Mercedes-Benz X-sarja haastaa talven - Vipuvoimaa suomalaisvalmisteilla

03.05.2018 13.55

X-sarja_hilltip.jpg

Viime vuonna Mercedes-Benz muutti uudella X-sarjan pickupillaan käsityksemme Eurooppalaisesta lava-autosta. Kiinnostus autoa kohtaan on ollut ennennäkemätöntä. Veho Hyötyajoneuvot ja Hilltip Oy ovat hiljattain käynnistäneet yhteistyön, joka tuo korkealaatuiset HillTip-tienhoitovarusteet tarjolle X-sarjaan. Jälleen kerran Mercedes-Benz voi muuttaa käsityksemme pickupien tarjoamista mahdollisuuksista. Nyt lumenpoiston moniosaajana.

Veho Hyötyajoneuvot aloittaa suomalaisten HillTip-tienkunnossapitotuotteiden jälleenmyynnin. Vuonna 2004 perustettu Hilltip on johtava eurooppalainen kevyille avolava- ja kuorma-autoille soveltuvien teiden talvikunnossapitolaitteiden valmistaja. Hilltip Oy:n tuoteperheeseen kuuluvat aurauslaitteiden ja hiekoitusjärjestelmien lisäksi erilaiset ajoneuvoon asennettavat nesteiden ja kiinteiden aineiden levittimet, harjakoneet sekä painepesurijärjestelmät. Edellä mainittujen lisäksi Hilltip tunnetaan myös edistyksellisestä auraus- ja hiekoituskäyttöön kehitetystä HTrack-hiekoituspäiväkirjastaan.

”HillTip-tuoteperhe sisältää useita nivel- ja alueauravaihtoehtoja. Valinnan varaa on myös hiekoittimissa ja niiden varusteissa. Kehittämämme HTrack hiekoituspäiväkirja tehostaa merkittävästi lumenpoiston ja kiinteistöhuollon toimintaa. Sen avuin voit helposti analysoida kannattavimmat reitit sekä laskea tarkasti levitettävän materiaalin määrän. Hiekoituspäiväkirja myös tallentaa ajoneuvosi liikkeet, joten voit tarvittaessa näyttää missä ajoneuvo on ollut ja milloin. Lisäksi näet kuinka paljon materiaalia levitettiin ja myös sen mistä ja milloin on aurattu”, kertoo Oy Hilltip Ab:n myyntipäällikkö Frank Mäenpää.

Yhteistyösopimus vahvistaa Veho Hyötyajoneuvojen asemaa lava-autojen ja teiden ja piha-alueiden ylläpitotehtävissä tarvittavien laitteiden toimittajana sekä tekee Mercedes-Benzistä kokonaisvaltaisen toimijan merkille vielä uudessa ajoneuvoluokassa. ”Avatun yhteistyön myötä meille tarjoutuu mahdollisuus alansa parhaiden ja tuottavimpien lisälaitteiden sekä niihin liittyvien varusteiden toimittamiseen kilpailukykyiseen hintaan, asiakasystävällisesti avaimet käteen periaatteella ja ilman ylimääräisiä välikäsiä”, Veho Hyötyajoneuvojen myyntijohtaja Jani Tolonen kertoo.

X-sarja_Hilltp_taka.jpg

Veho tarjoaa HillTip-varusteet asiakkailleen valmiiksi asennettuina ja asianmukaisesti muutoskatsastettuina paketteina, jotka on räätälöity yhdessä valmistajan kanssa. Hilltip vastaa varusteiden asennuksesta, takuusta ja huoltopalveluiden tarjonnasta. ”Olemme erittäin innoissamme tästä merkittävästä yhteistyöstä. Sen myötä pystymme tarjoamaan parhaat markkinoilta saatavilla olevat ratkaisut ja palvelut entistäkin laajemmalle ja korkeaan laatuun tottuneelle asiakaskunnalle. Kehitämme tuotteita jokaiselle vuodenajalle sekä kaikenlaisille autoille ja koneille. Tuotteemme vaativat vain vähäistä huoltoa ja ne valmistetaan Suomessa, lumenpoiston ammattilaisten asiantuntemuksella”, Mäenpää toteaa.

Menestyksekäs lanseeraus

Uuden yhteistyön motiivina on molemminpuolinen halu tarjota monipuolisempaa palvelua korkeaa ja kestävää laatua arvostaville asiakkaille. Ensimmäinen HillTip-talvipaketilla varustettu Mercedes-Benz X-sarjan auto esiteltiin helmikuussa Lahdessa tienhoidon ammattilaiset yhteenkokoavilla Talvitiepäivillä. Lanseerauksen päätähtenä toimi Mercedes-Benz X 250 d 4Matic. Sen HillTip-talvipaketti sisälsi mm. 2250-VP Snowstriker™-nivelauran ja 550 Icestriker™-hiekoittimen sekä HTrack -hiekoituspäiväkirjan.

Kestävät ja kustannustehokkaat HillTip-varusteet ovat saatavilla kaikkiin X-sarjan malleihin. ”Talvitiepäivien yhteydessä järjestetty työnäytös, monisatapäisen, tienhoidon ammattilaisista koostuvan yleisön edessä oli mitä parhain ympäristö Mercedes-Benz X-sarjalle ja siihen tarjottavien auraus ja hiekoituslaitteiden lanseeraukselle”, Tolonen toteaa.

Veho Hyötyajoneuvojen ja Hilltipin nyt käynnistämä yhteistyö tukee molempien yhtiöiden pitkän ajan suunnitelmia asiakkaille tarjottavien kestävien palveluiden kehitystyössä. ”Yhteistyössä Hilltip Oy:n kanssa voimme aidosti varmistaa monipuolisten palvelujen saavutettavuuden ajoneuvon koko elinkaaren ajan, suunnittelusta toteutukseen ja jatkuvaan kehitykseen”, Tolonen kiteyttää.

”Olemme erittäin innostuneita yhteistyöstä Veho Hyötyajoneuvojen ja Mercedes-Benzin kanssa. Kumppanuutemme luo lisäarvoa tuotteillemme sekä vahvistaa Hilltip Oy:n asemaa johtavana teiden ylläpitolaitteiden valmistajana ja tarjoajana Suomessa, ja odotamme innolla yhteistyömme syventymistä myös muille markkinoille”, Mäenpää lisää.

X-sarja_Hilltip3.jpg

Mercedes-Benz X-sarja

Mercedes-Benzin X-sarja yhdistää ainutlaatuisella tavalla pickup-mallin perinteiset vahvuudet – lujuuden, käytännöllisyyden, voiman ja maastoajon ominaisuudet – Mercedes-Benzeille tyypillisiin klassisiin piirteisiin: premium-tason muotoiluun, mukavuuteen, erinomaiseen ajodynamiikkaan ja turvallisuuteen.

Kolme malliversiota, oikea vaihtoehto löytyy niin maastoon kuin kaupunkiin 

X-sarjan voimalinja ja auton vahva erillisrunko takaavat pickupille loistavat käyttöominaisuudet. Leveä raideväli (edessä 1632, takana 1625 mm), viiteen tukivarteen perustuva taka-akselin rakenne, erillisjousitetut etupyörät ja kierrejouset molemmilla akseleilla takaavat vakuuttavat ajo-ominaisuudet niin maantiellä kuin maastossa. X-sarja sopiikin vaivattomasti hyvin monenlaiseen käyttöön vaativasta maastoajosta aina maantietaipaleille saakka.

Saatavana on kolme eri malliversiota käyttötarpeesta riippuen: perusmalli X-Class Pure kovaan työkäyttöön, auton muotoilua ja mukavuutta korostava X-Class Progressive sekä oman elämäntapaan saumattomasti istuva X-Class Power, joka istuu yhtä helposti kaupunkiympäristöön kuin harrastuskäytössä kivisille metsäpoluillekin.

Uuden X-sarjan mitat
Pituus 5340 mm
Leveys 1920 mm
Korkeus 1819 mm
Akseliväli 3150 mm
Lavan pituus 1587 mm
Lavan korkeus 474 mm
Maksimikuorma 1042 kg
Jarrullisen perävaunun paino 1650-3500 kg

Malliversion valinta vaikuttaa takapuskurin ulkonäköön: Pure-tasolla se on musta, Progressive-tasolla auton korinvärinen ja Power-tasolla kromikoristeltu. X-sarjan voi tilata myös ilman takapuskuria, jolloin lavan takareuna aukeaa 180 asteen kulmassa. Akseleiden väliin lavalle mahtuu eurokokoinen standardoitu kuormalava tai hiekoituslaite säiliöineen.

X-sarja on ainoa keskikokoinen pickup, jossa kuormatilan valaistus on vakiovaruste. Valaistuksesta vastaavat kolmanteen jarruvaloon sijoitetut led-valot, jotka voi sytyttää keskikonsolissa olevalla kytkimellä. Kuormatilassa on vakiona myös 12V:n pistoke.

Matkustamo takaa aidon premium-luokan Mercedes-Benz-elämyksen

X-sarjan matkustamo tarjoaa laatua ja mukavuutta, jota aikaisemmin ei ole koettu keskikokoisten pickup-autojen segmentissä. Power-tason autoissa sisustusvaihtoehtoja on kolme, ja matkustamon yläosaan saa mustan tai pähkinänruskean Artico-tekonahkaverhoilun. Progressive- ja Power-varustelluissa autoissa keskikonsolin reunat ja ovenkahvat ovat hopeanharmaat. Kojelaudan vapaasti seisova monitoiminäyttö on tuttu V-sarjasta. Comand Online -multimediajärjestelmän yhteydessä ruudun halkaisija on 8,4 tuumaa. Terävä näyttökuva toistaa tarkasti myös auton 360 asteen ympäristövalvontajärjestelmän kuvan.

Vakiovarusteisiin kuuluu 3-puolainen ja 12-näppäiminen monitoimiohjauspyörä, jonka korkeus on säädettävissä.  Progressive- ja Power-tason autoissa ohjauspyörä, vaihteenvalitsin ja seisontajarrun kahva ovat nahkapäällysteisiä. Comand Online- ja Audio 20 CD -järjestelmien yhteydessä keskikonsolissa on Mercedes-Benzin henkilöautoista tuttu touchpad-ohjain. Sen avulla kuljettaja voi kädenliikkeillä ja tietokonehiiren tapaan kirjaimia ja merkkejä syöttämällä hallita auton monipuolisia infotainment-ominaisuuksia.

Pure-varustelluissa autoissa istuimet on verhoiltu mustalla Tunja-kankaalla, musta tekonahkaverhoilu on tarjolla valinnaisvarusteena. Progressive-tason autoissa verhous on mustaa posadas-kangasta, ja valinnaisena tarjolla on Artico-tekonahka/Dinamica-mikrokuituverhoilu. Jälkimmäinen on vakiona Power-varustelluissa autoissa, joissa verhousta korostetaan vielä alpakanharmaalla tikkauksella. Power-varusteluun kuuluvat myös sähkösäätöiset istuimet ja sähköinen ristiselän tuki. Sisäkaton verhoiluun X-sarjassa on kaksi värivaihtoehtoa: macchiato beige tai musta kangasverhoilu.

X-sarjan tärkeimmät sisämitat
Hartiatila edessä/takana 1500 mm/1471 mm
Polvitila takana 581 mm
Tehokas jalkatila edessä/takana 1066 mm/830 mm

Voimakkaat moottorit ja huippuluokan maastoajo-ominaisuudet

X-sarjan voimanlähteiksi on tarjolla kaksi voimakasta ja tehokasta nelisylinteristä vaihtoehtoa. Mercedes-Benzin 2,3-litraisessa commonrail-dieselissä on kaksi tehovaihtoehtoa: X 220 d yhdellä turboahtimella kehittää 120 kW/163 hv tehon, kaksiahtiminen X 250 d -biturbo puolestaan 140 kW/190 hv. Molemmat ovat saatavana sekä takavetoisina malleina että varustettuna kytkettävällä nelivedolla. Voiman välittää kuusivaihteinen käsivalintainen vaihteisto. 7-vaihteisen automaatin saa valinnaisena X 250 d:n ja X 250 d 4Maticin yhteyteen.

Kesän aikana moottorivalikoima laajenee X 350 d:llä, jonka V6-dieselmoottori tuottaa 190 kW/258 hv tehon ja 550 Nm:n väännön. Tällöin autossa on vakiovarusteena jatkuva 4Matic-neliveto ja 7G-Tronic Plus -automaattivaihteisto. Vaihteistoa voidaan käyttää myös ohjauspyörän painikkeilla, ja mukana on moottorin ECO start/stop-pysäytystoiminto. Dynamic Select -valitsimen ansiosta käytössä on myös viisi ajotilaa: Comfort, ECO, Sport, Manual ja Offroad, jotka vaikuttavat muun muassa moottorinohjaukseen, automaattivaihteiston vaihtamisaikaan sekä start/stop-järjestelmän toimintaan.

Kaikissa X-sarjan nelivetomalleissa on vakiona DSR-alamäkihidastin ja alennusvaihde, ja valinnaisvarusteena taka-akselille saa tasauspyörästön lukon. Ainoana keskikokoluokan pickupina X-sarjassa on niin ikään vakiovarusteena jäähdytetyt jarrulevyt molemmilla akseleilla. Edessä levyjen halkaisija on 32 ja takana 30,8 senttiä. Kaikilla Euroopan markkinoilla vakiona on mukavuusjousitus, jolloin maavara on 202 milliä. Valinnaisvarusteena saa 20 millillä korotetun jousituksen, joka puolestaan on vakiovaruste kaikilla Euroopan ulkopuolisilla markkina-alueilla.

X-sarjan maasto-ominaisuudet
Kahluusyvyys 600 mm
Maavara Etuakseli 202 mmTaka-akseli 221 mm (korotettu maavara)
Lähestymiskulma/jättökulma, edessä/takana 28.8 astetta/23,8 | 30,1/25,9 (korotettu maavara)
Max. kallistuskulma 49,8 astetta | 49 (korotettu maavara)
Ylityskulma 20.4 astetta | 22 (korotettu maavara)
Mäennousukyky 100 %

Turvallisuus ja liitettävyys erottavat X-sarjan pickup-kilpailijoista

X-sarjan turvallisuus on koeteltua ja kiitettyä Mercedes-Benz-tasoa. Vahva alusta ja matkustamo muodostavat lujan, törmäyksiä kestävän ja kolarivoimia absorboivan rakenteen. Passiivista suojaa täydennetään seitsemällä turvatyynyllä ja i-Size-yhteensopivalla lastenistuinten kiinnityksellä. Vakiovarusteena on kolme aktiivista turvajärjestelmää: aktiivinen jarruavustin, kaista-avustin sekä liikennemerkkiavustin. Varustukseen kuuluvat lisäksi perävaunuavustin, rengaspaineen valvontajärjestelmä, hätäkutsumahdollisuus, vakionopeudensäädin sekä led-ajovalot. Saatavana on peruutuskameran lisäksi myös 360 asteen ympäristönvalvontajärjestelmä.

Toinen X-sarjan poikkeus nykyisiin pickup-malleihin verrattuna on auton liitettävyys. X-sarjan verkkopääte on varustettu omalla sim-kortilla, jonka avulla käytössä ovat kattavat Mercedes me -palvelut sekä älypuhelin- ja pc-yhteydet. Kuljettaja voi koska tahansa hakea käyttöönsä esimerkiksi navigaatiotietoja tai seurata autonsa tilaa, vaikkapa polttoainetankin täyttöastetta tai rengaspaineita, etänä oman puhelimensa tai päätelaitteensa avulla. Samalla tavalla onnistuvat esimerkiksi X-sarjan huoltopalveluiden tilaus ja hallinta sekä avun saaminen paikalle ongelmatilanteissa.

Comand Online -multimediajärjestelmä tarjoaa käyttöön kovalevypohjaiset navigointi- ja paikannustiedot. Mercedes me -palvelun avulla kuljettaja saa tietoonsa esimerkiksi edessä olevat ruuhkat ja niiden pituudet sekä vaihtoehtoisen reitin ruuhkan ohittamiseksi. Suunnistusta helpottavat näytön kolmiulotteinen 3D-kuva ja rakennetun ympäristön havainnolliset näyttökuvat. Järjestelmään voidaan tallentaa tai siirtää SD-kortilla myös omia reittisuunnitelmia. Navigaattorin näyttöön saadaan kerralla jopa neljän eri vaihtoehtoista reittiä, joista yksi on aina laskettu mahdollisimman taloudelliseksi.

28.09.2023 9.52Tutkimus: Lehtipuusekoitus lisää aluskasvillisuuden lajikirjoa ja runsautta havumetsissä
28.09.2023 9.44Kalmarin ekotehokkaat hybridikonttilukit auttavat Rotterdam Short Sea Terminalsia parantamaan toiminnan kestävyyttä
28.09.2023 9.00Kyttyrälohi valtaa alaa Tenolla
27.09.2023 12.00Gasumin uusin tankkausasema Jyväskylän Seppälänkankaalla auki
27.09.2023 11.00Nissanin Baltian toiminnot Bassadonelle
27.09.2023 8.00Metsäkeskus uudistaa toimintaansa ja käynnistää muutosneuvottelut
26.09.2023 11.00Entistä älykkäämpi Wille 275 Delta lanseerataan Elmia Park -messuilla
26.09.2023 9.33Valmet toimittaa hienopaperin valmistuslinjan Yueyang Forest Paperille Kiinaan
26.09.2023 8.00Suomen lentokenttien kautta lensi 1,5 miljoonaa matkustajaa elokuussa 2023
25.09.2023 11.00Ensimmäiselle Bridgestonen tehtaalle hiilineutraaliussertifikaatti
25.09.2023 10.22Scanialle voitto arvostetussa Truck & Trailer Weltin vertailutestissä - Scania Super oli ETC-testin polttoainetaloudellisin kuorma-auto
25.09.2023 8.33Elina Antila on nimitetty Tapion viestintä- ja markkinointijohtajaksi
25.09.2023 8.00Luonnonvarakeskuksen tutkimusmetsässä Liljendalissa hakkuita syyskuussa
24.09.2023 11.45Uudet kuljettajat tyytyväisiä kuljettajakoulutukseen - ajokieltokoulutuksen sisältö saa kiitosta
23.09.2023 11.00Hakkuukone mittaustilasto vuodelle 2022 julkaistu
23.09.2023 10.00Ympäristötuilla tuettiin eniten energiatuotantoa vuonna 2021
22.09.2023 20.40KATSO TÄSTÄ 22.9. LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
22.09.2023 11.00Tekninen kouluttaja Rami Vähävirta on nähnyt autoilun sähköistymisen
22.09.2023 9.00Kyttyrälohimäärässä uusi ennätys Tenolla
22.09.2023 8.10Firestonen uusi kuorma-autojen rengasvalikoima tarjoaa paremman kilometrituloksen ja polttoainetehokkuuden
21.09.2023 18.10Scania Suomen uusi pääkonttori ja pääkaupunkiseudun Scania-keskus nousevat Vantaalle
21.09.2023 16.10Luksia palkittiin Autoalan koulutuksen järjestäjä -palkinnolla
21.09.2023 13.00Volvo investoinut Raaseporiin - yleisötapahtuma ja koeajokiertue maanantaina 25.9.
21.09.2023 10.50Sampo-Rosenlew hakee metsäkoneiden varaosaliiketoiminnan kehittäjää
21.09.2023 9.40MacGregor on saanut yli 25 miljoonan euron tilauksen kappaletavaranostureista
21.09.2023 8.00Turvetuotannosta poistuneille suonpohjille ilmastokestävää jatkokäyttöä - uutta tietoa ja menetelmiä esitellään seminaarisarjassa
20.09.2023 16.00Metsä Fibren Kemin biotuotetehdas käynnistetty
20.09.2023 14.00Ponssen ja Epecin FORWARD´27-ohjelma käynnistyi
20.09.2023 10.00SKAL budjettiriihen linjauksista: Tiehankkeiden rivakka käynnistys oikea päätös, polttoaineveron alennus tärkeä
20.09.2023 9.00Bifa aloittaa Opel-edustuksen Ahvenanmaalla
19.09.2023 12.12Ford tuo mallistoonsa monipuolisen Ranger Ladattavan bensiini-hybridin
19.09.2023 11.00MAN on valmistanut 1 000 täyssähköistä kaupunkibussia Puolan Starachowicen tehtaallaan
19.09.2023 10.55Neste laajentaa latausverkostoa Suomessa viidellä uudella suurteholatauspisteellä - latauspisteitä myös Baltiaan
18.09.2023 19.00Hans Sohlström on nimitetty Stora Enson toimitusjohtajaksi
18.09.2023 18.00Ponssen Venäjän tytäryhtiön myynti päätökseen
18.09.2023 15.22SKAL ja Metsäteollisuus budjettiriiheen: Vähäliikenteiset tiet pidettävä kunnossa
18.09.2023 14.40Länsirannikon Konepäivät 2023 lauantaina 30.9. Raumalla LM-Parkissa - lähde mukaan!
18.09.2023 11.00Hydrauligeneraattorit vs. dieselgeneraattorit: Kumpi on paras vaihtoehto sinulle?
18.09.2023 9.20Ponssen Kuopion asiakaspalvelukeskus uudistui
18.09.2023 9.20VALOVOIMA 2023 -kiertue on täällä taas - huomenna Tuusula!
18.09.2023 9.11Metsänhoitotöihin tarkoitettua kemera-tukia haettavissa vielä syyskuun ajan
18.09.2023 8.00Metsänhoitotöitä on tehty viime vuotta reippaammin - kemera-tukia ehtii hakea vielä syyskuun ajan
15.09.2023 23.50KATSO TÄSTÄ 15.9. LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
15.09.2023 11.49Laajakaistainvestointien rahoituksen haku aukeaa 19.9.2023
15.09.2023 11.11Suomen Pankin väliennuste: Suomi on taantumassa
15.09.2023 10.10Bioenergia ry hakee puuenergian toimialapäällikköä
15.09.2023 9.12Ponsse on uudistanut Kuopion asiakaspalvelukeskuksen
14.09.2023 14.55WWF:n kysely: Metsänomistajille tarjotaan edelleen avohakkuita, luontoystävällisemmät vaihtoehdot jäävät paitsioon
14.09.2023 14.37Elsi Katainen neuvottelijaksi EU:n mitta- ja massadirektiiviin
14.09.2023 14.34Ruotsalainen talovalmistaja lähtee Suomesta - Kauhajoen talotehdas hiljenee 1.1.2024
14.09.2023 14.23Ilmavoimien Ruska23-harjoitus aiheuttaa tilapäisiä liikenne- ja liikkumisrajoituksia Vaasan lentokentän ympäristössä 18.9.?1.10.2023
14.09.2023 14.00Bioenergia ry: Metka-kannustejärjestelmän leikkaukset vaarantavat metsänhoitotyöt
14.09.2023 11.01Volvo valmistaa sähkökuorma-autoja nyt jo neljässä eri tehtaassa
14.09.2023 8.12Metsä Group järjestää Uudista Metsää- ideakilpailun
13.09.2023 9.33Koneet mehtään ja monttuun - uuden Kuopion konekeskittymän avajaiset nyt perjantaina 15.9.
13.09.2023 8.00KoneAgria 2023 päivittää metsänomistajan tiedot ja tehostaa metsänhoitoa
13.09.2023 7.33Posti investoi merkittävästi varastoliiketoimintaansa - Transvalille yksi Suomen suurimmista varastoista Järvenpäähän
12.09.2023 18.52Nokian Renkaat irrottaa Nordman-tuotemerkkinsä itsenäiseksi rengasbrändiksi
12.09.2023 13.11Linja-autovalmistaja VDL asensi DAF kuorma-autoon Toyotan polttokennon - auto valmiina käyttötestiin
12.09.2023 11.00Nimitykset: Jarkko Mäkinen MAN Linja-autojen tuotepäälliköksi
12.09.2023 10.30Pikaraitiovaunu nousi kiskoilta harjoitustilanteessa - järjestelmä paljastui äärimmäisen haavoittuvaksi
12.09.2023 10.19Sunilan sellutehtaalla uudelleenjärjestelyitä
12.09.2023 9.03Metsäteollisuus: Metsäluonnon monimuotoisuuden tila on parantunut
12.09.2023 8.33Stora Ensolta uusi ohjeistus kuusen istutukseen
11.09.2023 15.00Täyssähköisen Opel Astra Electricin ennakkomyynti avattu
11.09.2023 11.45Arjen matkat avainasemassa liikkumisen lisäämisessä ? kestävään liikkumiseen kannustavaa Liikkujan viikkoa vietetään jo 20. kerran
11.09.2023 11.00Ajankohtaista ammattiliikenteelle D-asemilla
11.09.2023 10.00Liito-oravaliikennettä parannetaan uusilla järjestelyillä Jyväskylän Tikanväylällä
11.09.2023 8.00Teollisuuden uudet tilaukset vähenivät vuoden 2023 heinäkuussa 15,1 % vuodentakaisesta
09.09.2023 10.00Puumessut onnistuivat erinomaisesti - näyttelyyn tutustui hieman yli 4500 kävijää
08.09.2023 18.30KATSO TÄSTÄ 8.9. LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
08.09.2023 13.00Enersense Ässien pääyhteistyökumppaniksi - Porin jäähalli muuttuu Enersense Areenaksi
08.09.2023 8.00Raakapuun autokuljetusta kartoitettiin globaalisti Itä-Suomen yliopiston johdolla
07.09.2023 15.45Sisu Auto käynnistää GTP-maastoajoneuvojen sarjatuotannon Karjaalla
07.09.2023 15.35Valtio Sisu Auton osaomistajaksi
07.09.2023 14.12Nimitykset: Janne Kämäräinen Vehon henkilöautoliiketoiminnan johtajaksi
07.09.2023 13.59Veho uudistaa hyötyajoneuvo- ja henkilöautopuolen toimintamallia
07.09.2023 12.21Ensimmäiset kuvat Scanian täysin uudesta älykojelaudasta
07.09.2023 9.30Syysistutukset loppusuoralla, sekaviljely hyödyttää sekä metsätaloutta että ilmastoa
07.09.2023 9.00Joensuun tavoitteena on olla metsäalan kansainvälinen keskus
06.09.2023 16.11IVECO hoitaa 92 % kriittisistä ajoneuvovioista neljän tunnin kuluessa
06.09.2023 11.00Puutuoteteollisuus esittää julkisen rakentamisen vahvaa huomioimista budjettineuvotteluissa
06.09.2023 10.00Valtakunnallisessa Metsämarssissa juhlitaan hyvän metsänhoidon merkitystä suomalaisille
05.09.2023 15.33Scanian uusi akkukokoonpanolinja aloittaa toimintansa
05.09.2023 10.10Pohjoismaiden merkittävin puualan ammattitapahtuma, Puu 2023 -messut, käynnistyy huomenna Paviljongissa, Jyväskylässä
05.09.2023 8.00Kymmenen keinoa, joilla kuljetusyritykset voivat minimoida polttoainekulunsa
04.09.2023 11.36Etelä-Suomen Kuljetusyrittäjät ry järjestää suuren kuorma-autoalan tapahtuman keskellä Helsinkiä lauantaina 9.9.
04.09.2023 11.24Volvo FH täyttää 30 vuotta
04.09.2023 11.10Tuotteet kiertämään - toisen roska on toisen aarre
04.09.2023 11.01Stora Enson rakennejärjestelyt pitkän aikavälin kilpailukyvyn ja kannattavuuden parantamiseksi etenevät
04.09.2023 9.45Hedin Automotiven ja Delta Auton välinen yrityskauppa päätökseen
04.09.2023 9.24Metsä Group avaa haun tammikuussa 2024 alkavaan oppisopimuskoulutukseen
04.09.2023 8.11Teollisuuden liikevaihto väheni 18,2 % vuoden 2023 heinäkuussa
04.09.2023 8.00Kiertoravinteen laitosverkosto laajenee - kierrätyslannoitteita saa nyt koko Etelä-Suomen alueella
01.09.2023 23.44KATSO TÄSTÄ: Hyviä uutisia! erikoislähetys Maxpo 2023 -näyttelystä Hyvinkäältä
01.09.2023 9.00PONSSE-palvelut Oregonissa PacWest Machineryn vastuulle
01.09.2023 7.00Kierrätyspalkkiosta vauhtia autokannan hitaaseen kiertoon - kuorma-autojen rekisteröintien kasvun taustalla ajopiirtureja koskeva vaatimus
31.08.2023 10.00SKAL hallitus: Kuljetuskaluston Keski-Eurooppaa suuremmat mitat ja massat säilytettävä Suomen ja Ruotsin välisessä liikenteessä
31.08.2023 8.11Metsä Wood ja SRV ovat tehneet sopimuksen Kerto LVL -tehtaan rakentamisesta Äänekoskelle
30.08.2023 10.17Teollisuuspuun hakkuut jäivät heinäkuussa alle kolmeen miljoonaan kuutiometriin

Näytä lisää »