Bassadone ostaa Suomen ja Baltian Opel-maahantuonnin Länsiautolta

29.11.2022 10.00

autobonn.jpg

LänsiAuto ja Bassadone Automotive Nordic ovat sopineet yrityskaupasta, jossa Bassadone-konserniin kuuluva Auto-Bon Oy ostaa LänsiAuton Opel-maahantuontiliiketoiminnot Suomessa ja Baltiassa.

Opel-maahantuonnin henkilöstö siirtyy kaupan toteuduttua Bassadone-konsernin palvelukseen. Yrityskauppa on ehdollinen kilpailuviranomaisten hyväksynnälle. Samalla LänsiAuto myy Tallinnaan tänä vuonna avaamansa Opel-autoliikkeen Bassadone-konserniin kuuluvalle AutoHalle OÜ:lle, ja sen henkilöstö siirtyy samoin Bassadonen palvelukseen. Autoverkkokauppa.fi aloittaa myös Opel -jälleenmyyjänä ja huoltoedustajana Vantaan Petikossa sekä Raisiossa ja huollon Hämeenlinnassa ja Malmilla. LänsiAuto on Suomen suurin Opel-jälleenmyyjä ja jatkaa Opel-jälleenmyyjänä Suomessa myös tulevaisuudessa. LänsiAuto ja Bassadone ovat lisäksi sopineet, että LänsiAuto aloittaa Peugeot- ja Citroën-jälleenmyyjänä sekä valtuutettuna huoltoliikkeenä usealla eri paikkakunnalla Suomessa.

- Autoalan toimintaympäristö on muuttunut nopeasti viime vuosina, mikä ohjaa toimialaa konsolidaatioon. Opel on nykyisin osa Stellantis-konsernia, joka valmistaa Opelin lisäksi useita muita automerkkejä, kuten Peugeotia ja Citroënia. Olemme nyt sopineet paikallisesti järjestelystä, jossa maahantuontiin erikoistunut Bassadone laajenee maahantuojana – ja me puolestamme kasvamme uusien Stellantis-merkkien edustusten myötä vähittäiskauppiaana. Saavutamme näin parhaat synergiat tässä toimintaympäristössä molemmille osapuolille, kuvailee LänsiAuton toimitusjohtaja Tommi Köninki.

Stellantiksen päämerkit Suomessa ovat Opel, Peugeot ja Citroën. Merkkien mallisto on uudistunut ja sähköistynyt vauhdikkaasti, ja vuoden 2023 näkymät lanseerauksista sekä uutuustuotteiden saatavuudesta ovat hyvät. Bassadonen ja LänsiAuton tavoitteena on, että Opelin, Peugeotin ja Citroënin markkina-asema vahvistuu tulevana vuonna selvästi uuden yhteistyön sekä uudistuvan tuotevalikoiman ansiosta.

- ”Bassadonen liiketoiminta on rakennettu siten, että uuden merkin lisääminen on yksinkertaista ja luo lisää tehokkuutta ja synergioita varsinkin hallinnollisten toimintojen ja liiketoiminnan yleisen kehittämisen kautta”, kertoo Bassadone Automotive Nordicin toimitusjohtaja Antti Ruhanen.

“Opel on vahva saksalainen brändi, joka täydentää hyvin nykyistä valikoimaamme. Asiakkaidemme palvelu tulee paranemaan yrityskaupan mahdollistamien hyötyjen seurauksena. Samaan aikaan yhteinen valmistaja nykyisten merkkiemme kanssa luo synergioita, joiden turvin kykenemme luomaan merkittävää lisäarvoa jälleenmyyjillemme”, kertoo Auto-Bon Oy:n toimitusjohtaja Markus Vuolle.

26.04.2024 9.00SKALin hallitus: Suomi ei saa tinkiä TEN-T-ydinverkosta
24.04.2024 22.00Uusi standardi puunkorjuuseen - tuottavuutta ja työn iloa John Deere H-sarjan metsäkoneilla
24.04.2024 10.22Metsä Group ilmoittaa laajentavansa järeysrunkohinnan käytön kaikkiin hakkuutapoihin
24.04.2024 9.20SSAB:n osavuosikatsaus: Erikoislujat teräkset vakaat muutoin heikoilla markkinoilla
24.04.2024 8.00Nordic Bioproducts Group avasi Lappeenrantaan tehtaan, joka tuottaa innovatiivisia biomateriaaleja uudella teknologialla
24.04.2024 7.00Gasum rakentaa kaasutankkausaseman Raumalle
23.04.2024 11.11Trelleborg esittelee viimeisimmät rengasinnovaatiot Intermat Construction Fair -messuilla Pariisissa, Ranskassa 24.-27. huhtikuuta
23.04.2024 9.10Ponssen osavuosikatsaus Q1/2024 - Vuoden ensimmäinen neljännes oli haastava
23.04.2024 8.51Maanmittauslaitoksen ilmakuvaus- ja laserkeilauskausi käynnistyi - Taivaalla viipyilevä kone kuvaa rakennukset ja tiet
22.04.2024 12.00Metsätuhot vuonna 2023 -raportti: Kirjanpainajan aiheuttama kuusikuolleisuus kolminkertaistunut

Siirry arkistoon »