Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:9706889 kpl

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

20.9.2018 16:03Sähköinen eCitaro maailman ensiesittelyssä HannoverissaLue lisää »20.9.2018 14:22Ford Transit uudistuu - ensiesittely Hannoverin hyötyajoneuvonäyttelyssäLue lisää »20.9.2018 9:30Citroën Berlingo van voitti tittelin: International Van of the Year 2019?!Lue lisää »

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

20.9.2018 16:03Sähköinen eCitaro maailman ensiesittelyssä HannoverissaLue lisää »20.9.2018 14:22Ford Transit uudistuu - ensiesittely Hannoverin hyötyajoneuvonäyttelyssäLue lisää »20.9.2018 9:30Citroën Berlingo van voitti tittelin: International Van of the Year 2019?!Lue lisää »

Joakim Ehrnsten voitti taloudellisen ajon Renault Trucks Optifuel Challenge Suomen osakilpailun

Share |
20.09.2017 14:00

Transmito_Oy_Joakim_Ehrnsten_-_Copy.jpg

Taloudellisen ajotavan Optifuel Challenge Suomen osakilpailu järjestettiin Volvo Truck Center Vantaalla 15.9.2017. Voiton vei Transmito Oy:n kuljettaja Joakim Ehrnsten tuloksella 28,37 l/100km. 

Kilpailu ajettiin kahdella Renault Trucks T460 6x2 vetoautolla, joihin oli kytketty PNO:n puoliperävaunut. Yhdistelmät olivat kokonaispainoiltaan 30 tonnia ja ajoreitti 40km.

Renault Trucks Optifuel Challenge 2017 on maailmanlaajuinen kilpailu, johon osallistuu yhteensä yli 2 500 kuljettajaa. Jokaisen maan voittaja lähtee kisaamaan kansainväliseen finaaliin, joka järjestetään Madridissa 17.–19.10.2017. Suomea kisaan lähtee edustamaan Transmito Oy:n Joakim Ehrnsten.

Kilpailussa toiseksi sijoittui M. Transport Oy:n Marko Äijö tuloksella 29,55 l/100km, ja kolmanneksi Kuljetus Virtanen & Tenhu Oy:n Juha Virtanen, tuloksella 29,75 l/100km.

Suomen osakilpailun tulokset, Top 3:

1. sija: Joakim Ehrnsten, Transmito Oy, 28,37 l/100km
2. sija: Marko Äijö, M. Transport Oy, 29,55 l/100km
3. sija: Juha Virtanen, Kuljetus Virtanen & Tenhu, 29,75 l/100km

Polttoainetaloudellinen T-sarja ja ammattitaitoiset kuljettajat

– Kilpailu osoitti vahvasti sen, että Suomessa on erittäin ammattitaitoisia kuorma-auton kuljettajia. Kuljettajat osallistuivat kilpailuun aktiivisesti. Heti alussa kun kävimme läpi kilpailun sääntöjä, syntyi hyvää keskustelua. Jännitystä oli ilmassa! Kuljettajat vaikuttivat olevan tyytyväisiä ajoihin ja tapahtumaan. Kaiken kaikkiaan tulokset olivat yllättävän tasaisia, Volvo Finland Ab:lla palvelutuotteiden päällikkö Vesa Soppi kertoo.

– T-sarjalaisten polttoainekulutukset olivat todella matalat, kuljettajakoulutuksista vastaava ja toisen T-sarjalaisen ajattaja Teemu Hämäläinen summasi.

– Kilpailun voittaneen kuljettajan, Transmito Oy:n, Joakim Ehrnstenin strategia oli pettämätön. Hän piti ajonopeuden maantiellä, ts. siellä missä polttoainetta kuluu eniten, pienimpänä, jolloin myös auton oli mahdollista rullata enemmän. Hän ennakoi hyvin taajamassa ja otti siellä aikaa kiinni, Hämäläinen jatkaa.

Joakim Ehrnsten ajaa Transmitolla T-sarjaisella. Transmitolla on tällä hetkellä 39 kuorma-autoa, joista 10 on Renault Trucks merkkisiä. Transmiton ajossa on mm. kolme T-sarjalaista, yksi Renault Trucks DWide, yksi Midlum ja yksi Premium.

– Yleisesti kuljettajien taso kilpailussa oli kova, näimme monia todella hienoja suorituksia, kuljettajakouluttaja Teemu Hämäläinen sanoi.

Kilpailun tulokset kirjattiin taloudelliseen ajoon ohjaavalla Renault Trucks Optifleet- seurantajärjestelmällä, jonka avulla pystytään analysoimaan polttoaineen kulutukseen vaikuttavia tekijöitä.

T-sarjalaisten Optiroll -rullaustoiminto sai kiitosta

Kilpailu ajettiin kahdella T-sarjalaisella, Renault Trucks T460 6x2 vetoautolla, joissa oli 460 hevosvoiman moottorit, automatisoidut 12-vaihteiset Optidriver vaihteistot Optiroll-rullaustoiminnot. T-sarjalaisiin oli kytketty kylkiaukeavat puoliperävaunut PNO:lta. Lastina oli pihakiviä ja yhdistelmän kokonaispaino oli n. 30 tonnia.

Reitti joka ajettiin, mukaili perinteistä Etelä-suomalaista tiestöä. Aluksi ajettiin moottoritietä, jonka jälkeen siirryttiin ylä- ja alamäkiä sisältävälle maantielle. Loppumatkasta ajettiin vielä ”taajamasimulaatio” useine liikenneympyröineen. Kokonaismatkaa kertyi hieman yli 40 kilometriä.

 – Reitin mäkisyydestä johtuen auton rullaustoiminto Optiroll sai kiitosta usealta kuljettajalta. Auto rullasi suorastaan niin hyvin, että lähes jokainen kilpailija yllättyi siitä, ja joutui tästä syystä jarruttelemaan välttääkseen ylinopeudet ja liian lujaa risteyksiin ajot. Kisassa ajetut kulutukset jäivät alle sen mitä kilpailijat etukäteen arvioivat, Renault Trucks tuotepäällikkö Ville Mamia kertoo.

Transmito Oy

Transmito Oy tarjoaa kuljetuspalvelua ympäri koko Suomen ja myös ulkomaille. Toiminta lähti liikkeelle yhden miehen yrityksestä vuonna 2011. Tällä hetkellä Transmito operoi 39 auton ja 13 perävaunun voimin. Omaa henkilöstöä palkkalistoilla on 38hlöä. Toiminnassa korostetaan asiakaslähtöisyyttä ja luotettavaa palvelua. Laatua pidetään yllä kouluttamalla henkilöstöä, huoltamalla kalustoa ja jatkuvalla toiminnan kehittämisellä. Ammattitaitoiset ja luotettavat kuljettajat on yrityksen ja Transmiton asiakkaiden etu. Ks. www.transmito.fi

20.09.2018 16:03Sähköinen eCitaro maailman ensiesittelyssä Hannoverissa
20.09.2018 14:22Ford Transit uudistuu - ensiesittely Hannoverin hyötyajoneuvonäyttelyssä
20.09.2018 9:30Citroën Berlingo van voitti tittelin: International Van of the Year 2019?!
20.09.2018 9:30Peugeot Partner: International Van Of The Year 2019!
20.09.2018 9:30Opel Combo Vuoden Pakettiauto 2019
20.09.2018 8:45Biokaasusta Suomen edullisin polttoaine Nollapäästöpäivänä 21.9.
19.09.2018 15:10Ammattilehti IAA 2018 näyttelyssä: Scania vie älytekniikan vaatteisiin
19.09.2018 14:30Ammattilehti IAA 2018 näyttelyssä: Hiab tuo markkinoille MULTILIFT Ultima -koukkulaitteen
19.09.2018 12:30Ammattilehti koeajaa: Nissan Navarasta tyylikäs N-Guard erikoismalli
19.09.2018 10:45IAA 2018: Renault EZ-PRO - Autonominen jakeluajoneuvo

Siirry arkistoon »