Miten Terminatorista kehittyi tilavin,aerodynamiinisin ja turvallisin puutavarapankko. Lisäksi se on kevein teräspankko.
03.09.2016 6.03 Terminator pankkomalliston kehityskaati alkaa vuodesta 2006 , jolloin lanseerattiin viisikulmaisella- ja irtotolpallatolpalla varustettu SisuForest tilavuusluokan pankkomallisto (TimberMaxx 050,070 ja 090). Tässä pankossa oli turvallisuusnäkökohtina huomioitu koko pankkopinnan (runko+tolpat) kattavat liukuesteet ja viisikulmaisen tolppamuodon aero-ominaisuudet sekä ilmansuuntaukset kuormatilan akanvirtaan. Irtotolppamallien valmistus jatkui myös 2010 luvun alkuvuosiin kuumasinkitystä Ruukin 900 QC teräksestä valmistettuna.
Kuumasinkittyt Terminator XXL 8 ja 10 pankkomallit olivat ensiesittelyssä FinnMetkon areenalla 2009 , ja menestystarina sai alkunsa. Tämä kiinteätolppainen pankko oli nykyisen Terminatormalliston toinen kehitysversio. Liukuestepinnat ja suuri kuormatila olivat uutta ja pankon muotoilu sai jo tuolloin varovaista hyväksyntää.
Raahen Teräsmiesten kehittämä suorakarkaistu "puoliruostumaton" näki päivänvalon 2010 ja se Terminator pankkomallisto pääsi mukaan terästehtaan pilottiryhmään yhdessä ProntoLiftin kanssa. Samassa yhteydessä maksimoitiin pankkomuodon mahdollistamat kuormatilakokoluokka, aerodynamiikkaominaisuudet sekä omapainon kevennys. Liukuestepintoja tehostettiin lisäksi lisäämällä pankkorunkoon "rautahammastus". - Nykytuotannon mukaisen Terminatormalliston alkusävelet oli soitettu.
...tarina jatkuu huomenna
|