Sisu Polar mallisto laajenee off-road -versioilla

10.01.2014 10.30

zopt_sisu_polar_single_wheel_1.jpeg

Suomalainen kuorma-autovalmistaja Sisu Auto tuo markkinoille vaativaan maastoajoon suunnitellun Sisu Polar off-road malliston, joka tarjoaa ratkaisun vaikeammissa olosuhteissa tapahtuviin kuljetuksiin. Yksikköpyörillä varustetulla Sisu Polar kuorma-autolla rahti kulkee perille myös sen jälkeen, kun päällystetyt tiet loppuvat.

Sisu Polar off-road malliston autoissa on 14R20 yksikköpyörät, jotka varmistavat ajettavuuden myös vaikeakulkuisilla teillä. Lisäksi järeissä Sisu akseleissa on sisäänrakennetut paineilmakanavat, jotka mahdollistavat valmiuden ajon aikana käytettävissä olevan rengaspaineidensäätöjärjestelmän (CTIS) käytölle. Muutoin Auto vastaa perusteknologialtaan normaalia Sisu Polar mallistoa eikä auton taloudellisuudesta ja helposta huollettavuudesta ole siten tarvinnut tinkiä.

Maastokäyttöön suunnitellun Sisu Polar malliston vetotapavaihtoehdot ovat 6x4 tai 6x6. Raskaimmille kuormille on tarjolla myös 8x8 alusta.

Uuden Sisu Polar off-road malliston ensimmäinen asiakas on venäläinen Kamaz Master kilpatalli. Sisu Polar tulee toimimaan tallin huoltoautona kilpailuissa, joihin Kamaz Master talli osallistuu. Näitä ovat esimerkiksi Etelä-Amerikassa ajettava Dakar aavikkoralli ja Moskovasta vuosittain käynnistyvä Silkkitie ralli.

- Olemme ylpeitä voidessamme toivottaa Kamaz Master tallin tervetulleeksi Sisun käyttäjäksi. Sisu Polarin valinta tallin huoltoautoksi perustuu luotettavuuteen ja suorituskykyyn, jotka ovat avaintekijöitä vaativissa maastoralleissa, sanoo Sisu Auton vientitoiminnoista vastaava varatoimitusjohtaja Jyri Ahonen.

zopt_sisu_polar_single_wheel_4.jpeg

Maastoajoon suunniteltu Sisu Polar ei ole tarkoitettu vain kilpatallien huoltoautoksi. Todellisena monikäyttöautona se soveltuu lukuisiin erilaisiin ajotehtäviin.

- Esimerkiksi koukkulaitteella varustettuna maastokelpoista Sisu Polar autoa voidaan käyttää vaihtolava- tai konttikuljetuksiin olosuhteissa, joissa rahtiliikenteen terminaaleja tai nykyaikaisia logistisia järjestelmiä ei ole käytettävissä. Esimerkki tällaisesta käyttötehtävästä ovat huoltojoukkojen operaatiot.

Myös erittäin vaihtelevissa sääolosuhteissa tehtävät puutavarakuljetukset soveltuvat hyvin yksikköpyörillä varustetuille maastokuorma-autoille tilanteissa, joissa tavanomaiset ratkaisut eivät ole riittäviä.

08.05.2024 16.00Teknologiateollisuuden heikko kysyntä ja tilauskertymä vaikeuttavat yhä talouskasvua
08.05.2024 13.02Lohien perimän tutkimuksessa paljastui, että kalastuksen painottuminen esimerkiksi alkukesään voi muuttaa lohikantojen lisääntymisikää ja keskikokoa
08.05.2024 9.34Omakotiliitto: Sähkön siirtomaksussa lähes kymmenkertaisia eroja
07.05.2024 16.33Iisalmen lentokentän tarveselvitys: Ylä-Savon teollisuus tarvitsee hyvän saavutettavuuden
07.05.2024 15.33Kuljetusalan ammattilaisten Vistema-päivä järjestetään Vantaalla torstaina 16. toukokuuta
07.05.2024 10.00NT Works tarjoaa laadukasta hakkuriterien teroituspalvelua
07.05.2024 9.55Uudistava metsätalous etenee vauhdilla - 40 prosenttia puukaupoista Metsä Group Plus -hoitomallilla helmi?huhtikuussa
07.05.2024 9.14Sähköautot: Alankomaissa, Ranskassa ja Saksassa - on lähes kaksi kolmasosaa kaikista EU:n julkisista latauspisteistä.
07.05.2024 9.00IVECOn uudet turvajärjestelmät pelastavat henkiä
06.05.2024 11.00Traktoreiden rengas- ja vannemuutoksia selkeytetään

Siirry arkistoon »