Puumessut onnistuivat erinomaisesti - näyttelyyn tutustui hieman yli 4500 kävijää09.09.2023 10:00
Pohjoismaiden merkittävin puualan ammattitapahtuma, Puumessut, järjestettiin neljän vuoden tauon jälkeen 6.-8.9.2023 messu- ja tapahtumakeskus Paviljongissa, Jyväskylässä. Messuihin tutustui kolmen päivän aikana hieman yli 4 500 kävijää. Kävijämäärä on samalla tasolla kuin neljä vuotta sitten järjestetyillä Puu 2019 -messuilla. Puumessut keräsivät Jyväskylään yli 120 näytteilleasettajaa esittelemään alan uutuuksia ja parhaita ratkaisuja. Yli 30 vuoden ajan puualan lipunkantajana toiminut tapahtuma keskittyy puuteollisuuden tekniikkaan, puusepänteollisuuteen ja puuntyöstöteknologiaan. ”Puumessut onnistuivat erinomaisesti. Ensimmäisten kävijätutkimustulosten mukaan kävijät olivat erittäin tyytyväisiä Puu 2023 -messuihin, jopa 83 prosenttia antoi messuille yleisarvosanan hyvä tai erittäin hyvä”, kertoo tapahtumasta vastaava myyntijohtaja Hannu Mennala Jyväskylän Messuilta. Messujen ohjelmassa tehtiin kattava katsaus puualaan. Ohjelma sisälsi lukuisia asiantuntijapuheenvuoroja alaa koskettavista ajankohtaisista teemoista. Yksi odotetuimmista puheenvuoroista oli Metsä Groupin pääjohtaja Ilkka Hämälän keynote-puheenvuoro, joka keräsi ohjelmalavan edustalle runsaasti kiinnostuneita kuulijoita. Puumessut on tärkeä tapahtuma, jossa toimialan ammattilaiset pääsevät tapaamaan toisiaan. Etenkin poikkeusvuosien jälkeen kohtaamisten merkitys on suuri. ”Puumessuilla oli positiivinen pöhinä ja tärkeintä oli, että saatiin ihmiset kohtaamaan toisiaan. Kohtaamiset ovat tärkeä osa bisnestä”, sanoo Puuteollisuus ry:n toiminnanjohtaja Janne Liias. Puumessujen näytteilleasettajille suunnatun uutuustuotekilpailun voittajaksi valittiin Koskisen Oy:n Zero-kalustelevy. Kilpailussa haettiin messujen teeman, ympäristötehokas tulevaisuus, mukaisesti parhaiten alan ympäristötehokkuutta parantavia tuotteita ja palveluita. Uutuustuotekilpailun voitto toi näkyvyyttä Koskisen pitkään tehdylle työlle vastuullisempien tuotteiden hyväksi. ”Uutuustuotekilpailun voitto on hieno kunnianosoitus työstä, jota Koskisella on tehty entistäkin vastuullisempien ja täysin biopohjaisten tuotteiden kanssa. Messut menivät hyvin ja Zero herätti kiinnostusta. Etenkin uutuustuotekilpailun voiton julkistamisen jälkeen osastolla kävi paljon ihmisiä tutustumassa tuotteeseen”, kertoo Koskisen tuotepäällikkö Eemi Valjakka. |