Ponsse on neljättä vuotta peräkkäin Suomen maineikkain yritys

25.09.2021 14:33

manettaaa111.jpg

Ponsse on kansalaisten mielestä Suomen maineikkain yritys vuonna 2021. Vuosittaisen mainetutkimuksen kakkossijalle sijoittui Kone ja kolmanneksi Supercell. Tutkimukseen osallistui yhteensä 9 265 suomalaista.

T-Median mainetutkimuksessa selvitetään Suomessa toimivien yritysten mainetta kansalaisten keskuudessa. Suuren yleisön mielikuvia tutkitaan kahdeksan eri osa-alueen keskiarvona, jotka ovat yrityksen hallinto, talous, johtaminen, innovatiivisuus, vuorovaikutus, tuotteet & palvelut, työpaikka ja vastuullisuus. Vuoden 2021 tutkimus tehtiin kesäkuussa ja julkaistiin tänään. Tutkimukseen osallistui 9 265 kansalaista, jotka antoivat yhteensä 19 792 yritysarviota. 

Ponsse on nimetty Luottamus&Maine -tutkimuksen kärkisijalle aikaisemmin myös vuosina 2020, 2019 ja 2018 eli kuluva vuosi oli yhtiön neljäs. 

"On todella harvinaista, että yritys saa kaikista kahdeksasta maineen osa-alueesta yli neljän arvosanat. Ponsse on onnistunut erinomaisesti. On luottamusta herättävää, kun suoritus on tasaisen varma ja vahva", kertoo tutkimuksen suorittaneen T-Median toimitusjohtaja Harri Leinikka. 

”Otamme tämän kunnianosoituksen nöyrin ja kiitollisin mielin vastaa. Tuntuu hienolta, että tarinamme kantaa ja syvällinen asiakaslähtöisyytemme sekä tapamme toimia arvostetaan näin korkealle. Kiitos tästä kuuluu koko Ponsse-perheellemme eli kaikille ponsselaisille ja asiakkaillemme perheineen sekä sidosryhmillemme ympäri maailman. Yksin tätä ei tehdä, vaan porukalla ja yhdessä pärjäämme niin hyvinä kuin huonoina päivinä”, kertoo Ponsse Oyj:n hallituksen puheenjohtaja Jarmo Vidgren.

Suomalaisten yritysten mainetta on tutkittu jo vuosia

Luottamus&Maine -tutkimusta on tehty nyt jo yhdeksän vuoden ajan. Tutkimuksessa julkistetut hyvä- ja heikkomaineisimmat yhtiöt valikoituvat vuosittain tarkasteltavien yritysten joukkoon keväisin toteutetun esitutkimuksen perusteella. Esitutkimuksessa noin 1 000 suomalaista nimeää spontaanisti kaksi mielestään erityisen hyvämaineista yritystä ja kaksi erityisen heikkomaineista yritystä. Tämän jälkeen 30 eniten mainintoja saanutta yritystä tarkastellaan syvemmin Luottamus&Maine -mallilla, jossa yrityksen saama mainepistemäärä muodostuu kahdeksan eri osa-alueen keskiarvona. Selvityksen kohderyhmänä ovat 15–65-vuotiaat suomalaiset, ja otos painotetaan väestöä edustavaksi sukupuolen, iän ja asuinalueen mukaan. 

25.10.2021 18:00Stora Enso tuo markkinoille uuden vähähiilisemmän revinnäissellulaadun
25.10.2021 12:00Uusi Renault Trucks T-sarja esittelyssä Tampereella 26.-27.10.
25.10.2021 9:00Metsäteollisuus historiansa suurimmassa murroksessa - väitöstutkimus valottaa globaalia muutosta
24.10.2021 20:00Lännen ja Lundberg -monitoimikoneet esittelyssä maanantaina 25.10. Kouvolassa
24.10.2021 15:44Nyt on viimeinen hetki hankkia kitkaketjut kuorma-autoon - Metsätyöltä löytyy taattua laatua
24.10.2021 14:40Metsä Väyrynen Oy: Lapin savotoilla punaisilla koneilla
23.10.2021 16:25AMMATTILEHTI KOEAJAA: Chevrolet Silverado 1500 4x4 3.0 Duramax High Country - Pirteä polttoainepihi diesel-Chevy
22.10.2021 21:10KATSO TÄSTÄ 22.10. LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa alan tämän viikon kuulumiset
22.10.2021 8:41Joka viidennellä suomalaisella on perävaunu tai kärry
21.10.2021 16:09Opel Combo Life tila-autosta eLife täyssähköversio

Siirry arkistoon »