Ponsse on neljättä vuotta peräkkäin Suomen maineikkain yritys

25.09.2021 14.33

manettaaa111.jpg

Ponsse on kansalaisten mielestä Suomen maineikkain yritys vuonna 2021. Vuosittaisen mainetutkimuksen kakkossijalle sijoittui Kone ja kolmanneksi Supercell. Tutkimukseen osallistui yhteensä 9 265 suomalaista.

T-Median mainetutkimuksessa selvitetään Suomessa toimivien yritysten mainetta kansalaisten keskuudessa. Suuren yleisön mielikuvia tutkitaan kahdeksan eri osa-alueen keskiarvona, jotka ovat yrityksen hallinto, talous, johtaminen, innovatiivisuus, vuorovaikutus, tuotteet & palvelut, työpaikka ja vastuullisuus. Vuoden 2021 tutkimus tehtiin kesäkuussa ja julkaistiin tänään. Tutkimukseen osallistui 9 265 kansalaista, jotka antoivat yhteensä 19 792 yritysarviota. 

Ponsse on nimetty Luottamus&Maine -tutkimuksen kärkisijalle aikaisemmin myös vuosina 2020, 2019 ja 2018 eli kuluva vuosi oli yhtiön neljäs. 

"On todella harvinaista, että yritys saa kaikista kahdeksasta maineen osa-alueesta yli neljän arvosanat. Ponsse on onnistunut erinomaisesti. On luottamusta herättävää, kun suoritus on tasaisen varma ja vahva", kertoo tutkimuksen suorittaneen T-Median toimitusjohtaja Harri Leinikka. 

”Otamme tämän kunnianosoituksen nöyrin ja kiitollisin mielin vastaa. Tuntuu hienolta, että tarinamme kantaa ja syvällinen asiakaslähtöisyytemme sekä tapamme toimia arvostetaan näin korkealle. Kiitos tästä kuuluu koko Ponsse-perheellemme eli kaikille ponsselaisille ja asiakkaillemme perheineen sekä sidosryhmillemme ympäri maailman. Yksin tätä ei tehdä, vaan porukalla ja yhdessä pärjäämme niin hyvinä kuin huonoina päivinä”, kertoo Ponsse Oyj:n hallituksen puheenjohtaja Jarmo Vidgren.

Suomalaisten yritysten mainetta on tutkittu jo vuosia

Luottamus&Maine -tutkimusta on tehty nyt jo yhdeksän vuoden ajan. Tutkimuksessa julkistetut hyvä- ja heikkomaineisimmat yhtiöt valikoituvat vuosittain tarkasteltavien yritysten joukkoon keväisin toteutetun esitutkimuksen perusteella. Esitutkimuksessa noin 1 000 suomalaista nimeää spontaanisti kaksi mielestään erityisen hyvämaineista yritystä ja kaksi erityisen heikkomaineista yritystä. Tämän jälkeen 30 eniten mainintoja saanutta yritystä tarkastellaan syvemmin Luottamus&Maine -mallilla, jossa yrityksen saama mainepistemäärä muodostuu kahdeksan eri osa-alueen keskiarvona. Selvityksen kohderyhmänä ovat 15–65-vuotiaat suomalaiset, ja otos painotetaan väestöä edustavaksi sukupuolen, iän ja asuinalueen mukaan. 

24.04.2024 22.00Uusi standardi puunkorjuuseen - tuottavuutta ja työn iloa John Deere H-sarjan metsäkoneilla
24.04.2024 10.22Metsä Group ilmoittaa laajentavansa järeysrunkohinnan käytön kaikkiin hakkuutapoihin
24.04.2024 9.20SSAB:n osavuosikatsaus: Erikoislujat teräkset vakaat muutoin heikoilla markkinoilla
24.04.2024 8.00Nordic Bioproducts Group avasi Lappeenrantaan tehtaan, joka tuottaa innovatiivisia biomateriaaleja uudella teknologialla
24.04.2024 7.00Gasum rakentaa kaasutankkausaseman Raumalle
23.04.2024 11.11Trelleborg esittelee viimeisimmät rengasinnovaatiot Intermat Construction Fair -messuilla Pariisissa, Ranskassa 24.-27. huhtikuuta
23.04.2024 9.10Ponssen osavuosikatsaus Q1/2024 - Vuoden ensimmäinen neljännes oli haastava
23.04.2024 8.51Maanmittauslaitoksen ilmakuvaus- ja laserkeilauskausi käynnistyi - Taivaalla viipyilevä kone kuvaa rakennukset ja tiet
22.04.2024 12.00Metsätuhot vuonna 2023 -raportti: Kirjanpainajan aiheuttama kuusikuolleisuus kolminkertaistunut
22.04.2024 9.55Traficomin katsastuksen vikatilastot julkaistu - miltei joka viides sähköauto hylättiin

Siirry arkistoon »