Mercedes-Benz on maailman 9. arvokkain tuotemerkki08.10.2017 9.11
Tuoreessa Best Global Brands 2017 -listauksessa Mercedes-Benz ylsi korkeammalle kuin koskaan aikaisemmin. Tähtimerkki nousi ainoana eurooppalaisena tuotemerkkinä kymmenen kärkeen maailman sadan arvokkaimman tuotemerkin vaativassa sarjassa. Mercedes-Benz saavutti 9. sijan, mikä tarkoitti samalla parasta eurooppalaisen premium-automerkin saavuttamaa sijoitusta yhdysvaltalaisen konsulttiyhtiö Interbrandin julkaisemalla listalla. Viime vuoteen verrattuna Mercedes-Benz-tuotemerkin arvo nousi kymmenen prosenttia 47,83 miljardiin dollariin. ”Mercedes-Benz on ainutlaatuinen yhdistelmä perinnettä ja nykyaikaa sekä siihen kuuluvaa brändi-identiteetin kehittämistä, laajaa tuotevalikoimaamme unohtamatta. Tämän ansiosta voimme omaksua aktiivisen roolin digitaalisen aikakauden välttämättömissä muutoksissa”, Mercedes-Benzin markkinointijohtaja Dr. Jens Thiemer määrittää. |