Volvolta uusi FM Low Entry - Tarjolla vain sähköautona

31.01.2024 10.10

FM_low_entry.jpg

Volvo lanseeraa ensimmäisen kuorma-automallinsa, joka on tarjolla vain sähköisellä voimansiirrolla. FM Low Entry on raskaille kuormille suunniteltu sähkökuorma-auto, jossa on erinomainen näkyvyys. Se on suunniteltu turvalliseen ja tehokkaaseen ajoon taajamissa.  

Yhä useammat kaupungit pyrkivät parantamaan ympäristöään määräämällä alempia päästörajoja. Kuljetusyritykset joutuvat noudattamaan uusia määräyksiä, ja päästöttömien kuorma-autojen kysyntä kasvaa jatkuvasti. 

Volvo Trucksin uusin lisäys sähkökuorma-automallistoon, Volvo FM Low Entry, on raskaaseen käyttöön tarkoitettu kuorma-auto, joka on kehitetty erityisesti monentyyppisiin kuljetustehtäviin taajamissa. Se on myös Volvon ensimmäinen kuorma-automalli, johon on saatavissa ainoastaan sähköinen voimansiirto. 

"Tämä päästötön kuorma-auto on loistava lisä sähköajoneuvojen valikoimaamme. Se soveltuu täydellisesti kaupunkikuljetuksiin ja sen suunnittelussa on huomioitu kuljettajan työympäristö. Se on tehokas ajoneuvo, jossa on joustavat ajo-ominaisuudet ja sitä on helppo käsitellä myös kaupunkiympäristössä. Uusi Volvo FM Low Entry on osoitus Volvon tuotantostrategiasta: laajennamme sähköajoneuvojen tarjontaa, jotta yhä useammat asiakkaistamme pystyvät vähentämään kuljetusyrityksensä hiilidioksidipäästöjä", toteaa Roger Alm, Volvo Trucksin johtaja.

Viiden tähden DVS-luokitus
Matala ajoasento antaa kuljettajalle erinomaisen näkyvyyden ympäristöön. Hyvän näkyvyyden ansiosta FM Low Entry -malli on saanut viisi tähteä Lontoossa liikennöiviä raskaita ajoneuvoja arvioivan Direct Vision -standardin mukaan, joka tulee voimaan vuoden 2024 viimeisellä neljänneksellä*. 

Volvo FM Low Entry on erittäin monipuolinen ajoneuvo, joka voidaan mukauttaa vastaamaan erityyppisten kuljetustehtävien, kuten jätehuollon, jakelukuljetusten ja maansiirtoajon, vaatimuksia. 

Kuorma-auto on kehitetty Volvon tunnetun FM-mallin pohjalta. Tilavan ohjaamon lattiaa on laskettu ja siirretty eteenpäin, ja matala askelma ja tasainen lattia helpottavat kuorma-autoon nousemista ja sieltä poistumista. Nämä rakenneominaisuudet luovat ergonomisen, mukavan ja tehokkaan työympäristön kuljettajille kiireisessä kaupunkiliikenteessä. 

Uutta FM Low Entry -mallia myydään aluksi Euroopassa, Turkki mukaan lukien, sekä Australiassa ja Etelä-Koreassa. Myynti alkaa vuoden 2024 ensimmäisellä neljänneksellä ja tuotanto vuoden 2024 toisella neljänneksellä.

Kahdeksan sähkökuorma-automallia
Uuden täyssähköisen kaupunkikuljetuksiin suunnitellun kuorma-auton ansiosta Volvolla on nyt valikoimassaan yhteensä kahdeksan sähkökuorma-automallia. Vuonna 2019 Volvo Trucksista tuli ensimmäinen maailmanlaajuinen valmistaja, joka aloitti raskaiden sähkökuorma-autojen sarjatuotannon. Yhtiön tavoitteena on, että 50 % uusien Volvo-kuorma-autojen maailmanlaajuisesta myynnistä on sähkökuorma-autoja vuonna 2030.

low_netry_fm.JPG

Volvo FM Low Entry -kuorma-auton tärkeimmät ominaisuudet:

  • Näkyvyys (perusvarustelussa) täyttää Transport for London -kuljetusviranomaisen 5 tähden DVS-standardin määräykset. 
  • Kuorma-autossa on Volvo Dynamic Steering -järjestelmä, joka helpottaa ohjaamista ja vähentää tärinää.
  • Ajoneuvoon on saatavissa kolme istuinvaihtoehtoa: pelkkä kuljettaja tai kuljettaja ja 1 tai 3 matkustajaa. Ohjaamon takaosassa on 3 matkustajanistuinta, jotka eivät ole kuljettajan näkökentässä. Tämä minimoi kuolleet kulmat, ja näkyvyys sivuille on erittäin hyvä. 
  • Ajoneuvossa on lukuisia ergonomisia ominaisuuksia, kuten matala askelma, tasainen lattia ja tarkasti sijoitetut tartuntakahvat, jotka helpottavat turvallista ohjaamosta poistumista. 
  • Kuorma-autoon on saatavana Volvon uusi edistynyt Camera Monitor System -kamerajärjestelmä. 
  • Ohjaamosta on saatavana kaksi eri korkeutta (seisomakorkeus): Makuuohjaamo (1 575 mm) ja laajennettu/erikoiskorkea makuuohjaamo (1 945 mm).
  • Saatavana olevat akselikokoonpanot: 4X2, 6X2, 6X4, 8X2, 8X4 
  • Kokonaispaino: 19-32 tonnia 
  • Moottori: 330 kW
  • Akku: 360 kWh (4 akkua)
  • Toimintamatka: jopa 200 km (toimintamatkaan vaikuttavia tekijöitä on useita, kuten ajoneuvon kuorman paino, ajotapa, ajon tyyppi, reittiprofiili, lämpötila jne.)
  • Lataus: 250 kW (DC), 43 kW (AC)
  • Akseliväli: 3 900–6 000 mm
26.07.2024 18.00KATSO TÄSTÄ 26.7. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
26.07.2024 9.00Valmet Automotive laajentaa akkujen testauspalveluja
25.07.2024 12.00Metsänlannoitukselle laadittiin kriteerit kestävään kohdevalintaan
25.07.2024 8.00Kemira laajentaa natriumkloraatin tuotantokapasiteettia Etelä-Amerikassa vastatakseen kasvaviin mahdollisuuksiin sellu- ja paperimarkkinoilla
24.07.2024 8.36SSAB julkisti tänään osavuosikatsauksensa 1.1.-30.6.2024 - Premium-terästen toimitukset autoteollisuudelle kasvoivat heikoilla markkinoilla
24.07.2024 8.10Stora Enson puolivuosikatsaus 2024: Tulos parani edelleen ja vakavaraisuus vahvistui
24.07.2024 8.00Stora Enso on nimittänyt uuden talousjohtajan sekä uuden johtajan Packaging Solutions -divisioonalle
23.07.2024 16.44Kilpailu EU-rahoituksesta koveni - Suomen liikennehankkeille 39,11 miljoonaa euroa
23.07.2024 10.22engcon tuo markkinoille risukouran
22.07.2024 20.00KATSO TÄSTÄ VIDEOKOOSTE! Hakkurivalmistaja Bruksin demotapahtuma esitteli uusimmat innovaatiot alan ammattilaisille

Siirry arkistoon »