Äärimmäistä pitoa puutavaraperävaunuille - Nokian Hakkapeliitta Truck T25.12.2018 18.11
Puistometsäpalvelu Oldenburg Oy panostaa tuottavuuteen sekä työ- ja liikenneturvallisuuteen. Niinpä yrityksen uuden Weckman puutavaraperävaunun renkaiksi valittiin Nokian Hakkapeliitta Truck T -uutuusrenkaat. Rengaspaineita tarkkaillaan Örum Oy:n toimittamana langattoman Wabco -rengaspainevalvonnan voimin. (kuva yllä: Puistometsäpalvelu Oldenburg luottaa suomalaisiin tuotteisiin. Sekä auto ja puutavaranosturi että perävaunu ja renkaat ovat kotimaisia.) Pääkaupunkiseudulla puunkorjuu- ja kuljetuspalvelua sekä metsänhoito- ja kantojyrsintäpalveluita tarjoava Puistometsäpalvelu Oldenburg Oy hankki Sisu Polar Timber puutavara-auton jatkeeksi uuden 5-akselisen Weckman puutavaraperävaunun - nosturina on Loglift. Pääosin kotimaisella kalustolla operoivan yrityksen toimitusjohtaja Janne Oldenburgille on tärkeää että myös perävaunun renkaat ovat kotimaisen valmistajan mallistosta: - Meillä on jo entuudestaan erittäin positiiviset kokemukset Nokian renkaista, niin henkilö- ja kuljetuskaluston kuin metsäkoneiden puolelta. Perävaunun toimitus ajoitettiin loppusyksylle joten oli luontevaa että ensiasennusrenkaiksi valittiin juuri markkinoille tulleet Nokian Hakkapeliitta Truck T -uutusrenkaat.
(kuva: Yrittäjä Janne Oldenburg on tyytyväinen uuteen Weckman puutavaraperävaunuun: - Työn laatu on korkeatasoista ja käytetyt komponentit johtavilta valmistajilta. Suurikuormatilaiset Terminator XXL -pankot kruunaavat Nokian renkaiden varassa kulkevan kokonaisuuden.) Sisu-kuljettaja Jukka ”Juice” Perämäki odottaa Nokialaisilta ensiluokkaista talvipitoa ja korkeaa kilometrisuoritetta. Viimeksimainittua tukee Weckmanin lisävarusteena asentama langaton Wabco -rengaspaineiden valvontajärjestelmä. - Jokaisessa vaunun vanteessa on paineanturi, mikä välittää reaaliaikaista tietoa vallitsevasta rengaspaineesta Wabco -keskusyksikön kautta suoraan matkapuhelimeen. On sanomattakin selvää että järjestelmä nopeuttaa ja helpottaa työskentelyä, kun ei enää tarvitse jokaista paripyöräkärryn rengasta erikseen tarkistaa painemittarilla, Juice summaa. (kuva: Wabco -järjestelmän keräämät rengaspainetiedot tulevat kuljettajan puhelimeen. Pariliitos auton ja puhelimen välillä syntyy jarrupoljinta painamalla. - Tällä varmistetaan että puhelimeen tulevat oikean ajoneuvon tiedot, Jukka ”Juice” Perämäki sanoo.) Erinomainen talviseen perävaunukäyttöön Nokian Renkailta kerrotaan että pito-ominaisuudet eri olosuhteissa ja urakuvion itsepuhdistumisominaisuus lumesta ja loskasta olivat kulutuskestävyyden rinnalla keskeisiä painopisteitä uuden Nokian Hakkapeliitta Truck T -renkaan suunnittelussa. Pito saavutetaan uuden trapetsinmuotoisen lamelloinnin avuin ja huippuluokan kaarepito vahvistetun renkaan olkapään voimin. Niille jotka hakevat maksimaalista pitoa Nokian on merkinnyt kulutuspintaan valmiiksi paikat nastoja varten. - Nokian Hakkapeliitta Truck T on täysin uusi, maksimaalisen pidon ja kulutuskestävyyden koko renkaan eliniän tarjoava rengas. Uusi porrastettu pintakuvio parantaa merkittävästi renkaan käyttöikää ja kilometrisuoritetta. Uusi Truck T korvaa mallistossa suositun Nokian NTR-827 -renkaan, kertoo Nokian Raskaiden Renkaiden tuotepäällikkö Teppo Siltanen. Puistometsäpalvelu Oldenburgin työkohteet sijaitsevat usein pääkaupunkiseudulla, mikä on sekä runsaan liikenteen että vaihtelevien keliolosuhteiden takia erittäin vaativa ympäristö puukuljetuksille. - Siksi renkaan pito-ominaisuudet ja kestävyys nousevat täällä erityisen tärkeiksi argumenteiksi yhdessä turvallisen kuormansidonnan kanssa, Oldenburg toteaa. (kuva: Kaikilla viidellä akselilla on Alcoa -alumiinivanteiden päälle vedetyt 265/70R19.5 koon Nokian Hakkapeliitta Truck T renkaat. Hiljattain markkinoille tuotuun Trucks -sarjaan kuuluvat lisäksi myös vetorengas Truck D ja E sekä eturengas Truck F2.)
(kuva: Puistometsäpalvelun yhdistelmän peruuttelua ja turvallisuutta parantaa Brigade -kamerajärjestelmä sekä tasokkaat työvalot - yksi kameroista on vaunun peräpeilissä.) |