Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:14490268 kpl

Hyviä uutisia (päivittyy 24h/vrk):

19.9.2019 16:11Puukuljetus Vesala Oy:n vihreät tuttu näky maanteillä: Puunajoa 50-luvulta lähtienLue lisää »19.9.2019 14:40Komatsu Forest Oy kumppaneineen järjestää näytöspäivän huomenna perjantaina 20. syyskuuta KonnevedelläLue lisää »19.9.2019 14:12Koneosapalvelun pehmeiden maiden puunkorjuuta esittelevä työnäytös huomenna perjantaina 20.9. KarstulassaLue lisää »

Hyviä uutisia (päivittyy 24h/vrk):

19.9.2019 16:11Puukuljetus Vesala Oy:n vihreät tuttu näky maanteillä: Puunajoa 50-luvulta lähtienLue lisää »19.9.2019 14:40Komatsu Forest Oy kumppaneineen järjestää näytöspäivän huomenna perjantaina 20. syyskuuta KonnevedelläLue lisää »19.9.2019 14:12Koneosapalvelun pehmeiden maiden puunkorjuuta esittelevä työnäytös huomenna perjantaina 20.9. KarstulassaLue lisää »

Scania lisää 13-litraisten moottorien valikoimaansa 540 hevosvoiman mallin

05.09.2019 14:11

mototrrrrr2.jpg

Scanian taloudellisten ja luotettavien 13-litraisten moottorien valikoimaan on nyt lisätty uusi 540-hevosvoimainen vaihtoehto. Uusi DC13 166 -moottori on suunnattu etupäässä käyttökohteisiin, joissa korkea teho ja hyvä ajettavuus ovat tärkeitä ja joissa hyötykuorman maksimointi on tärkeää.

"Lupaamme tarjota asiakkaillemme räätälöityjä vaihtoehtoja, ja nyt olemme havainneet tarpeen kehittää huippuluokan version 13-litraisesta sankaristamme", sanoo Scanian kuorma-autotoimintojen varatoimitusjohtaja Alexander Vlaskamp. "Kuusilitraisten rivimoottorien valikoimamme on alan huipputasoa polttoainetalouden suhteen. 13-litraisilla moottoreilla varustetut Scanian kuorma-autot ovat saaneet Green Truck -tittelin Saksassa jo kolmena peräkkäisenä vuonna, ja se on upea saavutus."

Scanian kuusisylinteristen rivimoottorien valikoimaan kuuluu nyt viisi erilaista mallia: 370, 410, 450, 500 ja 540 hevosvoiman versiot. Uusi 540 hevosvoiman malli hyödyntää paljolti 500-hevosvoimaisen sisaruksensa tekniikkaa. Molemmissa on esimerkiksi vankka kiinteägeometrinen turbo, jossa käytetään liukulaakerien sijaan kuulalaakereita. 

"Voimakas 540 soveltuu erinomaisesti suomalaisille asiakkaille, joille maksimaalinen hyötykuorma on tärkeintä", sanoo Scania Suomi Oy:n myyntijohtaja Seppo Hallikainen. Uusi moottori soveltuu useisiin tehtäviin, joissa maksimaalinen kuormitus ei ole jatkuvaa, mutta on tarpeellista päästä 76 tonnin maksimikokonaispainoon. "Sopivaan vaihteistoon ja perävälitykseen yhdistettynä tämä moottori on taloudellinen ja luotettava vaihtoehto hyvin monelle suomalaiselle kuljetusliikkeelle." lisää Hallikainen.

Kaikkia DC13-moottoreita yhdistää erinomainen polttoainetalous ja pakokaasujen kierrättäminen SCR-järjestelmän kautta. Vankka rakenne ja Scanian mukautuvan huolto-ohjelman kaltaiset palvelut pienentävät kustannuksia ja lisäävät toimintavarmuutta, mikä parantaa kokonaiskäyttötaloutta.

"Pienen polttoaineenkulutuksen ja paremman teho-painosuhteen ansiosta moottori on varmasti houkutteleva monille Scanian asiakkaille", sanoo Vlaskamp. 2 700 Nm:n vääntömomentti saadaan jo 1000 kierroksella minuutissa. Siksi moottori soveltuu monenlaiseen käyttöön alakierroksille optimoidusta nopeasta vaihteistosta aina napavälitteisten akselien tuomaan erinomaiseen liikkeellelähtökykyyn, jota tarvitaan esimerkiksi maansiirrossa.

19.09.2019 16:11Puukuljetus Vesala Oy:n vihreät tuttu näky maanteillä: Puunajoa 50-luvulta lähtien
19.09.2019 14:40Komatsu Forest Oy kumppaneineen järjestää näytöspäivän huomenna perjantaina 20. syyskuuta Konnevedellä
19.09.2019 14:12Koneosapalvelun pehmeiden maiden puunkorjuuta esittelevä työnäytös huomenna perjantaina 20.9. Karstulassa
19.09.2019 13:50Suomalaisten sotalaivojen rakentaminen Raumalla saa jatkoa
19.09.2019 13:44Nokian Renkaiden Yhdysvaltojen tehdas tukee yhtiön kasvustrategiaa
19.09.2019 13:24SKAL Kuljetusbarometri 3/2019: Maailmanmarkkinoiden heilahtelut vaativat Suomelta veromalttia tai kustannukset karkaavat käsistä
19.09.2019 12:02Omavalvontasovellus mahdollistaa harvennushakkuiden omavalvonnan korjuutyön ohessa
18.09.2019 11:50SKAL:Budjettiriihestä käsittämätön ympäristölinjaus liikenteelle
18.09.2019 11:40Bioenergia ry: Vuoden 2020 talousarviossa hyviä linjauksia bioenergiasektorille
18.09.2019 11:12Scania: Raskaampiin kuormiin tarvitaan V8:n tehoa

Siirry arkistoon »