikin tavoin viestivän i30 N:n ja viimeisimpänä hienostuneen ja tyylikkään i30 Fastbackin. Uusiin autoihin nyt 7 vuoden takuu.

Kolmannen sukupolven Hyundai i30 -perhe on kehitetty käyttäen hyväksi kaikkea sitä tietoa, minkä Hyundai Motor on kerännyt neljännesvuosisadan aikana toimiessaan Euroopassa. Hyundai i30 on suunniteltu ja kehitetty Euroopassa eurooppalaisille ja se myös valmistetaan Euroopassa. Vuonna 2007 esiteltyä Hyundai i30:tä on myyty Euroopassa jo lähes miljoona kappaletta, joista Suomen osuus on yli kymmenentuhatta.

i30.jpg

Yhteistä kaikille i30-malleille on niiden ajaton muotokieli. Korien mittasuhteet, lyhyet etu- ja takaylitykset sekä pitkä konepelti antavat autolle urheilulliset mittasuhteet, jotka lupaavat hyvää ajettavuutta. Odotuksissa ei tarvitse pettyä, sillä i30:n pitkässä ja monipuolisessa testiohjelmassa painotettiin erinomaisen ajettavuuden ja mukavuuden yhdistelmää. Prototyypeillä ajettiin ympäri Eurooppaa, minkä lisäksi niillä kierrettiin vaativimmilla kilparadoilla aina legendaarista Nürburgringin Nordschleifea myöten.

Ohjaamon selkeät vaakasuorat linjat korostavat runsaita tiloja. Kromilla, pehmeillä pinnoilla ja korkealuokkaisilla materiaaleilla on luotu matkustamoon rauhallinen ja hienostunut ilmapiiri. Kuljettajan ergonomia on tarkkaan suunniteltu ja kokonaisuuden viimeistelee kattava varustelu.

Käytännöllisyys, hyvät tilat ja näkyvyys sekä korkeatasoinen mukavuus ovat merkittäviä Hyundai i30 -mallien ominaisuuksia, minkä lisäksi ne tarjoavat matkustajille erinomaisen viiden tähden turvallisuuden. Kaikissa malleissa ovat vakiovarusteina automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä, kaistavahti- ja avustin, törmäysvaroitin, kuljettajan vireystilan valvontajärjestelmä sekä kaukovaloassistentti.

i30_fastback.jpg

Hyundai i30 Fastback avaa uuden autoluokan

Hyundain Euroopan muotoilukeskuksen päämuotoilija Thomas Bürkle kuvailee i30-perheen uusinta jäsentä osuvasti: ”Uusi i30 Fastback on todellinen pelinavaaja. Olemme ensimmäinen volyymimerkki alemmassa keskiluokassa, jolla on tyylikäs ja hienostunut viisiovinen coupé. Luodessamme i30 Fastbackia leikimme i30-mallisarjan mittasuhteilla pudottamalla Cascading Grillen korkeutta ja madaltamalla kattolinjaa. Tyylikästä sivulinjaa korostaa edelleen holvimainen takaspoilerin muoto.”

Uuden Hyundai i30 Fastbackin sivulinjassa ovat kaikki dynaamisen urheiluauton piirteet. Kattolinja laskee loivasti kohti perää, konepelti on pitkä ja kori antaa kokonaisuutena voimakkaan vaikutelman. Sisarmalliin i30 Hatchbackiin verrattuna katto on 25 mm matalammalla ja 4 455 mm:n mittaisena i30 Fastback sijoittuu pituudeltaan aivan i30 Hatchbackin ja i30 Wagonin puoleen väliin. Uuden i30 Fastbackin karismaattisen silhuetin viimeistelee kookas takaspoileri, joka on integroitu takaluukkuun ja jatkuu takavaloihin saakka.

Hyundai halusi luoda i30 Fastbackiin muihin malleihin verrattuna yksilölliset ajo-ominaisuudet, minkä takia koria on laskettu. Se pudottaa auton painopistettä, millä on positiivinen vaikutus auton hallittavuuteen. Kun vielä jousituksen jäykkyyttä on lisätty 15 prosentilla, on i30 Fastbackin käytös sisarmalleja dynaamisempaa ja herkempää, mutta korkealuokkaisesta mukavuudesta ei ole tingitty.

Perusmoottorina i30 Fastbackissa on kolmesylinterinen ahdettu 88 kW (120 hv) -tehoinen 1,0 T-GDI, jonka bensiinivaihtoehtona on nelisylinterinen ahdettu 1,4 T-GDI, joka kehittää tehoa 103 kW (140 hv). Lisäksi valittavana ovat uudistuneet 1,6-litraiset turbodieselit. Hyundai i30 Fastbackin varustetasot ovat Comfort ja Style. Jo Comfort-mallista alkaen vakiovarustelistalla ovat 17-tuumaiset kevytmetallivanteet ja älyavain.

Hyundai i30 Fastbackin hinnat alkavat 1,0 T-GDI Comfortin 23 790 eurosta ja eroa vastaavaan i30 Hatchbackiin on tuhat euroa. 

i30n.png

Hyundai i30 N on aktiivisen ajajan unelma

Kun Hyundai lähti kehittämään ensimmäistä N-malliaan, perustana oli yksinkertainen ajatus: kuljettajan sydämen syke on tärkeämpi kuin moottorin käyntinopeus. Tuosta lähtökohdasta suunniteltiin auto, joka nostaa niin ulkonäöllään kuin ominaisuuksillaan ajajan sydämen sykkeen korkealle.

N-kirjain viittaa Hyundai Motor Companyn globaaliin kehityskeskukseen NamYangiin Etelä-Koreassa. Se kertoo myös Nürburgringistä Saksassa, missä sijaitsee Hyundai Motor Europen tekninen keskus. Hyundai i30 N:n viimeistelyyn kuului neljä viikkoa kestänyt 10 000 kilometrin mittainen kestotesti radalla, mikä vastaa lähes 180 000 kilometrin ajoa arkiliikenteessä. N-kirjain muistuttaa myös shikaania, mikä kuvaa auton ketteryyttä ja sitä ajonautintoa, minkä kuljettaja saavuttaa ohjauspyörän takana.

Muotoilussa noudatettiin ”muoto seuraa toimivuutta” -periaatetta, jonka mukaisesti aggressiivisilta näyttävät etu- ja takapuskurit ja kookas takaspoileri sovitettiin i30-mallisarjan ajattomiin linjoihin. Tuulitunnelissa käytettiin paljon aikaa siihen, että löydettiin oikea suhde autoa tiehen painavan voiman ja ilmanvastuksen välillä. N-mallia on levitetty niin, että niiden sisään mahtuvat leveillä renkailla varustetut 18-tuumaiset vanteet.

Sydämenä Hyundai i30 N:ssä on kaksilitrainen bensiiniturbo, joka kehittää tehoa vakiomallissa 184 kW (250 hv) käyntinopeudella 6 000 r/min. Suurin 353 Nm vääntömomentti on käytettävissä laajalla 1 450 - 4 000 r/min käyntinopeusalueella. Laaja suurimman vääntömomentin alue kertoo Hyundain filosofiasta, jonka mukaan moottorin käyttöominaisuudet ovat korkeaa nimellistehoa tärkeämmät. Kiihdytysaika 0-100 km/h on 6,4 sekuntia ja huippunopeus on elektronisesti rajoitettu 250 km/h.

Vaihtoehtona on vielä tehokkaampi i30 N Performance, jonka moottori kehittää samalla käyntinopeudella tehoa 202 kW (275 hv). Suurin vääntömomentti on sama 353 Nm, mutta se on käytettävissä vielä laajemmalla käyntinopeusalueella 1 450 - 4 700 r/min. Kiihtyvyys on kaksi sekunnin kymmenesosaa nopeampi (6,2 s) ja huippunopeus on sama 250 km/h.

Hyundai i30 N:ssä on kuusivaihteinen käsivaihteisto, joka antaa kuljettajalle mahdollisuuden tarkkaan auton hallintaan.

Tehokkaamman moottorin lisäksi Hyundai i30 N Performancessa ovat tätä automallia varten suunnitellut 19-tuumaiset Pirelli P-Zero -renkaat, punaiset jarrusatulat ja suuremmat jarrulevyt (18 tuumaa edessä ja 17 tuumaa takana). Elektroninen tasauspyörästön luistonrajoitin (E-LSD) ja säädettävä pakoputkiston venttiilijärjestelmä ovat muita Performance-paketin varusteita, joilla taataan myös optimaalinen rata-ajonautinto.

Molemmissa i30 N -malleissa on vakiovarusteena muun muassa mäkilähtöavustin, jonka avulla jokainen voi lähteä paikaltaan liikkeelle sähäkästi kuin ammattimainen kilpa-ajaja. Jousituksessa ohjataan sähköisesti vaimennustehoa ja sen toimintaa voi säätää sen mukaan, ollaanko arkipäivänä matkalla töihin vai viikonloppuna ratapäivillä harjoittelemassa nopeaa ajoa. Valittavana on viisi erilaista ajotilaa, joita säädetään ohjauspyörän N-painikkeen lisäksi kojelaudan kosketusnäytöstä.

Hyundai i30 N maksaa 34 990 euroa ja i30 N Performance 39 990 euroa.

Hyundai i30 Wagon ratkaisee monet kuljetustarpeet

Hyundai i30:n kokoluokassa arvostetaan suuria ja monikäyttöisiä tiloja, sillä yli puolet ostajista päätyy Suomessa farmariin. Hyundai keskittyi i30 Wagonia kehittäessään sen tavaratilan muotoon, tilojen maksimointiin ja niiden helppoon muunteluun.

Tuloksena on tavaratila, johon mahtuu takaistuimen ollessa käytössä yli kuusisataa litraa kuljetettavaa. Kun takaistuin käännetään alas, kasvaa tila 1 650 litran kokoiseksi. Monikäyttöisyyttä parantaa moneen osaan jaettu lisätila säädettävän tavaratilan lattian alla. Vakiovarusteisiin kuuluvat kattokiskot, joiden avulla kuljetuskapasiteetti lisääntyy entisestään. Perusvarustetasoa (Classic) lukuun ottamatta i30 Wagonissa on myös turvallisuutta lisäävä tavaratilan ja matkustamon väliverkko.

Vaikka Hyundai i30 Wagonin 4 585 mm:n pituisessa korissa on sisarmalleja enemmän tilaa matkustajille ja heidän tavaroilleen, ei auton ulkonäöstä tai sisätilojen tyylikkyydestä ole tingitty. Lisäksi farmarimallin ajo-ominaisuudet ja mukavuus ovat samalla korkealla tasolla kuin vertailutestivoittoihin yltäneessä viisiovisessa i30 Hatchbackissä.

Hyundai i30 Wagonin lisähinta viisioviseen sisarmalliin verrattuna on noin 1 400 euroa ja hinnat alkavat i30 Wagon 1,4 MPI Classicin 20 690,87 eurosta.

Hyundai i30 5d on mallisarjan miellyttävä perusta

Hyundai aloitti i30-mallin vyöryttämisen markkinoille vuonna 2007 tyylikkäällä viisiovisella mallilla, joka sai vuotta myöhemmin rinnalleen farmarimallin. Historiaa toistettiin nyt kolmannen sukupolven kohdalla, josta ensimmäisenä esiteltiin viisiovisen i30 5d Hatchback. Sen linjoissa on annos urheilullisuutta, minkä ansiosta Hatchback soveltui mainiosti urheilullisen i30 N -mallin perustaksi. Hyundai i30 Wagonin tapaan valikoima on monipuolinen, sillä saatavana on kolme varustetasoa, kolme bensiini- ja dieselmoottoria sekä käsivalintainen tai automaattivaihteisto. Hyundai i30 Hatchbackin hinnat lähtevät 19 253,96 eurosta.

7 vuoden takuu

Hyundain takuu on markkinoiden kattavin – viisi vuotta ilman kilometrirajoitusta. Hyundai myöntää nyt i30-mallistolleen peräti seitsemän vuoden takuun, edelleen ilman kilometrirajoitusta. Pidennetty jatkotakuu on voimassa toistaiseksi 15.2.2018 jälkeen rekisteröityihin tai käyttöönotettuihin i30-mallisarjan autoihin.

 
26.04.2024 9.00SKALin hallitus: Suomi ei saa tinkiä TEN-T-ydinverkosta
24.04.2024 22.00Uusi standardi puunkorjuuseen - tuottavuutta ja työn iloa John Deere H-sarjan metsäkoneilla
24.04.2024 10.22Metsä Group ilmoittaa laajentavansa järeysrunkohinnan käytön kaikkiin hakkuutapoihin
24.04.2024 9.20SSAB:n osavuosikatsaus: Erikoislujat teräkset vakaat muutoin heikoilla markkinoilla
24.04.2024 8.00Nordic Bioproducts Group avasi Lappeenrantaan tehtaan, joka tuottaa innovatiivisia biomateriaaleja uudella teknologialla
24.04.2024 7.00Gasum rakentaa kaasutankkausaseman Raumalle
23.04.2024 11.11Trelleborg esittelee viimeisimmät rengasinnovaatiot Intermat Construction Fair -messuilla Pariisissa, Ranskassa 24.-27. huhtikuuta
23.04.2024 9.10Ponssen osavuosikatsaus Q1/2024 - Vuoden ensimmäinen neljännes oli haastava
23.04.2024 8.51Maanmittauslaitoksen ilmakuvaus- ja laserkeilauskausi käynnistyi - Taivaalla viipyilevä kone kuvaa rakennukset ja tiet
22.04.2024 12.00Metsätuhot vuonna 2023 -raportti: Kirjanpainajan aiheuttama kuusikuolleisuus kolminkertaistunut
22.04.2024 9.55Traficomin katsastuksen vikatilastot julkaistu - miltei joka viides sähköauto hylättiin
22.04.2024 9.09Kohlerilta uusi HVO generaattori teollisuuskäyttöön
22.04.2024 8.55MAN käynnistää autonomisen kuorma-auton koeajot liikenteessä
21.04.2024 12.00Uusiutuvan dieselin käyttö raidekuljetuksissa pienentää WISA-vanerien hiilidioksidipäästöjä neljänneksen
21.04.2024 9.00Pohjoinen Teollisuus -suurtapahtuma on tiukasti teollisuuden ajan hermoilla
20.04.2024 17.00JENZ - synonyymi hakkurille on myös murskain
19.04.2024 21.00KATSO TÄSTÄ MAAMESS 2024 -LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
19.04.2024 17.00Kuorma-autoilla kuljetettujen tonnikilometrien määrä väheni vuonna 2023
19.04.2024 14.00TAVO Oy:stä Champion voiteluaineiden virallinen jälleenmyyjä
19.04.2024 9.00Energiapäivä Karvialla lauantaina 4. toukokuuta - esittelyssä laajasti alan kalustoa
18.04.2024 9.39Finnveran Rahoitus ja kasvu -katsaus: Valtiontukikilpailu on Suomelle myrkkyä
17.04.2024 11.11MAN laajentaa eTruck-valikoimaa kolmesta yli miljoonaan vaihtoehtoon
17.04.2024 10.05Työkoneiden vuokramarkkinan odotetaan supistuvan tänä vuonna - Kasvun povataan alkavan ensi vuonna
16.04.2024 13.00Nimitykset: Juha-Matti Raatikainen Witraktorin liiketoimintajohtajaksi
16.04.2024 11.35Metsäteollisuus ry: Historiallisen korkeat kantohinnat - kaikelle puulle hyvä kysyntä
16.04.2024 11.11Trelleborg ja Mitas -renkaiden hintoihin korotuksia toukokuun alusta lukien
16.04.2024 11.00Metsäbiotalouden tiedepaneeli: Erot metsävaroissa ja niiden laskennassa mutkistavat EU:n yhteistä metsä- ja ilmastopolitiikkaa
16.04.2024 10.45Mikkeliin rakenteilla S ja V Variksen uusi Scania-palvelukeskus - avajaisia vietetään loppuvuodesta 2025
16.04.2024 10.00Uusi Dacia Duster sai Suomen hinnat
16.04.2024 9.00Nokian Renkaat esittelee Soil King VF -tuoteperheen suuritehoisille traktoreille
16.04.2024 7.00Tuulivoimapuistojen maankäytön sopimuksia helppo parantaa
15.04.2024 9.22Turvalasin rikkoutuminen metsäkoneessa johtuu usein onnettomuudesta
15.04.2024 8.00Teollisuustuotanto väheni helmikuussa 2024 edellisestä kuukaudesta mutta kasvoi edellisestä vuodesta - kasvua metsäteollisuudessa
14.04.2024 11.00Tamtron Group Oyj tuo markkinoille mullistavan AI-pohjaisen automaattisen materiaalien tunnistusjärjestelmän
13.04.2024 10.00SKALin Kujala: Kehysriihestä kasvua panostuksilla väyliin
12.04.2024 23.00KATSO TÄSTÄ MANSEN MÖRINÄT LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
11.04.2024 10.00SSAB ja Manitou Group sopimukseen fossiilivapaan teräksen toimituksista
11.04.2024 8.00Metsä Groupin ja CollectiveCrunchin tekoälysovellus voitti kansainvälisen innovaatiokilpailun
10.04.2024 13.00SKAL selvitti: kuorma-autojen päästövähennyslaitteiden toimintavarmuus huonoa - neljällä viidestä ongelmia
10.04.2024 10.00John Deere Forestry Oy on tehnyt aiesopimuksen fossiilivapaan teräksen toimituksesta SSAB:n kanssa
10.04.2024 8.00Metsä Group aloittaa puukuidusta valmistettujen Muoto?-pakkauksien uuden kehitysvaiheen
09.04.2024 14.55HydSupply hakee osaajia palvelukseensa - katso tästä lisätietoja...
09.04.2024 13.12Man aloittaa vetypolttomoottorikuorma-autojen asiakastoimitukset
08.04.2024 10.55Puuenergian käyttö kasvussa Pirkanmaalla
08.04.2024 10.50Männyn kukinnasta odotettavissa runsasta
08.04.2024 7.50Neste ja Lotte Chemical aloittavat uusiutuviin kemikaaleihin ja muoveihin liittyvän yhteistyön
07.04.2024 12.00Laadukkaat traktorimönkijät vaativaan ammattikäyttöön
06.04.2024 14.00Vermeer tarjoaa monitoimikoneet energiapuulle
06.04.2024 9.00Maailmantalouden tilanne supisti metsäteollisuuden ulkomaankauppaa vuonna 2023
05.04.2024 21.00KATSO TÄSTÄ 5.4. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
05.04.2024 14.00Mersun museoikään ehtinyt G-sarja uudistuu jälleen - Tarjolla myös sähköisellä voimalinjalla
05.04.2024 13.13Tilastokeskus: Uusien sähköautojen osuus pudonnut selvästi aiemmasta
05.04.2024 9.00Nimitykset: Vesa Karjalainen palvelutuotemyyjäksi Volvo Truck Center Tampereelle ja Lahteen
04.04.2024 11.19Aluehallintoviraston ympäristöasioiden lupapalvelussa uusia karttatoimintoja
04.04.2024 11.11Logistiikkaselvitys: Kanta-Häme merkittävä tavaraliikenteen välittäjämaakunta
04.04.2024 10.33Tervetuloa Renault Trucks Diamond Tour -koeajokiertueelle 9.4.-3.5.2024
04.04.2024 10.10Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
04.04.2024 10.00Hedin aloittaa Corveten maahantuojana Suomessa
04.04.2024 7.33Valmet toimittaa höyryturbiiniautomaation jätteenkierrätyslaitokselle Itävaltaan
04.04.2024 7.00Vantaan Energia valinnut AFRYn suunnittelemaan maailman suurinta lämmön kausivarastoa ja johtamaan hankkeen rakentamista
03.04.2024 17.11Ponssen toimintamalli uudistuu
03.04.2024 16.40Metsä Fibre aloittaa neuvottelut lomautuksista Kemin biotuotetehtaalla
03.04.2024 15.00Jarno Hietasaari on nimitetty Volvo-kuorma-automyyjäksi Wetteri Powerille
03.04.2024 14.23Fogmaker Finland Oy vahvistaa myyntitiimiään
03.04.2024 12.09Kempower lanseeraa megawattilatausjärjestelmänsä
03.04.2024 12.02Nosturimestarikilpailu saa jatkoa - ensimmäinen osakilpailu Mansen Mörinöillä
03.04.2024 10.20Konecranes osti saksalaisen satamalaitevalmistaja Kocks Kranbaun
03.04.2024 10.08Traficon havaitsi rengasmarkkinoilla hyväksymättömiä nastarenkaita -
03.04.2024 8.00Lapin Kumin miljoonainvestointi Jyväskylään valmistui
03.04.2024 7.00Hiabille suuri WALTCO-takalaitanostintilaus Yhdysvalloista
02.04.2024 12.00Autojen ensirekisteröinneissä ei mitään uutta - käytettyjen autojen kauppa vilkastunut
02.04.2024 10.05Einari Vidgrén Säätiö palkitsee vastuullisia metsäosaajia
02.04.2024 10.01SSAB jatkaa vihreää siirtymäänsä investoinnilla fossiilivapaaseen minimill-tuotantolaitokseen Luulajaan
02.04.2024 8.15Tampereella kehitetään sujuvaa, kestävää ja käyttäjiä palvelevaa liikennettä vientimarkkinoille
02.04.2024 7.55Suomen metsäkeskuksen uudistunut organisaatio panostaa tietoon ja sähköisiin palveluihin
01.04.2024 12.00Energiapuunkorjuu tärkeä osa metsänhoitoa ja puukauppaa
01.04.2024 11.00Nykyaikaiset ritiläautot tehostaa metsäkoneurakointia
29.03.2024 23.00KATSO PÄÄSIÄISEN LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
29.03.2024 11.00Puunkorjuu ja kaukokuljetus 2023 julkaistu
29.03.2024 10.11Sähköautojen latauspiste pakolliseksi ei asuinkäytössä oleviin rakennuksiin - asennusaikaa 31.12.2024 asti
29.03.2024 8.00Lapinjärven tutkimusmetsässä kaadetaan aidanvieruspuita purkutöitä varten
28.03.2024 11.00Bensiinin keskihintojen nousu kiihtyi maaliskuussa 2024
28.03.2024 8.00Metsäalan kannattaa kohdata luontovaikuttajat ennakkoluulottomasti
27.03.2024 10.30Ranuasta kaavaillaan yli 120 tuulivoimalan tuulivoimapuistoa
26.03.2024 11.00Henry Äyräväinen nimitetty Nisula Forestin aluemyyntipäälliköksi
26.03.2024 10.00Markus Ritala nimitetty Sajas Groupin toimitusjohtajaksi
26.03.2024 9.00Kymmenen miljoonan tutkimushankkeessa kehitetään liikkuvien työkoneiden ja ihmisten yhteistoimintaa
26.03.2024 8.00Valmet toimittaa Valmet DNA -automaatiojärjestelmän Lostockin jätteenpolttolaitokselle Northwichiin Isoon-Britanniaan
25.03.2024 12.00Pohjoinen Teollisuus -suurtapahtuma on tiukasti teollisuuden ajan hermoilla
25.03.2024 11.45Päivittynyt Vito-mallisto on saatavana sekä taka- että nelivetoisina
25.03.2024 10.10Suomen metsäkeskuksen tulevaisuuskatsauksen mukaan metsähakkeelle riittää kysyntää jatkossakin
25.03.2024 10.00Ajokortin ulkoasu uudistuu vastaamaan nykyaikaisia turvavaatimuksia
25.03.2024 9.13Ensimmäinen julkinen latausdemonstraatio yli 700 kW:n ja 1 000 A:n teholla sähköauton kanssa
25.03.2024 9.11Metsästäjäliitto: Mökkiläisten apua kaivataan vieraspetotalkoisiin
24.03.2024 16.00AMMATTILEHTI KOEAJAA: Iveco Daily 35S16A8V Hi-Matic - Perus Daily
23.03.2024 12.00Oripään Hakepalvelu Oy: Lisää haketustehoa kasvavaan kysyntään
22.03.2024 23.11KATSO 22.3. LÄHETYS VILLISTÄ LÄNNESTÄ TURUSTA! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
22.03.2024 9.00SKAL: Kuljetukset turvattava
22.03.2024 8.00Metsä Group ja ANDRITZ rakentavat koetehtaan uusien ligniinituotteiden kehittämiseksi
21.03.2024 18.00Terät ratkaisevassa roolissa bioenergiakoneiden tuottavuudessa

Näytä lisää »