Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:7131394 kpl

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

11.12.2017 20:10Suupohjan Konehakkuu urakoinut Logsetilla vuodesta 2001Lue lisää »11.12.2017 13:51BFGoodrich® esittelee eurooppalaisen rengassarjan raskaalle kuljetuskalustolleLue lisää »11.12.2017 10:00Viitostiellä, Siilinjärvellä ja Lapinlahdella, tehdään liikenneturvallisuutta parantavia toimenpiteitäLue lisää »

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

11.12.2017 20:10Suupohjan Konehakkuu urakoinut Logsetilla vuodesta 2001Lue lisää »11.12.2017 13:51BFGoodrich® esittelee eurooppalaisen rengassarjan raskaalle kuljetuskalustolleLue lisää »11.12.2017 10:00Viitostiellä, Siilinjärvellä ja Lapinlahdella, tehdään liikenneturvallisuutta parantavia toimenpiteitäLue lisää »

Joakim Ehrnsten voitti taloudellisen ajon Renault Trucks Optifuel Challenge Suomen osakilpailun

Share |
20.09.2017 14:00

Transmito_Oy_Joakim_Ehrnsten_-_Copy.jpg

Taloudellisen ajotavan Optifuel Challenge Suomen osakilpailu järjestettiin Volvo Truck Center Vantaalla 15.9.2017. Voiton vei Transmito Oy:n kuljettaja Joakim Ehrnsten tuloksella 28,37 l/100km. 

Kilpailu ajettiin kahdella Renault Trucks T460 6x2 vetoautolla, joihin oli kytketty PNO:n puoliperävaunut. Yhdistelmät olivat kokonaispainoiltaan 30 tonnia ja ajoreitti 40km.

Renault Trucks Optifuel Challenge 2017 on maailmanlaajuinen kilpailu, johon osallistuu yhteensä yli 2 500 kuljettajaa. Jokaisen maan voittaja lähtee kisaamaan kansainväliseen finaaliin, joka järjestetään Madridissa 17.–19.10.2017. Suomea kisaan lähtee edustamaan Transmito Oy:n Joakim Ehrnsten.

Kilpailussa toiseksi sijoittui M. Transport Oy:n Marko Äijö tuloksella 29,55 l/100km, ja kolmanneksi Kuljetus Virtanen & Tenhu Oy:n Juha Virtanen, tuloksella 29,75 l/100km.

Suomen osakilpailun tulokset, Top 3:

1. sija: Joakim Ehrnsten, Transmito Oy, 28,37 l/100km
2. sija: Marko Äijö, M. Transport Oy, 29,55 l/100km
3. sija: Juha Virtanen, Kuljetus Virtanen & Tenhu, 29,75 l/100km

Polttoainetaloudellinen T-sarja ja ammattitaitoiset kuljettajat

– Kilpailu osoitti vahvasti sen, että Suomessa on erittäin ammattitaitoisia kuorma-auton kuljettajia. Kuljettajat osallistuivat kilpailuun aktiivisesti. Heti alussa kun kävimme läpi kilpailun sääntöjä, syntyi hyvää keskustelua. Jännitystä oli ilmassa! Kuljettajat vaikuttivat olevan tyytyväisiä ajoihin ja tapahtumaan. Kaiken kaikkiaan tulokset olivat yllättävän tasaisia, Volvo Finland Ab:lla palvelutuotteiden päällikkö Vesa Soppi kertoo.

– T-sarjalaisten polttoainekulutukset olivat todella matalat, kuljettajakoulutuksista vastaava ja toisen T-sarjalaisen ajattaja Teemu Hämäläinen summasi.

– Kilpailun voittaneen kuljettajan, Transmito Oy:n, Joakim Ehrnstenin strategia oli pettämätön. Hän piti ajonopeuden maantiellä, ts. siellä missä polttoainetta kuluu eniten, pienimpänä, jolloin myös auton oli mahdollista rullata enemmän. Hän ennakoi hyvin taajamassa ja otti siellä aikaa kiinni, Hämäläinen jatkaa.

Joakim Ehrnsten ajaa Transmitolla T-sarjaisella. Transmitolla on tällä hetkellä 39 kuorma-autoa, joista 10 on Renault Trucks merkkisiä. Transmiton ajossa on mm. kolme T-sarjalaista, yksi Renault Trucks DWide, yksi Midlum ja yksi Premium.

– Yleisesti kuljettajien taso kilpailussa oli kova, näimme monia todella hienoja suorituksia, kuljettajakouluttaja Teemu Hämäläinen sanoi.

Kilpailun tulokset kirjattiin taloudelliseen ajoon ohjaavalla Renault Trucks Optifleet- seurantajärjestelmällä, jonka avulla pystytään analysoimaan polttoaineen kulutukseen vaikuttavia tekijöitä.

T-sarjalaisten Optiroll -rullaustoiminto sai kiitosta

Kilpailu ajettiin kahdella T-sarjalaisella, Renault Trucks T460 6x2 vetoautolla, joissa oli 460 hevosvoiman moottorit, automatisoidut 12-vaihteiset Optidriver vaihteistot Optiroll-rullaustoiminnot. T-sarjalaisiin oli kytketty kylkiaukeavat puoliperävaunut PNO:lta. Lastina oli pihakiviä ja yhdistelmän kokonaispaino oli n. 30 tonnia.

Reitti joka ajettiin, mukaili perinteistä Etelä-suomalaista tiestöä. Aluksi ajettiin moottoritietä, jonka jälkeen siirryttiin ylä- ja alamäkiä sisältävälle maantielle. Loppumatkasta ajettiin vielä ”taajamasimulaatio” useine liikenneympyröineen. Kokonaismatkaa kertyi hieman yli 40 kilometriä.

 – Reitin mäkisyydestä johtuen auton rullaustoiminto Optiroll sai kiitosta usealta kuljettajalta. Auto rullasi suorastaan niin hyvin, että lähes jokainen kilpailija yllättyi siitä, ja joutui tästä syystä jarruttelemaan välttääkseen ylinopeudet ja liian lujaa risteyksiin ajot. Kisassa ajetut kulutukset jäivät alle sen mitä kilpailijat etukäteen arvioivat, Renault Trucks tuotepäällikkö Ville Mamia kertoo.

Transmito Oy

Transmito Oy tarjoaa kuljetuspalvelua ympäri koko Suomen ja myös ulkomaille. Toiminta lähti liikkeelle yhden miehen yrityksestä vuonna 2011. Tällä hetkellä Transmito operoi 39 auton ja 13 perävaunun voimin. Omaa henkilöstöä palkkalistoilla on 38hlöä. Toiminnassa korostetaan asiakaslähtöisyyttä ja luotettavaa palvelua. Laatua pidetään yllä kouluttamalla henkilöstöä, huoltamalla kalustoa ja jatkuvalla toiminnan kehittämisellä. Ammattitaitoiset ja luotettavat kuljettajat on yrityksen ja Transmiton asiakkaiden etu. Ks. www.transmito.fi

11.12.2017 20:10Suupohjan Konehakkuu urakoinut Logsetilla vuodesta 2001
11.12.2017 13:51BFGoodrich® esittelee eurooppalaisen rengassarjan raskaalle kuljetuskalustolle
11.12.2017 10:00Viitostiellä, Siilinjärvellä ja Lapinlahdella, tehdään liikenneturvallisuutta parantavia toimenpiteitä
10.12.2017 10:11Ponsse UK avasi uudet toimitilat Skotlannissa
10.12.2017 8:11SKAL vaatii: Talvitienhoidon vakavat puutteet korjattava välittömästi
09.12.2017 11:55Uusi DAF myyjä Kaakkois-Suomeen
09.12.2017 11:50Sisu Auto vahvistaa asemiaan venäjällä
08.12.2017 13:54Laitaatsalmen eteläinen silta avataan liikenteelle
08.12.2017 13:00Nimitysuutinen Wetteri Power Oy
08.12.2017 12:40Scanian mallistouudistus saa jatkoa: Tässä on uusi L-sarja

Siirry arkistoon »