Renault Trucks tarjoaa markkinoiden laajimman täyssähköisen kuljetuskaluston malliston

24.06.2020 17.00

1_RTvaihtoehtoiset.jpg

Renault Trucks tarjoaa vaihtoehtoina markkinoiden laajimman täyssähköisen kuljetuskaluston malliston. Uusi Renault Trucks Z.E. -sarja kattaa sekä täyssähköiset pakettiautot, että D Z.E. sähkökuorma-autot 27t asti. Paineistetulla maakaasulla kulkevat D Wide CNG autot ovat toinen vähäpäästöinen ja samalla kustannustehokas kuljetusratkaisu. Hiilidioksidipäästöjä voi sähkön ja kaasun lisäksi vähentää tankkaamalla perinteisen dieselin sijaan biopohjaista polttoainetta.

 
Jatkuvan kehitystyön ansiosta Renault Trucksilla on tarjolla CO2-päästöjä vähentäviä kuljetusratkaisuja. Renault Trucks ajoneuvot tunnetaan polttoainetaloudellisuudestaan, mikä sekin on merkittävä vaikuttava tekijä ympäristökuormituksen näkökulmasta.
”Renault Trucksin tekniset ratkaisut auttavat vähentämään päästöjä. Taistelussa ilmastonmuutosta vastaan näemme, että sähkö tulee näyttelemään erittäin tärkeää roolia, etenkin kaupunkiympäristössä operoivien kuorma-autojen voimanlähteenä. Täysin sähköllä toimivat Master – D Wide tarjoavat markkinoiden laajimman täyssähköisen malliston. Diesel tulee arviomme mukaan säilymään kaukoliikenteen käyttövoimana vielä pitkään. Kaasulla on oma sijansa polttoaineena ja siihen mallistostamme löytyy CNG:llä toimiva D Wide CNG. Kymmenen vuoden kuluttua moottorit tai polttoaineet eivät kuitenkaan tule olemaan samoja kuin nyt. Erilaiset synteettiset ja biomassasta valmistetut polttoaineet tulevat valtaamaan vähitellen tilaa fossiiliselta dieseliltä”, Renault Trucks Suomen myyntijohtaja Pasi Gerpe sanoo.
 
Renault Trucks Z.E. sähköautot: lähi- ja raskaammat jakelukuljetukset
 
Sähkökäyttöisten ajoneuvojen käyttäminen on tehokas tapa vähentää melua ja parantaa ilmanlaatua. Zero Emission, Renault Trucksin Z.E. –sarja tarjoaa markkinoiden laajimman malliston sähköllä kulkevia kuljetusratkaisuja: Z.E. mallistossa on sähköpakettiautoja useassa eri kokoluokassa, sekä sähköllä kulkevat D-sarjan Z.E. kuorma-autot. Uudet D- ja D Wide Z.E. - kuorma-autot ovat saatavilla 16-26 tonnin kokonaispainoilla. Z.E. malliston latausajat ovat lyhyet: parhaimmillaan täyteen lataus kestää 1-2 tuntia. Renault Trucksin Z.E.-versioiden toimitukset Suomeen alkavat tänä vuonna.
Katso SwithToElectric video tästä
Master Z.E. pakettiauto
Renault Trucks myy sähkökäyttöistä Masteria tällä hetkellä pakettiautoluokassa, auton kokonaispaino on enintään 3 500 kg. Etuvetoista autoa on saatavana matalana ja myöhemmin myös normaalikorkuisena alustamallina, sekä umpipakettiautona. Akselivälivaihtoehtoja on kolme, ja umpimallissa korkeusvaihtoehtoja kaksi.
 
  • Kokonaispaino: 3 100 tai 3 500 kg (tulee mallistoon myöhemmin)
  • Sähkömoottorin teho: 57 kW
  • Suurin vääntömomentti: 225 Nm
  • Huippunopeus: 100 km/h (rajoitettu)
  • Akkukapasiteetti: 33 kWh litiumioniakut
  • NDEC-mittaustavan mukainen toimintamatka: 200 km
  • Toimintamatka tavanomaisessa käytössä: noin 120 km
 
Master Z.E. mallisto on laaja: peltiumpiautosta on tarjolla kolme pituutta ja kaksi korkeutta. Tämän lisäksi alustaohjaamoversiosta on tarjolla matalalla rungolla varustettu Platform Cab-malli. Mallisto laajenee myös korkeammalla rungolla varustetulla alustaohjaamolla.
 
 
Renault Trucks D ja D Wide Z.E. sähkökuorma-autot
 
Renault Trucks D Z.E. 4x2
  • Kokonaispaino 16t
  • 2 akseliväliä 4 400mm ja 5 300mm
  • akkukapasiteetti 200kWh tai 300kWh
 
Renault Trucks D Wide Z.E.
  • kokonaispaino 26t
  • akseliväli 3 900mm
  • akkukapasiteetti 200kWh
 
Tulevaisuudessa käytössä on useita käyttövoimia
Taistelussa ilmastonmuutosta vastaan sähkö tulee näyttelemään erittäin tärkeää roolia etenkin kaupunkiympäristössä operoivien kuorma-autojen voimanlähteenä. Sähköautot ovat paikallisesti päästöttömiä ja hiljaisia, joten ne sopivat hyvin kaupunkeihin, myös yöaikaan. Sähköistä voimalinjaa voidaan käyttää akkusähköllä tai tulevaisuudessa polttokennolla.
 
Renault Trucks Z.E. - lue lisää
 
Renault Trucks D Wide CNG (Compressed Natural Gas) - paineistettu maakaasu

Renault Trucks on kehittänyt ja myynyt ajoneuvoja, jotka käyttävät paineistettua maakaasua jo vuodesta 2004 lähtien. 

Paineistetulla kaasulla toimintasäde on jopa 800 kilometriä, mikä riittää kaupunkijakelussa hyvin. Renault Trucks D Wide CNG jakeluauto on ympäristöystävällinen ja samalla kustannustehokas vaihtoehto jakeluliikenteeseen.
 
”Renault Trucks D Wide CNG on Suomen markkinalla ehkä vielä hieman tuntemattomampi. Mutta kysyntä lisääntyy koko ajan ja haluamme tuoda tietoisuutta tästä vaihtoehdosta esiin. Pystymme tarjoamaan jakeluun kustannustehokkaan CNG:llä kulkevan auton ympäristötietoisille asiakkaille, ” myyntijohtaja Pasi Gerpe sanoo.
 
Renault Trucksin tarjoamien vaihtoehtoisten energiaratkaisujen joukossa paineistettu bio- tai -maakaasu on luotettava energialähde. Varsinkin kaupunkiympäristöissä niiden toiminta-matka on verrattavissa dieselkäyttöisten ajoneuvojen toiminta-matkoihin.
 
Tehoa Renault Trucks D Wide CNG:ssä on 320 hv ja autoa on saatavana kahdessa kokoonpanossa; 18t 4x2 ja 26 t 6x2.
 
Renault Trucks D Wide CNG soveltuu erityisesti esim. jätekuljetuksiin. CNG:ssä on 9 litran moottori joka tuottaa 320 hv ja 1 356 Nm. Metaanikaasusäiliöjärjestelmän vetoisuus on jopa 160 m3. AdBlue lisäaineen käytölle ei ole tarvetta eikä DPF-suodattimelle tai regeneroinnille.
 
D Wide CNG:n toimintasäde on n. 800km. CO2 päästöissä päästään -20% maakaasulla tai jopa -70% asti käytettäessä polttoaineena biokaasua.
 
Carlsberg_D_Wide_ZE_Renault_Trucks.jpg 

Vaihtoehto perinteiselle dieselille: Biopohjaiset polttoaineet
Renault Trucks tarjoaa sähköllä kulkevaa kuljetuskalustoa dieselkäyttöisten autojen rinnalla. Lisäksi kaikkien Renault Trucks kuorma- ja pakettiautojen energiatehokkuutta parannetaan jatkuvasti, mikä sekin jo itsessään säästää ympäristön kuormitusta käytettävästä polttoaineesta riippumatta. Energiatehokkuutta parannetaan jatkuvasti sekä moottoreissa itsessään, että ajoneuvoissa kokonaisuutena.
 
Renault Trucksin kaikki dieselmoottorit soveltuvat käyttämään EN 15940 standardit täyttäviä synteettisiä polttoaineita kuten Neste MY. Biodieselille soveltuvat moottoriversiot löytyvät koko mallistosta lukuun ottamatta D Access mallia ja Masteria.
26.04.2024 9.00SKALin hallitus: Suomi ei saa tinkiä TEN-T-ydinverkosta
24.04.2024 22.00Uusi standardi puunkorjuuseen - tuottavuutta ja työn iloa John Deere H-sarjan metsäkoneilla
24.04.2024 10.22Metsä Group ilmoittaa laajentavansa järeysrunkohinnan käytön kaikkiin hakkuutapoihin
24.04.2024 9.20SSAB:n osavuosikatsaus: Erikoislujat teräkset vakaat muutoin heikoilla markkinoilla
24.04.2024 8.00Nordic Bioproducts Group avasi Lappeenrantaan tehtaan, joka tuottaa innovatiivisia biomateriaaleja uudella teknologialla
24.04.2024 7.00Gasum rakentaa kaasutankkausaseman Raumalle
23.04.2024 11.11Trelleborg esittelee viimeisimmät rengasinnovaatiot Intermat Construction Fair -messuilla Pariisissa, Ranskassa 24.-27. huhtikuuta
23.04.2024 9.10Ponssen osavuosikatsaus Q1/2024 - Vuoden ensimmäinen neljännes oli haastava
23.04.2024 8.51Maanmittauslaitoksen ilmakuvaus- ja laserkeilauskausi käynnistyi - Taivaalla viipyilevä kone kuvaa rakennukset ja tiet
22.04.2024 12.00Metsätuhot vuonna 2023 -raportti: Kirjanpainajan aiheuttama kuusikuolleisuus kolminkertaistunut

Siirry arkistoon »