Fixus-ketjulle on myönnetty Avainlippu04.04.2018 12.00 Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt Fixus-ketjulle Avainlippu-tunnuksen osoituksena Suomessa tuotetulle ja Suomessa työllistävälle palvelulle. Fixus-ketju on syntynyt alan tunnetuimpiin kuuluvan autovaraosien ja -tarvikkeiden maahantuonti- ja tukkuliike Koivunen Oy:n sekä sen pitkäaikaisten kumppaneiden yhteistyön tuloksena vuonna 2005. Fixus tarjoaa autoilijoille kilpailukykyiset ja kattavat vaihtoehdot autovaraosissa, lisävarusteissa, kemikaaleissa, työkaluissa sekä huoltokorjaamopalveluissa. Ketjuun kuuluu 170 itsenäistä suomalaista varaosakauppiasta sekä 220 huoltokorjaamoyrittäjää. Avainlippu on merkki suomalaisesta työstä. Merkin myöntämisen ensisijaisena kriteerinä on aina se, että tuotteen on oltava valmistettu tai palvelun tuotettu Suomessa. Lisäksi suomalaisten kustannusten osuus palvelun omakustannusarvosta, eli kotimaisuusasteen, on oltava vähintään 50 prosenttia. Palvelu-Avainlippua hakevalla yrityksellä on myös oltava merkittävä kotimainen omistusosuus sekä Suomessa toimiva johto, ja yrityksen pääkonttorin tulee sijaita Suomessa. - Kotimaisuutta ja kotimaista työtä on aina arvostettu Fixus-ketjussa sekä ketjun toimintaa hallinnoivassa Koivunen Oy:ssä. Haluamme tuoda Fixus-ketjun palvelun kotimaisuuden entistä paremmin kuluttajien tietoisuuteen. Avainlippu on tähän erinomainen väline, kertoo Fixuksen ketju- ja markkinointipäällikkö Tuomo Koukkari. Avainlippu-merkki tunnetaan varsin hyvin. Suomalaisen Työn Liiton tutkimuksen mukaan 79 prosenttia suomalaisista kuluttajista tuntee Avainlipun erittäin hyvin tai melko hyvin. Tunnettuus yrityspäättäjien keskuudessa on 92 prosenttia. Suomalaisista suurin osa (71 %) on myös sitä mieltä, että Avainlippu vaikuttaa ostopäätöksiin positiivisesti. Suomalaisen Työn Liiton markkinointipäällikkö Reetta Mentu toteaa, että kotimaisen palvelun hankinta koetaan yhteiskunnallisena vaikuttamisena ja arvovalintana, joka edesauttaa suomalaista kilpailukykyä ja hyvinvointia. - Kuluttajat liittävät Avainlippuun positiivisia mielikuvia kotimaisuudesta, luotettavuudesta, turvallisuudesta, vastuullisuudesta sekä työllistävyydestä. Avainlipun kautta yritykset voivat viestiä tärkeistä arvoista kuluttajille ja asiakkaille. 92 prosenttia Avainlippua kantavista yrityksistä sanookin, että merkki tukee tuotteiden ja palveluiden myyntiä, Reetta Mentu kertoo. |