Yhteystiedot

Metsäalan Ammattilehti
Vironkatu 9,
00170 Helsinki
www.ammattilehti.fi
Puh. 050 412 9030

Kävijälaskuri (1.1.2009 alkaen)

Käyntejä kotisivuilla:7927686 kpl

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

24.2.2018 18:11Mercedes-Benz toimittaa 115 Atego-pohjaista jäteautoa ChileenLue lisää »24.2.2018 15:01Metsänhoitotyöt käynnissä LapinjärvelläLue lisää »24.2.2018 11:00Ponsse-Iivo superhiihdolla olympiakultaan 50 km kuninkuusmatkalla!Lue lisää »

Uutiset (päivittyy 24h/vrk)

24.2.2018 18:11Mercedes-Benz toimittaa 115 Atego-pohjaista jäteautoa ChileenLue lisää »24.2.2018 15:01Metsänhoitotyöt käynnissä LapinjärvelläLue lisää »24.2.2018 11:00Ponsse-Iivo superhiihdolla olympiakultaan 50 km kuninkuusmatkalla!Lue lisää »

Joakim Ehrnsten voitti taloudellisen ajon Renault Trucks Optifuel Challenge Suomen osakilpailun

Share |
20.09.2017 14:00

Transmito_Oy_Joakim_Ehrnsten_-_Copy.jpg

Taloudellisen ajotavan Optifuel Challenge Suomen osakilpailu järjestettiin Volvo Truck Center Vantaalla 15.9.2017. Voiton vei Transmito Oy:n kuljettaja Joakim Ehrnsten tuloksella 28,37 l/100km. 

Kilpailu ajettiin kahdella Renault Trucks T460 6x2 vetoautolla, joihin oli kytketty PNO:n puoliperävaunut. Yhdistelmät olivat kokonaispainoiltaan 30 tonnia ja ajoreitti 40km.

Renault Trucks Optifuel Challenge 2017 on maailmanlaajuinen kilpailu, johon osallistuu yhteensä yli 2 500 kuljettajaa. Jokaisen maan voittaja lähtee kisaamaan kansainväliseen finaaliin, joka järjestetään Madridissa 17.–19.10.2017. Suomea kisaan lähtee edustamaan Transmito Oy:n Joakim Ehrnsten.

Kilpailussa toiseksi sijoittui M. Transport Oy:n Marko Äijö tuloksella 29,55 l/100km, ja kolmanneksi Kuljetus Virtanen & Tenhu Oy:n Juha Virtanen, tuloksella 29,75 l/100km.

Suomen osakilpailun tulokset, Top 3:

1. sija: Joakim Ehrnsten, Transmito Oy, 28,37 l/100km
2. sija: Marko Äijö, M. Transport Oy, 29,55 l/100km
3. sija: Juha Virtanen, Kuljetus Virtanen & Tenhu, 29,75 l/100km

Polttoainetaloudellinen T-sarja ja ammattitaitoiset kuljettajat

– Kilpailu osoitti vahvasti sen, että Suomessa on erittäin ammattitaitoisia kuorma-auton kuljettajia. Kuljettajat osallistuivat kilpailuun aktiivisesti. Heti alussa kun kävimme läpi kilpailun sääntöjä, syntyi hyvää keskustelua. Jännitystä oli ilmassa! Kuljettajat vaikuttivat olevan tyytyväisiä ajoihin ja tapahtumaan. Kaiken kaikkiaan tulokset olivat yllättävän tasaisia, Volvo Finland Ab:lla palvelutuotteiden päällikkö Vesa Soppi kertoo.

– T-sarjalaisten polttoainekulutukset olivat todella matalat, kuljettajakoulutuksista vastaava ja toisen T-sarjalaisen ajattaja Teemu Hämäläinen summasi.

– Kilpailun voittaneen kuljettajan, Transmito Oy:n, Joakim Ehrnstenin strategia oli pettämätön. Hän piti ajonopeuden maantiellä, ts. siellä missä polttoainetta kuluu eniten, pienimpänä, jolloin myös auton oli mahdollista rullata enemmän. Hän ennakoi hyvin taajamassa ja otti siellä aikaa kiinni, Hämäläinen jatkaa.

Joakim Ehrnsten ajaa Transmitolla T-sarjaisella. Transmitolla on tällä hetkellä 39 kuorma-autoa, joista 10 on Renault Trucks merkkisiä. Transmiton ajossa on mm. kolme T-sarjalaista, yksi Renault Trucks DWide, yksi Midlum ja yksi Premium.

– Yleisesti kuljettajien taso kilpailussa oli kova, näimme monia todella hienoja suorituksia, kuljettajakouluttaja Teemu Hämäläinen sanoi.

Kilpailun tulokset kirjattiin taloudelliseen ajoon ohjaavalla Renault Trucks Optifleet- seurantajärjestelmällä, jonka avulla pystytään analysoimaan polttoaineen kulutukseen vaikuttavia tekijöitä.

T-sarjalaisten Optiroll -rullaustoiminto sai kiitosta

Kilpailu ajettiin kahdella T-sarjalaisella, Renault Trucks T460 6x2 vetoautolla, joissa oli 460 hevosvoiman moottorit, automatisoidut 12-vaihteiset Optidriver vaihteistot Optiroll-rullaustoiminnot. T-sarjalaisiin oli kytketty kylkiaukeavat puoliperävaunut PNO:lta. Lastina oli pihakiviä ja yhdistelmän kokonaispaino oli n. 30 tonnia.

Reitti joka ajettiin, mukaili perinteistä Etelä-suomalaista tiestöä. Aluksi ajettiin moottoritietä, jonka jälkeen siirryttiin ylä- ja alamäkiä sisältävälle maantielle. Loppumatkasta ajettiin vielä ”taajamasimulaatio” useine liikenneympyröineen. Kokonaismatkaa kertyi hieman yli 40 kilometriä.

 – Reitin mäkisyydestä johtuen auton rullaustoiminto Optiroll sai kiitosta usealta kuljettajalta. Auto rullasi suorastaan niin hyvin, että lähes jokainen kilpailija yllättyi siitä, ja joutui tästä syystä jarruttelemaan välttääkseen ylinopeudet ja liian lujaa risteyksiin ajot. Kisassa ajetut kulutukset jäivät alle sen mitä kilpailijat etukäteen arvioivat, Renault Trucks tuotepäällikkö Ville Mamia kertoo.

Transmito Oy

Transmito Oy tarjoaa kuljetuspalvelua ympäri koko Suomen ja myös ulkomaille. Toiminta lähti liikkeelle yhden miehen yrityksestä vuonna 2011. Tällä hetkellä Transmito operoi 39 auton ja 13 perävaunun voimin. Omaa henkilöstöä palkkalistoilla on 38hlöä. Toiminnassa korostetaan asiakaslähtöisyyttä ja luotettavaa palvelua. Laatua pidetään yllä kouluttamalla henkilöstöä, huoltamalla kalustoa ja jatkuvalla toiminnan kehittämisellä. Ammattitaitoiset ja luotettavat kuljettajat on yrityksen ja Transmiton asiakkaiden etu. Ks. www.transmito.fi

24.02.2018 18:11Mercedes-Benz toimittaa 115 Atego-pohjaista jäteautoa Chileen
24.02.2018 15:01Metsänhoitotyöt käynnissä Lapinjärvellä
24.02.2018 11:00Ponsse-Iivo superhiihdolla olympiakultaan 50 km kuninkuusmatkalla!
23.02.2018 17:20Gasumille investointitukea tankkausasemaverkoston laajentamiseksi Ruotsissa
23.02.2018 9:30Metsä Group maksaa omistajajäsenten kuitupuille tuplabonukset
23.02.2018 9:06Volkswagen Touareg uudistuu
22.02.2018 17:44Tervetuloa huomenna perjantaina ja lauantaina! Komatsu 901XC -hakkuukone saapuu Sotkamoon perjantaina ja lauantaina 23.-24. helmikuuta
22.02.2018 13:00TM: Opel Insignia on Vuoden Talviauto 2018
22.02.2018 12:30Volvo Trucks entistäkin vahvemmin mukana Puunkuormaajamestari 2018 -kisassa
22.02.2018 9:25Mercedes-Benz: vuoteen 2022 mennessä, luvassa yli uutta 50 sähkö- ja hybridimallia

Siirry arkistoon »