Eschlböck Victor: Uuden ajan superhakkuri25.02.2019 21.09
Itävaltalainen hakkurivalmistaja Eschlböck esitteli pari vuotta sitten markkinoille edistyksellisen uuden ajan autohakkurimallin, mistä on tullut jo nyt todellinen myyntimenestys. Eschlböck Victor -autohakkuri perustuu vahvaan ja tehokkaaseen Biber -hakkuriin, mikä rakennetaan tehtävään täysin räätälöidyn Volvo FH:n alustalle. Syöttö tapahtuu Palfinger Epsilonin Victoria varten modifioimalla nosturilla kuorma-auton viihtyisästä ohjaamosta. - Victor on optimoitu kaikin puolin ammattimaiseen hakkeen tuottamiseen suurella volyymilla, maastossa tai terminaalissa. Tuloksena on kokonaisuus mikä nostaa autohakkureiden tehokkuuden uudelle tasolle. Korkealaatuista haketta syntyy ennätystahtia polttoaine- ja kokonaistaloudellisesti, sillä huoltokustannukset ovat pienet ja Victorin suosion ansiosta myös jälleenmyyntiarvo on hyvä, kertoo Eschlböck hakkureiden maahantuonnista Suomessa, Baltiassa ja Iso-Britanniassa vastaavan Salo-Machineryn Pertti Salo. Victor voidaan varustaa kolmella eri kokoisella hakkurilla; tarjolla on mallit Biber 84, 85 ja 92. - Biber 84:ssä haketusroottorin leikkuuleveys on 122 cm, Biber 85:ssa 147 cm ja Biber 92:ssa 122 cm, missä roottorin halkaisija on malliston suurin kovien puulajien haketusta varten. Biber 85 on suuren leikkuuleveytensä ansiosta tehokkain malli hakkuutähteelle. Biber 84:ssa ja Biber 92:ssa voidaan molemmissa käyttää 20 tai 10 isoa tai pientä terää kun taas Biber 85:n roottoriin sopii 24 tai 12 isoa tai pientä terää, opastaa Salo. Victor Volvossa on 16-litran 550 hevosvoiman moottori. - Eschlböckin suunnitteleman ainutlaatuisen rakenteen ansiosta voimansiirto tulee hakkurille suoraan moottorista, ilman välilaatikkoa ja ilman auton vaihdelaatikkoa, sanoo Salo. Victorin suuresta, valoisasta ja erittäin ergonomisesta ohjaamosta on hyvä näkyvyys haketuspöydälle ja puukasalle. - Hakkuria siirrettäessä haketuskasalla haketusroottoria ei tarvitse pysäyttää, mikä tietää polttoaineen ja ajan selvää säästöä. Kuljettajan ei myöskään tarvitse poistua hakettajan istuimelta autoa siirrettäessä haketuskasalla, kertoo Salo. (kuva: Eschlböck Victor -autohakkuri perustuu vahvaan ja tehokkaaseen Biber -hakkuriin, mikä rakennetaan tehtävään täysin räätälöidyn Volvo FH:n alustalle. Syöttö tapahtuu Palfinger Epsilonin Victoria varten modifioimalla nosturilla kuorma-auton viihtyisästä ohjaamosta. Huolloissa hyödynnetään etäyhteyttä tehtaalta.) Myyntimenestys Uusi Victor autohakkuri on ollut todellinen myyntimenestys ja Eschlböck valmistaa niitä tasaiseen tahtiin asiakkaille ympäri Eurooppaa. - Salo-Machinery on myynyt Victor -malleja jo yli puolenkymmentä Baltiaan. Suomessa Victor sai osakseen suurta huomiota viime syksyn FinnMetkossa, missä se esiintyi työnäytöksissä. Useita mielenkiintoisia kaupallisia keskusteluja onkin meneillään, vihjaa Salo. |