Renault Trucks D-, D Wide ja C 2.3 mallit päivittyvät entistäkin polttoainataloudellisemmiksi02.05.2022 16:42
Jakelutoimituksiin ja kevyisiin maansiirtokuljetuksiin suunnitellut uudet vuoden 2023 Renault Trucks D ja C 2.3. -sarjat ovat entistä energiatehokkaampia, mikä pienentää niiden ekologista jalanjälkeä. Moottorin optimoinnin, uuden vaihteiston ja Fuel Eco+ -paketin ansiosta Renault Trucksin uudet vuoden 2023 D-, D Wide- ja C 2.3 m mallit vähentävät polttoaineenkulutusta ja hiilidioksidipäästöjä jopa 10 prosenttia. 2023 vuoden malliston tuotannot alkavat loppuvuodesta 2022. Jopa 10 prosenttia pienempi polttoaineenkulutus ja hiilidioksidipäästöjen määrä uusissa Renault Trucksin D Wide- ja C 2.3 m -sarjoissa Renault Trucksin vuoden 2023 D Wide- ja C 2.3 m -mallit varustetaan uudella DE11-moottorilla. Moottorin patentoitu Wave Piston -teknologia tehostaa palotapahtumaa suuntaamalla liekit uudelleen palotilassa ja optimoimalla hapenkäytön. Moottorissa on myös uudet, entistä tarkemmat suuttimet. Tehokkuuden lisäämiseksi Renault Trucks on myös vähentänyt kitkan tuottamaa tehohäviötä: kiertokanget, männät ja kampiakseli on suunniteltu uudelleen, ja kampikammion kaasujen hallinta on optimoitu. Lisäksi malleissa on uusi tehokas kuulalaakeroitu turboahdin, jossa on parannettu vasteaika sekä säätyvätilavuuksinen öljypumppu yhdistettynä matalaviskoosiseen öljyyn. Renault Trucks on myös optimoinut jälkikäsittelyjärjestelmän ja uuden moottorin ohjausyksikön. Renault Trucksin D Wide- ja C 2.3 m -mallit on varustettu myös uuden sukupolven Optidriver-vaihteistolla. Lisävarusteena saatava Eco-tila mahdollistaa vieläkin vähäisemmän polttoaineenkulutuksen. Polttoaineenkulutusta voidaan vähentää vielä viisi prosenttia lisää valitsemalla kuorma-autoon Fuel Eco+ -paketti, joka sisältää kattoilmanohjaimen, sivuilmanohjaimet, irtikytkettävän kompressorin ja moottorin automaattisen sammutustoiminnon kolmen minuutin tyhjäkäynnin jälkeen. Kaikki nämä tekniikat yhdessä säästävät polttoainetta 10 prosenttia verrattuna Renault Trucksin D Wide- ja C 2.3 m -kuorma-autojen edelliseen sukupolveen.
5 tai 8 litran moottorilla varustetussa Renault Trucks D -sarjassa on nyt uusi 8-vaihteinen Optishift-vaihteisto. Tämä täysin automaattinen vaihteisto parantaa ajomukavuutta ja polttoainetehokkuutta sekä ajettavuutta hitailla nopeuksilla. Uusi Optishift-automaattivaihteisto on saatavana lisävarusteena myös Renault Trucks D 4x4 -malliin. Kuorma-autoon on saatavana myös Eco-tila, joka vähentää polttoaineenkulutusta entisestään. Lisäksi saatavana on Eco+ Fuel -paketti, joka mahdollistaa polttoaineen lisäsäästön. Yhdessä kaikki nämä tekniikat mahdollistavat 9 prosentin polttoainesäästön verrattuna edellisen sukupolven Renault Trucks D -sarjaan.
Ajoneuvot voidaan yhdistää Optifleetiin, joka on Renault Trucksin reaaliaikainen kaluston seuranta- ja hallintatyökalu. Tämä auttaa kuljetusyrityksiä pienentämään käyttökustannuksia ja parantamaan tuottavuutta. Käytännössä Optifleet optimoi reitit ajan ja etäisyyden mukaan Map-palvelun (paikannus) ja toimitusten reaaliaikaisen seurannan avulla. Check-palvelu valvoo ajoneuvojen energiankulutusta, kun taas Ecoscore-toiminto mahdollistaa ajotapatietojen seurannan kuljettajakohtaisesti (polttoaineenkulutus, tyhjäkäynti, jarrujen käyttö jne.). Tavoitteena on optimoida polttoaineenkulutus ja vähentää hiilidioksidipäästöjä analysoimalla kuljettajien suorituskykyä. Näin voidaan selvittää koulutustarpeet kuljettajien ajotottumusten parantamiseksi. Renault Trucksin räätälöidyt Start & Drive -huoltosopimukset tuovat kuljetusyrityksille mielenrauhaa turvaamalla kaluston käyttöasteen ja välttämällä odottamattomat kustannukset. |