Uusi Peugeot 3008: Edistyksellinen SUV

15.11.2016 15.10

peugesuvi.jpg

Jo usean vuoden ajan on SUV-mallien kysyntä moninkertaistunut kokoluokasta riippumatta. Tänä päivänä joka kymmenes uusi auto Euroopassa on C-segmentin SUV. 

SUV edustaa modernia, teknologista automallia, joka tarjoaa tunnetta ja ajonautintoa niin kuljettajalle kuin matkustajillekin. Peugeot 3008 on ajan hengen mukainen vaihtoehto, houkutteleva yhdistelmä statusta, hienostunutta teknologiaa, esimerkillistä käytännöllisyyttä ja nautinnollisia ajoelämyksiä. Uuden 3008 :n myötä Peugeot haluaa ankkuroitua C-segmentin SUV-markkinoille tarjoamalla uudenlaisen, haluttavan vaihtoehdon, joka edustaa yhtiön parhainta tietotaitoa ja jolla on kyky nostaa merkin asema korkeammalle.

Peugeot 3008 - esimerkillisen upeat sisätilat

Sisätilat ovat modernit ja henkivät laadukkuutta. Materiaalivalinnat on tehty ilman kompromisseja. Tarjolla on nahkaa, kromia satiinimaisine pintoineen, aitoa tammipanelia ja kangasta. « Home Design » ajatusmaailma on inspiroinut tekstiilivalintoja ovien sisäpinnoissa, aurinkolipassa tai kojelaudassa. Kaikki on nykyaikaista ja samalla lämminhenkistä.Materiaalivalinnat ja viimeistely kromisine ja kiiltävän mustine koristeineen luo tyylikkään ja laadukkaan vaikutelman.

Ainutlaatuinen 12.3” suuruinen korkearesoluutioinen digitaalinen heijastusnäyttö upeine grafiikkoineen, tyylikkäine animaatioineen ja runsaine yksilöintivaihtoehtoineen maksimoi ajonautinnon. Kuljettajalla on käytettävissään viisi eri toimintoa, joita hän hallitsee ohjauspyörässä olevalla kytkimellä. Heijastusnäytön ulkoasun on suunnitellut Peugeot Desing Lab.

8’’ kokoinen kosketusnäyttö on kuin keskelle kojelautaa sijoitettu tabletti, joka kapasitiviisten teknologioidensa ansiosta nopeuttaa reaktiokykyä ja parantaa käyttömukavuutta. Kojetaulun keskelle on sijoitettu kuusi pianon koskettimia muistuttavaa keinukytkintä, joiden avulla säädetään tärkeimpiä mukavuus- ja turvatoimintoja kuten radio, ilmastointi, navigointi, auton asetukset ja sovellukset.

Keulan ilme viestii voimaa, jopa agressiivisuutta. Linjat ovat kuitenkin hienostuneet. Leveä konepelti kromitehosteineen korostaa vankkaa olemusta. Sen keskelle on sijoitettu tyylikäs leijonalogo harmonisine mittasuhteineen. Halogeenivalot aikaansaavat tutun kissamaisen katseen. Full LED –ajovalo vakio- tai lisävarusteena varustetasosta riippuen. Vankkaa kokonaisuutta korostaa pitkä, lähes vaakatasoon asennettu konepelti, joka jatkuu tuulilasiin asti. Tarkkasilmäiset voivat havaita, että tässä autossa on selviä yhteneväisyyksiä Peugeot HX1-konseptiauton kanssa. Korin vyötärölinja on korotettu.Teräksen osuus on selvästi suurempi kuin lasipintojen. Kaikki on toteutettu tyylikkäästi ja sulavalinjaisesti kokonaisilmeen keventämiseksi. Moderni muotoilu jatkuu saumattomasti auton takaosassa. Takalasin alla kulkee kiiltävän musta koristelista, joka integroi opaalit LED-valot kokonaisuuteen. Oman osansa kokonaisuuteen tuovat tutut, kolmea leijonankynnen raapaisua muistuttavat takavalot.

Kyse on upeasti muotoillusta autosta, jonka mittasuhteet ovat kohdallaan. 3008 SUV ei ole yhtä massiivinen kuin suurin osa kilpailijoistaan, mutta on niitä matalampi.

Tarkkaan hiottu ajokokemus

Leijonamerkkiin on kautta aikojen yhdistetty erinomainen ajettavuus ja sen tuoma ajonautinto, on sitten kyse minkä kokoisesta tai mallisesta Peugeotista hyvänsä. Kun on kyse SUVista, oli suunnittelussa otettava huomioon korotettu maavara, tavallista korkeampi ajoasento ja korotettu painopiste. Tässä kokoluokassa tyyli tuntuu usein menevän ajo-ominaisuuksien edelle.

Mutta 3008 SUV :ssa ensimmäisistä ohjauspyörän käännöksistä alkaen oivallisen ajettavuuden huomaa todella toimivan. Ajettavuus on vertansa vailla, ohjauksen tarkkuus, ajotuntuma, turvallisuuden tunne, kaikki on kohdallaan, juuri niin kuin pitääkin. Kaiken takana on vankka osaaminen ja kokemuksen tuoma varmuus, mutta käyttöön on otettu myös uusimmat ja tehokkaimmat teknologiat.

Vankasta osaamisesta, halusta toteuttaa C-segmentin paras SUV ja auton ajodynamiikan ymmärtämisestä kertoo se, että jokaiselle moottorilla ja jokaiselle moottori-/vaihteistokombinaatiolle Peugeot on räätälöinyt omat yksilölliset jousitusasetuksensa.

Älykästä muunneltavuutta ja käytännöllisyyttä

Uuden Peugeot 3008 :n sisätilat ovat monin tavoin muunneltavissa. Kaksiosaisena 2/3-1/3 taittuva « Magic Flat » takaistuin muodostaa tarvittaessa täysin tasaisen lattipinnan. Tavaroiden kuljettamista helpottaa olennaisesti kaksiosaisesti liukuva järjestelmä, joka optimoi tavaratilan koon ja sen vaivattoman käytön. Etumatkustajan istuimen selkänoja on helposti taitettavissa, jolloin tilaa on jopa 3 metriä. Takaistuimen selkänojan käsinojasta löytyy suksiluukku. Käyttömukavuutta lisää omalta osaltaan takaluukku, joka avautuu ja sulkeutuu käsin koskematta heiluttamalla jalkaa takapuskurin alla.

Optimoidun arkkitehtuurinsa ansiosta 3008 :n sisätilat ovat kokoluokan suurimpia. Tavaratila on kooltaan huomattavasti edeltäjäänsä suurempi, 591 l nostokynnyksen ollessa kokoluokkansa matalimpia. Uuden modulaarisen EMP2-perusrakenteen ansiosta uusi 3008 on selvästi edeltäjäänsä kevyempi, painonsäästö 100-120 kg varuste- ja moottoriversiosta riippuenPeugeot 3008 painaa nyt kevyimmillään 1325 kg (bensiiniversio) ja 1375 kg (diesel). Painoero on keskimäärin 100 kg, varusteversiosta riippuen uuden mallin hyväksi.

Suorituskykyiset , energiatehokkaat ja palkitut voimanlähteet 

Peugeot 3008 SUVin onnistunut arkkitehtuuri ja painon kevennys ovat tärkeitä osatekijöitä kulutuksen ja CO2-päästöjen alentamisen kannalta. Aerodynaamisen muotoilunsa ja optimaalisten ulkomittojensa ansiosta uuden 3008 SCx ilmanvastuskerroin on erinomainen, 0,76 m2 .

Uuteen Peugeot 3008 SUV -mallistoon tarjolla olevat voimanlähteet ovat kaikki Euro 6.1 -normin mukaisia tehokkaita, mutta samalla vähäpäästöisiä moottoreita. Kaikki bensiinimoottorit ovat « Best in Class ». 1,2 l PureTech 130 S&S -moottorin CO2-päästöt alkaen 115 g/km ja tehokkaimman 1,6 l THP 165 S&S varustettuna EAT6-automaattivaihteistolla ainoastaan 129 g/km.  

30.09.2019 9.20Tukkimiehentäin torjuntaa tutkitaan kenttäkokeella
30.09.2019 9.00Moottori: Talvirengaspakko poistuu - mitkä renkaat alle liukkaalla?
29.09.2019 15.00Br. Holmberg Transport Ab:n tuunattu Sisupari - näyttävää tehokkuutta puunajoon
29.09.2019 12.11Metsäkoneiden sähköiset palvelut - paljon uutta asiaa lyhyessä ajassa
29.09.2019 7.44Ammattilehden Facebook sivuilla jo yli 9.300 tykkääjää - määrä kasvaa nopeaa tahtia!
28.09.2019 19.11KATSO AMMATTILEHDEN KOEAJOVIDEO! Volkswagen T6.1 on monitoiminen ja digitaalinen
28.09.2019 17.21Doppstadt Inventhor Type 9: Uutta tehokkuutta kierrätysmateriaalien murskaukseen
28.09.2019 15.00DAF panostaa vahvasti huolto- ja varaosatoimintoihin Suomessa
28.09.2019 13.00Erkki Hannula Oy: Päätehakkuita Pohjois-Pohjanmaalla sahateollisuuden tarpeisiin
28.09.2019 7.00Yrityssektorin voittoaste pysyi vuoden 2019 toisella neljänneksellä edellisen neljänneksen tasolla
27.09.2019 10.30Finnvera: Joka neljäs varsinaissuomalainen pk-yritys vie tuotteita ulkomaille - valtaosa ilman kansainvälistymispalveluja
27.09.2019 10.13Metsä on metaanin nettonielu, vaikka kasvit päästävätkin ilmaan metaania
27.09.2019 10.00Olli Kokki Metsä Groupin Joutsenon sellutehtaan tehtaanjohtajaksi
27.09.2019 9.44Bioenergia ry vastaa väitteisiin: Metsäenergia Suomessa tukee ilmastotavoitteiden saavuttamista
27.09.2019 7.33Rinta-Jouppi Machinella Konepäivät ja uusien toimitilojen avajaiset 27.-28.9. Seinäjoella
26.09.2019 19.01Kauppalehti: Sisu kehittää sähköistä kuorma-autoa - Tuotepäällikkö Tekniikka&Taloudelle: "Valmista esiteltävää saattaa olla kolmen vuoden päästä"
26.09.2019 17.15Metsäalan Asiantuntijat ry: Työssä uupuminen on liian yleistä tänä päivänä
26.09.2019 17.00KATSO VIDEO! Kopan kantavat Karstulassa
26.09.2019 16.34Opel kasvattaa suosiotaan yritysautona
26.09.2019 13.00Renault Trucksille EcoVadis Gold -sertifikaatti - jo toisena vuotena perätysten
26.09.2019 11.48Tekninen tiedote esittelee eurooppalaisen LVL:n uudet lujuusluokat
26.09.2019 10.00Kamux: Pakettiautoihin ja yrittäjän kalustoonkin halutaan tänä päivänä mukavuuksia
25.09.2019 17.01Originator Oy ja Hyvinkään HRP Oy: Puutavaranostureiden huollot ammattitaidolla
25.09.2019 14.00Suomalaisesta metsästä Tokion keskustaan
25.09.2019 13.41Veho panostaa Sisu-asiakkaiden palveluun
25.09.2019 10.41Olavi Räsänen Oy luopuu kuormalavaliiketoiminnasta - lavavalmistus jatkuu uudessa omistuksessa
25.09.2019 10.32Hyvät renkaat vähentävät törmäysriskiä
25.09.2019 10.30Maanmuokkaus varmistaa metsän kasvun
25.09.2019 8.00Annica Bresky Stora Enso -konsernin toimitusjohtajaksi
24.09.2019 13.30Tässä on täysin uusi SsangYong Korando
24.09.2019 13.27Helsingin yliopisto: Metsäpohjaisen bioenergian laajentunut käyttö vaarantaa YK:n ilmastotavoitteet
24.09.2019 13.12Metsäteollisuus on jo pitkälti irtautunut fossiilisista polttoaineista.
24.09.2019 12.21Alumiinivanteet tuovat selvää hyötyä kuljetusyrityksen liiketoimintaan
24.09.2019 11.11Toimitusjohtaja Mia Mantsinen Alihankinta 2019 -messujen avauspuheessaan: "Kestävyys ei ole nollasummapeliä"
24.09.2019 10.22KOPA-kantavien telojen työnäytös Janakkalassa huomenna keskiviikkona 25.9.
24.09.2019 10.14Logset metsäkoneiden työnäytös torstaina 26.9. Hollolassa
24.09.2019 9.00Janne Näräkkä valittu kansainvälisen FSC:n hallitukseen
24.09.2019 8.42Hondan suosittu aavikkoratsu saa lisää kuutioita moottoriin
24.09.2019 8.40EPEC - luotettava kotimainen ohjelmistotalo
23.09.2019 17.30RX Academy -sarja päättyi suomalaisjuhliin - Jonne Ollikainen nousi kolmanneksi
23.09.2019 15.00LUKE: Pieneltäkin turvepeltojen alalta voisi saada isot päästövähennykset
23.09.2019 11.45Volkswagen T6.1 -mallisto sai hinnat - edullisimmillaan alle 32 000 euroa
23.09.2019 11.03Finnvera: Suome taloudessa paljon mahdollisuuksia
23.09.2019 11.00Stora Ensolle tunnustusta tehtaiden kunnossapitoratkaisusta
23.09.2019 10.10Kuorma-autovalmistaja kuljettajan asialla
23.09.2019 10.00Kemin biotuotetehdashanke etenee
22.09.2019 19.02MAN-liiketoimintojen uusi johtaja Kari Rautanen: "Tuotteet ja palvelut hyvässä iskussa - toimintaa kehitetään entisestään"
22.09.2019 16.11AMMATTILEHTI KOEAJAA: Ford Ranger 2.0 4WD A10 Wildtrak - Lisää puhtia pataan
22.09.2019 13.11Forest Fix Ab: Harvennushakkuuta rannikon kivikoissa
22.09.2019 9.33EU:n liikenneministerit: Liikenteen ilmastotyöhön tarvitaan pitkäjänteisyyttä
21.09.2019 12.12Otto Lahti, johtava asiantuntija Traficom: HCT-rekan päästövähennykset
21.09.2019 9.33Metsäkoneenkuljettajien työhyvinvoinnin tukemiseen etsitään uusia keinoja
20.09.2019 18.11Koe Ajamisen Helppous - Volvo Trucksin syyskiertue alkaa huomenna lauantaina Riihimäeltä!
20.09.2019 10.10Kesla panostaa traktorihakkureiden kehittämiseen - luopuu isojen autohakkuriprojektien toteutuksesta
20.09.2019 9.55Stora Ensolle tunnustusta tehtaiden 5G-kunnossapitoratkaisusta
20.09.2019 9.44Avoimet ovet Specman uusissa tiloissa Pirkkalassa tiistaina
19.09.2019 16.11Puukuljetus Vesala Oy:n vihreät tuttu näky maanteillä: Puunajoa 50-luvulta lähtien
19.09.2019 14.40Komatsu Forest Oy kumppaneineen järjestää näytöspäivän huomenna perjantaina 20. syyskuuta Konnevedellä
19.09.2019 14.12Koneosapalvelun pehmeiden maiden puunkorjuuta esittelevä työnäytös huomenna perjantaina 20.9. Karstulassa
19.09.2019 13.50Suomalaisten sotalaivojen rakentaminen Raumalla saa jatkoa
19.09.2019 13.44Nokian Renkaiden Yhdysvaltojen tehdas tukee yhtiön kasvustrategiaa
19.09.2019 13.24SKAL Kuljetusbarometri 3/2019: Maailmanmarkkinoiden heilahtelut vaativat Suomelta veromalttia tai kustannukset karkaavat käsistä
19.09.2019 12.02Omavalvontasovellus mahdollistaa harvennushakkuiden omavalvonnan korjuutyön ohessa
18.09.2019 11.50SKAL:Budjettiriihestä käsittämätön ympäristölinjaus liikenteelle
18.09.2019 11.40Bioenergia ry: Vuoden 2020 talousarviossa hyviä linjauksia bioenergiasektorille
18.09.2019 11.12Scania: Raskaampiin kuormiin tarvitaan V8:n tehoa
18.09.2019 10.10Ponssen Norjan tytäryhtiön Ponsse AS:n toimitusjohtaja vaihtuu.
17.09.2019 20.22Metsäteollisuus ry: Budjettiesitys jää laihaksi
17.09.2019 19.11Uusi Actros ja Arocs koeajokiertueella 18.9.-11.10.2019 - katso tästä aikataulu!
17.09.2019 17.11Metsäteho: Ajoneuvojen massojen nostolla saavutettavissa kustannus- ja päästöhyötyjä
17.09.2019 15.03Valmet rakentaa uuden koelaitoksen Ruotsiin
17.09.2019 12.36Etteplan mukana Stora Enson Oulun paperitehtaan uudistushankkeessa
17.09.2019 12.15Kuhinaa Uusi puun Kuntamarkkinat -osastolla
17.09.2019 11.58Yhteishanke vahvistaa Suomen terästeollisuuden osaamista ja vähentää päästöjä
17.09.2019 11.00Nokian Renkaat kuuluu ylimpään 10 prosenttiin maailman vastuullisimmista yrityksistä
17.09.2019 8.55Veho ostaa Viron ja Liettuan Mercedes-Benz-maahantuojan ja jälleenmyyjän Silberauton
16.09.2019 20.33Ammattilehden Facebook sivuilla jo yli 9.200 tykkääjää - määrä kasvaa huimaa tahtia!
16.09.2019 20.11Komatsu Forest -valokuvauskilpailun elokuun voittaja on selvinnyt
16.09.2019 15.01Metsä Group kouluttaa oppisopimuksella 50 uutta ammattilaista metsäteollisuuden tehtäviin
16.09.2019 11.11Suhisevat koivut -valokuvanäyttely Suomen Metsämuseo Lustossa
16.09.2019 8.00Metsä Fibre toimitti Kemin biotuotetehtaan YVA-selostuksen Lapin ELY-keskukselle 15.9.2019
15.09.2019 12.01Karttapohjainen sovellus esittää parhaat sijainnit korjuukohteen ajourille
15.09.2019 11.00Liikkuvan kaluston hydrauliikan asiantuntija Lappeenrannassa
15.09.2019 9.20Volvo Trucks -koeajokiertue starttaa 21.9. Riihimäeltä - Tapahtuma kiertää 10 paikkakunnalla
15.09.2019 7.13Komatsu Forest avaa verkkokaupan ProSelect-profiilimalliston vaatteille ja asusteille
14.09.2019 19.11Valmet toimittaa TwinRoll-puristimen Metsä Boardille Suomeen Joutsenon tehtaaseen
14.09.2019 14.11Forssan Lava ja Huolto Oy valmistaa perävaunut ja päällerakenteet asiakastarpeeseen räätälöitynä
14.09.2019 11.44VTT ja Cambridgen yliopisto vertailivat vaihtoehtoja tieliikenteen päästöjen vähentämiseksi
14.09.2019 11.01Sähköiset Hopeanuolet aloittavat Formula E -sarjassa
14.09.2019 9.11Teollisuuden liikevaihto kasvoi heinäkuussa 3,6 prosenttia
13.09.2019 17.11John Deere Forestry järjestää ensi perjantaina 20.9. Alavudella hakkuunäytöksen
13.09.2019 16.22Valmet toimittaa kartonkikoneen JK Paper Limitedille Intiaan
13.09.2019 15.01Koneosapalvelu Oy on ostanut Kithydro Oy:n ja Hyprox Oy:n
13.09.2019 12.00Metsäteollisuus: Puukauppa piristyi elokuussa - syksyn kaupoille hyvät odotukset
13.09.2019 9.11Volvo Trucksin koeajokiertue starttaa 21.9. Riihimäeltä - KATSO TÄSTÄ AIKATAULU JA KALUSTO!
12.09.2019 17.11Rinta-Jouppi Machinella Konepäivät ja uusien toimitilojen avajaiset 27.-28.9. Seinäjoella
12.09.2019 16.22Vesiliirtoriski kasvaa syksyn sateisilla teillä - renkaan urasyvyys ja kuljettajan ajotapa merkitsevät renkaan märkäpitoluokkaa enemmän
12.09.2019 15.11Puiden terveyttä analysoidaan autonomisilla drooneilla
12.09.2019 13.11Koneyrittäjien Jormakka: Puunkorjuussa jaetaan niukkuutta - tasapuolisesti
12.09.2019 11.11Scania järjestää ilmastopäivän ja keskeyttää muut toimintonsa työntekijöiden kestävän kehityksen koulutusta varten

Näytä lisää »