Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:16913525 kpl

Hyviä uutisia (päivittyy 24h/vrk):

1.4.2020 14:11ProSilva esittelee uuden S3 harvesterin - avaa kokonaan uuden kokoluokanLue lisää »1.4.2020 13:01Yhteistyö syvenee - Hydrotek on Parkerin sertifioitu jälleenmyyjäLue lisää »1.4.2020 13:01AFRY valittu Metsä Fibren kumppaniksi maailman moderneimman sahan ja uuden biotuotetehtaan projekteihinLue lisää »

Hyviä uutisia (päivittyy 24h/vrk):

1.4.2020 14:11ProSilva esittelee uuden S3 harvesterin - avaa kokonaan uuden kokoluokanLue lisää »1.4.2020 13:01Yhteistyö syvenee - Hydrotek on Parkerin sertifioitu jälleenmyyjäLue lisää »1.4.2020 13:01AFRY valittu Metsä Fibren kumppaniksi maailman moderneimman sahan ja uuden biotuotetehtaan projekteihinLue lisää »

Suomalainen vetolaitevalmistaja TAV kasvaa ja kansainvälistyy

28.01.2020 11:54

tav1.jpg

Ylöjärveläisen M. Korte Oy:n korkealaatuiset, vaativiin käyttöolosuhteisiin tarkoitetut TAV-vetolaitteitteet ja vetopalkit valmistetaan kotimaisin voimin ammattikäyttäjien tarpeisiin. Vuosi 2020 tuo Avainlipputuote-merkinnällä varustettuun vetolaitemallistoon uusia vaihtoehtoja, millä haetaan tukevaa jalansijaa nykyistä laajemmilta markkinoilta.    

(kuva yllä: TAV -vetolaitteiden vienti on hyvässä kasvussa. Markkinointityötä tehdään mm. osallistumalla alan näyttelyihin eri markkina-alueilla.)

M. Korte Oy on jo vuosien ajan rakentanut TAV-vetokytkimien ja vetolaitteiden myyntiverkostoa Baltiassa, Venäjällä ja Itä-Euroopan maissa. 

- Joidenkin mukaan käynnistimme vientikaupan vaikeimman kautta, mikä pitää osin paikkansakin, sanoo M. Korte Oy:n myyntipäällikkö Jarkko Schroderus.

Toimintavarmat, monipuolisiin käyttötarkoituksiin soveltuvat TAV-vetolaitteet ovat saaneet hyvän vastaan oton maamme rajojen ulkopuolella. Schroderuksen mukaan markkinat ovat haastavat ja kilpailu on kovaa, mutta suomalaisena valmistajana TAV:lla on muutama väkevä valttikortti hallussaan.

- Meillä on markkinoiden paras kokemus raskaille massoille ja haastaviin olosuhteisiin tarkoitetuista vetolaitteista. Lisäksi vetolaitteille on tarvittavat hyväksynnät valmiina, ilmoittaa Schroderus. 

Baltian ja Itä-Euroopan ohella markkinoita on tunnusteltu myös Venäjällä ja Valko-Venäjällä. 

- Venäjällä asiakkaina ovat pääsääntöisesti päällerakentajat. Valko-Venäjällä on myös vahvaa autovalmistusosaamista ja olemme käyneet rakentavia neuvotteluja muun muassa MAZ kuorma-autotehtaan kanssa. Jälleenmyyntiä rakennetaan laajemmaltikin sekä päällerakentajien ja valmistajien puolelle, Schroderus kertoo.

tav2.jpg

(kuva: TAV -vetokita Valko-Venäläisessä puutavara-autossa.)

Kulttuurierot haasteena

CTL:n eli määrämittaan sahatun raakapuun yleistymisen myötä täysperävaunuyhdistelmien kysyntä on kasvanut tasaisesti lähes kaikkialla Euroopassa. Suomalaiset valmistajat ovatkin vahvalla osaamisellaan ja panostuksellaan vahvasti mukana alan markkinoilla. 

- Suomalaista osaamista arvostetaan laajalti ja korkeasta laadusta ollaan nyt myös valmiita maksamaan, Schrodeus toteaa. 

Suomessa ja muissa pohjoismaissa karkeasti arvioituna 90 prosenttia vetolaitteista on servo- ohjattuja. Itä-Euroopassa ja Venäjällä kalusto on vieläkin pääsääntöisesti manuaalikäyttöistä. 

- Haasteita on mutta sitä kautta myös mahdollisuuksia. Monet kuljetusyritykset vierastavat kaik- kia ylimääräisiä sähkö- ja paineilmalaitteita, ja vielä useamman yrityksen omistajat eivät suoraan sanottuna ole edes kiinnostuneita automatiikasta. Ei ehkä ole omakohtaista kuljettajataustaa, joten automatiikan tarjoamia etuja ei välttämättä osata tai haluta ymmärtää, Schroderus toteaa.

tav3.jpg(kuva: - TAV on mukana ensi syksynä IAA 2020 hyötyautonäyttelyssä Hannoverissa, ilmoittaa M. Korte Oy:n Jarkko Schroderus.)

Positiiviset kasvunäkymät

TAV on kokeillut Latviassa muutaman, useammalla puutavara-autolla urakoivan kuljetusyrityksen kanssa TAV-servokitaa. 

- Sillä menestyksellä että jatkossa heidän kaikkiin autoihin on tarkoitus tulla suomalaiset TAV50 servolaitteet, sanoo Schroderus.

Baltian, Itä-Euroopan ja Venäjän rinnalla TAV vetolaitteita on tarkoitus tarjota myös Ruotsin ja Norjan sekä Keski-Euroopan markkinoilla:

- Pohjoismaiden osalta se tarkoittaa uuden 57 mm kitamalliston kehittämistä. 

TAV on vahvalla panostuksella ensi syksynä Saksan Hannoverissa järjestettävällä IAA 2020 hyötyautonäyttelyssä. 

- Olemme nyt ensimmäistä kertaa mukana näin suurilla mes- suilla ja siellä esittelemme laajan ja vahvasti kehittyneen, kaikkien Euroopan maiden mittoihin ja vaatimuksiin sopivan vetolaitemalliston. Meillä on vahvat kasvunäkymät ja myynnilliset odotukset vuodelle 2020, Schroderus sanoo lopuksi.

01.04.2020 14:11ProSilva esittelee uuden S3 harvesterin - avaa kokonaan uuden kokoluokan
01.04.2020 13:01Yhteistyö syvenee - Hydrotek on Parkerin sertifioitu jälleenmyyjä
01.04.2020 13:01AFRY valittu Metsä Fibren kumppaniksi maailman moderneimman sahan ja uuden biotuotetehtaan projekteihin
01.04.2020 12:50Kuorma-autojen ensirekisteröinneissä lievää kasvua maaliskuussa
01.04.2020 11:20Taloushallintoliitto: Korona ja työsuhteisiin liittyvät väliaikaiset lakimuutokset -kooste
01.04.2020 11:18David Ekberg Stora Enson Packaging Solutions -divisioonan johtajaksi
01.04.2020 11:06Turvetta kattilaan - ihmisille lämpöä myös poikkeusoloissa
01.04.2020 11:04Milwaukee M18 Force Logic hup700 -hydraulipumppu muuttaa siirtolinjojen asennustavat
01.04.2020 9:19Iveco myynti muuttuu Savo-Karjalan alueella
01.04.2020 9:00Oikeanlainen säilytys pidentää renkaiden käyttöikää -viisi vinkkiä renkaiden säilytykseen

Siirry arkistoon »