Ford Transit uudistuu - ensiesittely Hannoverin hyötyajoneuvonäyttelyssä

20.09.2018 14.22

 

Uuden Transitin kantavuus ja voimansiirto ovat nyt entistäkin parempia, ja esimerkiksi polttoainetaloudellisuus on valmistajan mukaan parantunut seitsemän prosenttia.

Uuteen Transitiin on saatavissa ensimmäisenä segmentissään uusi diesel-kevythybridi (mHEV), joka parantaa polttoainetaloudellisuutta noin kolme prosenttia verrattuna vakiodieselmalliin ja jopa kahdeksan prosenttia pysähtelevässä kaupunkiajossa.

Uusi Transit on liitettävämpi kuin koskaan aikaisemmin; kuljettajat hyötyvät Ford PassConnect -modeemiteknologiasta, minkä avulla yritykset voivat parantaa ajoneuvonsa käyttöastetta ja optimoida käyttökustannukset.

Vuoden 2019 puolivälissä Euroopassa myyntiin tuleva uusi Transit perustuu menestyksekkääseen nykymalliin, jonka ansiosta Transit on vakiinnuttanut asemansa segmenttinsä johtajana sekä Euroopassa että Pohjois-Amerikassa. Myynnin kasvu Euroopassa on jatkunut vuoden 2018 aikana, ja elokuuhun mennessä vuoden aikana on myyty jo 67 000 ajoneuvoa eli 14 prosenttia edellisvuotta enemmän. Myös Suomessa Transit on hallinnut isojen kaksitonnisten pakettiautojen markkinaa jo useiden vuosien ajan.

”Tämä Ford Transit sopii nykyaikaiseen yritystoimintaan: se on asiakkaidemme toiveitten mukaisesti kestävä ja käytännöllinen, sen omistamisen kokonaiskustannukset ovat edullisemmat ja sen liitettävyys parantaa toiminnan tehokkuutta”, toteaa Michael McDonagh (Transit global chief programme engineer, Ford of Europe). ”Ford määrää nyt myös sähköistämisen tahdin uudella kevythybridivoimansiirrolla, joka on erinomainen ratkaisu kaupunkikuljetuksiin.”

uusi_transit3.jpeg

Parempaa polttoainetehokkuutta, enemmän valinnanvaraa

Fordin edistyksellinen 2.0 Ford EcoBlue -dieselmoottori* on entistä parempi: polttoainetehokkuus on nyt noussut seitsemän prosenttia Fordin teknisten, todelliseen ajosykliin perustuvien mittaustietojen mukaan.

Polttoaineen ruiskutusjärjestelmän huippupaine on 2 200 baaria, minkä ansiosta palaminen on entistä tehokkaampaa. Uusien teräsmäntien helma on ohuempi kuin entisissä alumiinimännissä, ja näin moottorin kitka on entistä pienempi. Muuttuvatilavuuksisen öljypumpun ansiosta voitelu on entistä tehokkaampaa.

Kaksitonnisessa Transitissa polttoainetehokkuutta on parannettu lisää mallissa nyt ensimmäistä kertaa olevan sähköisesti tehostetun ohjauksen (EPAS) ansiosta. Lisäksi ajoneuvon painoa on vähennetty erilaisilla toimenpiteillä, autossa on alhaisen vierintävastuksen renkaat ja aerodynaamisia parannuksia. Polttoaineen kulutusta pienentävä Auto-Start-Stop -järjestemä on vakiovarusteena koko mallistossa.

Kuljettajat voivat valita myös tehokkaan ajon tilan, joka GPS-paikannusta hyödyntämällä neuvoo ennakoivasti, miten minimoida tulevan reitin polttoainekulutus.

Moottoritehojen 105 hv, 130 hv ja 170 hv lisäksi on tarjolla uusi 185 hevosvoiman moottori, jonka vääntö on jopa 415 Nm. Kaikki moottorivaihtoehdot hyötyvät parannetusta turboahdinmallista, jonka avulla voidaan saavuttaa laajempi vääntöalue aikaisempaa laajemmalla kierroslukualueella.

Vakiovarusteena olevan kuusivaihteisen manuaalivaihteiston lisäksi takavetoisiin Transit-malleihin tulee keväällä 2020 saataville Fordin erittäin tehokas ja reagoiva kymmenvaihteinen automaattivaihteisto. Automaattivaihteisto sisältää Adaptive Shift Scheduling -toiminnon, joka optimoi vaihteenvaihdon ajoituksen yksilöllisen ajotavan mukaan.

Uutta segmentissä: mHEV-teknologia

Uuden Ford Transitin etu- ja takavetoiset mallit ovat saatavissa innovatiivisella diesel-kevythybriditeknologialla, minkä ansiosta hyötyajoneuvojen käyttäjät voivat hyötyä entistäkin paremmasta polttoainetehokkuudesta. Teknologian avulla polttoainetehokkuus parantuu WLTP-mittaustavan mukaan noin kolme prosenttia. Tehokkuus voi parantua jopa kahdeksan prosenttia ajon sisältäessä paljon pysähtelyä, esimerkiksi kaupunkikuljetusten aikana.

Hihnakäyttöinen integroitu laturi korvaa tavallisen laturin, minkä ansiosta energiaa voidaan ottaa talteen ajoneuvon hidastaessa ja ladata 48 V litiumioni-ilmajäähdytteistä akkua. Latausta käytetään tarvittaessa lisäämään moottorin vääntöä tavallisessa ajossa ja kiihdytyksessä sekä sähköisten apulaitteiden käyttöön.

Transitin mHEV-järjestelmä on optimoitu ensisijaisesti parantamaan auton polttoainetehokkuutta, sen sijaan että tarkoituksena olisi tuottaa enemmän suorituskykyä vakiovoimansiirtoon verrattuna. Hybridijärjestelmän mahdollistama lisävääntö parantaa ajettavuutta liikkeellelähdöissä ja alhaisilla kierrosluvuilla.

Suurempi kantavuus

Uuden Ford Transitin kantavuus tulee olemaan luokkansa parhaiden joukossa: ajoneuvon painoa vähentävien toimenpiteiden ansiostakuorman osuutta voidaan nyt lisätä.

Jotta auton painoa saatiin pudotettua, suunnittelua optimoitiin avaruusteollisuuden tietokoneavusteisten teknisten järjestelmien avulla. Painoa laskee esimerkiksi uusi alumiininen konepelti, kevyemmät teräsvanteet sekä yhden äänenvaimentimen käyttö entisen kahden sijasta. Kuormatilan väliseinä on ensimmäistä kertaa teräksen sijaan kevyttä ja vahvaa komposiittimateriaalia.

Uusi sähkötoiminen sivuliukuovi helpottaa kuorman lastaamista ja purkamista. Uudenlaiset takavalot valaisevat erinomaisesti työskenneltäessä pimeään aikaan auton takana.

Liitettävyys

Fordilla on strategiana laajentaa liitettävyyttä läpi koko hyötyajoneuvomalliston. Tämän strategian osana Ford tarjoaa uuteen Transitiin FordPass Connect -modeemiteknologian, jonka avulla on mahdollista parantaa ajoneuvon käyttöastetta ja optimoida käyttökustannuksia. Optimoinnissa auttavat Ford Telematics- ja Ford Data Services -tuotteiden kaltaiset uudet ratkaisut, jotka otetaan käyttöön vuoden 2019 aikana.

Lisäksi FordPass Connect tuo FordPass-sovelluksen kautta käyttöön lukuisia auton omistajan ja kuljettajan käyttökokemusta ja tuottavuutta parantavia ominaisuuksia.

Kehittyneisiin teknologioihin sisältyy myös Ford SYNC 3 -tietoviihdejärjestelmä, jota voi käyttää yksinkertaisin äänikomennoin tai 8” värikosketusnäytön nipistys- ja pyyhkäisytoiminnoin. Fordin MyKey-järjestelmän avulla ajoneuvokannasta vastaavat voivat ohjelmoida avaimen niin, että nopeutta ja radion äänenvoimakkuutta rajoitetaan ja turvallisuusominaisuudet kytketään pysyvästi päälle.

Uuden Upfitter-liitäntämoduulin kautta jälkikäteen tehdyt korimuutostyöt ja asennetut lisävarusteet voivat käyttää Transitin sähköjärjestelmien tietoja.

Kuljettajan avuksi

Transitin hienostunutta ja henkilöautomaista ajettavuutta on parannettu entisestään sähköisesti tehostetulla ohjauksella (EPAS). Se säästää kuljettajan voimia auttamalla pysäköinnissä ja auton käsittelyssä ja tuo käyttöön kuljettajaa avustavia teknologioita, kuten aktiivisen pysäköintiavustimen ja kaistanpitoavustimen.

Transitin kuljettajat voivat nyt valita ensimmäistä kertaa olosuhteisiin sopivimman ajotilan. Valittavina ovat Eco-, Slippery- ja Mud/Rut-ajotilat nelivetomalleille ja Tow/Haul-ajotila tasaista ajoa varten. Tämä ajotila on omiaan hinattaessa suuria perävaunuja tai veneitä, jotka painavat ajoneuvon omapainoa enemmän.

uusi_transit2.jpeg

Käytössä on myös laaja valikoima edistyksellisiä kuljettajaa avustavia teknologioita, jotka auttavat vähentämään stressiä ja väsymystä sekä välttämään tai lieventämään törmäysten vaikutuksia. Avustavia teknologioita ovat muun muassa

  • perävaunun hinausjärjestelmään yhdistetty kuolleen kulman varoitusjärjestelmä, jossa kuolleen kulman varuoitusjärjestelmän tunnistusalue kattaa ajoneuvon ja perävaunun jopa 10 metrin pituudelta
  • älykäs aktiivinen vakionopeudensäädin, jossa liikennemerkkien tunnistusjärjestelmän ja aktiivisen vakionopeudensäätimen toiminnot auttavat kuljettajia noudattamaan nopeusrajoituksia
  • edistynyt kaistanpitoärjestelmä
  • Pre-Collision Assist -törmäyksenestoavustin jalankulkijoiden tunnistuksella, joka tunnistaa jalankulkijat nyt myös pimeällä heidän ollessa ajovalokeilassa.

Uudet ominaisuudet on tarkoitettu myös helpottamaan ajamista ja vähentämään stressiä auton käsittelyssä ja pysäköinnissä ruuhkaisessa kaupunkiympäristössä, ja näin mahdollisesti välttämään lommoista ja naarmuista aiheutuvat kalliit korjauskustannukset. Uusia ominaisuuksia ovat muun muassa

  • etu- ja takakamera laajakulmanäytöllä; auttavat kuljettajia näkemään vastaantulevan liikenteen kapealla pysäköintipaikalla, ruuhkaisilla teillä tai peruutettaessa
  • ylös asennettu peruutuskamera, jonka sijainnin ansiosta kuljettajalla on parempi näkyvyys peruuttaessaan erityisesti takaovien ollessa auki
  • pysäköintiavustin, jota on parannettu sivutunnistimin
  • aktiivinen pysäköintiavustin (APA), joka auttaa kuljettajia löytämään sopivan paikan ja pysäköimään handsfree-toiminnolla tasku- tai rinnakkaisparkkiin
  • ruudustapoistumisavustin, joka auttaa kuljettajia poistumaan taskuparkista handsfree-toimintona
  • risteävän liikenteen varoitusjärjestelmä, joka varoittaa kuljettajia takana liikkuvista ajoneuvoista peruutettaessa pysäköintiruudusta

Ulkoa helposti tunnistettava, sisältä täysin uusi

Uudessa Ford Transitissa on korkeampi ja voimakkaampi, kolmesäleinen etusäleikkö, ja uudelleen muotoiltu matalampi konepelti. Etupaneelit ja puskuri on muotoiltu uudelleen aerodynamiikan parantamiseksi ja rohkeamman ulkonäön saavuttamiseksi. Pintamateriaalit ovat helppohoitoisia. Limited-malleissa on voimakkaat Xenon-ajovalot ja uudet Transit-mallistolle tyypilliset LED-päivävalot.

Transit Customin tavoin ajoneuvon sisustus on täysin uusittu, ja tarjoaa tyylikkyyttä, käytännöllisyyttä ja ajomukavuutta. Uudessa kojelaudassa on monia käytännöllisiä ratkaisuja kuljettajille, jotka käyttävät ohjaamoa mobiilitoimistonaan. Säilytystiloja on parannettu, sisältäen mm. kolme avointa säilytyslokeroa kojelaudan yläosassa. Trend-mallissa on uusi älylaiteteline, johon kuljettajat voivat asettaa matkapuhelimensa ja myöhemmin myös suuremmat tabletit.

Transitin sisätiloissa on käytetty miellyttäviä ja kulutusta kestäviä materiaaleja, kuten uusia Fordin kaikkien aikojen kovimmat kulutustestit läpikäyneitä istuinten verhoilukankaita. Jokapäiväistä mukavuutta parantaa istuinten uusi muotoilu, joka tukee kuljettajaa optimaalisesti uusittujen pehmusteiden ansiosta.

Saatavilla on nyt myös Limited -malli koska yhä useampi kuljettaja haluaa varustella ajoneuvon vastaamaan omia erityisiä liiketoiminnan tarpeitaan. Nykyisen mallin tavoin Transitin asiakkaat voivat valita kattavasta 450 vaihtoehdon perusvalikoimasta (malliston koko Euroopassa, Suomessa saatavat mallit hinnastosta), johon sisältyy etu-, taka- ja nelivetovaihtoehtoja, erilaisia korimalleja ja alusta- ja jatko-ohjaamo-alustamalleja, kuten hiljattain esitelty Skeletal-alusta-runko (ei saatavilla Suomessa).

uusi_transit.jpeg

Uusi Ford Transit valmistetaan Transit Customin tavoin Turkin Kocaelissa. Viime vuonna Ford ilmoitti 52 miljoonan dollarin investoinnista Turkin Otosan-yhteishankkeeseen, jonka tarkoitus on lisätä tehtaan vuosituotantoa 40 000 yksiköllä 330 000 ajoneuvoon.

03.04.2022 16.00Metsäaenergia urakoinnin koneet siirtyy tehokkaasti työmaalta toiselle kotimaisella lavetilla
03.04.2022 9.00Björn Wahlroos jatkaa UPM-Kymmene Oyj:n hallituksen puheenjohtajana
02.04.2022 15.33Juha ja Pekka Tauriainen Oy on Metsäalan Kuljetusyrittäjät ry:n Vuoden 2022 Kuljetusyritys
02.04.2022 13.22Liikenteen käyttövoimamurros vaatii muutoksia energiantuotannossa ja -jakelussa
01.04.2022 23.00KATSO TÄSTÄ VIIKON 13/2022 VILLI LÄNSI ERIKOISLÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa metsä-, kuljetus- ja maarakennusalan kuulumiset
01.04.2022 14.00PONSSE-palvelut Tsekissä Ponsse Czech s.r.o:n vastuulle - toimitusjohtajaksi Jakub Hacura
01.04.2022 12.00Uusi prosessikattila saapui Yaran Uudenkaupungin tehtaalle
01.04.2022 11.00Energiaturvetuotannon elvyttäminen vaatii pidempää näkymää
31.03.2022 11.00Metsävaratietojen laatu paranee hakkuukonetiedolla
31.03.2022 9.00Maerskilta ennätystilaus Volvon sähkökuorma-autoista
31.03.2022 8.11Metsäteollisuus ry: Hallitukselta tarvitaan nopeita toimia
30.03.2022 22.11VIELÄ EHDIT MUKAAN ILMOITUKSELLA! Kevään jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti valmistuu ensi viikolla...
30.03.2022 15.11Lataa tästä uusi ja ilmainen - opas pilaantuneiden alueiden kestävään puhdistamiseen ja muuhun kunnostamiseen
30.03.2022 14.27Liki 500 000 henkilön pitää tarkistaa metsätalouden esitäytetty veroilmoitus viimeistään ylihuomenna
30.03.2022 12.44Metsä Fibre ja Veolia sopimukseen Äänekosken biotuotetehtaan biometanolin jalostuksesta
30.03.2022 9.00Kone- ja infraurakoitsijan työkoneilla on tärkeä rooli poikkeusoloissa - koneyrittäjän ahdinko voi vaikuttaa jopa maanpuolustuskykyyn
29.03.2022 14.00Keinoäly mukaan liikenteen päästövähennystalkoisiin
29.03.2022 11.00Stora Enso kaavailee neljän paperitehtaan myymistä
28.03.2022 16.27Vuoden 2021 myyntitulokset: Renault Trucksin liiketoiminta kasvoi merkittävästi
28.03.2022 11.00Secodi Finland Oy ja HDS Finland Oy ovat fuusioituneet
28.03.2022 7.33Teollisuuden tuottajahinnat nousivat 22,4 prosenttia edellisvuoden helmikuusta
27.03.2022 13.33Sähkökatkoja yön aikana jopa 80.000 - viat pääosin korjattu yön aikana
27.03.2022 10.00Saimaan kanava avataan huomenna maanantaina 28.3.
26.03.2022 9.00Kotimaasta tarvitaan nyt lisää puuta - polttoainekustannus iskee puunhankintaan
25.03.2022 22.05KATSO TÄSTÄ VIIKON 12/2022 LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa metsä-, kuljetus- ja maarakennusalan kuulumiset
24.03.2022 17.34Ammattilehti koeajaa: Renault Trucks D E-Tech sähkökuorma-auto (video podcast)
24.03.2022 13.10Lapin Kumi Oy 75 vuotta - Kumisaappaiden korjaajasta merkittäväksi työllistäjäksi
23.03.2022 14.33MTK:n metsäjohtokunta perää toimia puun korjuun ja kuljetusten varmistamiseksi
23.03.2022 14.10Rautajärven Konehuolto Oy liittyy Kome Oy:n huoltopisteketjuun
23.03.2022 10.00Uusi John Deere H225E harvesteripää eukalyptuspuun korjuuseen
23.03.2022 8.00Koneteko Pitkänen vähentää päästöjä Stora Enson puunkorjuussa hiililaskennan avulla
23.03.2022 7.55Hämeen kauppakamari: Yritysten haasteena kustannusten nousu
22.03.2022 17.00Walki investoi uuden sukupolven tuotantolinjaan Valkeakoskella
22.03.2022 9.22Kiinteitä puupolttoaineita paloi ennätysmäärä vuonna 2021
22.03.2022 8.00GREEN+ uusiutuva polttoöljy nyt huoltamojakeluun
21.03.2022 14.00Metsäkonevalmistaja Logsetilla ennätysvahva tilikausi
21.03.2022 12.02Waratah aloittaa Moipu tuotteiden myynnin ja markkinoinnin Euroopassa ja Aasian ja Tyynenmeren alueella
21.03.2022 10.00Tornatorin kahdessadas yksityinen suojelualue perustettiin Kaaville
21.03.2022 8.00Metsä Group lahjoittaa 160000 euroa Itä-Suomen yliopistolle
20.03.2022 11.00Kuorma-autoilla kuljetettu tavaramäärä väheni hieman vuoden 2021 viimeisellä neljänneksellä
18.03.2022 23.33KATSO TÄSTÄ 18.3. LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! erikoislähetys Energiapäivä 2022 tapahtumasta Askolasta
18.03.2022 11.00Energia-alan tasa-arvo toteutuu käytännön päätöksillä
17.03.2022 8.45Ponsse perusti tytäryhtiön Chileen
16.03.2022 18.00Jesse Jolkkonen aloitti Prosilva Oyj:n kotimaan myyntipäällikkönä
16.03.2022 11.25HUOMIO! Energiapäivä 2022 -tapahtuma Askolassa tämän viikon perjantaina 18.3. - KATSO TÄSTÄ OHJELMA!
16.03.2022 10.21Ponssen uusi Active Manual -palvelu opastaa ja ohjaa videoiden avulla metsäkoneen käyttöä ja huoltoa
16.03.2022 9.43Stora Enso kannustaa metsänomistajia harvennushakkuisiin
15.03.2022 12.22Kaivosyhtiö Bolidenille 74-tonninen Scania täyssähkökuorma-auto raskaisiin kuljetuksiin
15.03.2022 8.00Väestönkehitys haastaa metsäalan koulutusta kehittymään
14.03.2022 10.14Renault Trucksilta T- ja C- E-Tech sähkökuorma-autot
14.03.2022 10.10Metsämiesten Säätiöltä 1,7 miljoonaa euroa apurahoja
14.03.2022 10.03Männylle, kuuselle ja koivulle tiedossa keskimääräistä heikompi kukinta
14.03.2022 9.16Oriveden eritasoliittymän ja ohituskaistan parantaminen käynnistyy 9-tiellä
14.03.2022 8.00Luonnonhoidon keinoja vahvistetaan metsänhoidon suosituksissa
13.03.2022 9.33Vöyrin Maksamaalla tutkitaan männikköjen pienaukkouudistamista
12.03.2022 16.40V8 moottoreiden ja voimansiirron korjaukset ammattitaidolla
11.03.2022 23.59KATSO TÄSTÄ SADAS JUHLALÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa metsä-, kuljetus- ja maarakennusalan kuulumiset
11.03.2022 11.00INFRA ry: Jos kotimaisesta turpeesta halutaan ensi talven energiaratkaisu, on toimittava nyt
10.03.2022 14.55Conti Hybrid -rengassarja täydentyy
10.03.2022 14.00Sähkökäyttöinen "retro-paku" Volkswagenilta
10.03.2022 9.32Valmet Automotivelle ennätyksellinen liikevoitto vuonna 2021
09.03.2022 13.22Puurakentamisen markkinaosuus on kasvanut
09.03.2022 9.40Ponsse avasi uuden asiakaspalvelukeskuksen Ouluun
09.03.2022 9.33Kotimaan puulla voidaan korvata Venäjältä tuotu puu - poppaskonsteja ei tarvita
08.03.2022 14.44Emma Mäkinen Ivecolla ratakuorma-autojen klassikkokilpailuun Saksaan
07.03.2022 15.00HUOMENNA PORISSA! Scania vaihtoehtoiset käyttövoimat kiertueelle maaliskuussa - esittelyssä sähkö- ja biokaasukalusto
07.03.2022 14.13SSAB palkkaa yli 800 kesätyöntekijää Suomessa
07.03.2022 14.00Renault Trucks ja Geodis kehittävät yhdessä uuden sähkökuorma-auton kaupunkikuljetuksiin
07.03.2022 13.11Oulun Energia lopettaa venäläisen hakkeen käytön
07.03.2022 10.11Kotimaan vesiliikenteen kuljetukset kasvoivat tammikuussa
07.03.2022 9.44Sahateollisuuden vuositilasto 2021 - tuotanto oli 11,9 miljoonaa kuutiometriä
07.03.2022 8.00Continentalin uusi UltraContact-kesärengas on täynnä innovatiivista tekniikkaa
06.03.2022 12.22Metsähallituksella hyvä vuosi - panostukset luonnon monimuotoisuuteen nousivat ennätystasolle vuonna 2021
06.03.2022 11.00Vaikuta sähköautojen latausverkoston kehittämiseen
05.03.2022 9.11Turpeella huoltovarmuutta sodan luomassa epävarmuudessa
04.03.2022 23.33KATSO TÄSTÄ VIIKON 9/2022 LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa metsä-, kuljetus- ja maarakennusalan kuulumiset
04.03.2022 8.41Metsä Groupin Venäjän toiminta ajetaan alas toistaiseksi
03.03.2022 12.44Volvo CE Finlandille monipyörävetoisia Volvo FMX380 6x6 -huoltoautoja
03.03.2022 10.26John Deere Forestry keskeyttänyt kaiken myynnin Venäjälle
03.03.2022 9.00Uuden sukupolven Mercedes-Benz eSprinter perusteellisessa talvitestissä Ruotsin Lapissa
02.03.2022 15.34Ponsse keskeyttää toimintansa Venäjällä
02.03.2022 14.52Teboil-asemilla tehtyjen ostosten rahat päätyvät kauppiaille
02.03.2022 14.41Suomen CLT-valmistajat yhdistäytyvät
02.03.2022 13.12Bioenergia ry huolissaan seuraavien lämmityskausien polttoaineiden saatavuudesta
02.03.2022 12.08Kempower vie pikalatausratkaisunsa Pohjois-Amerikan markkinoille
01.03.2022 11.44Nurminen Logistics aloittaa lämpösäädeltyjen merikonttien satamaoperoinnin yhteistyössä Rauanheimon kanssa
01.03.2022 11.00Scania toimittaa yli 100 täyssähkökuorma-autoa Kööpenhaminan kaupungin jäteyhtiö ARC:lle
01.03.2022 9.00Metsäala työllistää monipuolisesti eri koulutusalojen osaajia - alan ammattilaiset jalkautuvat kouluille kertomaan uramahdollisuuksista
28.02.2022 20.00MH-Steel Oy Mustasaaresta liittyy KOME Oy:n huoltopiste ketjuun
28.02.2022 12.33Harvennushakkuita Ruotsinkylän tutkimusmetsässä
28.02.2022 10.10Etätyösuositus päättyy - Työterveyslaitoksen vinkit työpaikalle palaajille
27.02.2022 20.00KATSO VIDEO! Kaivinkoneiden lumenveiston SM-kisoissa tuhansia kävijöitä ja upeita teoksia
27.02.2022 9.00Metsien hakkuut Euroopassa eivät lisääntyneet äkillisesti, toisin kuin Nature väitti vuonna 2020
26.02.2022 11.00Maantie 103 Vuosaaren satamatien tilapäinen sulkeminen Vuosaaren tunnelin kohdalla 2.-3.3.2022 klo 22.00?05.00
25.02.2022 21.00KATSO TÄSTÄ VIIKON 8/2022 LÄHETYS - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa metsä-, kuljetus- ja maarakennusalan kuulumiset
25.02.2022 8.00Stora Enso aikoo myydä Kvarnsvedenin tehtaansa Northvoltille
24.02.2022 10.13MAN sähkökuorma-autot markkinoille aikaisintaan vuonna 2024
23.02.2022 9.30Vuosi 2021 oli puumarkkinoilla poikkeuksellisen vilkas - kesällä sekä määrät että hinnat huipputasolla
23.02.2022 8.00Stora Enso vauhdittaa kasvuaan ja kartoittaa uusiutuvan kuluttajapakkauskartongin tuotannon laajentamista
22.02.2022 14.36Tekniikkapäivitys ja I-Save -toiminnon tehostus pienentävät polttoaineen kulutusta ja CO2-päästöjä Volvo FH i-Save kuorma-autoissa

Näytä lisää »