Iveco Stralis X-WAY: täysin uusi rakennusalan logistiikan ja kaupunkipalveluiden mallisto - sopii hyvin myös puunajoon

20.11.2017 9.15

IVECO_StralisX-WAY_38.jpg

Stralis X-WAY on IVECON täysin uusi mallisto, joka on suunniteltu varta vasten ammatti- ja rakennuslogistiikan ajoihin ja jossa tieominaisuudet YHDISTYVÄT TÄYDELLISESTI maasto-ajossa tarvittaviin ominaisuuksiin.

Stralis X-WAY takaa erinomaisen TCO:n, sillä se hyödyntää IVECON parhaita polttoainetehokkuus- ja tieteknologioita, kuten myös patentoitua Hi-SCR-teknologiaa, joka ei vaadi regenerointia.

Stralis X-WAY valtaa uusia alueita kiitos Super Loader -version poikkeuksellisen pienen omamassan. UTAC:in testeissä vain 8 845 kiloa, mistä seurauksena on ajoneuvotyypin suurin hyötykuorma. Se voi kuljettaa jopa 355 kiloa enemmän kantavuutta, kuin paras UTAC-rekisteröity ajoneuvo, mistä vuodessa kertyy jopa 23 500 €:n hyöty.

Ennen näkemätön yhdisteltävyys ja tehtäväkeskeinen suunnittelu ovat luoneet laajan malliston ja mahdollisuuden luoda asiakaskohtaisia ajoneuvoja ilman kompromisseja.

Stralis X-WAY NP, jonka voimanlähteenä on IVECOn johtava maakaasuteknologia, tarjoaa ympäristöetuja yhdistettynä malliston tuomiin hyötykuorma- ja suorituskykyetuihin. Mallistosta on myös hyötyä rakennuslogistiikan alalla kaupungeissa, joissa dieselajoneuvot ovat rajoitettuja ja työmaat tekevät töitä vuorokauden ympäri erilaisten melurajoitusten alaisina.

IVECO lanseerasi Stralis X-WAYn, joka on aivan uusi mallisto varta vasten rakennuslogistiikka- ja kaupunkiajoihin. Siinä yhdistyvät IVECOn parhaat polttoainetehokkuus- ja turvallisuusteknologiat ja sen vahvimpien ajoneuvojen legendaarinen maastokestävyys, jotta aikaan saadaan korkea tuottavuus ja erinomainen TCO.

Stralis X-WAY nostaa panoksia rakennuslogistiikan ja kaupunkikuljetusten alalla kiitos alan suurimman hyötykuorman: Super Loader -versio 8x4-rungolla on kehitetty betoni kuljetuksiin ja painaa vähemmän kuin 8 845 kiloa, jolloin asiakkaan hyötykuorma nousee aivan uusiin lukemiin.

Uudessa mallistossa modulaarinen lähestymistapa on kehitetty huippuunsa. Se tarjoaa valikoiman eri yhdistelmiä, joita voidaan räätälöidä jokaisen tehtävän tarkkojen vaatimusten mukaan ilman kompromisseja. Se on erittäin tärkeä ominaisuus ammattilaisille, sillä heidän keskuudessaan räätälöiminen on enemmän sääntö kuin poikkeus. Myös säädökset ovat erilaiset eri maissa. Erinomaisen muokattavuutensa avulla Stralis X-WAY on täydellinen ratkaisu todella moniin eri tehtäviin aina kevyistä kippiautoista betoniautoihin.

Pierre Lahutte, IVECOn brändijohtaja, sanoo: ”Stralis X-WAY on täydellinen kuorma-auto niille asiakkaille, jotka toimivat rakennuslogistiikan ja kaupunkipalveluiden alalla. Se eroaa muista markkinoilla olevista ajoneuvoista, koska se on suunniteltu varta vasten tälle sektorille. Sen uskomaton muunneltavuus vastaa kaikkien asiakkaitten tehtäviä täydellisesti ilman kompromisseja. Super Loader -version uskomattoman hyvä hyötykuorma todistaa, että tämä ajoneuvo kykenee vastaamaan kaikenlaisiin tehtävävaatimuksiin. Tämä ainutlaatuinen joustavuus yhdistyy uskomattoman hyvään TCO:n kiitos edistyneen teknologian, jonka esittelimme aikanaan TCO2-esitaistelijassamme, Stralis XP:ssä, sekä muihin mahtaviin ominaisuuksiin, kuten Hi-traction-järjestelmään, joka on tarkoitettu maastoon.”

Alan paras hyötykuorma

Tehtävät, joissa omapaino on avainasemassa, kuten esimerkiksi betoniautojen kanssa, asiakkaan tuotto riippuu kuorma-auton hyötykuormasta. Tässä tilanteessa kuorma-auton omamassa on erityisen tärkeä. Stralis X-WAY korottaa panoksia Super Loader -versiollaan, joka on tehty juuri betonin kuljetuksia ajatellen ja jolla on alan paras hyötykuormalukema. Ajoneuvo on testattu itsenäisen sertifiointitahon, UTAC, toimesta. Testi tehtiin 8x4 alustalla. Käytössä oli luokkansa parhaat 9-litran ja 400 hv:n moottorit. Näissä olosuhteissa ajoneuvon omamassaksi saatiin 8 845 kiloa.

Luokkansa paras omamassa saavutettiin useiden suunnittelu toteutuksien avulla, kuten mekaanisen takajousituksen uusimisella, rungon arkkitehtuurilla, rungon poikkipalkkien optimoinnilla, 400 hv:n IVECO Cursor 9 -moottorilla, uusilla yksi- ja kaksilehtisillä jousilla, 800 Nm:n PTO:lla ulosotolla ilman kytkintä ja lisävarusteena saatavilla olevilla alumiinivanteilla ja ilmatankeilla. Tuloksena syntyi vankka ajoneuvo, johon asiakkaamme voivat luottaa, kun heidän on ajettava rakennustyömailla rakennuslogistiikan ja kaupunkipalveluiden vaatimien suurien hyötykuormien kanssa ja pystyttävä samalla pitämään kiinni erinomaisesta polttoainetehokkuudesta, turvallisuudesta ja mukavuudesta ajon aikana.

Kustannustehokas

Stralis X-WAY yhdistää IVECOn kaikkein edistyneimmät ominaisuudet erilaisia käyttötarpeita varten sekä polttoaineenkulutusta todistetusti jopa 11,2 % pienentävät teknologiat Stralis XP:ssä, minkä on vahvistanut johtava tekninen palvelukeskus TÜV SÜD. Täysin uusittu voimansiirto nostaa suorituskyvyn ja polttoainetehokkuuden aivan uudelle tasolle. Patentoitu Hi-SCR-jälkikäsittelyjärjestelmä saavuttaa jopa 97 %:n vähennyksen NOx-päästöissä, mikä on markkinoiden paras saavutus. Sitä ei tarvitse regeneroida, mikä pienentää huoltokustannuksia ja maksimoi ajoneuvon ajoajan. Siinä on luokkansa paras automaattinen Hi-Tronix-vaihteisto, joka on saatavilla 12- ja 16 -vaihteisena. Sähkölaitteiden HI-MUX-suunnittelu tekee kaikista polttoainesäästöistä ja turvallisuusominaisuuksista mahdollisia. Näihin kuuluu muun muassa viimeisintä teknologiaa oleva HI-CRUISE-järjestelmä, joka sisältää esimerkiksi seuraavat ajoaputoiminnot: eco-roll, ennakoiva vaihteenvaihto ja ennakoiva vakionopeudensäätö. Mukana ovat myös Älykkäät lisälaitteet, jotka minimoivat polttoaineenkulutuksen kaikissa tilanteissa. Muut ominaisuudet, kuten levyjarrut, auttavat laskemaan TCO:ta entisestään.

IVECO_StralisX-WAY_13.jpg

Laaja mallivalikoima

X-Way mallistosta löytyy sekä 2- että 4-akselisia malleja sekä 8x4 tridem -malli, rekkavetureita ja alusta malleja ja jossa on laaja valikoima eri moottoreita, vaihteistoja ja multipower voimanottoja, kuten uusi Sandwich voimanotto, josta saadaan jopa 2 450 Nm:n vääntömomentti. Kolme moottoria (Cursor 9, Cursor 11, joka on uusi 6x4- ja 8x4-versioissa, ja Cursor 13) ja kolme vaihteistoa (manuaali, Allison automaatti -vaihteisto ja automatisoitu ZF Hi-Tronix -vaihteisto 12- tai 16-nopeuksisena) tarjoavat monia eri mahdollisuuksia.

Stralis X-WAY on saatavilla kolmena eri ajoneuvo variaationa, jotka täyttävät asiakkaiden kaikki vaatimukset. Kokoonpano riippuu siitä, minkä verran ajoneuvo tulee viettämään maasto-oloissa: On -verisossa löytyvät kaikki tieominaisuudet, paras näkyvyys ja ohjaamoon pääsy (saatavissa myös moniakselisina versioina), Off -versio taas tuo mukanaan erinomaiseen liikkuvuuteen tarvittavat ominaisuudet, jotka vaaditaan maastosäädöksissä. On+ on kaikkein toimivin yhdistelmä tie- ja maasto-ominaisuuksista.

Voimaa ja pitoa

Stralis X-WAYssa yhdistyvät kehittyneet tieteknologiat ja legendaarinen IVECOn maastoajoneuvojen runko, josta on tullut alalla kestävyyden standardi. Ajoneuvo suoriutuu

helposti myös tehtäviensä maasto-osuuksista kiitos uusien omaisuuksien, kutenhydrostaattisen HI-TRACTION-voimansiirron eli etuveto, jonka avulla saadaan hydraulisesti tarvittaessa lisää pitoa etupyöriin ja joka parantaa ajoneuvon vakautta ja kuljettajan turvallisuutta vaikeissa maasto-olosuhteissa.

Mukavuus huipussaan

Stralis X-WAYn modulaarinen suunnittelu koskee myös ohjaamoa. Asiakas voi siis valita tehtäväänsä ja tien päällä vietettävään aikaan parhaiten soveltuvan ohjaamon: AD ohjaamo, jossa on lyhyt ohjaamo matalalla katolla, AT ohjaamo, jossa voi nukkua ja jossa on matala tai keskikorkea katolla tai parasta mukavuutta varten Hi-Wayn sleeper cab AS -ohjaamo, joka voitti Vuoden kuorma-auto -palkinnon vuonna 2013 ja joka on suunniteltu kuljettajaa ajatellen pitkille matkoille. Kuljettajat voivat nauttia mukavista oloista ja turvallisuudesta niin pitkillä matkoilla kuin lyhyemmillä maasto-osuuksilla, kun he hakevat tai toimittavat kuormia kohteista.

Polttoainetaloudelliset renkaan

Uusi Stralis X-WAY on saatavilla MICHELIN X® WORKS™ -renkailla, jotka on suunniteltu rakennustyömaakuljetuksiin. Rengaskoot 315/80 R 22,5 ja 13 R 22,5 ohjaaville- ja vetäville akseleille ovat alhaisen vierintävastuksen renkaita (ECE/R117 luokka C, vierintävastus). MICHELIN X® WORKS™ -renkaat auttavat toimijoita pienentämään polttoaineenkulutusta verrattuna aikaisempiin MICHELIN X® WORKS™ XZY -renkaisiin (ECE/R117, luokka D, vierintävastus) ilman kompromisseja koskien suorituskykyyn liittyviä asioita, kuten kestävyyttä, turvallisuutta ja uudelleenpinnoitusta.

Alkaen vuoden 2018 ensimmäisestä neljänneksestä Stralis X-WAY on saatavilla aivan uusien MICHELIN X® MULTI™ ENERGY™ -renkaiden kanssa. Ne on suunniteltu kuljetusalaa varten ja ne sopivat moniin eri tehtäviin. Uusien renkaiden myötä tarjolla on markkinoiden alhaisin polttoaineenkulutus ja pienimmät CO2-päästöt ilman minkäänlaisia kompromisseja niiden suorituskyvyn, kuten kestävyyden, turvallisuuden, suhteen.

31.03.2020 11.22Aikansa merkkipaalut: 504:stä täysin uuteen 208:aan - PEUGEOTin kuusi Vuoden Autoa
31.03.2020 10.00Ennuste: Metsäsektori selviää koronakriisistä monia aloja paremmin - sahateollisuus ja pienyritykset kärsivät eniten
31.03.2020 9.00Renault CLIOLLA aihetta juhlaan
30.03.2020 17.00Huoltovarmuuskeskus laajentaa matkustaja-autolauttojen tukea rekkayhteyksiä varmistamaan
30.03.2020 13.22Nurminen Logisticsin junayhteyden kehittäminen jatkuu
30.03.2020 13.20BMH Technology toimittaa kiinteän polttoaineen käsittelyjärjestelmän Helen Oy:n Vuosaaren biolämpölaitokselle Helsinkiin
30.03.2020 13.01Metsä Groupin suomalaiset investointihankkeet etenevät - Raumalle rakennetaan maailman modernein saha
30.03.2020 10.11Metsäkoneyritysten menestystekijät tutkittiin
30.03.2020 9.00Koivu kukkii tänä keväänä tavanomaista heikommin - Etelä-Suomessa on nyt paljon kuusen käpyjä
29.03.2020 15.11Suometsien käsittelyyn etsitään viisaita ratkaisuja laajapohjaisella yhteistyöllä
29.03.2020 11.45AMMATTILEHTI KOEAJAA: Iveco Stralis X-Way AS340X57 8x4 puutavara-auto - Uusi haastaja kantavuuskilpailuun
28.03.2020 15.33Bruks 806.2 autohakkuri - Korkeaa tuottavuutta matalin käyttökustannuksin
28.03.2020 9.11Puupellettien tuotanto väheni ja tuonti lisääntyi vuonna 2019
28.03.2020 8.11Kuorma-autoilla kuljetettu tavaramäärä kasvoi vuoden 2019 viimeisellä neljänneksellä
27.03.2020 17.10Work Cars tarjoaa laadukkaat hyötyajoneuvot lyhyellä toimitusajalla
27.03.2020 14.54Turvallisuus ennen kaikkea - rengaspaineiden valvontajärjestelmät kehittyneet merkittävästi
27.03.2020 14.33Sopimusasiakkaat tyytyväisiä palveluun - Leasing kasvattaa suosiotaan nosturikaupassa
27.03.2020 14.25Kuorma-autovalmistajista Sisu Auto piti tuotannon pisimpään käynnissä
27.03.2020 14.21Uudet Stihl sahat nyt kotiinkuljetuksella kautta maan
27.03.2020 13.11Land Rover liikuttaa Punaisen Ristin vapaaehtoisia koronaoperaatiossa
27.03.2020 10.00H. Weckman Oy:n nosturitelineiden tekijänoikeudet Wintersteel Oy:lle
27.03.2020 8.43Metsämiesten säätiöltä 1,6 miljoonaa apurahoja
27.03.2020 8.30Ford-korjaamoilla on otettu käyttöön "No Touch" -toimintatapa
26.03.2020 18.04Doosan 140 LCR + Logset TH45: Onnistunut kaivukoneharvesteri
26.03.2020 17.00Kuorma-autot ja hyötyajoneuvot muuttuviin kuljetustarpeisiin Volvo Truck Rentalista
26.03.2020 15.55KILA:lta lausunto vuosina 2020?2023 sovellettavien verohuojennuspoistojen käsittelystä
26.03.2020 15.00Ajo- ja lepoaikoihin määräaikainen poikkeus
26.03.2020 14.33Suomi ja Ruotsi sopivat Tornionjoen kalastusmääräyksistä kalastuskaudelle 2020 ja keväälle 2021
26.03.2020 10.00Havupuiden käpysadoissa runsasta vaihtelua
26.03.2020 9.40Hyviä uutisia siitepölyallergikoille
26.03.2020 9.30Akkukäyttöinen vesipumppu-uutuus
25.03.2020 16.33Jousitukku laajentanut toimitilojaan - nopeat varastotoimitukset ykkösasia asiakkaille
25.03.2020 13.11Kumipyörärahdin merikuljetukset varmistetaan Huoltovarmuuskeskuksen toimenpitein
25.03.2020 12.00Roadscannersin diagnostiikalla teiden korjauskulut kuriin
25.03.2020 11.15Valmet ja Orora-yhtiön Botanyn tehdas uusivat tehtaan kunnossapidon ulkoistussopimuksen Australiassa
25.03.2020 9.41Leatherman monitoimityökaluvalikoima kasvaa FREE K-sarjalla
25.03.2020 9.33Volkswagen palkitsee mekkiuskolliset yksityisasiakkaat pidemmällä takuulla
24.03.2020 17.10Suomen pohjoisin puutavara-auto operoi Enontekiön Kuttasesta käsin
24.03.2020 12.35PONSSE Express rahtipalvelut lähellä asiakasta
24.03.2020 11.39Valmet toimittaa ulkopakkauskartonkikoneen avainteknologiat Sri Andalille Intiaan
24.03.2020 10.33Logsetin vuosi 2019 oli ennätyksellinen
23.03.2020 15.00Veho turvaa hälytysajoneuvojen ja kriittisten kuljetusten liikkumisen poikkeustilanteessa
23.03.2020 13.00JM-Forest Oy: Ergonominen Logset-koneketju tehostaa työntekoa
23.03.2020 9.00Fuchs kasvattaa voiteluainetarjontaa pohjoismaissa
23.03.2020 8.32Turvallisuutta edistävät 4light-tuotteet Kaha-jälleenmyyjiltä
22.03.2020 15.22HYVIÄ UUTISIA! Ammattilehden verkko- ja somekanavat tarjoavat loistavan mahdollisuuden markkinointiin
22.03.2020 15.00Komatsu Forestin valokuvauskilpailun helmikuun voittaja on valittu
22.03.2020 12.10Tehokkaasti toimiva kenttähuolto tärkeä asia metsäkoneurakoinnissa
22.03.2020 9.00EU:n liikenneministerit keskustelivat koronaviruksen vaikutuksesta liikennesektoriin
21.03.2020 15.11Komatsu Forest Oy etsii palvelukseensa ammattitaitoista metsäkoneasentajaa Jyväskylän uuteen palvelukeskukseen
21.03.2020 12.55Tulli tarkentaa tavaraliikenteen määritystä koronavirustilanteessa
21.03.2020 10.33Tomi Reinikainen, Veljekset Reinikainen Oy: Koneyrittäminen on jatkuvaa toiminnan kehittämistä ja muutokseen sopeutumista
20.03.2020 18.24Seppo Korpi, Korpikuljetus Oy: Hybriditeknologia loistava puunajossa
20.03.2020 14.09Helikopteri levittää tuhkaa ja lannoittaa Metsähallituksen turvemaita
20.03.2020 14.04Pehmeiden maiden CoverX -erikoistela sopii laajasti myös yleiskäyttöön
20.03.2020 13.21Fingridille jälleen loistava tulos kansainvälisessä ITOMS-tutkimuksessa
20.03.2020 11.04Stora Enson Varkauden tehtaan kiinteistöteknisen huollon palvelutarjoaja vaihtuu
20.03.2020 10.20K-Auto ja sen edustamien merkkien jälleenmyyjät ja merkkihuollot palvelevat myös digitaalisten etäpalveluiden kautta
19.03.2020 14.47Tähteiden ja kierrätyspuun energiakäyttö kasvoivat 2019
19.03.2020 14.42Ilmaston lämpeneminen muuttaa Suomen metsäkasvillisuutta
19.03.2020 12.25Taloushallintoliitto: Palkanlaskennan erityistilanteita korona-aikana
19.03.2020 11.52WWF käy metsätalouden ravinnevalumien kimppuun kosteikon avulla
19.03.2020 11.00Myös Scania rajoittaa kuorma-autojen tuotantoa
18.03.2020 13.00Nimityksiä MAN Truck&Bus Finlandissa
18.03.2020 12.56Korkeakoulujen yhteishaku alkaa: tarjolla 46 600 aloituspaikkaa
18.03.2020 12.50Toyota keskeyttää tuotannon Euroopan tuotantolaitoksilla - Suomessa kaikki Toyota-liikkeet palvelevat normaalisti
18.03.2020 12.30Maatalouden investointien määrä jatkoi kasvuaan viime vuonna
18.03.2020 12.27Ponsse Oyj kutsuu henkilöstön yhteistoimintaeuvotteluihin
18.03.2020 11.45Tavara- ja henkilöliikenteen järjestöt esittävät lievennyksiä ajo- ja lepoaikasäännöksiin
18.03.2020 11.28Renault Trucks keskeyttää neljän tehtaan toiminnot Ranskassa
18.03.2020 10.46LänsiAuto tarjoaa 100 ajoneuvoa julkisen terveydenhuollon ammattihenkilöiden tilapäiseen käyttöön
18.03.2020 9.19Kalan ja kalatuotteiden viennissä kasvua
18.03.2020 9.13Nokian Renkaat: Kuusi vinkkiä kesärenkaiden turvallisuuden varmistamiseen
18.03.2020 9.11Ford seisauttaa auto- ja moottorituotannon Euroopassa
17.03.2020 17.00Ensimmäinen DAF CF Electric -jätteenkuljetusauto liikenteeseen
17.03.2020 13.01Renault Trucks ylläpiti markkina-asemansa kansainvälisillä markkinoilla 2019 - Suomessa kasvu jatkuu
17.03.2020 9.11Uusi tuotantolaitos tekee renkaiden kierrätyksestä aiempaa fiksumpaa
17.03.2020 8.44Valmet toimittaa maailman nopeimman päällystetyn kartongin koneen APP:n Guangxi Jingui Pulp and Paperille Kiinaan
16.03.2020 17.00IQR Flex Hammer: Nopeakäyntinen vasaramurskain epäpuhtaalle kierrätyspuulle
16.03.2020 11.01Uusi Nokian Hakkapeliitta Truck E2 -rengas ja Noktop Hakkapeliitta E2 -pinta vievät yhteisvoimin talvipidon, ajomukavuuden ja turvallisuuden uudelle tasolle
16.03.2020 10.11Metsäteollisuus ry: Alkuvuoden puukauppa hiljaista
16.03.2020 8.11MTK:n uusi ohjelma kannustaa luonnon monimuotoisuuden edistämiseen maa- ja metsätaloudessa
15.03.2020 11.00Saku Koistiselle ProSilva S4 -harvesteri Nilsiään
15.03.2020 10.00Tankkausetuja ammattiliikenteen D-automaateilla
15.03.2020 8.00Asetusluonnos metsien tuhkalannoituksesta lausunnolle
14.03.2020 16.00AMMATTILEHTI KOEAJAA: Iveco Daily 70C21H A8 - Päivitetty kantavuuskuningas
14.03.2020 13.11Ammattilehti tarjoaa 100 % vain Hyviä uutisia!
14.03.2020 10.00Logset on varteenotettava vaihtoehto Ruotsin markkinoilla
13.03.2020 15.01Ponsselle myönnettiin Etiikkapalkinto
13.03.2020 13.11DSM aloittaa yhteistyön SABICin ja UPM Biopolttoaineiden kanssa tehdäkseen biopohjaista Dyneema® -kuitua
13.03.2020 7.01Kaupan liikevaihto kasvoi tammikuussa 2,1 prosenttia
12.03.2020 16.33Komatsu Forestin palvelukeskus virallisesti käyntiin Jyväskylässä 13.3.2020
12.03.2020 10.33Nurminen Logisticsin juna ennätysajassa Kiinasta Suomeen
12.03.2020 7.11Ensimmäisistä TPMS-tunnistimista loppuvat pian akut - autoilijoille tiedossa kuluja
11.03.2020 16.10Mammuttirekka liikenteeseen - VR Transpoint tuo maanteille uusien mittojen mahdollistamaa tehokkaampaa ja ympäristöystävällisempää kalustoa
11.03.2020 14.11Seppätec Oy Kärsämäeltä Prosilvan sopimushuoltajaksi
11.03.2020 12.00Renault Trucks aloittaa sähkökuorma-autojen sarjatuotannon
11.03.2020 9.00Mahdollisuuksien metsä -kampanja kannustaa yläkoululaisia metsäalalle
10.03.2020 13.11Energiapuun korjuunäytös Vihtavuoressa tulevana lauantaina 14.3.
10.03.2020 12.01Mercedes-Benz Vito uudistuu - keskiössä ympäristöystävällisyys ja turvallisuus

Näytä lisää »