Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:13783655 kpl

Hyviä uutisia (päivittyy 24h/vrk):

22.7.2019 8:52Thule-polkupyörätelineet KahaltaLue lisää »21.7.2019 15:22Palfinger Epsilon: Vahvaa panostusta puutavaranostureihinLue lisää »21.7.2019 13:11Suomessa luvassa keskinkertainen viljasato - 3,6 miljardia kiloaLue lisää »

Hyviä uutisia (päivittyy 24h/vrk):

22.7.2019 8:52Thule-polkupyörätelineet KahaltaLue lisää »21.7.2019 15:22Palfinger Epsilon: Vahvaa panostusta puutavaranostureihinLue lisää »21.7.2019 13:11Suomessa luvassa keskinkertainen viljasato - 3,6 miljardia kiloaLue lisää »

VR Group käynnistää uuden lähiliikennekaluston hankinnan

Share |
05.07.2019 9:00

lahijuna.jpg

VR Group suunnittelee suuruusluokaltaan noin 250 miljoonan euron investointia uuteen lähijunakalustoon. Uusi kalusto korvaisi vanhan, Etelä-Suomen taajamaliikenteessä nykyisin käytettävän Sm2-kaluston.

Kalustohankinnan yhteydessä selvitetään mahdollisuutta hyödyntää uutta kalustoa myös muussa liikenteessä. Tavoitteena on parantaa palvelutasoa koko lähiliikenteessä.

"Haluamme korvata tiensä päähän tulleen vanhan kaluston modernilla junakalustolla ja etsimme tällä hetkellä vaihtoehtoja. Uudella kalustolla parannamme asiakaskokemusta. Olemme jo uudistaneet kalustoamme runsaasti viime vuosina. Modernilla kalustolla on merkittävä vaikutus matkustusmukavuuteen", sanoo VR Groupin toimitusjohtaja Rolf Jansson.

Kaluston hankinta käynnistetään tänä vuonna ja ensimmäiset uudet junat tulisivat liikenteeseen vuonna 2024. Tavoitteena on, että vanha Sm2-kalusto olisi kokonaan korvattu uudella, modernilla kalustolla vuoteen 2026 mennessä. Tällä hetkellä Sm2-junia on käytössä 34 kappaletta. Lopullinen tarve uudelle kalustolle ja mahdollisuus liikenteen toteuttamiseen markkinaehtoisesti riippuvat Etelä-Suomen taajamaliikenteen laajuudesta tulevaisuudessa.

Kalustohankinta tuli ajankohtaiseksi liikenne- ja viestintäministeriön lopetettua Etelä-Suomen taajamaliikenteen kilpailutuksen valmistelun. Hallitusohjelman mukaan henkilöjunaliikenteen kilpailun avautumisessa edetään ns. Open Access -mallilla, jossa kukin operaattori kilpailee omalla kalustollaan.

22.07.2019 8:52Thule-polkupyörätelineet Kahalta
21.07.2019 15:22Palfinger Epsilon: Vahvaa panostusta puutavaranostureihin
21.07.2019 13:11Suomessa luvassa keskinkertainen viljasato - 3,6 miljardia kiloa
21.07.2019 9:00Talvirenkaat hevoskuljetusautoon ja Teboil Diamondia
20.07.2019 15:01AMV Metsäpalvelu Oy: Tehokasta urakointia harvennushakkuilla
20.07.2019 11:11Valmet toimittaa kartonkikoneuudistuksen ITC Limitedille Intiaan
20.07.2019 9:00Mid Finland Truck Meeting tänään Viitasaarella - Ammattilehden Mediamobiili mukana menossa!
19.07.2019 21:11Ponsse panostaa uusimpaan korjaamolaitteiden teknologiaan
19.07.2019 19:01KATSO VIDEO! HCT-yhdistelmät metsäteollisuuden kuljetuksissa: Positiivisia kokemuksia
19.07.2019 12:30Patterimäen puunkatoja koskeva toimenpidekieltohakemus hylättiin hallinto-oikeudessa, puunkaadot voivat alkaa

Siirry arkistoon »