Ford ikoni Mustang sähköistyy

18.11.2019 9.50

Ford laajentaa ensimmäistä kertaa 55 vuoteen Mustang-mallistoaan, ja tuo kuuluisan ponitunnuksen sähköiseen aikakauteen täyssähköisellä Mustang Mach-E SUV-mallilla, joka on syntynyt samoista lähtökohdista kuin maailman eniten myyty urheilu-coupé.

Mustangin edustaa vapautta, edistystä, suorituskykyä ja kapinallisuutta. Nyt Mustang on valmis siirtämään nämä ominaisuudet tehokkaaseen sähköiseen tulevaisuuteen, ja tarjoaa lisää tilaa asiakkaiden kasvaviin tarpeisiin sekä kehittyneitä langattomia päivitysratkaisuja, joiden ansiosta auton ominaisuudet paranevat jatkuvasti.

Henry Ford kertoi kaikkien aikojen ensimmäisessä Detroitin autonäyttelyssä, että hän työskenteli jonkin sellaisen asian parissa, joka iskisi kuin monihaarainen salama”, sanoo Bill Ford, Executive Chairman, Ford Motor Company. “Tämä asia oli Model-T. Tänään Ford Motor Company esittelee ylpeänä auton, joka myös iskee monihaaraisen salaman lailla ympäriinsä. Täysin uusi täyssähköinen Mustang Mach-E. Se on nopea. Se on hauska. Se on vapautta. Uuden sukupolven Mustang-omistajille.”

Mustang Mach-E -mallin suunnitteluprosessissa keskityttiin täysin asiakkaiden toiveisiin ja tarpeisiin. Lopputuloksena on linjakas, kaunis SUV, joka tarjoaa loistavaa ajettavuutta ja huipputason liitettävyysratkaisuja, joiden ansiosta Mustang Mach-E vain paranee ajan mittaan.

Mustang Mach-E -mallin tullessa markkinoille loppuvuodesta 2020 siihen on saatavissa sekä vakioakusto (75,7 kWh) että pidemmän toimintamatkan mahdollistava akusto (98,8 kWh). Auton saa taka- tai nelivetoisena, ja voimanlähteenä toimivat kestomagneettimoottorit. Pidemmän toimintamatkan akustolla varustetun takavetoisen Mustang Mach-E -mallin sähköisen ajon toimintamatka on jopa 600 km WLTP-mittausprosessin mukaisesti.1 Pidemmän toimintamatkan akustolla varustetun nelivetoisen Mustang Mach-E -mallin teho on 337 hv ja vääntö 565 Nm.

Ford tarjoaa lisäksi tehokkaan erikoismallin asiakkailleen Euroopassa. GT:n kiihtyvyys on 0-100 km/h alle 5 sekuntia2, arvioitu teho 465 ja vääntö 830 Nm.2

“Mustang Mach-E on yksi kaikkien aikojen jännittävimmistä Fordin esittelemistä automalleista”, sanoo Stuart Rowley, President, Ford of Europe. ”Tämä alusta lähtien sähköautoksi suunniteltu täyssähköauto on ainutlaatuinen, mutta silti selvästi Mustang, ja se tulee eurooppalaisille asiakkaille juuri oikeaan aikaan.”

Suorituskyky antaa uuden merkityksen sanalle “sähköistäminen”

Mustang Mach-E -mallissa on kolme ainutlaatuista ajotilaa – Whisper, Engage ja Unbridled – joista jokainen tarjoaa hienosäädettyä ajodynamiikkaa paketoituna yksilöllisesti aistittavaksi elämykseksi. Ominaisuuksiin kuuluu kullekin ajotilalle ominainen, räätälöity reagointi, kuten urheilullisempi ohjaus, valaistus, aitoon täyssähkökokemukseen säädetty äänimaailma ja ajotapaan säätyvä mittariston näkymä.

Auton lähtiessä liikkeelle uusi Mach-E -nelivetojärjestelmä ohjaa vääntöä erikseen etu- ja taka-akseleille, mikä takaa vaikuttavan kiihtyvyyden ja paremman käsittelyn kuin takavetoisessa mallissa. Ford on säätänyt nelivetojärjestelmän tuottamaan erinomaisen pidon tiehen testaamalla autoa perusteellisesti märällä ja lumisella pinnalla kontrollin parantamiseksi liukkaissa olosuhteissa.

“Haluatpa sitten todella tuntea auton suorituskyvyn tai etsitpä sähköauton tarjoamaa hiljaista ajokokemusta, Mustang Mach-E käyttää sähköistämisen tuomaa tehoa tuottaakseen ainutlaatuisen ajokokemuksen säilyttäen samalla tunnistettavan Mustangin tuoman vapauden tunteen”, sanoo Ted Cannis, Ford Enterprise Product Line Director, Global Electrification.

Mustang Mach-E kiihtyy rajusti. Siinä on Brembon täysin uudet alumiiniset Flexira-jarrusatulat, joissa yhdistyy kiinteiden jarrusatuloiden toiminnallisuus ja kelluvien jarrusatuloiden mittasuhteet Mustang Mach-E GT -mallissa on myös MagneRide mukautuva iskunvaimennusteknologia, jonka ansiosta auto pysyy tiukasti tiessä ja samalla mahdollistaa jännittävän ja mukavan ajoelämyksen.

Saumattomasti omaan elämäntyyliin sopivaa teknologiaa

Mustang Mach-E -mallissa esitellään ensimmäistä kertaa seuraavan sukupolven sulavalinjainen ja nykyaikainen SYNC-tietoviihdejärjestelmä, joka oppii nopeasti koneoppimisen avulla kuljettajan mieltymykset. Järjestelmä paranee ajan mittaan edistyksellisten langattomien pilvipäivitysten ansiosta. Seuraavan sukupolven SYNC-järjestelmän 15.5-tuumaisen näytön ja pelkistetyn käyttöliittymän ansiosta järjestelmässä ei ole monimutkaisia valikoita, minkä ansiosta ominaisuuksia on helpompi käyttää kosketus-, pyyhkäisy- ja nipistystoiminnolla, mikä on tuttua kaikille älypuhelinten käyttäjille.

Seuraavan sukupolven SYNC-järjestelmässä on pilvipalvelupohjainen liitettävyys ja helppotoimiset äänikomennot sekä kaksi kertaa enemmän tietojenkäsittelykapasiteettia kuin SYNC 3 -järjestelmässä. Tämän ansiosta navigointi, musiikin kuunteleminen ja älypuhelinten liittäminen autoon toimii nopeammin ja helpommin.

Järjestelmä on myös langattomasti yhteensopiva älypuhelimiin ja mobiililaitteisiin saatavien sovellusten kanssa, kuten Apple CarPlay, Android Auto ja AppLink.

“Seuraavan sukupolven SYNC alkaa aktiivisesti mukautua valintoihisi heti, kun alat käyttää sitä, oppii nopeasti mieltymyksesi ja tekee niihin perustuen ehdotuksia”, sanoo Darren Palmer, Ford Global Director for Battery Electric Vehicle Product Development. “Se voi ehdottaa sinulle salille menoa huomattuaan, että sinulla on tapana treenata maanantaisin. Tai pyytää sinua soittamaan kotiin, jos teet niin aina työpäivän jälkeen. Taustalla on pilviyhteydellinen assistentti ja liittymä, joka on intuitiivinen ja valmiina tulevaisuuteen nopeiden langattomien päivitysten ansiosta.”

Koska seuraavan sukupolven SYNC kehittyy palvelemaan asiakkaita paremmin ajan kuluessa, Ford on myös varustanut Mustang Mach-E -mallin kyvyllä kehittyä jatkuvasti turvallisten pilviyhteydellisten, auton suorituskykyä parantevien päivitysten avulla.

Uusi tapa katsoa – ja kokea – Mustang

Käyttämällä Fordin uutta täyssähköautojen arkkitehtuuria, jossa akusto on sijoitettu auton alustaan matkustamon alle, Fordin insinöörien ja suunnittelijoiden oli mahdollista luoda auto, joka on aito Mustang ja samalla maksimoi SUV-tilat viidelle henkilölle ja matkatavaroille.

“Akkuteknologian kehittyminen oli kriittistä, jotta pystyimme tuottamaan Mustang Mach-E -mallin, joka on tilava ja käytännöllinen sekä kaunis muotoilultaan ja hauska ajaa. Tämä on tärkeää asiakkaillemme Euroopassa”, toteaa Ulrich Koesters, Director, Electrified Vehicles, Ford of Europe.

Mustang Mach-E on välittömästi tunnistettavissa Mustangiksi, sillä siinä on mallin ominaisia piirteitä, kuten pitkä ja voimakas konepelti, takaosan muotoilu, agressiiviset ajovalot ja mallille tyypilliset kolmeriviset takavalot. Älykäs suunnittelu takaa yllättävää tilavuutta takapenkille ja runsaat tavaratilat.

Mustang Mach-E kätkee vielä toisen yllätyksen konepellin alle: etutavaratila, jossa on tyhjennystulppa. Tavaratilan tilavuus on 100 litraa, ja siinä voi kokonsa puolesta säilyttää mukavasti esimerkiksi lentolaukkua. Ja koska sen pystyy huuhtelemaan ja tyhjentämään, siinä voi kätevästi säilyttää märkiä tai mutaisia urheiluvaatteita, vaelluskenkiä tai rantavarusteita.

Mustang_electric.png

Mustang Mach-E – keveyttä ja hallittavuutta sisätiloissa

Jotta sähköistymisen tarjoama lisätila saatiin mahdollisimman hyvin hyödynnettyä, Fordin suunnittelijat työskentelivät tiiviisti asiakkaiden kanssa ymmärtääksen heidän toiveensa auton sisätilojen suhteen. Mustang Mach-E -mallissa on SUV-auton mittasuhteet ja viisi aikuista matkustaa siinä mukavasti, minkä ansiosta autossa on runsaasti tilaa ystäville, lapsille ja matkatavaroille.

Edessä sijaitsevan tavaratilan lisäksi autossa on 402-litrainen tavaratila takana. Takaistuinten ollessa käännettynä alas Mustang Mach-E tarjoaa 1420 litran tavaratilan - enemmän kuin tarpeeksi tilaa matkatavaroille, retkeilyvarusteille ja mille tahansa, mitä haluat kuljettaa mukanasi.3

Mustang Mach-E tarjoaa kaikkialla sisätiloissaan yhdistelmän linjakasta, nykyaikaista muotoilua ja älykästä monikäyttöisyyttä. Saatavilla olevaan B&O -äänentoistojärjestelmään kuuluu kojelautaan saumattomasti integroidut etukaiuttimet, jotka on sijoitettu ilmaventtiilien yläpuolelle, ja näyttävät leijuvan, kuten kotiteattereista tuttu soundbar-äänijärjestelmä. Avattavassa käsinojassa on tilaa lompakoille ja laukuille. Perinteiset Mustangin muotoilupiirteet, kuten kaksiosainen mittaristo viimeistelevät sisätilat.

Myös saatavissa olevassa panoraamalasikatossa on salaisuus: lasin erikoispinnoitteen ultraviolettisuoja auttaa auton sisätiloja pysymään kesällä viileämpinä ja talvella lämpimämpinä. Lisäksi lasin sisällä oleva kerros auttaa suojautumaan ultraviolettisäteilyltä.

Rajoitettu First Edition -erikoismalli sisältää Grabber Blue -erikoismetallivärin, panoraamakaton, kontrastitikkaukset istuimissa ja ”First Edition” -kynnyslaatan. First Edition -erikoismalli on saatavana myös pidemmän toimintasäteen 98,8 kWh akulla varustettuihin nelivetomalleihin. Ensimmäiset First Edition -mallit tulevat Suomeen vuoden 2020 loppuun mennessä.

Autoon sisäänpääsy ja käynnistäminen on helppoa ja vaivatonta käyttämällä puhelinta avaimena.4 Teknologia esitellään Ford-malleista ensimmäisenä Mustang Mach-E -mallissa. Mustang Mach-E havaitsee Bluetoothin avulla älypuhelimen asiakkaan lähestyessä autoa, muodostaa yhteyden puhelimeen, avaa ovet ja mahdollistaa auton vaivattoman käynnistämisen ottamatta puhelinta taskusta tai käyttämättä avainta. Jos puhelimen akku tyhjenee, auton ovet voi avata myös syöttämällä varmistuskoodin B-pilarissa olevaan näppäimistöön, ja erillisen koodin keskikosketusnäyttöön auton käynnistämiseksi ja ajamiseksi.

Akkuteknologia ja huolettomat latausratkaisut pitävät sinut liikkeessä

Mustang Mach-E on saatavana vakiotoimintasäteellä (Standard Range) 75,7 kWh litium-ioniakustolla ja pidemmällä toimintasäteellä (Extended Range) 98,8 kWh akustolla, jolloin WLTP-mittaustavalla mitattu toimintasäde on jopa 600 km takavetoisella mallilla.1

Näissä kehittyneissä akustoissa on 288 litium-ionikennoa 75,7 kWh akustossa ja 376 litium-ionikennoa suuremmassa 98,8 kWh akustossa. Jotta sisätilat on saatu mahdollisimman suuriksi ja ajodynamiikka optimoitua matalalla auton matalan painopisteen avulla, akusto on sijoitettu matkustamon lattian alle akseleiden väliin – ja testattu ääriolosuhteissa, jopa -40 asteen kylmyydessä. Akusto on sijoitettu turvallisesti vedenkestävän kotelon sisään, jonka ympärillä on suojaus törmäysten varalta. Akusto käyttää edistyksellistä aktiivista nestemäistä lämmitys- ja viilennysjärjestelmää säätääkseen lämpötilaa ihanteellisen suorituskyvyn turvaamiseksi äärimmäisissä sääolosuhteissa ja parantaakseen latausaikoja.

Sähköautojen omistajat lataavat autonsa 80-prosenttisesti kotona. Ford tarjoaa Ford Connected Wallbox -seinälatauslaitteen, joka tuottaa jopa viisi kertaa enemmän lataustehoa kuin tyypillinen kotipistorasia, minkä ansiosta asiakkaat voivat ladata keskimäärin noin 51 km toimintasäteen tunnissa mitattuna laajemman toimintasäteen akulla varustetulla takavetoisella mallilla.5 Auton mukana tulevalla Fordin kotilatauskaapelilla voi ladata keskimäärin 35 kilometrin toimintasäteen tunnissa normaalista kotipistorasiasta.5

Pilviyhteydellinen navigointijärjestelmä tunnistaa ajantasaisesti matkan varrella olevat julkiset latausasemat ja neuvoo kuljettajia lataamaan auto sopivimmassa paikassa kunkin ajomatkan aikana – tämä auttaa varmistamaan, ettei kuljettajien tarvitse huolehtia jäljellä olevasta toimintasäteestä.5

Ford tekee lataamisen kotona tai matkalla huolettomaksi tarjoamalla useita kotilatausratkaisuja ja antamalla asiakkailleen pääsyn FordPass-latausverkostoon. Yhteistyö NewMotionin kanssa ja FordPass Connect -modeemiteknologian tarjoamien yhdistettävyysominaisuuksien ansiosta FordPass-sovelluksen käyttäjät pääsevät Euroopan laajimpaan – ja nopeasti kasvavaan – julkiseen latausverkostoon, jossa on yli 125000 julkista latausasemaa 21 Euroopan maassa. Asiakkaat voivat käyttää saumattomasti useissa maissa olevia latausasemia, aloittaa latauksen ja maksaa sen yhden tilin kautta, mikä tekee auton käytöstä helppoa.4 Auton mukana toimitetaan myös Fordin latauskaapeli käytettäväksi julkisissa latausasemissa.

Ford on myös perustajajäsen ja osakas IONITY-yhteenliittymässä, jonka tavoitteena on rakentaa 400 tehokasta latausasemaa Eurooppaan vuoden 2020 loppuun mennessä. Tämän avulla täyssähköautojen latausajat lyhenevät nykyjärjestelmiin verrattuna, mikä on ihanteellista erityisesti pitkillä matkoilla. Isommalla akulla varustettuun takavetoiseen Mustang Mach-E -malliin voi ladata korkeatehoisilla pikalatausasemilla kymmenessä minuutissa jopa 93 kilometriä toimintasädettä 150 kW huippulatausteholla.5 Vakiotoimintasäteen omaavan Mustang Mach‑E:n odotetaan latautuvan 10 prosentin lataustilasta 80 prosentin lataustilaan noin 38 minuutissa ladattaessa tehokkailla pikalatausasemalla.6

“Mustang Mach-E on uuden aikakauden alku Fordille, emmekä voisi olla innostuneempia tuodessamme auton Eurooppaan”, Rowley jatkaa. “Tämä auto edustaa paljon enemmän kuin nollapäästöistä ajamista: siinä on kyse stressittömästä kokemuksesta ja täydellisestä mielenrauhasta kaikille täyssähköauton omistajille.”

28.01.2022 8.00Stora Enso investoi 40 miljoonaa euroa revinnäissellutuotannon tehostamiseen ja tuotannon hiilijalanjäljen pienentämiseen
27.01.2022 12.00Nimitykset: Matti Lintala DAF-kuorma-automyyjäksi Pohjanmaalle
27.01.2022 7.00Vienti vetää vetolaitemarkkinoilla - TAV kasvaa Euroopan lisäksi Venäjällä
26.01.2022 18.01LUE TÄSTÄ! Järkälemäinen 264-sivuinen Kivirock maarakennus- ja kaivosalan ammattilehti on ilmestynyt
26.01.2022 14.33HUOMIO: Onko yrityksellä hyviä uutisia tai tärkeää tiedotettavaa..?
26.01.2022 12.11Roteri Oy:n uusi Bruks 1006PT: Tehokasta haketusta yhdellä voimanlähteellä
26.01.2022 10.10Puukauppa kävi viime vuonna vilkkaana - myyjän pitää ilmoittaa puun myyntitulot verotuksessa
26.01.2022 10.00Nesteellä maan kattavin dieselajoneuvojen typen oksidipäästöjä vähentävän AdBlue-tuotteen verkosto - yli 220 asemaa Suomessa
26.01.2022 10.00Termaterin liiketoiminta siirtyy LapWallin omistukseen
26.01.2022 8.11Selvitys: Bioenergialla vahvat talous- ja ympäristöhyödyt EU:n energiamurroksessa
25.01.2022 17.20Erkki Hannula Oy: Puunkorjuuta Pohjois-Pohjanmaalla tehtävään optimoidulla kalustolla
25.01.2022 10.10Uusi ainutlaatuinen turvatoiminto Volvon sähkökuorma-autoihin
25.01.2022 10.00Teollisuuden tuottajahinnat nousivat 23,3 prosenttia edellisvuoden joulukuusta
24.01.2022 19.03Lisää tehokkuutta Haketuspalvelu Pesosen hakekuljetuksiin
24.01.2022 8.00Uuteen Rangeriin on saatavilla yli 150 tehdasvalinnaisvarustetta
23.01.2022 17.00Rottne F10D kuormatraktori: Järkiratkaisu ajokoneurakointiin
23.01.2022 12.55Keskitolppa-Z Logliftit vakuuttaneet kestävyydellään ja ominaisuuksillaan
22.01.2022 14.00Cobbgreen Oy: Puunkorjuuta punaisilla koneilla Päijät-Hämeen leimikoilla
22.01.2022 12.14Ketjut tukkiauton tiellä pitää - Metsätyöltä huippuketjut suoraan varastosta
21.01.2022 23.55KATSO TÄSTÄ 21.1. LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa alan tämän viikon kuulumiset
21.01.2022 14.23Kolmivuotinen TES-ratkaisu turvaa työt kaikilla Keiteleen tehdaspaikkakunnilla ja alihankintaverkostossa
21.01.2022 8.16Venäläinen Luzales-sahakonsernilta jo kolmas investointipäätös TC-kanavakuivaamoihin
21.01.2022 6.32"Terminator-tekniikkaa"
20.01.2022 15.05Savonlinnan kaupunki tukee 15 - 17-vuotiaiden nuorten työllistymistä kesätyöseteleillä
20.01.2022 15.00Öljylämmityksen vaihtajien avustuspäätöksiin tauko - EU:n elvytysrahaa odotetaan käyttöön
20.01.2022 14.20Lambi matkustaa Postin kyydissä uusiutuvalla biokaasulla - päästösäästö vastaa 19 kierrosta maapallon ympäri
20.01.2022 13.01Valmet toimittaa kartonkikoneuudistuksen tuotannon lisäämiseksi Stora Enson Skoghallin tehtaalle Ruotsiin
20.01.2022 12.28Fiat 500 kahmii palkintoja Euroopassa
20.01.2022 10.12Näin toimit oikein liikenneonnettomuuspaikalla: vauhti pois ja katse eteenpäin
20.01.2022 9.43Liikennekuolemien määrä laskussa
20.01.2022 9.12Stora Enso ja Tornator aloittavat yhteistyön suoalueiden ennallistamiseksi
19.01.2022 17.00Bensiinikäyttöisen auton voi muuttaa kaasu- tai etanolikäyttöiseksi - muuttamiseen voi hakea tukea Traficomilta
19.01.2022 13.20Valmet toimittaa automaation Baltian ensimmäiseen kotitalouksien ja kauppojen biojätteitä käsittelevään biokaasulaitokseen
19.01.2022 11.11Kuitupuun painomittauksessa on mahdollista käyttää nyt myös uusia sääperusteisia ennustemalleja
19.01.2022 9.40Uusi Suomen ennätys renkaiden kierrättämisessä
19.01.2022 8.00Eränkävijöiden hatut valokeilassa Suomen Metsästysmuseolla
18.01.2022 11.22Valio lisää kaasuautojen määrää kuljetuslogistiikassaan
18.01.2022 11.00Renault Groupin vuosi 2021 - Tavoitteena tuottavuus ja sähköistyminen
18.01.2022 10.12Rautajärven Konehuolto mukaan KESLA-autonostureiden huoltoverkostoon
18.01.2022 8.20Ponsse ja Epec perustavat tuotekehitysyksikön Turkuun
17.01.2022 14.55Koura ratkaisee kuormauksen sujuvuuden
17.01.2022 10.20Suomessa voimaan poikkeuksia kuljettajan ajo- ja lepoaikasäädöksiin 17.1.2022 alkaen
17.01.2022 10.10Hämeenlinnasta terästä maailmalle jo 50 vuoden ajan
17.01.2022 9.15Uusi Volkswagen Amarok - valmiina myös Suomen talveen
17.01.2022 9.00Maailman ensimmäinen 100 % puupohjainen kalustelevy on Koskisen ja Stora Enson yhteistyönä syntynyt kiertotaloustuote
16.01.2022 19.29Terminator vaihtokamppanja 1/2022.
16.01.2022 17.30Metsäsuunnittelu Hollanti Oy: Jatkuva kasvatus on tulevaisuuden metsänhoitoa
15.01.2022 13.00Lukessa haussa 150 harjoittelu- ja kausityöpaikkaa toimipaikoille ympäri Suomen
15.01.2022 11.11Kaupan liikevaihto kasvoi 10,5 prosenttia marraskuussa
14.01.2022 22.21KATSO TÄSTÄ 14.1. LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa alan tämän viikon kuulumiset
14.01.2022 17.00Flowertrucksin ensimmäinen kaasukäyttöinen vetoauto on nyt liikenteessä - lisää on tulossa
14.01.2022 8.33John Deere Forestry Oy investoi varaosamyymälään Mikkelissä
13.01.2022 11.22MAN hyötyajoneuvojen myynti kehittyi positiiviseen suuntaan vuonna 2021
13.01.2022 9.44Talvikalastaja! Merkitse pyydyksesi oikein
13.01.2022 9.36SKAL jäsenyritysten kannattavuusennusteet vahvassa laskussa
13.01.2022 9.00Jyväskylän Kuljetusmessujen aikataulua siirretään jälleen - tapahtumaa kaavaillaan vuodelle 2023
12.01.2022 15.45Puuhakkeesta lämmöksi - lähellä tuotettua ilmastoystävällistä lämpöä
12.01.2022 12.30Veho kasvaa ja kansainvälistyy
12.01.2022 11.15Ponsse avasi uuden huoltopalvelukeskuksen Joensuuhun
12.01.2022 10.00Koskitraktori mukaan Top Truck -ketjuun
11.01.2022 9.32520 taksiliikennelupaa peruttu puuttuneen y-tunnuksen takia
11.01.2022 9.15Stora Enso Suomessa jo 150 vuotta
11.01.2022 9.00Työkyky ja työkuormituksesta palautuminen: Työn vaatimukset ja voimavarat muuttuneessa metsänhakkuutyössä
11.01.2022Voiko kuusipankkoinen vaunu "haukkua hintansa" käyttöaikanaan.
10.01.2022 16.30Puoli vuosisataa ja liki 20 000 tuotetta - VAK juhlistaa 50-vuotistaivaltaan
10.01.2022 11.00Ostamassa uutta täyssähköautoa? 2000 euron hankintatukea voi hakea Traficomista
10.01.2022 10.33Teollisuuden uudet tilaukset kasvoivat marraskuussa 38,5 prosenttia vuodentakaisesta
10.01.2022 10.16Onnisen toimitukset asiakaskohteisiin kulkevat myös biokaasulla
10.01.2022 8.22Niemi Palvelut ja Ab Stormossen Oy kierrätysyhteistyöhön Vaasan talousalueella
09.01.2022 14.40Ammattilehti.fi uutissivulla noin 50.000 erillistä kävijää vuorokaudessa - lähde mukaan bannerilla & uutisoinnilla vuodeksi 2022
09.01.2022 11.40TGB traktorimönkijät on tehty kovaan työkäyttöön
08.01.2022 15.44Uusi Isuzu D-Max: Takarivistä johtoportaaseen
07.01.2022 23.55KATSO TÄSTÄ 7.1. LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa alan tämän viikon kuulumiset
07.01.2022 12.12Metsäkiinteistöjen hinnat rajussa kasvussa vuonna 2021
06.01.2022 15.20West Coast Road Masters tekee työtä paremman tiestön eteen
06.01.2022 9.00Volvo Carsin autonominen ajojärjestelmä Ride Pilot esitellään Kaliforniassa
05.01.2022 17.10Ennätykset uusiksi puun syötössä: vuodessa ajettu noin 8000 tuntia 8,5 vuoden ajan - puuta menee kouran läpi noin kolme miljoonaa kiintokuutiota vuodessa
05.01.2022 14.00Kontiotuote Oy ja Oy Haka-Wood Ab liittyivät vuodenvaihteessa Sahateollisuus ry:n jäseniksi
05.01.2022 10.59Stadin Brankkarille uusi ensihoidon johtoauto
05.01.2022 10.06Takalaitanostimet käyvät kaupaksi USA:ssa
04.01.2022 18.00Citroën ë-Jumpy nousi myydyimmäksi täyssähköpakettiautoksi Suomessa
04.01.2022 13.00Kaupunkilaiset pitävät lähimetsien hoitoa tärkeänä
04.01.2022 8.00Ford kolmatta vuotta peräkkäin Suomen ostetuin pakettiautomerkki
03.01.2022 16.01Brigaden järjestelmillä liikkuvan kaluston turvallisuus uudelle tasolle
03.01.2022 13.31Volvo Trucks nousi markkinajohtajaksi lähes kaikissa kuorma-autojen painoluokissa
03.01.2022 11.30Hyötyautojen ensirekisreröinnit kasvoivat edellisvuodesta
03.01.2022 11.15Mietityttääkö matkapuhelinsopimuksesi voimassaolo? - Traficomin uusi palvelu kertoo määräaikaisen sopimuksen voimassaoloajan
03.01.2022 10.01Nurminen Logistics ja Valmet Automotive solmivat viiden vuoden yhteistyösopimuksen
03.01.2022 9.00Volkswagen Transporter vuonna 2021 kymmenettä kertaa peräkkäin Suomen ostetuin pakettiauto
02.01.2022 15.00B-K Karlqvist Ay: Ritiläauto on pitkän ajan investointi
02.01.2022 11.00Timo Oksanen Nordic Traction Groupin myynti- ja markkinointijohtajaksi
02.01.2022 10.33Teboil pursuaa nyt sähköä - Pirkanhoviin rakentui sähköautojen suurteholatausjärjestelmä
02.01.2022 5.31Artikkeli 26.09.2020: Kuormansidonta puhuttaa ja sen ohjeistusta ollaan laatimassa. Ryhmän ajatukset alkoivat näkyä lehdistössä jo syksyn 2017 aikana. - Uusi sidontalaki tullee voimaan 2021.
01.01.2022 16.00Liikennealan järjestöt: Talvi yllätti autoilijat - ja teiden ylläpitäjät?
01.01.2022 10.11Teollisuuden tuottajahinnat nousivat 21,1 prosenttia edellisvuoden marraskuusta
31.12.2021 19.00KATSO TÄSTÄ VUODEN VIIMEINEN 31.12. LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa alan tämän viikon kuulumiset
31.12.2021 12.22Miikka Ahonen KOME Oy:n vaihtoperävaunumyyjäksi
31.12.2021 10.24ELY-keskus: Jäänpaksuudet kasvaneet tasaisesti Etelä-Savon järvillä
31.12.2021 9.41Keski-Pohjanmaan ja Pietarsaaren pelastuslaitokselle uusi monitoimiauto
30.12.2021 13.24MAN TGE Individual Lion S -erikoismallit suomeen kesällä 2022

Näytä lisää »