Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:14852510 kpl

Hyviä uutisia (päivittyy 24h/vrk):

15.10.2019 20:11Tiestön tilaa kartoitetaan metsäsektorin ajoneuvoillaLue lisää »15.10.2019 18:44Teollisuuden liikevaihto kasvoi elokuussa 1,9 prosenttiaLue lisää »15.10.2019 11:00Katumaasturi vaatii talvirenkailta enemmän kuin henkilöautoLue lisää »

Hyviä uutisia (päivittyy 24h/vrk):

15.10.2019 20:11Tiestön tilaa kartoitetaan metsäsektorin ajoneuvoillaLue lisää »15.10.2019 18:44Teollisuuden liikevaihto kasvoi elokuussa 1,9 prosenttiaLue lisää »15.10.2019 11:00Katumaasturi vaatii talvirenkailta enemmän kuin henkilöautoLue lisää »

VR Group käynnistää uuden lähiliikennekaluston hankinnan

05.07.2019 9:00

lahijuna.jpg

VR Group suunnittelee suuruusluokaltaan noin 250 miljoonan euron investointia uuteen lähijunakalustoon. Uusi kalusto korvaisi vanhan, Etelä-Suomen taajamaliikenteessä nykyisin käytettävän Sm2-kaluston.

Kalustohankinnan yhteydessä selvitetään mahdollisuutta hyödyntää uutta kalustoa myös muussa liikenteessä. Tavoitteena on parantaa palvelutasoa koko lähiliikenteessä.

"Haluamme korvata tiensä päähän tulleen vanhan kaluston modernilla junakalustolla ja etsimme tällä hetkellä vaihtoehtoja. Uudella kalustolla parannamme asiakaskokemusta. Olemme jo uudistaneet kalustoamme runsaasti viime vuosina. Modernilla kalustolla on merkittävä vaikutus matkustusmukavuuteen", sanoo VR Groupin toimitusjohtaja Rolf Jansson.

Kaluston hankinta käynnistetään tänä vuonna ja ensimmäiset uudet junat tulisivat liikenteeseen vuonna 2024. Tavoitteena on, että vanha Sm2-kalusto olisi kokonaan korvattu uudella, modernilla kalustolla vuoteen 2026 mennessä. Tällä hetkellä Sm2-junia on käytössä 34 kappaletta. Lopullinen tarve uudelle kalustolle ja mahdollisuus liikenteen toteuttamiseen markkinaehtoisesti riippuvat Etelä-Suomen taajamaliikenteen laajuudesta tulevaisuudessa.

Kalustohankinta tuli ajankohtaiseksi liikenne- ja viestintäministeriön lopetettua Etelä-Suomen taajamaliikenteen kilpailutuksen valmistelun. Hallitusohjelman mukaan henkilöjunaliikenteen kilpailun avautumisessa edetään ns. Open Access -mallilla, jossa kukin operaattori kilpailee omalla kalustollaan.

15.10.2019 20:11Tiestön tilaa kartoitetaan metsäsektorin ajoneuvoilla
15.10.2019 18:44Teollisuuden liikevaihto kasvoi elokuussa 1,9 prosenttia
15.10.2019 11:00Katumaasturi vaatii talvirenkailta enemmän kuin henkilöauto
15.10.2019 10:11Tampereen Konepajat Oy on hankkinut enemmistön metsäkonevalmistaja Prosilva Oyj:stä
14.10.2019 22:11Ammattilehti.fi myös Instagramissa - tarjolla alan kuvia ja videoita päivittäin!
14.10.2019 20:22Ponssen yhteistyökumppani Tero Pitkämäki lopettaa kilpauransa
14.10.2019 14:14Suomen luonnonsuojeluliitto: EU:n maatalousministerien on toimittava trooppisen metsäkadon pysäyttämiseksi
14.10.2019 13:55Katso tästä Nokia-puhelinuutuudet
14.10.2019 11:43Kelkkakausi lähestyy - ole tarkkana velvollisuuksien kanssa
14.10.2019 10:00Porsche laajentaa sähköurheiluautojen mallistoaan

Siirry arkistoon »