AMMATTILEHTI KOEAJAA: Renault Trucks Master L3H2 150 M6 Red Edition - Ammattiautoilijoiden tarpeeseen

14.12.2019 17.00

master13.jpg

Ensimmäiset uudet Renault Trucks Master -pakettiautot ovat saapuneet Suomeen. Mallin myynti käynnistyy kattavasti varustellulla Red Edition erikoisversiolla. Koeajossa keulastaan ja ohjaamoltaan uudistunut Master vastasi täydellisesti ennakko-odotuksia. 

(kuva yllä: Uudessa Renault Masterissa kori, tavaratilat ja pituusvaihtoehdot ovat käytännössä entisellään. Korissa on uutta keulapellit, etumaski ja etupuskuri sekä ajovalot.)

Renault Trucks aloittaa uudistuneen Masterin myynnin Suomessa hyvin kaupaksi käyvillä umpikylki- ja alustamalleilla. 

- Keihäänkärkinä ovat 12-16 kuutioiset mallit sekä ns. pullakori-alustamallit. Kiitos Närpiön Erikoiskori Oy:n aktiivisen palvelun, molempia mallivaihtoehtoja on nyt hyvin saatavilla, kertoo Renault Trucks Suomen myyntijohtaja Pasi Gerpe.

Red Edition -erikoismalli

Renault Trucks Masterin myynti käynnistyy Suomessa runsailla mukavuutta ja turvallisuutta lisäävillä valinnaisvarusteilla täydennetyllä Red Edition erikoisversiolla, joka on myöhemmin saatavana kaikissa malleissa. Erikoismallin voimanlähteenä on teholtaan 150 hv / 385 Nm:n Euro 6d-temp -moottori ja vaihteistona 6-portainen manuaali. Robottiautomaatti on tarjolla lisähinnasta.

master3.jpg

(kuva: Uuden Masterin ohjaamossa mittaristo ja ohjauspyörä sekä istuimet on pantu uusiksi.)

Varustepakettiin sisältyviin mukavuusvarusteisiin lukeutuu muun muassa kojelaudan kromikoristelu, valkoisin tehostetikkauksin verhoillut istuimet, vakiomallia runsaammin kannellista säilytystilaa ja uusimmista kuorma-autoista tuttu kojelaudasta ulos vedettävä työtaso apumiehen paikalla. Lisäksi Red -varustelu pitää sisällään langattoman latauksen toimintoa tukeville puhelimille ja taustapeiliin integroidun 3,5 tuuman peruutuskameranäytön. Suomessa Red -varustelu on muuta Eurooppaa kattavampi, sillä siihen on lisätty osia muista varustepaketeista. Niihin lukeutuvat sumuvalot, avaimeton ovien lukitus ja tavaratilan Led-valaistus. Koeajettavassa autossa on lisäksi automaattinen ilmastointi, joka on tarjolla lisähinnasta. 

- Ammattiautoilijan täyden palvelun toimijana olemme onnistuneet muokkaamaan Suomeen tuotavien mallien varustelut paremmin täkäläisiin olosuhteisiin sopiviksi. Esimerkiksi 80 litran polttoainesäiliö on meillä vakiona, mikä kasvattaa polttoainetaloudellisilla moottoreilla varustettujen Renault Trucks Master pakettiautojen toimintamatkaa merkittävästi, Gerpe lisää.

master22.jpg

(kuva: Uudessa kojelaudassa on runsaasti käytännöllisiä säilytystilaratkaisuja kuten kätevä kirjoitusalusta.)

Runsaasti kuormatilaa

Etuvetoisen Masterin matala, noin 50 cm kuormauskorkeus on asia jota osaa arvostaa. Kuormausta helpottavat myös suurikokoiset oviaukot ja luukut sekä kappalemääräisesti pitkälle toiselle kymmenelle yltävät kuormansidontalenkit tavaratilassa. Puhumattakaan Masterin ohjaamosta, joka sekin on ollut ja on yhä tänä päivänä yksi parhaimmin säilytystiloin varustettu pakettiauto. 

Mallipäivityksessä kuormatilaa ei jätetty huomioimatta, jos-kaan se ei kasvanut. Kuormatilaa on mallista riippuen 10-17 kuutiometrin verran. Koeajetussa autossa rahtiosastolle sopii 15 kuutiota kuormaa. Kantavuutta on reilun tonnin verran.

Led-valojen ohella rahtiosastolle tuotiin työturvallisuutta kohentavat nousukahvat. Pieniä, mutta tietyissä tilanteissa erittäin tarpeellisia uudistuksia.

Lisää tehoa ja vääntöä

Jatkossa kaikissa Masterin moottorivaihtoehdoissa on vääntömomenttirekisteriä laajentava ja polttoainetaloutta parantava kaksoisahdin. Tiukimmalle Euro 6 Step d -päästötasolle nostetut moottorit tarjoavat entistä enemmän tehoa ja vääntömomenttia. Sen myötä ennen tässä kokoonpanossa 145 hv tehoisena tarjottu mylly sai viisi lisähevosvoimaa ja peräti 25 Nm vääntömomenttia, mikä tarjoillaan entistä laajemmalla kierrosalueella.

Ajossa kasvaneen suorituskyvyn huomaa moottorin nopeampana reagointina kaasupolkimelta annettaviin komentoihin. Moottorin jatkeeksi liitetty vaihteisto, jossa yksi tämän kokoluokan pakettiautojen parhaiten toimivista vaihteensiirtojärjestelmistä, on säilytetty likipitäen entisellään. 

Tervetullut uudistus on myös istuimien uudelleen muotoilu paremmin sivusuunnassa tukeviksi ja muutoinkin mukavammiksi. Myös uuden ohjauspyörän ergonomiaa voi luonnehtia onnistuneeksi. Lisäpisteet on annettava vakionopeudensäätimen/rajoittimen nappuloiden säilyttämiselle ainoina ohjauspyörään nostettuina kytkiminä. Sapiskaa saa puolestaan ohjauspyörän säätövarat. Pelkkä kallistuksen säätö ei ole riittävä tämän päivän tavara-autossa.

Uusi mittaristo ja kojelauta kokonaisuudessaan on toimiva ja asiallinen sisältäen kaiken tarpeellisen. Red -varusteluun sisältyvä langaton matkapuhelimen lataus ja taustapeilin peruutuskameranäyttö puolustavat hyvin paikkaansa. 

master4.jpg

(kuva: Ns. pullakori-alustamallin on varustellut laadukaasti Närpiön Erikoiskori Oy.)

Kokonaisuudesta

Uudistuneessa Renault Trucks Master pakettiautossa on parannettu hyvällä menestyksellä poistuvan mallin kipukohdat. Pienin keulapeltien, valojen ja puskurin muutoksin auton ulkonäkö on tuotu 2020-luvulle. Sisustassa ei olla sorruttu liikaan siloitteluun tai yltäkylläisyyteen, vaan on pysytty perusasioiden äärellä. Säilytystilat ja kuljettajan arki ovat selvästi olleet suun- nittelun tärkeimpiä lähtökohtia, ja hyvä niin.

Kuten poistuvan Master-sukupolvi, myös uusi Master on kokoisekseen helppo ja vaivaton lähestyttävä. Ajo-ominaisuudet ovat kunnossa ja tilaa on yllin kyllin sekä ohjaamossa että rahtiosastolla. Laaja mallivaihtoehtojen kirjo ja vaivaton päällerakenteiden asennus puolustavat auton valintaa erikoisajoneuvokäyttöön. Master sopiikin hyvin työtehtäviin, joissa autolla on useampia kuljettajia. Haasteitakin on yhä ylitettävänä. Yksi sellainen on pitkien korimallien luvattoman pitkä akseliväli, joka tekee auton kääntelystä tietyissä tilanteissa haastavaa. Pitkän akselivälin kääntöpuolena on hyvä ajovakaus maantiellä. Masterin hankintaa harkitsevan kannattaakin punnita tarkasti auton koko ja käyttötarve ennen ostopäätöstä.

Miksi hankkisin Masterin Renault Trucks -verkostosta? 

- Tarjoamme ammattiautoilijoiden tarvitsemat palvelut heille sopivaan aikaan. Lisäksi olemme tottuneet ajoneuvon asiakaskohtaiseen räätälöintiin, joten osaamme ehkä hieman keskimääräistä paremmin vastata asiakkaiden tarpeisiin. Osa asiakkaista haluaa autonsa vain välttämättömimmin varustein. Meillä se onnistuu ja se näkyy tietysti myös ajoneuvon hinnassa, Gerpe vastaa.

Renault Trucks Master pakettiautojen uudet WLTP mittaustavan mukaiset verolliset hinnat alkavat 34 990 eurosta.

26.04.2024 21.00KATSO TÄSTÄ 26.4. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
26.04.2024 9.00SKALin hallitus: Suomi ei saa tinkiä TEN-T-ydinverkosta
24.04.2024 22.00Uusi standardi puunkorjuuseen - tuottavuutta ja työn iloa John Deere H-sarjan metsäkoneilla
24.04.2024 10.22Metsä Group ilmoittaa laajentavansa järeysrunkohinnan käytön kaikkiin hakkuutapoihin
24.04.2024 9.20SSAB:n osavuosikatsaus: Erikoislujat teräkset vakaat muutoin heikoilla markkinoilla
24.04.2024 8.00Nordic Bioproducts Group avasi Lappeenrantaan tehtaan, joka tuottaa innovatiivisia biomateriaaleja uudella teknologialla
24.04.2024 7.00Gasum rakentaa kaasutankkausaseman Raumalle
23.04.2024 11.11Trelleborg esittelee viimeisimmät rengasinnovaatiot Intermat Construction Fair -messuilla Pariisissa, Ranskassa 24.-27. huhtikuuta
23.04.2024 9.10Ponssen osavuosikatsaus Q1/2024 - Vuoden ensimmäinen neljännes oli haastava
23.04.2024 8.51Maanmittauslaitoksen ilmakuvaus- ja laserkeilauskausi käynnistyi - Taivaalla viipyilevä kone kuvaa rakennukset ja tiet
22.04.2024 12.00Metsätuhot vuonna 2023 -raportti: Kirjanpainajan aiheuttama kuusikuolleisuus kolminkertaistunut
22.04.2024 9.55Traficomin katsastuksen vikatilastot julkaistu - miltei joka viides sähköauto hylättiin
22.04.2024 9.09Kohlerilta uusi HVO generaattori teollisuuskäyttöön
22.04.2024 8.55MAN käynnistää autonomisen kuorma-auton koeajot liikenteessä
21.04.2024 12.00Uusiutuvan dieselin käyttö raidekuljetuksissa pienentää WISA-vanerien hiilidioksidipäästöjä neljänneksen
21.04.2024 9.00Pohjoinen Teollisuus -suurtapahtuma on tiukasti teollisuuden ajan hermoilla
20.04.2024 17.00JENZ - synonyymi hakkurille on myös murskain
19.04.2024 21.00KATSO TÄSTÄ MAAMESS 2024 -LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
19.04.2024 17.00Kuorma-autoilla kuljetettujen tonnikilometrien määrä väheni vuonna 2023
19.04.2024 14.00TAVO Oy:stä Champion voiteluaineiden virallinen jälleenmyyjä
19.04.2024 9.00Energiapäivä Karvialla lauantaina 4. toukokuuta - esittelyssä laajasti alan kalustoa
18.04.2024 9.39Finnveran Rahoitus ja kasvu -katsaus: Valtiontukikilpailu on Suomelle myrkkyä
17.04.2024 11.11MAN laajentaa eTruck-valikoimaa kolmesta yli miljoonaan vaihtoehtoon
17.04.2024 10.05Työkoneiden vuokramarkkinan odotetaan supistuvan tänä vuonna - Kasvun povataan alkavan ensi vuonna
16.04.2024 13.00Nimitykset: Juha-Matti Raatikainen Witraktorin liiketoimintajohtajaksi
16.04.2024 11.35Metsäteollisuus ry: Historiallisen korkeat kantohinnat - kaikelle puulle hyvä kysyntä
16.04.2024 11.11Trelleborg ja Mitas -renkaiden hintoihin korotuksia toukokuun alusta lukien
16.04.2024 11.00Metsäbiotalouden tiedepaneeli: Erot metsävaroissa ja niiden laskennassa mutkistavat EU:n yhteistä metsä- ja ilmastopolitiikkaa
16.04.2024 10.45Mikkeliin rakenteilla S ja V Variksen uusi Scania-palvelukeskus - avajaisia vietetään loppuvuodesta 2025
16.04.2024 10.00Uusi Dacia Duster sai Suomen hinnat
16.04.2024 9.00Nokian Renkaat esittelee Soil King VF -tuoteperheen suuritehoisille traktoreille
16.04.2024 7.00Tuulivoimapuistojen maankäytön sopimuksia helppo parantaa
15.04.2024 9.22Turvalasin rikkoutuminen metsäkoneessa johtuu usein onnettomuudesta
15.04.2024 8.00Teollisuustuotanto väheni helmikuussa 2024 edellisestä kuukaudesta mutta kasvoi edellisestä vuodesta - kasvua metsäteollisuudessa
14.04.2024 11.00Tamtron Group Oyj tuo markkinoille mullistavan AI-pohjaisen automaattisen materiaalien tunnistusjärjestelmän
13.04.2024 10.00SKALin Kujala: Kehysriihestä kasvua panostuksilla väyliin
12.04.2024 23.00KATSO TÄSTÄ MANSEN MÖRINÄT LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
11.04.2024 10.00SSAB ja Manitou Group sopimukseen fossiilivapaan teräksen toimituksista
11.04.2024 8.00Metsä Groupin ja CollectiveCrunchin tekoälysovellus voitti kansainvälisen innovaatiokilpailun
10.04.2024 13.00SKAL selvitti: kuorma-autojen päästövähennyslaitteiden toimintavarmuus huonoa - neljällä viidestä ongelmia
10.04.2024 10.00John Deere Forestry Oy on tehnyt aiesopimuksen fossiilivapaan teräksen toimituksesta SSAB:n kanssa
10.04.2024 8.00Metsä Group aloittaa puukuidusta valmistettujen Muoto?-pakkauksien uuden kehitysvaiheen
09.04.2024 14.55HydSupply hakee osaajia palvelukseensa - katso tästä lisätietoja...
09.04.2024 13.12Man aloittaa vetypolttomoottorikuorma-autojen asiakastoimitukset
08.04.2024 10.55Puuenergian käyttö kasvussa Pirkanmaalla
08.04.2024 10.50Männyn kukinnasta odotettavissa runsasta
08.04.2024 7.50Neste ja Lotte Chemical aloittavat uusiutuviin kemikaaleihin ja muoveihin liittyvän yhteistyön
07.04.2024 12.00Laadukkaat traktorimönkijät vaativaan ammattikäyttöön
06.04.2024 14.00Vermeer tarjoaa monitoimikoneet energiapuulle
06.04.2024 9.00Maailmantalouden tilanne supisti metsäteollisuuden ulkomaankauppaa vuonna 2023
05.04.2024 21.00KATSO TÄSTÄ 5.4. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
05.04.2024 14.00Mersun museoikään ehtinyt G-sarja uudistuu jälleen - Tarjolla myös sähköisellä voimalinjalla
05.04.2024 13.13Tilastokeskus: Uusien sähköautojen osuus pudonnut selvästi aiemmasta
05.04.2024 9.00Nimitykset: Vesa Karjalainen palvelutuotemyyjäksi Volvo Truck Center Tampereelle ja Lahteen
04.04.2024 11.19Aluehallintoviraston ympäristöasioiden lupapalvelussa uusia karttatoimintoja
04.04.2024 11.11Logistiikkaselvitys: Kanta-Häme merkittävä tavaraliikenteen välittäjämaakunta
04.04.2024 10.33Tervetuloa Renault Trucks Diamond Tour -koeajokiertueelle 9.4.-3.5.2024
04.04.2024 10.10Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
04.04.2024 10.00Hedin aloittaa Corveten maahantuojana Suomessa
04.04.2024 7.33Valmet toimittaa höyryturbiiniautomaation jätteenkierrätyslaitokselle Itävaltaan
04.04.2024 7.00Vantaan Energia valinnut AFRYn suunnittelemaan maailman suurinta lämmön kausivarastoa ja johtamaan hankkeen rakentamista
03.04.2024 17.11Ponssen toimintamalli uudistuu
03.04.2024 16.40Metsä Fibre aloittaa neuvottelut lomautuksista Kemin biotuotetehtaalla
03.04.2024 15.00Jarno Hietasaari on nimitetty Volvo-kuorma-automyyjäksi Wetteri Powerille
03.04.2024 14.23Fogmaker Finland Oy vahvistaa myyntitiimiään
03.04.2024 12.09Kempower lanseeraa megawattilatausjärjestelmänsä
03.04.2024 12.02Nosturimestarikilpailu saa jatkoa - ensimmäinen osakilpailu Mansen Mörinöillä
03.04.2024 10.20Konecranes osti saksalaisen satamalaitevalmistaja Kocks Kranbaun
03.04.2024 10.08Traficon havaitsi rengasmarkkinoilla hyväksymättömiä nastarenkaita -
03.04.2024 8.00Lapin Kumin miljoonainvestointi Jyväskylään valmistui
03.04.2024 7.00Hiabille suuri WALTCO-takalaitanostintilaus Yhdysvalloista
02.04.2024 12.00Autojen ensirekisteröinneissä ei mitään uutta - käytettyjen autojen kauppa vilkastunut
02.04.2024 10.05Einari Vidgrén Säätiö palkitsee vastuullisia metsäosaajia
02.04.2024 10.01SSAB jatkaa vihreää siirtymäänsä investoinnilla fossiilivapaaseen minimill-tuotantolaitokseen Luulajaan
02.04.2024 8.15Tampereella kehitetään sujuvaa, kestävää ja käyttäjiä palvelevaa liikennettä vientimarkkinoille
02.04.2024 7.55Suomen metsäkeskuksen uudistunut organisaatio panostaa tietoon ja sähköisiin palveluihin
01.04.2024 12.00Energiapuunkorjuu tärkeä osa metsänhoitoa ja puukauppaa
01.04.2024 11.00Nykyaikaiset ritiläautot tehostaa metsäkoneurakointia
29.03.2024 23.00KATSO PÄÄSIÄISEN LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
29.03.2024 11.00Puunkorjuu ja kaukokuljetus 2023 julkaistu
29.03.2024 10.11Sähköautojen latauspiste pakolliseksi ei asuinkäytössä oleviin rakennuksiin - asennusaikaa 31.12.2024 asti
29.03.2024 8.00Lapinjärven tutkimusmetsässä kaadetaan aidanvieruspuita purkutöitä varten
28.03.2024 11.00Bensiinin keskihintojen nousu kiihtyi maaliskuussa 2024
28.03.2024 8.00Metsäalan kannattaa kohdata luontovaikuttajat ennakkoluulottomasti
27.03.2024 10.30Ranuasta kaavaillaan yli 120 tuulivoimalan tuulivoimapuistoa
26.03.2024 11.00Henry Äyräväinen nimitetty Nisula Forestin aluemyyntipäälliköksi
26.03.2024 10.00Markus Ritala nimitetty Sajas Groupin toimitusjohtajaksi
26.03.2024 9.00Kymmenen miljoonan tutkimushankkeessa kehitetään liikkuvien työkoneiden ja ihmisten yhteistoimintaa
26.03.2024 8.00Valmet toimittaa Valmet DNA -automaatiojärjestelmän Lostockin jätteenpolttolaitokselle Northwichiin Isoon-Britanniaan
25.03.2024 12.00Pohjoinen Teollisuus -suurtapahtuma on tiukasti teollisuuden ajan hermoilla
25.03.2024 11.45Päivittynyt Vito-mallisto on saatavana sekä taka- että nelivetoisina
25.03.2024 10.10Suomen metsäkeskuksen tulevaisuuskatsauksen mukaan metsähakkeelle riittää kysyntää jatkossakin
25.03.2024 10.00Ajokortin ulkoasu uudistuu vastaamaan nykyaikaisia turvavaatimuksia
25.03.2024 9.13Ensimmäinen julkinen latausdemonstraatio yli 700 kW:n ja 1 000 A:n teholla sähköauton kanssa
25.03.2024 9.11Metsästäjäliitto: Mökkiläisten apua kaivataan vieraspetotalkoisiin
24.03.2024 16.00AMMATTILEHTI KOEAJAA: Iveco Daily 35S16A8V Hi-Matic - Perus Daily
23.03.2024 12.00Oripään Hakepalvelu Oy: Lisää haketustehoa kasvavaan kysyntään
22.03.2024 23.11KATSO 22.3. LÄHETYS VILLISTÄ LÄNNESTÄ TURUSTA! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
22.03.2024 9.00SKAL: Kuljetukset turvattava
22.03.2024 8.00Metsä Group ja ANDRITZ rakentavat koetehtaan uusien ligniinituotteiden kehittämiseksi

Näytä lisää »