Goodyear esittelee uuden katumaastureille suunnitellun UHP-renkaan16.03.2018 8.16
Goodyear esittelee Eagle F1 Asymmetric SUV 3 -renkaan, joka on Eagle F1 Asymmetric -valikoiman uusin malli, jossa painopisteenä ovat jarrutuksen ja käsittelyn optimointi kaikissa olosuhteissa. Uuden Eagle F1 Asymmetric 3 SUV:n keskeinen ominaisuus on Active Braking -jarrutusteknologia. Renkaan kosketuspinta tiehen suurenee jarrutuksen yhteydessä, mikä lisää pitoa ja lyhentää jarrutusmatkaa sekä kuivalla että märällä kelillä.[1] Pitoa tehostava Grip Booster -teknologia, joka koostuu adheesioseoksesta vahvistaen tartuntaa tien pintaan, on toinen ominaisuus, joka vahvistaa renkaan pitoa ja lyhentää jarrutusmatkaa ja parantaa käsittelyä. Goodyearin TÜV Südiltä tilaamat testit vahvistivat renkaan tärkeimmät vahvuudet. Kuivalla ja märällä kelillä, Eagle F1 Asymmetric 3 SUV:n jarrutusmatka lyheni 1,2 metriä[1] Vakaa käsittely Goodyearin insinöörit tekivät sinnikkäästi töitä parantaakseen pinnan muotoilua uuden katu-maastureille optimoidun rakenneteknologian avulla. Uudet kudokset rakenteen eri kerroksissa auttavat parantamaan auton käsittelyä suurilla nopeuksilla, optimoimaan jäykkyyden kaarreajossa ja ehkäisemään pinnan kulumista. Myös renkaan ontelo ja kuvio on optimoitu, mikä auttaa vähentämään pinnan kulumista entisestään. Nämä ominaisuudet on yhdistetty viilentävään UHP-välikerrokseen, joka on teknologia, joka parantaa käsittelyä ja alentaa vierintävastusta, mikä parantaa polttoainetehokkuutta. ”Jarrutusominaisuudet kuuluvat renkaan tärkeimpiin ominaisuuksiin, etenkin märillä teillä. Siksi meitä ilahdutti suuresti, että testit osoittivat Eagle F1 Asymmetric 3 SUV -renkaamme jarrutusmatkan olevan näin merkittävästi lyhyempi märillä ja kuivilla teillä tärkeimpiin kilpailijoihimme verrattuna”, sanoi Goodyear Euroopan markkinointijohtaja Mika Rytökoski.
[1] Verrattuna seuraavaksi parhaaseen kilpailijaan. Testin suoritti TÜV SÜD Product Service GmbH lokakuussa 2017 Goodyear Dunlopin tilauksesta. Testatut tuotteet: Eagle F1 Asymmetric 3 SUV, Bridgestone Dueler H/P Sport; Michelin Latitude Sport 3, Pirellli P Zero Rosso. Rengaskoko: 255/50 R19 107 Y; testiauto: BMW X5; testipaikat: Mireval (F), Papenburg (D), Garching (D); raportin nro 713117618G accessible under https://www.goodyear.eu/content/dam/gydu/page-assets/TUV-SUD-Tire-Test-2017-Report-No-713117618G-Goodyear-Eagle-F1-Asym-3-SUV.pdf |