Baltian Peugeot-liiketoiminta siirtyy Bassadone -konsernin omistukseen27.03.2018 9.40
Auto-Bon Oy on toiminut kohta vuoden ajan muun muassa Peugeotin maahantuojana Suomessa. Kuluneen 10 kuukauden aikana on luotu edellytyksiä merkin kasvulle ja kasvu-ura on onnistuttu löytämään verkosto- ja organisaatiomuutosten sekä merkittävästi uusiutuneen malliston myötä. Peugeotin markkinaosuus Baltiassa on jo valmiiksi Suomea selvästi korkeammalla tasolla markkinaosuuden oltua vuoden 2017 lopussa 4,1 % henkilöauto-rekisteröinneistä ja tammikuussa 2018 vastaavasti 6 %. Pakettiautoissa Peugeotin Baltian maiden markkinaosuus vuonna 2017 oli 10,8 % ja 2018 tammikuussa vastaavasti 9,6 %. Peugeotin pakettiautomyynti kasvoi Baltian maissa 15,4 %, kun kokonaismarkkinan muutos oli +17,5 %. Baltian henkilöautomarkkina kasvoi tammikuussa 2018 17 % edellisvuoteen verrattuna, kun Peugeotin myynnin muutos samassa ajassa Baltian alueella oli + 56,1 %. ”Bassadone Group on Euroopan vanhin Peugeot–jälleenmyyjä. On luonnollista, että yhteistyömme merkin parissa tiivistyy entisestään ja valtaamme uusia markkina-alueita. Pohjoismaat ja Baltia ovat meille strategisesti tärkeää kasvualuetta. Toimintamme painopiste ja ns. Nordic hub tulee jatkossakin sijaitsemaan Suomessa. Rekrytoimme jatkuvasti uutta väkeä vastataksemme kasvuun ja pitääksemme palvelutason korkeana.”, kertoo Bassadone Automotive Groupin toimitusjohtaja Antti Ruhanen ”Näemme PSA-yhtymän automerkkien, joihin Peugeotkin kuuluu, osalta merkittävän kasvupotentiaalin. Baltian liiketoiminta vahvistaa edelleen asemaamme autojen maahantuojana pohjolassa sekä lujittaa yhteistyösuhdetta PSA-yhtymän kanssa. Peugeotilta saamme kuluvana vuonna vielä kaksi merkittävää uutuutta, joiden imussa uskomme kasvu-uran jatkuvan. Geneven autonäyttelyssä maaliskuussa esitellyt täysin uusi Peugeot 508 ja Partnerin korvaava Peugeot Rifter tulevat olemaan ainutlaatuisia tuotteita. Molemmat uutuudet noudattavat Peugeot 3008 ja 5008 malleista tuttua design-linjaa. Uskon näiden molempien vakuuttavan entistä laajemman asiakaskunnan.”, toteaa Auto-Bon Oy:n toimitusjohtaja Markus Vuolle. |