Mielenrauhaa talviurakointiin: Nokian Hakkapeliitta LT3 - uusi premium-talvirengas kevytkuorma-autoihin

28.01.2019 14.30

nokis1.jpg

Nokian Hakkapeliitta LT3 -talvirenkaassa yhdistyy poikkeuksellisen hyvä ajovakaus ja talvipito vahvaan rakenteeseen ja kestävyyteen. Vaativaan talvikäyttöön suunniteltu Nokian Hakkapeliitta LT3 on luotettava ja turvallinen niin jäisillä tienpinnoilla kuin lumipeitteisillä työmaillakin.

Erikoistalvirenkaan kestävyyden maksimoimiseksi Nokian Renkaat esittelee maailman ensimmäisen kovaan käyttöön räätälöidyn, ruostumattoman nastainnovaation. Uusi Nokian Hakkapeliitta LT3 täydentää uudistetun Nokian Hakkapeliitta –talvirengasperheen, joka tarjoaa laajan valikoiman tuotteita henkilöautoihin, katumaastureihin sekä pakettiautoihin.

Uusi Nokian Hakkapeliitta LT3 on suunniteltu erityisesti vaativaan talvikäyttöön, ja se tarjoaa huippuluokan turvallisuutta, vakautta ja kestävyyttä sekä ammattikäyttöön että päivittäiseen ajoon. Erinomaisten talviominaisuuksien ja vahvan rakenteen lisäksi Nokian Hakkapeliitta LT3 erottuu edeltäjistään ainutlaatuisten nastainnovaatioiden ja lisääntyneen urasyvyyden ansiosta. Talviturvallisuuden edelläkävijänä ja jopa yli 100 talviturvallisuuspatentin haltijana Nokian Renkaat suunnitteli Nokian Hakkapeliitta LT3 talvirenkaaseen täysin uudenlaisen nastaratkaisun. Uusi ratkaisu on suunniteltu erityisesti raskaaseen käyttöön ja karuihin talviolosuhteisiin.

Nokian Hakkapeliitta LT3:n kattava ja moderni kokovalikoima sisältää 16 tuotetta 16–20 tuuman kokoluokissa. Nopeusluokka on Q (160 km/h), ja rengas tulee kuluttajien saataville syksyllä 2019. Nokian Hakkapeliitta LT3:n päämarkkina-alueet ovat Pohjoismaat, Pohjois-Amerikka, Keski-Eurooppa ja Venäjä.

nokis3.jpg

Ensiluokkaista talviturvallisuutta

Renkaat ovat ensimmäinen puolustuslinja kaikkein vaativimmissa olosuhteissa. Suurimpia haasteita talviliikenteessä ja vaarallisissa ajo-olosuhteissa ovat jarrutusteho, kaarrepito sekä kaistanvaihdot pakkautuneella lumella. Raskaille ajoneuvoille vetokyky on erityisen tärkeää. Nokian Renkaiden kuuluisat Hakkapeliitta-talvirenkaat on suunniteltu kesyttämään äärimmäisimmätkin talviolosuhteet turvallisesti ja luotettavasti.

Ajaminen lumisilla ja jäisillä teillä raskaan kuorman kanssa voi olla rasittavaa erityisesti renkailla, joita ei ole suunniteltu tähän tarkoitukseen. Nokian Hakkapeliitta LT3 on tehty raskaisiin nelivetoautoihin ja pick-upeihin, ja se on täydellinen kumppani auraukseen tai perävaunun hinaamiseen kylmien talvikuukausien aikana. Siinä on uusi, aggressiivinen pintakuvio, joka poistaa tehokkaasti lunta ja loskaa renkaan ja tien välistä. Kulutuspinnan keskiosan muotoilu parantaa vakautta ja ohjausvastetta, kun taas räätälöidyt lamellit tarjoavat erinomaista vetokykyä ja kaarrepitoa. Uudessa nuolimaisessa pintakuviossa on syvemmät urat, jotka parantavat loskaliirron torjuntaa sekä puhdistuvuutta syvässä lumessa.

nokis2.jpg

Ruostesuojaus parantaa kestävyyttä

Uuden Nokian Hakkapeliitta LT3:n tärkein ominaisuus on uudistettu nastateknologia. Nokian Renkaiden uusi Arctic Stud -nastakonsepti koostuu täysin uudesta nastamallista ja runkomateriaalista, jotka parantavat kestävyyttä raskaassa käytössä sekä karuissa talviolosuhteissa. Nastat on valmistettu ruostumattomasta teräksestä, mikä lisää sekä tyyliä että toimivuutta. 

Ruostumattoman teräksen ansiosta rengas kestää suolatuilla teillä pitempään. Huippuluokan talvipidon ja käsiteltävyyden optimoinnin lisäksi se pitää myös renkaan ulkonäön tyylikkäänä.

– Uuden, funktionaalisen muotoilun ansiosta nastakonsepti tarjoaa äärimmäistä pitoa liukkaisiin tieolosuhteisiin sekä enemmän turvallisia kilometrejä. Ankkurinastassa on tähden muotoinen kovametallitappi ja pohjalaipan muotoilu on uusittu. Nastan runko on valmistettu ruostumattomasta teräksestä, mikä parantaa kestävyyttä vaativassa käytössä ja estää nastan ruostumisen. Uuden materiaalin lisäksi nastat kohdistetaan reikiinsä uuden pohjalaipan avulla. Uudet nastat ovat 12,7 mm pitkiä, siis kaksi millimetriä pidempiä kuin edellisessä mallissa. Nastojen kuluminen kestää näin kauemmin, selventää Tommi Ajoviita, Nokian Renkaiden kehityspäällikkö.

Uuden Nokia Hakkapeliitta LT3:n urasyvyys on kasvatettu 13,5 millimetriin ja korkeamman kuormaindeksin ( >121) malleissa 14,5 millimetriin. Lisätyn kulutuspinnan ja paremman nastojen kiinnityksen ansiosta rengas on kestävämpi ja tarjoaa enemmän ajokilometrejä.

Kestävä rakenne, enemmän kilometrejä

Tehokkaat ja raskaat ajoneuvot vaativat renkailta paljon. Renkaan pitää olla vahva ja jäykkä, jotta korkea ja painava ajoneuvo pysyy vakaana haastavissakin olosuhteissa. Uudessa Nokian Hakkapeliitta LT3:ssa on vahva LT-runkorakenne, joka hallitsee korkeita pyöräkuormia tarkasti ja turvallisesti. Vahvaa runkorakennetta käytetään myös optimoimaan vaihtelevissa tieolosuhteissa vaadittavaa kestävyyttä.

Hyvää kestävyyttä täydentää erittäin hyvin repeämiä ja viiltoja kestävä pintaseos. Erityisesti raskaaseen käyttöön suunniteltu Arctic Grip –kumiseoksen ansiosta rengas on kestää paremmin ja tarjoaa enemmän ajokilometrejä.

Edelliseen Nokian Hakkapeliitta LT2 -malliin verrattuna uuden Nokian Hakkapeliitta LT3:n pitoa ja ajettavuutta jäällä sekä lumella on parannettu huomattavasti. Nokian Hakkapeliitta LT3 tarjoaa myös parempaa pitoa märissä ja loskaisissa olosuhteissa.

nokis4.jpg

Lisäsuojaus pidentää käyttöikää 

Renkaan sivupinnan vaurioituminen vaatii usein korvaavan renkaan hankinnan. Aramid Sidewall -teknologia tarjoaa uudenlaista kestävyyttä ja suojaa vaativiin ajo-olosuhteisiin. Renkaan sivupinnan kumiseoksessa käytetty vahva, synteettinen Aramid-kuitu vahvistaa sivupintaa ja auttaa rengasta torjumaan iskuja ja viiltoja, jotka voisivat muuten helposti rikkoa sen. Renkaan rikkoutuminen vahingossa voi tulla kalliiksi, mutta rengasta sivusuuntaisilta iskuilta suojaava Aramid-sivupinta voi jopa torjua vahingon kokonaan.

– Talvi asettaa kuljettajille monia haasteita. Lumen ja jään peittämien teiden lisäksi roudan heikentämässä asfaltissa voi olla kuoppia ja halkeamia. Aramid-sivupintojen tarjoama lisäturva takaa kuljettajille lisää huolettomia hetkiä ratin takana. Mahdollisesti vaarallinen ja kallis renkaiden rikkoutuminen voidaan välttää, Ajoviita sanoo.

Patentoitua turvallisuutta

Turvallisuutta lisää kulutuspinnassa oleva Nokian Renkaiden patentoima Winter Safety Indicator (WSI) -kulumisilmaisin. Se näyttää jäljellä olevan kulutuspinnan määrän prosentteina yhdessä lumihiutalesymbolin kanssa. Lumihiutale pysyy näkyvissä neljän millimetrin kulutuspintaan asti. Kun lumihiutale on kulunut pois, suosittelemme uusien talvirenkaiden hankkimista turvallisuuden varmistamiseksi.

Myös infoalueen asennuspaikka- ja paineilmaisimet parantavat turvallisuutta. Infoalueelle on mahdollista kirjata oikea rengaspaine sekä asennuspaikka renkaita vaihdettaessa. Mukavuutta ja turvallisuutta lisää myös ylimääräinen alue, johon voi kirjata pyöränpulttien kiristysmomentit.

Nokian Hakkapeliitta LT3 – Mielenrauhaa talviurakointiin

  • Ainutlaatuiset talviominaisuudet ääriolosuhteisiin
  • Maailman ensimmäiset ruostumattomasta teräksestä valmistettujen nastojen ansiosta rengas kestää suolatuilla teillä pitempään
  • Ylivertaisen vakaa

Pääinnovaatiot: 

Arctic Stud -nastakonsepti: 
Ei korroosiota, enemmän turvallisia kilometrejä. Nastan uusi malli ja materiaali parantavat kestävyyttä raskaassa käytössä ja karuissa talviolosuhteissa. Ruostumattomat teräsnastat lisäävät sekä tyyliä että toimivuutta. Ruostumattoman teräksen ansiosta rengas kestää suolatuilla teillä pitempään ja sen ulkonäkö säilyy tyylikkäänä.

Aggressiivinen, syvään uurrettu pintamalli. Tehokas lumen ja loskan poisto. Kulutuspinnan keskiosan muotoilu parantaa vakautta ja ohjausvastetta, kun taas räätälöidyt lamellit tarjoavat erinomaista vetokykyä ja kaarrepitoa. Syvemmät urat parantavat loskaliirron torjuntaa ja puhdistuvuutta.

Arctic Grip -kumiseos. Erinomainen ajosuorite ja viiltosuojaus. Erittäin hyvin repimistä ja viiltoja kestävä pintakumiseos on kehitetty raskaaseen käyttöön.

Lamellinherättäjät. Vahvaa pitoa lumella ja jäällä. Kulutuspinnan reunoilla olevat lamellinherättäjät parantavat lamellien tehoa. Lamellinherättäjät takaavat ajoturvallisuuden nopeasti vaihtelevissa keliolosuhteissa, kun leveämpi lamelli aukaisee kapeamman toimintaan. Tämä toiminto tuo lisää pitoa kaikkein liukkaimpien kelien ääritilanteisiin, kun tuntuma tiehen on lähes olematon.

nokis5.jpg

Jarrutustehostimet parantavat jarrutuspitoa. Kuviopaloissa olevat jarrutustehostimet parantavat jarrutuspitoa lumella. Jarrutustehostinten särmikäs kuvio parantaa erityisesti lumipitoa.

Aramid Sidewall -teknologia. Äärimmäistä kestävyyttä. Äärimmäisen vahvat Aramid-kuidut vahvistavat renkaan sivupintoja tarjoten lisää kestävyyttä ja suojausta vaativiin ajotilanteisiin. Kuitu auttaa rengasta torjumaan iskuja ja viiltoja, jotka voisivat muuten helposti vaurioittaa sitä.

29.09.2019 7.44Ammattilehden Facebook sivuilla jo yli 9.300 tykkääjää - määrä kasvaa nopeaa tahtia!
28.09.2019 19.11KATSO AMMATTILEHDEN KOEAJOVIDEO! Volkswagen T6.1 on monitoiminen ja digitaalinen
28.09.2019 17.21Doppstadt Inventhor Type 9: Uutta tehokkuutta kierrätysmateriaalien murskaukseen
28.09.2019 15.00DAF panostaa vahvasti huolto- ja varaosatoimintoihin Suomessa
28.09.2019 13.00Erkki Hannula Oy: Päätehakkuita Pohjois-Pohjanmaalla sahateollisuuden tarpeisiin
28.09.2019 7.00Yrityssektorin voittoaste pysyi vuoden 2019 toisella neljänneksellä edellisen neljänneksen tasolla
27.09.2019 10.30Finnvera: Joka neljäs varsinaissuomalainen pk-yritys vie tuotteita ulkomaille - valtaosa ilman kansainvälistymispalveluja
27.09.2019 10.13Metsä on metaanin nettonielu, vaikka kasvit päästävätkin ilmaan metaania
27.09.2019 10.00Olli Kokki Metsä Groupin Joutsenon sellutehtaan tehtaanjohtajaksi
27.09.2019 9.44Bioenergia ry vastaa väitteisiin: Metsäenergia Suomessa tukee ilmastotavoitteiden saavuttamista
27.09.2019 7.33Rinta-Jouppi Machinella Konepäivät ja uusien toimitilojen avajaiset 27.-28.9. Seinäjoella
26.09.2019 19.01Kauppalehti: Sisu kehittää sähköistä kuorma-autoa - Tuotepäällikkö Tekniikka&Taloudelle: "Valmista esiteltävää saattaa olla kolmen vuoden päästä"
26.09.2019 17.15Metsäalan Asiantuntijat ry: Työssä uupuminen on liian yleistä tänä päivänä
26.09.2019 17.00KATSO VIDEO! Kopan kantavat Karstulassa
26.09.2019 16.34Opel kasvattaa suosiotaan yritysautona
26.09.2019 13.00Renault Trucksille EcoVadis Gold -sertifikaatti - jo toisena vuotena perätysten
26.09.2019 11.48Tekninen tiedote esittelee eurooppalaisen LVL:n uudet lujuusluokat
26.09.2019 10.00Kamux: Pakettiautoihin ja yrittäjän kalustoonkin halutaan tänä päivänä mukavuuksia
25.09.2019 17.01Originator Oy ja Hyvinkään HRP Oy: Puutavaranostureiden huollot ammattitaidolla
25.09.2019 14.00Suomalaisesta metsästä Tokion keskustaan
25.09.2019 13.41Veho panostaa Sisu-asiakkaiden palveluun
25.09.2019 10.41Olavi Räsänen Oy luopuu kuormalavaliiketoiminnasta - lavavalmistus jatkuu uudessa omistuksessa
25.09.2019 10.32Hyvät renkaat vähentävät törmäysriskiä
25.09.2019 10.30Maanmuokkaus varmistaa metsän kasvun
25.09.2019 8.00Annica Bresky Stora Enso -konsernin toimitusjohtajaksi
24.09.2019 13.30Tässä on täysin uusi SsangYong Korando
24.09.2019 13.27Helsingin yliopisto: Metsäpohjaisen bioenergian laajentunut käyttö vaarantaa YK:n ilmastotavoitteet
24.09.2019 13.12Metsäteollisuus on jo pitkälti irtautunut fossiilisista polttoaineista.
24.09.2019 12.21Alumiinivanteet tuovat selvää hyötyä kuljetusyrityksen liiketoimintaan
24.09.2019 11.11Toimitusjohtaja Mia Mantsinen Alihankinta 2019 -messujen avauspuheessaan: "Kestävyys ei ole nollasummapeliä"
24.09.2019 10.22KOPA-kantavien telojen työnäytös Janakkalassa huomenna keskiviikkona 25.9.
24.09.2019 10.14Logset metsäkoneiden työnäytös torstaina 26.9. Hollolassa
24.09.2019 9.00Janne Näräkkä valittu kansainvälisen FSC:n hallitukseen
24.09.2019 8.42Hondan suosittu aavikkoratsu saa lisää kuutioita moottoriin
24.09.2019 8.40EPEC - luotettava kotimainen ohjelmistotalo
23.09.2019 17.30RX Academy -sarja päättyi suomalaisjuhliin - Jonne Ollikainen nousi kolmanneksi
23.09.2019 15.00LUKE: Pieneltäkin turvepeltojen alalta voisi saada isot päästövähennykset
23.09.2019 11.45Volkswagen T6.1 -mallisto sai hinnat - edullisimmillaan alle 32 000 euroa
23.09.2019 11.03Finnvera: Suome taloudessa paljon mahdollisuuksia
23.09.2019 11.00Stora Ensolle tunnustusta tehtaiden kunnossapitoratkaisusta
23.09.2019 10.10Kuorma-autovalmistaja kuljettajan asialla
23.09.2019 10.00Kemin biotuotetehdashanke etenee
22.09.2019 19.02MAN-liiketoimintojen uusi johtaja Kari Rautanen: "Tuotteet ja palvelut hyvässä iskussa - toimintaa kehitetään entisestään"
22.09.2019 16.11AMMATTILEHTI KOEAJAA: Ford Ranger 2.0 4WD A10 Wildtrak - Lisää puhtia pataan
22.09.2019 13.11Forest Fix Ab: Harvennushakkuuta rannikon kivikoissa
22.09.2019 9.33EU:n liikenneministerit: Liikenteen ilmastotyöhön tarvitaan pitkäjänteisyyttä
21.09.2019 12.12Otto Lahti, johtava asiantuntija Traficom: HCT-rekan päästövähennykset
21.09.2019 9.33Metsäkoneenkuljettajien työhyvinvoinnin tukemiseen etsitään uusia keinoja
20.09.2019 18.11Koe Ajamisen Helppous - Volvo Trucksin syyskiertue alkaa huomenna lauantaina Riihimäeltä!
20.09.2019 10.10Kesla panostaa traktorihakkureiden kehittämiseen - luopuu isojen autohakkuriprojektien toteutuksesta
20.09.2019 9.55Stora Ensolle tunnustusta tehtaiden 5G-kunnossapitoratkaisusta
20.09.2019 9.44Avoimet ovet Specman uusissa tiloissa Pirkkalassa tiistaina
19.09.2019 16.11Puukuljetus Vesala Oy:n vihreät tuttu näky maanteillä: Puunajoa 50-luvulta lähtien
19.09.2019 14.40Komatsu Forest Oy kumppaneineen järjestää näytöspäivän huomenna perjantaina 20. syyskuuta Konnevedellä
19.09.2019 14.12Koneosapalvelun pehmeiden maiden puunkorjuuta esittelevä työnäytös huomenna perjantaina 20.9. Karstulassa
19.09.2019 13.50Suomalaisten sotalaivojen rakentaminen Raumalla saa jatkoa
19.09.2019 13.44Nokian Renkaiden Yhdysvaltojen tehdas tukee yhtiön kasvustrategiaa
19.09.2019 13.24SKAL Kuljetusbarometri 3/2019: Maailmanmarkkinoiden heilahtelut vaativat Suomelta veromalttia tai kustannukset karkaavat käsistä
19.09.2019 12.02Omavalvontasovellus mahdollistaa harvennushakkuiden omavalvonnan korjuutyön ohessa
18.09.2019 11.50SKAL:Budjettiriihestä käsittämätön ympäristölinjaus liikenteelle
18.09.2019 11.40Bioenergia ry: Vuoden 2020 talousarviossa hyviä linjauksia bioenergiasektorille
18.09.2019 11.12Scania: Raskaampiin kuormiin tarvitaan V8:n tehoa
18.09.2019 10.10Ponssen Norjan tytäryhtiön Ponsse AS:n toimitusjohtaja vaihtuu.
17.09.2019 20.22Metsäteollisuus ry: Budjettiesitys jää laihaksi
17.09.2019 19.11Uusi Actros ja Arocs koeajokiertueella 18.9.-11.10.2019 - katso tästä aikataulu!
17.09.2019 17.11Metsäteho: Ajoneuvojen massojen nostolla saavutettavissa kustannus- ja päästöhyötyjä
17.09.2019 15.03Valmet rakentaa uuden koelaitoksen Ruotsiin
17.09.2019 12.36Etteplan mukana Stora Enson Oulun paperitehtaan uudistushankkeessa
17.09.2019 12.15Kuhinaa Uusi puun Kuntamarkkinat -osastolla
17.09.2019 11.58Yhteishanke vahvistaa Suomen terästeollisuuden osaamista ja vähentää päästöjä
17.09.2019 11.00Nokian Renkaat kuuluu ylimpään 10 prosenttiin maailman vastuullisimmista yrityksistä
17.09.2019 8.55Veho ostaa Viron ja Liettuan Mercedes-Benz-maahantuojan ja jälleenmyyjän Silberauton
16.09.2019 20.33Ammattilehden Facebook sivuilla jo yli 9.200 tykkääjää - määrä kasvaa huimaa tahtia!
16.09.2019 20.11Komatsu Forest -valokuvauskilpailun elokuun voittaja on selvinnyt
16.09.2019 15.01Metsä Group kouluttaa oppisopimuksella 50 uutta ammattilaista metsäteollisuuden tehtäviin
16.09.2019 11.11Suhisevat koivut -valokuvanäyttely Suomen Metsämuseo Lustossa
16.09.2019 8.00Metsä Fibre toimitti Kemin biotuotetehtaan YVA-selostuksen Lapin ELY-keskukselle 15.9.2019
15.09.2019 12.01Karttapohjainen sovellus esittää parhaat sijainnit korjuukohteen ajourille
15.09.2019 11.00Liikkuvan kaluston hydrauliikan asiantuntija Lappeenrannassa
15.09.2019 9.20Volvo Trucks -koeajokiertue starttaa 21.9. Riihimäeltä - Tapahtuma kiertää 10 paikkakunnalla
15.09.2019 7.13Komatsu Forest avaa verkkokaupan ProSelect-profiilimalliston vaatteille ja asusteille
14.09.2019 19.11Valmet toimittaa TwinRoll-puristimen Metsä Boardille Suomeen Joutsenon tehtaaseen
14.09.2019 14.11Forssan Lava ja Huolto Oy valmistaa perävaunut ja päällerakenteet asiakastarpeeseen räätälöitynä
14.09.2019 11.44VTT ja Cambridgen yliopisto vertailivat vaihtoehtoja tieliikenteen päästöjen vähentämiseksi
14.09.2019 11.01Sähköiset Hopeanuolet aloittavat Formula E -sarjassa
14.09.2019 9.11Teollisuuden liikevaihto kasvoi heinäkuussa 3,6 prosenttia
13.09.2019 17.11John Deere Forestry järjestää ensi perjantaina 20.9. Alavudella hakkuunäytöksen
13.09.2019 16.22Valmet toimittaa kartonkikoneen JK Paper Limitedille Intiaan
13.09.2019 15.01Koneosapalvelu Oy on ostanut Kithydro Oy:n ja Hyprox Oy:n
13.09.2019 12.00Metsäteollisuus: Puukauppa piristyi elokuussa - syksyn kaupoille hyvät odotukset
13.09.2019 9.11Volvo Trucksin koeajokiertue starttaa 21.9. Riihimäeltä - KATSO TÄSTÄ AIKATAULU JA KALUSTO!
12.09.2019 17.11Rinta-Jouppi Machinella Konepäivät ja uusien toimitilojen avajaiset 27.-28.9. Seinäjoella
12.09.2019 16.22Vesiliirtoriski kasvaa syksyn sateisilla teillä - renkaan urasyvyys ja kuljettajan ajotapa merkitsevät renkaan märkäpitoluokkaa enemmän
12.09.2019 15.11Puiden terveyttä analysoidaan autonomisilla drooneilla
12.09.2019 13.11Koneyrittäjien Jormakka: Puunkorjuussa jaetaan niukkuutta - tasapuolisesti
12.09.2019 11.11Scania järjestää ilmastopäivän ja keskeyttää muut toimintonsa työntekijöiden kestävän kehityksen koulutusta varten
11.09.2019 11.11Vientiteollisuus: Yritysten saatava vahva signaali teollisuuden kilpailukyvyn tukemisesta
10.09.2019 17.44Hydrauliikkapumppu ratkaisevassa roolissa puutavara-autossa
10.09.2019 17.22Puun käytön lisäämisellä rakentamisessa mittavat ilmastovaikutukset
10.09.2019 13.13CNH Industrial ja Iveco aloittavat yhteistyön Nikolan kanssa polttokenno kuorma-autojen valmistuksessa

Näytä lisää »