Uusi Ford Transit on nyt entistäkin tehokkaampi ja tuottavampi

01.10.2019 11.09


Yli 4 600 uudistetun osan sekä kehittyneen voimansiirron ja kuljettajaa avustavien teknologioiden ansiosta uuden Ford Transitin kantavuus on parempi, polttoaineenkulutus pienempi ja sitä on helpompi ajaa ja käyttää.

Fordin parannetun EcoBlue-dieselmoottorin kulutus on jopa 7 prosenttia pienempi, mikä auttaa pienentämään auton käyttökustannuksia. Transitin uusi, segmenttinsä ensimmäinen 48 voltin EcoBlue Hybrid –kevythybriditeknologia vähentää polttoaineenkulutusta jopa 8 prosentilla

Uudessa Transitissa on laaja valikoima lentokoneteollisuudessa käytettävän CAD-ohjelman avulla toteutettuja toimenpiteitä auton painon vähentämiseksi. Tämän ansiosta auton kantavuus on parantunut jopa 80 kiloa. Lisäksi käyttäjät voivat maksimoida auton tehokkuutta ja käyttöaikaa kehittyneiden yhteysominaisuuksien, kuten FordPass Connect ‑modeemiteknologian avulla.

Kehittyneet kuljettajaa avustavat teknologiat auttavat pysäköimään handsfree-toiminnolla, pysymään nopeusrajoitusten rajoissa ja välttämään törmäyksiä tai pienentämään niiden vaikutuksia kaupunkiajossa.

”Ikoninen Ford Transit nostaa jälleen kerran rimaa yritysten tuottavuuden tehostamisessa sekä tarjoaa paremman kantavuuden, taloudellisuuden ja yhdistettävyyden. Tämän ansiosta kaikenkokoiset yritykset voivat maksimoida toimintansa tehokkuutta”, kertoo Michael McDonagh, Transit Global Chief Programme Engineer, Ford of Europe. ”Ford määrää nyt myös sähköistämisen tahdin segmenttinsä ensimmäisellä, kuljetusyrityksille ihanteellisesti sopivalla kevythybridivoimansiirrolla.”

Uusi Ford Transit on nyt myynnissä Euroopassa. Se perustuu menestyksekkääseen poistuvaan malliin, jonka ansiosta Transit on vakiinnuttanut asemansa segmenttinsä johtajana sekä Euroopassa että Pohjois-Amerikassa. Myynnin kasvu on jatkunut Euroopassa vuonna 2019. Ford Transit –mallisto teki tänä vuonna vuoden toisen vuosineljänneksen myyntiennätyksen 68 800 myydyllä autolla, missä on kasvua 2,7 prosenttia vuoden 2018 toiseen vuosineljännekseen verrattuna.

Ford on myös uudistanut tonnikokoluokan Transit Custom –pakettiautoa, johon on nyt tarjolla uusi EcoBlue-dieselmoottori, EcoBlue Hybrid –kevythybridivoimansiirto (mHEV) ja ladattava hybridi (PHEV) sekä edistyksellisiä yhdistettävyysratkaisuja ja kuljettajaa avustavia teknologioita.

Taloudellisuutta ja vaihtoehtoja

Fordin tehokasta, taloudellista ja edistyksellistä 2,0 litran EcoBlue-dieselmoottoria on optimoitu entisestään: polttoaineenkulutus on laskenut Fordin, WLTP-mittauksiin perustuvien, tietojen mukaan 7 prosenttia. Uuden kuusivaihteisen Ford Transitin WLTP-mittaustavan mukaiset CO2-päästöt ovat alkaen 200 g/km ja polttoainetehokkuus alkaen 7,6 l/100 km.*

Polttoainetehokkuutta tukee parannettu polttoaineen ruiskutusjärjestelmä, joka nostaa huippupaineen 2 200 baariin, minkä ansiosta palaminen on entistä tehokkaampaa. Uusissa teräsmännissä on ohuempi helma kuin aikaisemmissa alumiinimännissä, mikä pienentää moottorin kitkaa. Muuttuvavirtauksinen öljypumppu vähentää tehohäviöitä mukauttamalla öljyn määrän tarpeen mukaan.

Kaksitonnisen Transitin polttoainetaloudellisuutta parantaa myös mallissa nyt ensimmäistä kertaa oleva sähköisesti tehostettu ohjaus (EPAS). Lisäksi ajoneuvon painoa on vähennetty erilaisilla toimenpiteillä, joita ovat muun muassa alhaisen vierintävastuksen renkaat ja aerodynaamiset parannukset. Polttoaineen kulutusta pienentävä Auto-Start-Stop ‑järjestelmä on vakiovarusteena koko mallistossa.

Ensimmäistä kertaa hyötyajoneuvoon saatava uusi EcoGuide-teknologia tekee polttoaineen säästämisen vielä helpommaksi. EcoGuide hyödyntää GPS-paikannusta, joka ilmoittaa, milloin on hidastettava ja vaihdettava vaihdetta tulevien tilanteiden mukaan. Se ilmoittaa jopa tilanteista, jotka eivät vielä ole edes näkyvissä, kuten risteyksistä, nopeusrajoituksista ja mäistä.

Uuteen Transitiin on saatavilla 2,0 litran EcoBlue-dieselmoottorin tehovaihtoehtojen 105 hv, 130 hv ja 170 hv lisäksi uusi tehovaihtoehto 185 hv, jonka vääntö on 415 Nm. Kaikki moottorivaihtoehdot hyötyvät parannetusta turboahtimen muotoilusta, jonka avulla voidaan saavuttaa laajempi vääntöalue aikaisempaa laajemmalla kierroslukualueella.

Etuvetoisten mallien kuusivaihteisen automaattivaihteiston lisäksi takavetoisiin Transit-malleihin tulee keväällä 2020 saataville Fordin erittäin tehokas ja reagoiva 10-vaihteinen automaattivaihteisto. Automaattivaihteisto sisältää Adaptive Shift Scheduling ‑toiminnon, joka osaa optimoida vaihteenvalinnan ajoituksen yksilöllisen ajotavan mukaan.

Segmentin ensimmäinen EcoBlue Hybrid -kevythybriditeknologia

Etu- ja takavetoisiin Transit-malleihin on saatavana innovatiivinen EcoBlue Hybrid 48 voltin dieselkevythybridivoimansiirto, joka on WLTP-mittauksen mukaan keskimäärin 3 prosenttia polttoainetaloudellisempi verrattuna vastaavaan 2,0 litran EcoBlue-dieselmalliin. Jopa kahdeksan prosentin hyöty voidaan saavuttaa ajo-olosuhteiden mahdollistaessa maksimaalisen polttomoottorin käytön akun lataamisessa. 

Transit EcoBlue Hybrid ‑kevythybridimallit on suunniteltu erityisesti polttoainetaloudellisuuden maksimoimiseksi. Malleissa hihnakäyttöinen integroitu laturi korvaa tavallisen laturin, minkä ansiosta energiaa voidaan ottaa talteen ajoneuvon hidastaessa ja ladata 48 voltin litiumioni-ilmajäähdytteistä akustoa. Varastoitua energiaa käytetään moottorin väännön apuna tavallisen ajon ja kiihdytyksen yhteydessä ja ajoneuvon sähköisiä apulaitteita käytettäessä.

Transit_2020_kontti.JPG

Vähemmän painoa, enemmän kantavuutta

Auton painoa vähentävien toimenpiteiden ansiosta uuden Ford Transitin kantavuus on entistä suurempi, mikä lisää tuottavuutta. Käyttäjät voivat myös edelleen hyötyä uusimmista turvallisuusominaisuuksista ja kuljettajaa avustavista teknologioista.

Painon vähentäminen on saavutettu käyttämällä ”marginaalisten säästöjen” menetelmää, jossa käytetyt osat on optimoitu painon, vahvuuden ja kestävyyden suhteen hyödyntämällä lentokoneteollisuuden CAD-ohjelmistoa. Esimerkiksi uusi takavetoinen Transit 350 L3 H2 ‑malli on 80 kg kevyempi kuin vastaava poistuva sama malli. Etuvetoisena sama malli on 48 kg kevyempi. 3,5-tonnisten mallien nettokantavuus on jopa 1 418 kg.

Uuden Transitin kevyt alumiininen konepelti painaa 5,4 kg vähemmän kuin vastaava teräksinen konepelti vahvuudesta tinkimättä. Suurin 14,7 kg:n säästö on saavutettu muotoilemalla uudelleen takavetoisen mallin taka-akseli. Uusi erittäin luja ja kevyt komposiittiväliseinä on 4,4 kg kevyempi verrattuna vastaavaan teräksiseen väliseinään.**

Uuden Transitin teräsvanteet on myös valmistettu hyödyntämällä pyöritystekniikkaa, jolla saavutetaan suurempi vahvuus vähemmällä materiaalilla. Tällä tavoin säästetään 5,5 kg Transitin viidessä vanteessa, mukaan lukien vararengas.

”Kantavuus on kriittistä yrityksen tuottavuuden kannalta. Pienempi paino parantaa myös polttoainetaloudellisuutta ja vähentää CO2-päästöjä, joten koko Ford Transit ‑tiimi teki töitä painon vähentämisen eteen, säilyttäen vahvuuden ja kestävyyden ensisijaisena”, McDonagh kertoi.

Pysy yhteydessä

Fordin strategia on laajentaa liitettävyys koko hyötyajoneuvomallistoon. Osana tätä strategiaa Ford tarjoaa uuteen Transitiin FordPass Connect –modeemiteknologian, jonka avulla ajoneuvon käyttöastetta on mahdollista parantaa  ja optimoida käyttökustannuksia. Tässä auttavat myös myöhemmin tänä vuonna lanseerattavat Ford Telematics- ja Ford Data Services –palvelut ja vähän aikaa sitten esitelty FordPass Pro –sovellus, joka on suunniteltu erityisesti pienille yrityksille ja yksityisyrittäjille tuottavuuden maksimointiin.

Kehittyneisiin yhdistettävyysteknologioihin kuuluu myös Fordin SYNC 3 ‑tietoviihdejärjestelmä, jota voidaan käyttää yksinkertaisilla puhekomennoilla tai kahdeksan tuuman värikosketusnäytön nipistys- ja pyyhkäisyliikkeillä.

Jälkikäteen tehdyt korimuutostyöt ja asennetut lisävarusteet pääsevät Transitin sähköjärjestelmien tietoihin uuden liitäntämoduulin kautta.

Kuljettajan avuksi

Transitin hienostunutta ja henkilöautomaista ajettavuutta on parannettu entisestään sähköisesti tehostetulla ohjauksella (EPAS). Se säästää kuljettajan voimia auttamalla pysäköinnissä ja auton käsittelyssä ja tuo käyttöön kuljettajaa avustavia teknologioita, kuten aktiivisen pysäköintiavustimen ja kaistanpitoavustimen.

Transitin kuljettajat voivat nyt valita ensimmäistä kertaa olosuhteisiin sopivimman ajotilan. Kaikissa malleissa on tarjolla Normal- ja Eco-ajotila. Lisäksi etu- ja takavetoisissa malleissa on Slippery-tila, joka lisää pitoa liukkailla alustoilla, kuten lumella ja jäällä. Nelivetoisissa malleissa on myös Mud/Rut-tila. Takavetoisiin automaattivaihteisiin malleihin on saatavilla Tow/Haul-tila, joka tuottaa tasaisen tehon vedettäessä suuria peräkärryjä.

Transitin vetokykyä on myös parannettu. Jopa 7 000 kg:n kokonaisbruttomassa mahdollistaa 3 500 kg:n vetokyvyn 170 ja 185 hevosvoimaisissa takavetoisissa malleissa, joissa perävälitys on 4,1:1.

Transit_2020.jpg

Saatavilla on myös laaja valikoima edistyksellisiä kuljettajaa avustavia teknologioita, jotka auttavat vähentämään stressiä ja väsymystä sekä välttämään tai lieventämään törmäysten vaikutuksia, kuten:

  • perävaunun hinausjärjestelmään yhdistetty kuolleen kulman varoitusjärjestelmä, jonka tunnistusalue kattaa ajoneuvon ja perävaunun jopa 10 metrin pituudelta
  • älykäs aktiivinen vakionopeudensäädin, jonka liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä ja aktiivinen vakionopeudensäädin auttavat kuljettajia noudattamaan nopeusrajoituksia
  • edistynyt kaistavahtijärjestelmä
  • Pre-Collision Assist ‑törmäyksenestoavustin jalankulkijoiden tunnistuksella, joka tunnistaa jalankulkijat nyt myös pimeällä heidän ollessa ajovalokeilassa.

Autoon on saatavilla uusia ominaisuuksia, jotka voivat auttaa vähentämään kuljettajan stressiä ja estämään törmäyksiä ajettaessa ja pysäköidessä vilkkaissa kaupunkiympäristöissä. Näitä ovat esimerkiksi:

  • etu- ja takakamera laajakulmanäytöllä; auttavat kuljettajia näkemään vastaantulevan liikenteen kapealla pysäköintipaikalla, ruuhkaisilla teillä tai peruutettaessa
  • ylös asennettu peruutuskamera, jonka sijainnin ansiosta kuljettajalla on parempi näkyvyys peruuttaessaan erityisesti takaovien ollessa auki
  • pysäköintiavustin, jota on parannettu sivutunnistimin
  • aktiivinen pysäköintiavustin, joka auttaa kuljettajia löytämään sopivan paikan ja pysäköimään handsfree-toiminnolla tasku- tai rinnakkaisparkkiin
  • ruudustapoistumisavustin, joka auttaa kuljettajia poistumaan taskuparkista handsfree-toimintona
  • risteävän liikenteen varoitusjärjestelmä, joka varoittaa kuljettajia takana liikkuvista ajoneuvoista peruutettaessa pysäköintiruudusta

Lisäksi tehokas katonrajaan asennettu LED-valo valaisee alaspäin ja mahdollistaa Transitin takana työskentelyn heikossa valaistuksessa, ja uusi sähkötoiminen keväällä 2020 saataville tuleva sivuliukuovi helpottaa kuorman lastaamista ja purkamista.

Fordin MyKey-järjestelmän avulla ajoneuvokannasta vastaavat voivat ohjelmoida avaimeen auton maksiminopeuden ja rajoittaa radion äänenvoimakkuutta sekä asettaa turvallisuusominaisuudet pysyvästi päälle.

Ulkoa helposti tunnistettava, sisältä täysin uusi

Uuden Ford Transitin entistä korkeampi kolmisäleinen etusäleikkö on vaikuttavan näköinen, selkeä ja helposti puhdistettava. Paremman aerodynamiikan mahdollistavat auton uudelleen muotoillut helma ja puskuri. Paremmin varustelluissa malleissa on tehokkaat bi-xenon-ajovalot ja uudet Transit-mallistolle tyypilliset LED-päivävalot.

Transit Customin tavoin uuden Transitin sisustus on täysin uusittu ja tarjoaa tyylikkyyttä, käytännöllisyyttä ja ajomukavuutta. Kojetaulussa on nyt useita käytännöllisiä ratkaisuja kuljettajille, jotka käyttävät ohjaamoa mobiilitoimistonaan. Säilytystiloja on parannettu ja niihin sisältyy muun muassa kolme avointa säilytyslokeroa kojelaudan päällä. Perusmalleissa on teline matkapuhelinta tai tablettia varten.

Kovaa kulutusta kestävät uudet istuinverhoilut on testattu Fordin kaikkien aikojen vaativimmissa kulutustesteissä ja jokapäiväistä mukavuutta parantaa istuinten uusi muotoilu, joka tukee kuljettajaa optimaalisesti uusittujen pehmusteiden ansiosta.

Transit-asiakkaat voivat valita tarpeisiinsa sopivan mallin kattavasta yli 450 vaihtoehdon perusvalikoimasta, johon sisältyy etu-, taka- ja nelivetovaihtoehtoja, erilaisia korimalleja ja alusta- ja jatko-ohjaamoalustamalleja, kuten hiljattain esitelty Skeletal-alustarunko (ei saatavilla Suomessa). Suomen myyntimallisto näkyy tiedotteen liitteenä olevasta hinnastosta.

Saatavilla on myös uusi, huippuvarusteltu Limited-malli, jossa on korinvärinen etupuskuri ja 16 tuuman kevytmetallivanteet sekä manuaalinen ilmastointi, bi-xenon-ajovalot ja SYNC 3 ‑tietoviihdejärjestelmä 8 tuuman kosketusnäytöllä.

Uusi Transit Custom – parannettua voimansiirtoa ja teknologiaa

Uusittu Ford Transit Custom sisältää samoja, merkittäviä Ford Transitissakin esiteltyjä parannuksia, ja on nyt saatavilla koko Euroopassa.

Suorituskykyä lisääviä ja käyttökustannuksia pienentäviä parannuksia ovat Fordin parannettu 2.0 litran EcoBlue-dieselmoottori, josta on saatavilla myös tehokkaampi 185 hv:n malli. Transit Customiin on nyt saatavilla myös segmenttinsä ensimmäinen EcoBlue Hybrid ‑kevythybridivoimansiirto, joka lisää polttoainetehokkuutta entisestään. Transit Customin CO2-päästöt ovat alkaen 141 g/km ja polttoaineen kulutus alkaen 6,9 l/100 km (NEDC).

Uuden FordPass Connect ‑modeemiteknologian lisäksi Transit Customissa ensi kertaa saatavilla olevia kuljettajaa avustavia teknologioita ovat

  • kuolleen kulman varoitusjärjestelmä peräkärryn vetojärjestelmällä
  • aktiivinen vakionopeudensäädin älykkäällä nopeudenrajoittimella
  • kaistanpitoavustin
  • aktiivinen pysäköintiavustin
  • törmäyksenestoavustin jalankulkijoiden tunnistuksella.

Lisäksi vuoden 2019 lopussa Transit Custom ‑mallisto laajenee innovatiivisella uudella ladattavalla hybridimallilla***, joka mahdollistaa päästöttömän ajon sähköllä keskusta-alueilla ja pidempien matkojen kulkemisen huoletta polttomoottorilla.

21.01.2022 23.55KATSO TÄSTÄ 21.1. LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa alan tämän viikon kuulumiset
21.01.2022 14.23Kolmivuotinen TES-ratkaisu turvaa työt kaikilla Keiteleen tehdaspaikkakunnilla ja alihankintaverkostossa
21.01.2022 8.16Venäläinen Luzales-sahakonsernilta jo kolmas investointipäätös TC-kanavakuivaamoihin
21.01.2022 6.32"Terminator-tekniikkaa"
20.01.2022 15.05Savonlinnan kaupunki tukee 15 - 17-vuotiaiden nuorten työllistymistä kesätyöseteleillä
20.01.2022 15.00Öljylämmityksen vaihtajien avustuspäätöksiin tauko - EU:n elvytysrahaa odotetaan käyttöön
20.01.2022 14.20Lambi matkustaa Postin kyydissä uusiutuvalla biokaasulla - päästösäästö vastaa 19 kierrosta maapallon ympäri
20.01.2022 13.01Valmet toimittaa kartonkikoneuudistuksen tuotannon lisäämiseksi Stora Enson Skoghallin tehtaalle Ruotsiin
20.01.2022 12.28Fiat 500 kahmii palkintoja Euroopassa
20.01.2022 10.12Näin toimit oikein liikenneonnettomuuspaikalla: vauhti pois ja katse eteenpäin
20.01.2022 9.43Liikennekuolemien määrä laskussa
20.01.2022 9.12Stora Enso ja Tornator aloittavat yhteistyön suoalueiden ennallistamiseksi
19.01.2022 17.00Bensiinikäyttöisen auton voi muuttaa kaasu- tai etanolikäyttöiseksi - muuttamiseen voi hakea tukea Traficomilta
19.01.2022 13.20Valmet toimittaa automaation Baltian ensimmäiseen kotitalouksien ja kauppojen biojätteitä käsittelevään biokaasulaitokseen
19.01.2022 11.11Kuitupuun painomittauksessa on mahdollista käyttää nyt myös uusia sääperusteisia ennustemalleja
19.01.2022 9.40Uusi Suomen ennätys renkaiden kierrättämisessä
19.01.2022 8.00Eränkävijöiden hatut valokeilassa Suomen Metsästysmuseolla
18.01.2022 11.22Valio lisää kaasuautojen määrää kuljetuslogistiikassaan
18.01.2022 11.00Renault Groupin vuosi 2021 - Tavoitteena tuottavuus ja sähköistyminen
18.01.2022 10.12Rautajärven Konehuolto mukaan KESLA-autonostureiden huoltoverkostoon
18.01.2022 8.20Ponsse ja Epec perustavat tuotekehitysyksikön Turkuun
17.01.2022 14.55Koura ratkaisee kuormauksen sujuvuuden
17.01.2022 10.20Suomessa voimaan poikkeuksia kuljettajan ajo- ja lepoaikasäädöksiin 17.1.2022 alkaen
17.01.2022 10.10Hämeenlinnasta terästä maailmalle jo 50 vuoden ajan
17.01.2022 9.15Uusi Volkswagen Amarok - valmiina myös Suomen talveen
17.01.2022 9.00Maailman ensimmäinen 100 % puupohjainen kalustelevy on Koskisen ja Stora Enson yhteistyönä syntynyt kiertotaloustuote
16.01.2022 19.29Terminator vaihtokamppanja 1/2022.
16.01.2022 17.30Metsäsuunnittelu Hollanti Oy: Jatkuva kasvatus on tulevaisuuden metsänhoitoa
15.01.2022 13.00Lukessa haussa 150 harjoittelu- ja kausityöpaikkaa toimipaikoille ympäri Suomen
15.01.2022 11.11Kaupan liikevaihto kasvoi 10,5 prosenttia marraskuussa
14.01.2022 22.21KATSO TÄSTÄ 14.1. LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa alan tämän viikon kuulumiset
14.01.2022 17.00Flowertrucksin ensimmäinen kaasukäyttöinen vetoauto on nyt liikenteessä - lisää on tulossa
14.01.2022 8.33John Deere Forestry Oy investoi varaosamyymälään Mikkelissä
13.01.2022 11.22MAN hyötyajoneuvojen myynti kehittyi positiiviseen suuntaan vuonna 2021
13.01.2022 9.44Talvikalastaja! Merkitse pyydyksesi oikein
13.01.2022 9.36SKAL jäsenyritysten kannattavuusennusteet vahvassa laskussa
13.01.2022 9.00Jyväskylän Kuljetusmessujen aikataulua siirretään jälleen - tapahtumaa kaavaillaan vuodelle 2023
12.01.2022 15.45Puuhakkeesta lämmöksi - lähellä tuotettua ilmastoystävällistä lämpöä
12.01.2022 12.30Veho kasvaa ja kansainvälistyy
12.01.2022 11.15Ponsse avasi uuden huoltopalvelukeskuksen Joensuuhun
12.01.2022 10.00Koskitraktori mukaan Top Truck -ketjuun
11.01.2022 9.32520 taksiliikennelupaa peruttu puuttuneen y-tunnuksen takia
11.01.2022 9.15Stora Enso Suomessa jo 150 vuotta
11.01.2022 9.00Työkyky ja työkuormituksesta palautuminen: Työn vaatimukset ja voimavarat muuttuneessa metsänhakkuutyössä
11.01.2022Voiko kuusipankkoinen vaunu "haukkua hintansa" käyttöaikanaan.
10.01.2022 16.30Puoli vuosisataa ja liki 20 000 tuotetta - VAK juhlistaa 50-vuotistaivaltaan
10.01.2022 11.00Ostamassa uutta täyssähköautoa? 2000 euron hankintatukea voi hakea Traficomista
10.01.2022 10.33Teollisuuden uudet tilaukset kasvoivat marraskuussa 38,5 prosenttia vuodentakaisesta
10.01.2022 10.16Onnisen toimitukset asiakaskohteisiin kulkevat myös biokaasulla
10.01.2022 8.22Niemi Palvelut ja Ab Stormossen Oy kierrätysyhteistyöhön Vaasan talousalueella
09.01.2022 14.40Ammattilehti.fi uutissivulla noin 50.000 erillistä kävijää vuorokaudessa - lähde mukaan bannerilla & uutisoinnilla vuodeksi 2022
09.01.2022 11.40TGB traktorimönkijät on tehty kovaan työkäyttöön
08.01.2022 15.44Uusi Isuzu D-Max: Takarivistä johtoportaaseen
07.01.2022 23.55KATSO TÄSTÄ 7.1. LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa alan tämän viikon kuulumiset
07.01.2022 12.12Metsäkiinteistöjen hinnat rajussa kasvussa vuonna 2021
06.01.2022 15.20West Coast Road Masters tekee työtä paremman tiestön eteen
06.01.2022 9.00Volvo Carsin autonominen ajojärjestelmä Ride Pilot esitellään Kaliforniassa
05.01.2022 17.10Ennätykset uusiksi puun syötössä: vuodessa ajettu noin 8000 tuntia 8,5 vuoden ajan - puuta menee kouran läpi noin kolme miljoonaa kiintokuutiota vuodessa
05.01.2022 14.00Kontiotuote Oy ja Oy Haka-Wood Ab liittyivät vuodenvaihteessa Sahateollisuus ry:n jäseniksi
05.01.2022 10.59Stadin Brankkarille uusi ensihoidon johtoauto
05.01.2022 10.06Takalaitanostimet käyvät kaupaksi USA:ssa
04.01.2022 18.00Citroën ë-Jumpy nousi myydyimmäksi täyssähköpakettiautoksi Suomessa
04.01.2022 13.00Kaupunkilaiset pitävät lähimetsien hoitoa tärkeänä
04.01.2022 8.00Ford kolmatta vuotta peräkkäin Suomen ostetuin pakettiautomerkki
03.01.2022 16.01Brigaden järjestelmillä liikkuvan kaluston turvallisuus uudelle tasolle
03.01.2022 13.31Volvo Trucks nousi markkinajohtajaksi lähes kaikissa kuorma-autojen painoluokissa
03.01.2022 11.30Hyötyautojen ensirekisreröinnit kasvoivat edellisvuodesta
03.01.2022 11.15Mietityttääkö matkapuhelinsopimuksesi voimassaolo? - Traficomin uusi palvelu kertoo määräaikaisen sopimuksen voimassaoloajan
03.01.2022 10.01Nurminen Logistics ja Valmet Automotive solmivat viiden vuoden yhteistyösopimuksen
03.01.2022 9.00Volkswagen Transporter vuonna 2021 kymmenettä kertaa peräkkäin Suomen ostetuin pakettiauto
02.01.2022 15.00B-K Karlqvist Ay: Ritiläauto on pitkän ajan investointi
02.01.2022 11.00Timo Oksanen Nordic Traction Groupin myynti- ja markkinointijohtajaksi
02.01.2022 10.33Teboil pursuaa nyt sähköä - Pirkanhoviin rakentui sähköautojen suurteholatausjärjestelmä
02.01.2022 5.31Artikkeli 26.09.2020: Kuormansidonta puhuttaa ja sen ohjeistusta ollaan laatimassa. Ryhmän ajatukset alkoivat näkyä lehdistössä jo syksyn 2017 aikana. - Uusi sidontalaki tullee voimaan 2021.
01.01.2022 16.00Liikennealan järjestöt: Talvi yllätti autoilijat - ja teiden ylläpitäjät?
01.01.2022 10.11Teollisuuden tuottajahinnat nousivat 21,1 prosenttia edellisvuoden marraskuusta
31.12.2021 19.00KATSO TÄSTÄ VUODEN VIIMEINEN 31.12. LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa alan tämän viikon kuulumiset
31.12.2021 12.22Miikka Ahonen KOME Oy:n vaihtoperävaunumyyjäksi
31.12.2021 10.24ELY-keskus: Jäänpaksuudet kasvaneet tasaisesti Etelä-Savon järvillä
31.12.2021 9.41Keski-Pohjanmaan ja Pietarsaaren pelastuslaitokselle uusi monitoimiauto
30.12.2021 13.24MAN TGE Individual Lion S -erikoismallit suomeen kesällä 2022
30.12.2021 9.22Kuormakoreista ja kuorman varmistamisesta annettua määräystä muutettu - vaatimuksia raakapuukuorman varmistamiseen sovelletaan vasta 1.7.2022 alkaen
30.12.2021 8.22VIELÄ EHDIT! Lähde mukaan vuodenvaihteen Hyviä Uutisia! lähetykseen uutisella tai vuoden 2022 tervehdyksellä
29.12.2021 19.00Metsätuholain muutokset tulevat voimaan vuoden 2022 alussa
29.12.2021 16.00Edistykselliset työkalut etätukeen, kenttätyöhön ja koulutukseen
29.12.2021 12.33Valmet toimittaa fleksopainokoneen laadunhallintajärjestelmän Lamipak (Kunshan) Co. Ltd:lle Kiinaan
28.12.2021 9.44Suomalaiset merikartat uudistuvat -ensimmäiset N2000-merikartat jo saatavilla
28.12.2021 9.00Sitran Timo Lehesvirta: Suomen metsäkeskustelu polarisoitunutta ja ohipuhumista - Jokamiehenoikeus ei anna oikeutta metsien näennäisomistajuuteen
27.12.2021 14.01Metsäteollisuus ry: AKT:n lakosta aiheutumassa suuret menetykset metsäteollisuudessa - toimimatonta työrauhajärjestelmää uudistettava
27.12.2021 13.00FLEETBook digitalisoi kaluston uudella, kustannustehokkaalla tavalla
27.12.2021 10.33Ensimmäinen erikoisluja teräsjauhe valmistettu SSAB:n Oxelösundin tehtaalla
27.12.2021 8.10Yhteinen hyvä houkutti kansalaiset Pyykkijahtiin
26.12.2021 11.00Valoa kansalle - käytä pitkiä valoja oikein
26.12.2021 10.44Eforan kunnossapidon toiminnot siirtyvät osaksi Stora Ensoa 1.1.2022
25.12.2021 11.00Metsä Group lahjoittaa Helsingin ja Oulun yliopistoille yhteensä 500 000 euroa
25.12.2021 8.00UPM ja WEPA edistävät yhdessä luonnon monimuotoisuutta
24.12.2021 14.00LUE TÄSTÄ! Vuodenvaihteen Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt - lehden mukana postitetaan Hyviä uutisia! 2022 -seinäkalenteri
24.12.2021 11.00Marttiini Metal Oy on ostanut RODO Machinery Oy liiketoiminnan
24.12.2021 9.33KATSO TÄSTÄ! Ammattilehden Hyviä uutisia! Jouluspesiaali lähetys - mukavia alan joulutunnelmia
23.12.2021 9.00Suomen Rengaskierrätys etsii tehokasta palveluntarjoajaa

Näytä lisää »