Iveco Stralis X-WAY: täysin uusi rakennusalan logistiikan ja kaupunkipalveluiden mallisto - sopii hyvin myös puunajoon

20.11.2017 9.15

IVECO_StralisX-WAY_38.jpg

Stralis X-WAY on IVECON täysin uusi mallisto, joka on suunniteltu varta vasten ammatti- ja rakennuslogistiikan ajoihin ja jossa tieominaisuudet YHDISTYVÄT TÄYDELLISESTI maasto-ajossa tarvittaviin ominaisuuksiin.

Stralis X-WAY takaa erinomaisen TCO:n, sillä se hyödyntää IVECON parhaita polttoainetehokkuus- ja tieteknologioita, kuten myös patentoitua Hi-SCR-teknologiaa, joka ei vaadi regenerointia.

Stralis X-WAY valtaa uusia alueita kiitos Super Loader -version poikkeuksellisen pienen omamassan. UTAC:in testeissä vain 8 845 kiloa, mistä seurauksena on ajoneuvotyypin suurin hyötykuorma. Se voi kuljettaa jopa 355 kiloa enemmän kantavuutta, kuin paras UTAC-rekisteröity ajoneuvo, mistä vuodessa kertyy jopa 23 500 €:n hyöty.

Ennen näkemätön yhdisteltävyys ja tehtäväkeskeinen suunnittelu ovat luoneet laajan malliston ja mahdollisuuden luoda asiakaskohtaisia ajoneuvoja ilman kompromisseja.

Stralis X-WAY NP, jonka voimanlähteenä on IVECOn johtava maakaasuteknologia, tarjoaa ympäristöetuja yhdistettynä malliston tuomiin hyötykuorma- ja suorituskykyetuihin. Mallistosta on myös hyötyä rakennuslogistiikan alalla kaupungeissa, joissa dieselajoneuvot ovat rajoitettuja ja työmaat tekevät töitä vuorokauden ympäri erilaisten melurajoitusten alaisina.

IVECO lanseerasi Stralis X-WAYn, joka on aivan uusi mallisto varta vasten rakennuslogistiikka- ja kaupunkiajoihin. Siinä yhdistyvät IVECOn parhaat polttoainetehokkuus- ja turvallisuusteknologiat ja sen vahvimpien ajoneuvojen legendaarinen maastokestävyys, jotta aikaan saadaan korkea tuottavuus ja erinomainen TCO.

Stralis X-WAY nostaa panoksia rakennuslogistiikan ja kaupunkikuljetusten alalla kiitos alan suurimman hyötykuorman: Super Loader -versio 8x4-rungolla on kehitetty betoni kuljetuksiin ja painaa vähemmän kuin 8 845 kiloa, jolloin asiakkaan hyötykuorma nousee aivan uusiin lukemiin.

Uudessa mallistossa modulaarinen lähestymistapa on kehitetty huippuunsa. Se tarjoaa valikoiman eri yhdistelmiä, joita voidaan räätälöidä jokaisen tehtävän tarkkojen vaatimusten mukaan ilman kompromisseja. Se on erittäin tärkeä ominaisuus ammattilaisille, sillä heidän keskuudessaan räätälöiminen on enemmän sääntö kuin poikkeus. Myös säädökset ovat erilaiset eri maissa. Erinomaisen muokattavuutensa avulla Stralis X-WAY on täydellinen ratkaisu todella moniin eri tehtäviin aina kevyistä kippiautoista betoniautoihin.

Pierre Lahutte, IVECOn brändijohtaja, sanoo: ”Stralis X-WAY on täydellinen kuorma-auto niille asiakkaille, jotka toimivat rakennuslogistiikan ja kaupunkipalveluiden alalla. Se eroaa muista markkinoilla olevista ajoneuvoista, koska se on suunniteltu varta vasten tälle sektorille. Sen uskomaton muunneltavuus vastaa kaikkien asiakkaitten tehtäviä täydellisesti ilman kompromisseja. Super Loader -version uskomattoman hyvä hyötykuorma todistaa, että tämä ajoneuvo kykenee vastaamaan kaikenlaisiin tehtävävaatimuksiin. Tämä ainutlaatuinen joustavuus yhdistyy uskomattoman hyvään TCO:n kiitos edistyneen teknologian, jonka esittelimme aikanaan TCO2-esitaistelijassamme, Stralis XP:ssä, sekä muihin mahtaviin ominaisuuksiin, kuten Hi-traction-järjestelmään, joka on tarkoitettu maastoon.”

Alan paras hyötykuorma

Tehtävät, joissa omapaino on avainasemassa, kuten esimerkiksi betoniautojen kanssa, asiakkaan tuotto riippuu kuorma-auton hyötykuormasta. Tässä tilanteessa kuorma-auton omamassa on erityisen tärkeä. Stralis X-WAY korottaa panoksia Super Loader -versiollaan, joka on tehty juuri betonin kuljetuksia ajatellen ja jolla on alan paras hyötykuormalukema. Ajoneuvo on testattu itsenäisen sertifiointitahon, UTAC, toimesta. Testi tehtiin 8x4 alustalla. Käytössä oli luokkansa parhaat 9-litran ja 400 hv:n moottorit. Näissä olosuhteissa ajoneuvon omamassaksi saatiin 8 845 kiloa.

Luokkansa paras omamassa saavutettiin useiden suunnittelu toteutuksien avulla, kuten mekaanisen takajousituksen uusimisella, rungon arkkitehtuurilla, rungon poikkipalkkien optimoinnilla, 400 hv:n IVECO Cursor 9 -moottorilla, uusilla yksi- ja kaksilehtisillä jousilla, 800 Nm:n PTO:lla ulosotolla ilman kytkintä ja lisävarusteena saatavilla olevilla alumiinivanteilla ja ilmatankeilla. Tuloksena syntyi vankka ajoneuvo, johon asiakkaamme voivat luottaa, kun heidän on ajettava rakennustyömailla rakennuslogistiikan ja kaupunkipalveluiden vaatimien suurien hyötykuormien kanssa ja pystyttävä samalla pitämään kiinni erinomaisesta polttoainetehokkuudesta, turvallisuudesta ja mukavuudesta ajon aikana.

Kustannustehokas

Stralis X-WAY yhdistää IVECOn kaikkein edistyneimmät ominaisuudet erilaisia käyttötarpeita varten sekä polttoaineenkulutusta todistetusti jopa 11,2 % pienentävät teknologiat Stralis XP:ssä, minkä on vahvistanut johtava tekninen palvelukeskus TÜV SÜD. Täysin uusittu voimansiirto nostaa suorituskyvyn ja polttoainetehokkuuden aivan uudelle tasolle. Patentoitu Hi-SCR-jälkikäsittelyjärjestelmä saavuttaa jopa 97 %:n vähennyksen NOx-päästöissä, mikä on markkinoiden paras saavutus. Sitä ei tarvitse regeneroida, mikä pienentää huoltokustannuksia ja maksimoi ajoneuvon ajoajan. Siinä on luokkansa paras automaattinen Hi-Tronix-vaihteisto, joka on saatavilla 12- ja 16 -vaihteisena. Sähkölaitteiden HI-MUX-suunnittelu tekee kaikista polttoainesäästöistä ja turvallisuusominaisuuksista mahdollisia. Näihin kuuluu muun muassa viimeisintä teknologiaa oleva HI-CRUISE-järjestelmä, joka sisältää esimerkiksi seuraavat ajoaputoiminnot: eco-roll, ennakoiva vaihteenvaihto ja ennakoiva vakionopeudensäätö. Mukana ovat myös Älykkäät lisälaitteet, jotka minimoivat polttoaineenkulutuksen kaikissa tilanteissa. Muut ominaisuudet, kuten levyjarrut, auttavat laskemaan TCO:ta entisestään.

IVECO_StralisX-WAY_13.jpg

Laaja mallivalikoima

X-Way mallistosta löytyy sekä 2- että 4-akselisia malleja sekä 8x4 tridem -malli, rekkavetureita ja alusta malleja ja jossa on laaja valikoima eri moottoreita, vaihteistoja ja multipower voimanottoja, kuten uusi Sandwich voimanotto, josta saadaan jopa 2 450 Nm:n vääntömomentti. Kolme moottoria (Cursor 9, Cursor 11, joka on uusi 6x4- ja 8x4-versioissa, ja Cursor 13) ja kolme vaihteistoa (manuaali, Allison automaatti -vaihteisto ja automatisoitu ZF Hi-Tronix -vaihteisto 12- tai 16-nopeuksisena) tarjoavat monia eri mahdollisuuksia.

Stralis X-WAY on saatavilla kolmena eri ajoneuvo variaationa, jotka täyttävät asiakkaiden kaikki vaatimukset. Kokoonpano riippuu siitä, minkä verran ajoneuvo tulee viettämään maasto-oloissa: On -verisossa löytyvät kaikki tieominaisuudet, paras näkyvyys ja ohjaamoon pääsy (saatavissa myös moniakselisina versioina), Off -versio taas tuo mukanaan erinomaiseen liikkuvuuteen tarvittavat ominaisuudet, jotka vaaditaan maastosäädöksissä. On+ on kaikkein toimivin yhdistelmä tie- ja maasto-ominaisuuksista.

Voimaa ja pitoa

Stralis X-WAYssa yhdistyvät kehittyneet tieteknologiat ja legendaarinen IVECOn maastoajoneuvojen runko, josta on tullut alalla kestävyyden standardi. Ajoneuvo suoriutuu

helposti myös tehtäviensä maasto-osuuksista kiitos uusien omaisuuksien, kutenhydrostaattisen HI-TRACTION-voimansiirron eli etuveto, jonka avulla saadaan hydraulisesti tarvittaessa lisää pitoa etupyöriin ja joka parantaa ajoneuvon vakautta ja kuljettajan turvallisuutta vaikeissa maasto-olosuhteissa.

Mukavuus huipussaan

Stralis X-WAYn modulaarinen suunnittelu koskee myös ohjaamoa. Asiakas voi siis valita tehtäväänsä ja tien päällä vietettävään aikaan parhaiten soveltuvan ohjaamon: AD ohjaamo, jossa on lyhyt ohjaamo matalalla katolla, AT ohjaamo, jossa voi nukkua ja jossa on matala tai keskikorkea katolla tai parasta mukavuutta varten Hi-Wayn sleeper cab AS -ohjaamo, joka voitti Vuoden kuorma-auto -palkinnon vuonna 2013 ja joka on suunniteltu kuljettajaa ajatellen pitkille matkoille. Kuljettajat voivat nauttia mukavista oloista ja turvallisuudesta niin pitkillä matkoilla kuin lyhyemmillä maasto-osuuksilla, kun he hakevat tai toimittavat kuormia kohteista.

Polttoainetaloudelliset renkaan

Uusi Stralis X-WAY on saatavilla MICHELIN X® WORKS™ -renkailla, jotka on suunniteltu rakennustyömaakuljetuksiin. Rengaskoot 315/80 R 22,5 ja 13 R 22,5 ohjaaville- ja vetäville akseleille ovat alhaisen vierintävastuksen renkaita (ECE/R117 luokka C, vierintävastus). MICHELIN X® WORKS™ -renkaat auttavat toimijoita pienentämään polttoaineenkulutusta verrattuna aikaisempiin MICHELIN X® WORKS™ XZY -renkaisiin (ECE/R117, luokka D, vierintävastus) ilman kompromisseja koskien suorituskykyyn liittyviä asioita, kuten kestävyyttä, turvallisuutta ja uudelleenpinnoitusta.

Alkaen vuoden 2018 ensimmäisestä neljänneksestä Stralis X-WAY on saatavilla aivan uusien MICHELIN X® MULTI™ ENERGY™ -renkaiden kanssa. Ne on suunniteltu kuljetusalaa varten ja ne sopivat moniin eri tehtäviin. Uusien renkaiden myötä tarjolla on markkinoiden alhaisin polttoaineenkulutus ja pienimmät CO2-päästöt ilman minkäänlaisia kompromisseja niiden suorituskyvyn, kuten kestävyyden, turvallisuuden, suhteen.

11.09.2023 11.00Ajankohtaista ammattiliikenteelle D-asemilla
11.09.2023 10.00Liito-oravaliikennettä parannetaan uusilla järjestelyillä Jyväskylän Tikanväylällä
11.09.2023 8.00Teollisuuden uudet tilaukset vähenivät vuoden 2023 heinäkuussa 15,1 % vuodentakaisesta
09.09.2023 10.00Puumessut onnistuivat erinomaisesti - näyttelyyn tutustui hieman yli 4500 kävijää
08.09.2023 18.30KATSO TÄSTÄ 8.9. LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
08.09.2023 13.00Enersense Ässien pääyhteistyökumppaniksi - Porin jäähalli muuttuu Enersense Areenaksi
08.09.2023 8.00Raakapuun autokuljetusta kartoitettiin globaalisti Itä-Suomen yliopiston johdolla
07.09.2023 15.45Sisu Auto käynnistää GTP-maastoajoneuvojen sarjatuotannon Karjaalla
07.09.2023 15.35Valtio Sisu Auton osaomistajaksi
07.09.2023 14.12Nimitykset: Janne Kämäräinen Vehon henkilöautoliiketoiminnan johtajaksi
07.09.2023 13.59Veho uudistaa hyötyajoneuvo- ja henkilöautopuolen toimintamallia
07.09.2023 12.21Ensimmäiset kuvat Scanian täysin uudesta älykojelaudasta
07.09.2023 9.30Syysistutukset loppusuoralla, sekaviljely hyödyttää sekä metsätaloutta että ilmastoa
07.09.2023 9.00Joensuun tavoitteena on olla metsäalan kansainvälinen keskus
06.09.2023 16.11IVECO hoitaa 92 % kriittisistä ajoneuvovioista neljän tunnin kuluessa
06.09.2023 11.00Puutuoteteollisuus esittää julkisen rakentamisen vahvaa huomioimista budjettineuvotteluissa
06.09.2023 10.00Valtakunnallisessa Metsämarssissa juhlitaan hyvän metsänhoidon merkitystä suomalaisille
05.09.2023 15.33Scanian uusi akkukokoonpanolinja aloittaa toimintansa
05.09.2023 10.10Pohjoismaiden merkittävin puualan ammattitapahtuma, Puu 2023 -messut, käynnistyy huomenna Paviljongissa, Jyväskylässä
05.09.2023 8.00Kymmenen keinoa, joilla kuljetusyritykset voivat minimoida polttoainekulunsa
04.09.2023 11.36Etelä-Suomen Kuljetusyrittäjät ry järjestää suuren kuorma-autoalan tapahtuman keskellä Helsinkiä lauantaina 9.9.
04.09.2023 11.24Volvo FH täyttää 30 vuotta
04.09.2023 11.10Tuotteet kiertämään - toisen roska on toisen aarre
04.09.2023 11.01Stora Enson rakennejärjestelyt pitkän aikavälin kilpailukyvyn ja kannattavuuden parantamiseksi etenevät
04.09.2023 9.45Hedin Automotiven ja Delta Auton välinen yrityskauppa päätökseen
04.09.2023 9.24Metsä Group avaa haun tammikuussa 2024 alkavaan oppisopimuskoulutukseen
04.09.2023 8.11Teollisuuden liikevaihto väheni 18,2 % vuoden 2023 heinäkuussa
04.09.2023 8.00Kiertoravinteen laitosverkosto laajenee - kierrätyslannoitteita saa nyt koko Etelä-Suomen alueella
01.09.2023 23.44KATSO TÄSTÄ: Hyviä uutisia! erikoislähetys Maxpo 2023 -näyttelystä Hyvinkäältä
01.09.2023 9.00PONSSE-palvelut Oregonissa PacWest Machineryn vastuulle
01.09.2023 7.00Kierrätyspalkkiosta vauhtia autokannan hitaaseen kiertoon - kuorma-autojen rekisteröintien kasvun taustalla ajopiirtureja koskeva vaatimus
31.08.2023 10.00SKAL hallitus: Kuljetuskaluston Keski-Eurooppaa suuremmat mitat ja massat säilytettävä Suomen ja Ruotsin välisessä liikenteessä
31.08.2023 8.11Metsä Wood ja SRV ovat tehneet sopimuksen Kerto LVL -tehtaan rakentamisesta Äänekoskelle
30.08.2023 10.17Teollisuuspuun hakkuut jäivät heinäkuussa alle kolmeen miljoonaan kuutiometriin
30.08.2023 10.01Metsäteollisuuden maine suomalaisten keskuudessa on parantunut
30.08.2023 9.00Kölnin-Bonnin lentoasema ottaa käyttöön Neste MY Uusiutuvan Dieselin koko dieselkäyttöisen maakalustonsa polttoaineena
29.08.2023 14.00Esittelyssä Maxpossa: VAHVA C140 -koura täydentää isojen materiaalikourien mallistoa
29.08.2023 11.00Luken uusi verkkopalvelu paljastaa maatalouden investointien talousvaikutukset
28.08.2023 14.00Kiertotalous näytöspäivät Hyvinkäällä 31.8.-2.9. - esittelyssä ja kokeiltavissa laajasti koneita sekä alan toimijoita palveluineen
28.08.2023 11.43Luke: Uudet metsävarakartat ja kuntakohtaiset tilastot julkaistu
28.08.2023 10.02Valmet toimittaa seitsemännen pehmopaperin tuotantolinjan Meksikoon
28.08.2023 10.00Arnold Schwarzeneggeristä Parksiden uusi mainoskasvo
25.08.2023 21.00KATSO TÄSTÄ! Hyviä uutisia! erikoislähetys Brasilian ExpoForest 2023 -metsäkonemessuilta -
25.08.2023 10.00Kansainvälinen työvoimatutkimus: Suomalaiset karttavat toimistotyötä
24.08.2023 15.51Transit- ja E Transit -mallien digitaalisiin ominaisuuksiin on tulossa merkittäviä päivityksiä Euroopassa vuonna 2024.
24.08.2023 15.39Kirjanpainajan parveilu hiljenemässä - tuhotilanne jatkuu paikoin runsaana
24.08.2023 12.00DAF päivittää kaupunkijakelukuorma-autojen mallistoon
24.08.2023 9.28Teollisuuspuun pystykauppahinnat laskivat heinäkuussa
23.08.2023 12.04metsäkoneenkuljettajakoulutuksen soveltuvuuskokeeseen osallistui yhteensä 660 hakijaa
23.08.2023 12.00Allison panostaa sähköisien voimansiirtoratkaisujen kehitykseen
23.08.2023 11.00Suomen metsäkeskus: Taimikot hoidetaan pääosin hyvin
22.08.2023 11.12Metsäteollisuus toivoo puukaupan vilkastuvan syksyä kohti
22.08.2023 10.22Kylmä alkukesä enteilee hyvää puolukkasatoa
22.08.2023 8.02Volvon Yhdessä kohti nollaa -koeajokiertue vauhtiin Seinäjoella
18.08.2023 22.00KATSO TÄSTÄ! Hyviä uutisia! -erikoislähetys Lepaa 2023 -näyttelystä
18.08.2023 11.00Earthpac Oy ostaa Hoky Lavarakenne Oy:n liiketoiminnan
16.08.2023 13.09S-ryhmä avaa sähköautojen ABC-suurteholatausaseman Kaaren kauppakeskukseen​ Helsinkiin
16.08.2023 10.11Nyt myös Metsä Group laskee kuitupuun minimiläpimittaa Suomessa
16.08.2023 10.00Kia paljasti uuden lippulaivamalli EV9:n hinnat - Ei mikään koko kansan Kia
16.08.2023 9.22Keslan puolivuotiskatsaus: liikevaihto kasvoi ja tulos parani
15.08.2023 15.33Liikennekaasua ja energiaa yhdyskuntajätteistä sekä karjanlannasta - Yleisötapahtuma Toholammilla perjantaina 25.08.2023
15.08.2023 11.34Stora Enso pienentää kuitupuun minimiläpimittaa
15.08.2023 11.32Metsä Fibren Vilppulan sahalla käynnistyy vuosihuoltoseisokki
15.08.2023 11.20LVI-tukkumyynti Q2/2023: Odotettu kyykkäys
15.08.2023 9.44Teollisuuden liikevaihto roimassa laskussa
15.08.2023 9.08Ponssen puolivuosikatsaus: Markkinoiden epävarmuudesta huolimatta Ponsse investoi merkittävästi yhtiön kehittämiseen
14.08.2023 10.13Helsingissä Kivihaan tunneli kiinni 21.- 25.8.2023 välisinä öinä klo 22.00?05.00
14.08.2023 9.43Pellon odotettu tuotto, alueelliset tekijät sekä yleinen taloustilanne selittävät peltojen kauppahintoja sekä yleistä peltojen hintakehitystä Suomessa
14.08.2023 9.12IVECO BUS on toimittanut kaksi E-WAY-kaupunkibussia HZ Bussarille
12.08.2023 10.00KATSO VIDEO! Hyviä uutisia! -erikoislähetys Power Truck Showsta 11.8.
10.08.2023 11.11Hymer-asuntoautoille uusi maahantuoja
10.08.2023 11.00Vapaaehtoisen pelastuspalvelu tarjoaa vinkit metsässä eksymisen ehkäisyyn
10.08.2023 9.47Energiapuun kauppa ennätyksellisen vilkasta
09.08.2023 14.44Aalto-yliopistossa tehty merkittävä edistysaskel langattoman latauksen saralla
09.08.2023 9.12Kesäkuussa 2023 hakattiin puuta teollisuuden käyttöön 3,9 miljoonaa kuutiometriä
08.08.2023 14.09Renault Trucks Power Truck Show:ssa 2023
08.08.2023 10.52Merihanhen ja kanadanhanhen peltometsästys alkaa 10.8.
08.08.2023 10.00Metsäteollisuuden ulkomaankauppa toukokuu 2023
07.08.2023 21.12Ponsse ja PacWest solmivat jälleenmyyntisopimuksen Yhdysvaltojen länsirannikolla
07.08.2023 10.07Volvo-sähkörekka kuljettaa leipää Lahti-Vantaa-välillä - Rekan tunnistaa Reissumies-ilmeestä
07.08.2023 9.02Metsästyskausi käynnistyy sepelkyyhkyillä
07.08.2023 8.00Koulujen alkaessa SKAL ja kuljetusyrittäjät muistuttavat: liikenne on yhteispeliä
06.08.2023 10.00UPM:lle platinaa ja erinomaiset pisteet EcoVadiksen vastuullisuusarvioinnissa
04.08.2023 21.00KATSO TÄSTÄ 4.8. LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
04.08.2023 18.33Nimityksiä Metsätyö Oy:ssä
04.08.2023 14.00Supersuosittu Stadin Rekkaspottauspäivä tulee taas lauantaina 19.8.2023
04.08.2023 10.00Puu 2023 -messujen ohjelmassa tehdään kattava katsaus puualan tulevaisuuteen - mukana nimekkäitä keynote-puhujia
03.08.2023 15.00Suomen kivijalka kuntoon - tiestöön panostusta -seminaari järjestetään Power Truck Showssa perjantaina 11.8. alkaen kello 11.30
03.08.2023 13.44Nurminen Logistics Oyj:n puolivuotistulos oli yhtiön historian paras
02.08.2023 10.00Toyotan täysin uusi Land Cruiser perustuu perinteisille vahvuuksille
02.08.2023 9.5112 600 maatalouden tai vesiviljelyn harjoittajaa haki sähkö- ja lannoitetukea
02.08.2023 0.07Alumiinirakenteitten keveys autovarusteissa on pääosiltaan pinttynyt harhaluulo.
01.08.2023 10.44Uusien kuorma-autojen rekisteröinnit vahvassa kasvussa
01.08.2023 9.53Mercedes uudistaa keskikokoiset tila- ja pakettiautomallinsa
31.07.2023 11.43Pohjoisella Itämerellä tutkitaan panssarilaiva Ilmarisen hylkyä
31.07.2023 8.00Janne Rinne nimitetty tutkimusprofessoriksi Luonnonvarakeskukseen
30.07.2023 15.00Energiapuun korjuuta tehtävään soveltuvalla järkikalustolla
29.07.2023 10.00Teollisuuden liikevaihto väheni 15,1 % vuoden 2023 kesäkuussa
28.07.2023 20.30KATSO TÄSTÄ 28.7. LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
27.07.2023 12.59Yamahan 2024 -malliston mönkijöiden ja rinnakkain istuttavien mallien uutuudet

Näytä lisää »