IVECO näyttävästi esillä Kuljetus&Logistiikka messuilla

24.04.2019 14.55

Daily2019_Van_RoadCity.jpg

IVECO esittelee kaikkiin tehtäviin sopivia kestäviä ratkaisujaan kevyissä ja keskiraskaissa sekä raskaissa hyötyajoneuvoissa. Erityisenä painopisteenä on Ivecon Natural Power -teknologia ja juuri lanseerattu uusi Daily.

IVECO julkistaa uuden Daily:n, joka tarjoaa täyden valikoiman ajoneuvoja kaikille teille ja käyttötarpeisiin. Uutuuksien joukossa on myös markkinoiden ensimmäinen kokonaismassaltaan 7-tonninen 4x4 -ajoneuvo, jonka hyötykuorma on jopa 4 300 kg.

IVECO osallistuu Kuljetus ja Logistiikka 2019 näyttelyyn Helsingin messukeskuksessa 9.– 11.5.2019. IVECO keskittyy tämän vuoden näyttelyssä Natural Power -teknologialla varustettuihin raskaisiin hyötyajoneuvoihin ja juuri lanseerattuun Dailyyn.

Messuilla IVECO keskittyy myös kestävän kehityksen kuljetusmuotoihin.

Messuilla esillä oleva IVECO hyötyautomallisto:

  • Uusi Daily 35S16A8 V 12m3 – Pakettiauto, yhdistettävyys ja kuljettajaa avustavia toimintoja
  • Daily 55S18H 4x4 – Saatavissa jopa 7,0 versiona umpiautoina ja alustana
  • Daily 35S18A8 V – Luxus matkailuauto Hi-Matic automaattivaihteistolla
  • Eurocargo ML160E28FP– Täysilmajousitus, 16 ton, täydellinen suuren hyötykuorman auto kaupunkijakeluihin.
  • Stralis AS440S46TX/P Natural Power – kuorma-auto, jossa on kaksi LNG-tankkia, 460 hv, 6x2 rekkaveturi
  • Stralis AS440S46T/P Natural Power – kuorma-auto, jossa on yksi CNG ja yksi LNG- tankki, 460 hv, 4x2 rekkaveturi
  • Stralis AS340X57/P X-WAY – Akselisto 3+1, 8x4 Tridem
  • Trakker AT410T50/P – 10x4 pitkällä akselivälillä

Uusi Daily ensiesittelyssä

New Daily on segmenttinsä ensimmäinen ajoneuvo, joka noudattaa Euro 6D / Temp- päästöstandardeja, mikä tuo kestävyyden yhdessä suuremman tehon ja polttoainetalouden kanssa asiakkaiden kannattavuuden eduksi.

Hyötyajoneuvoalalla on ennennäkemättömiä muutoksia, jotka johtuvat megatrendeistä, kuten digitalisaatio, automaatio ja kuljettajaa helpottavat avustimet.

New Daily esittelee täydellisen valikoiman edistyksellisiä kuljettajan apujärjestelmiä, joiden avulla kuljettaja voi keskittyä työhön, joka vaatii yhä useamman tehtävän, ja parantaa niiden turvallisuutta. Hätäjarrutusjärjestelmä ja City Brake PRO estävät törmäyksiä alle 50 km/h nopeuksilla ja lieventävät törmäyksiä suuremmilla nopeuksilla. Se havaitsee itsenäisesti mahdollisuuden törmätä eteenpäin ja jarruttaa vastaavasti, jos kuljettaja ei puutu, varmistaen niiden turvallisuuden.

New Daily käyttää myös teknologiaa kuljettajan stressitasojen alentamiseksi. Kaupunkiajossa, joissa asiakkaat ajavat usein ruuhkaisessa liikenteessä, Queue Assist auttaa kuljettajaa seuraamalla eteenpäin kulkevaa ajoneuvoa hitaasti liikkuvissa jonoissa ja pysähdyksissä. Lisäksi Adaptive Cruise Control, yhdessä Queue Assistin kanssa, ylläpitää asetettua nopeutta ja turvaetäisyyttä, kun taas ProActive Lane Keeping Assist estää auton tahatonta ajautumista ulos kaistasta aktiivisen ohjauksen avulla. Tuulen ollessa sivusuunnassa Crosswind Assist auttaa kuljettajaa pitämään ajoneuvon vakaana kaistalla. New Daily vähentää väsymystä ja parantaa tuottavuutta sähköisen pysäköintijarrun avulla, joka kytkeytyy automaattisesti, kun ajoneuvo on pysäköity ja vapautuu automaattisesti.

Uusilla LED-valoilla on paljon terävämpi säde, joka kuljettaa edelleen, parantaa näkyvyyttä ja esteiden havaitsemista 15%, mikä lisää turvallisuutta heikossa valaistuksessa. City Mode nostaa ohjaustehoa, mikä vähentää pyörän kääntämistä jopa 70%, mikä helpottaa liikkumista kaupungin kaduilla.

New Daily auttaa kuljettajaa myös haastavissa ajo-olosuhteissa, kuten Hill Descent Controlin avulla, joka auttaa heitä ajamaan alas ja alas hitaasti ja turvallisesti pitkiä, jyrkkiä rinteitä ja Traction Plusia, joka pitää tiukasti kiinni liukkailla pinnoilla, kuten hiekalla, mudassa tai lumessa.

Liitettävyys maksimoi käyttöajan ja avaa uusien palveluiden maailman

New Daily -yhteys tuo ajoneuvon suoraan kosketukseen IVECO:n ohjaamoon, joka tarjoaa reaaliaikaisia tietoja. Näin IVECOn asiantuntijat voivat maksimoida ajoneuvon käyttöajan tekemällä ennakoivaa diagnostiikkaa ja ottamalla ennaltaehkäiseviä toimia, suunnittelemalla huolto- ja huoltotoimenpiteitä tehokkaasti huoltopisteen käyntien määrän optimoimiseksi.

Lisäksi innovatiivinen etätukipalvelu mahdollistaa tietokannan muutosten, diagnostisten istuntojen ja jopa ohjelmistopäivitysten tekemisen etänä Over the Airin kautta, välttäen pysähdyksiä huoltopisteelle.

Uudessa mittaristossa on TFT-korkearesoluutioinen värinäyttö, joka tarjoaa erittäin käyttäjäystävällisen, intuitiivisen käyttöliittymän kaikkien ajoneuvon keskeisten asetusten ja toimintojen kanssa.

Uusi Hi-Connect-tieto- ja viihdejärjestelmä, jossa on puheentunnistus, antaa kuljettajalle mahdollisuuden heijastaa mobiililaitettaan Apple Car Play- ja Android Auto ™ -sovelluksilla ja käyttää sovelluksia täysin turvallisesti ajon aikana. Siinä on 7-tuumainen näyttö, DAB-radio, takakameran näyttö ja TOM TOM -auton ja kuorma-auton navigointijärjestelmä sekä IVECOn ajotyylin arviointijärjestelmä, joka tarjoaa reaaliaikaisia neuvoja.

Uuden Dailyn huoltoväli on jopa 60.000 km.

Stralis_NP.jpg

Maakaasu ja biokaasu

Kuljetusalalla on meneillään todellinen energiavallankumous, ja ala liikkuu kovaa vauhtia eteenpäin kasvavien ympäristöön ja ilmanlaatu paineiden alla. IVECO kulkee tämän muutoksen etulinjassa kattavalla valikoimallamme vaihtoehtoisia voimanlähteitä, joiden tarjoamien teknologioiden avulla pystymme vastaamaan kaikkiin tarpeisiin. Lisäksi tehokkaat ja erittäin matalapäästöiset ratkaisumme uudistavat myös dieselteknologiaa.

IVECO oli maailman ensimmäinen hyötyajoneuvojen valmistaja, joka ennakoi maakaasun tarjoamat mahdollisuudet. IVECO onkin hyödyntänyt tätä kaukokatseisuuttaan kehittämällä täydellisen valikoiman maakaasukäyttöisiä pakettiautoja, kuorma-autoja ja linja-autoja. IVECO on yhä ainoa valmistaja, joka tarjoaa kattavan valikoiman kaasukäyttöisiä malleja, ja tähän mennessä kaasuajoneuvoja on myyty yli 24 000 kappaletta.

Osastolla messukävijät voivat tutustua muun muassa hiljattain ”Sustainable Truck of the Year 2019” -palkinnon voittaneeseen IVECO Stralis NP 460 hv -malliin.

Haluamme antaa selvän signaalin siitä, että olemme valmistautuneet ratkaisuihin, joilla nopeutamme vihreää muutosta. Painotamme muun muassa biokaasun pitkäaikaisia ympäristöhyötyjä. Biometaani voi vähentää typpidioksidipäästöjä yli 90 prosenttia, hiukkaspäästöjä 99 prosenttia ja hiilidioksidipäästöjä 95 prosenttia.

Tässä yhteydessä on sanottava, että kaasulla voidaan korvata dieselajoneuvot 1:1 jo nyt, mihin sähkö- tai vetykäyttöisillä ajoneuvoilla puolestaan on vielä pitkä matka.

Stralis Natural Power

Uusi Stralis NP 460, kestävin kuorma-auto kautta aikojen, tarjoaa ainoan täydellisen valikoiman raskaita maakaasukäyttöisiä kuorma-autoja, joissa on uusimman sukupolven automaattivaihteisto. Se on suunniteltu suoriutumaan kaikista tehtävistä ja tarjoaa yhdistelmän kestävyyttä, suorituskykyä, ja tuottavuutta sekä loistavan toimintasäteen vaativimpiinkin kaukokuljetuksiin.

460 hevosvoimansa ansiosta Stralis NP on erinomainen valinta kaukokuljetusten vetoauto- ja alustamallien segmentissä. Stralis NP tarjoaa loistavan valikoiman, joka kattaa matalat vetoautot, vaihtolavat, erityiskevyet ADR-vetoautot ja rakennusalan logistiikkatehtävät.

Uudessa yhden polttoaineen Stralis NP 460 -kuorma-autossa on kaksi LNG-tankkia, 460 hevosvoimaa ja jopa 1 600 kilometrin toimintasäde, ja se on varustettu IVECOn parhaalla teknologialla ja tarjoaa polttoainetehokkuutta matkalle sekä jopa 15 % alhaisemman polttoaineen kulutuksen.

Uusi Stralis NP 460 tarjoaa PUHDASTA VOIMAA ja huikeat 99 % vähemmän hiukkaspäästöjä ja 60 % vähemmän NOx-päästöjä suhteessa Euro VI -raja-arvoihin. Biometaania käytettäessä myös CO2-päästöt putoavat 95 prosenttia. Lisäksi melutaso pienenee, sillä kuorma-auto on 71 dB:n käyntiäänellään todella hiljainen.

Toinen biometaanin tarjoama etu on vähäisempi riippuvuus fossiilisista polttoaineista, sillä kaasua voidaan tuottaa maatalouden ja kaupunkien jätteistä, jätevedestä sekä elintarviketeollisuuden jätteistä. Biometaania voidaan tuottaa paikallisesti, jolloin kuljetusten tarve sekä niistä syntyvät CO2-päästöt vähenevät huomattavasti. Sen lisäksi tuotannosta syntyy arvokkaita sivutuotteita, kuten bioperäistä hiilidioksidia jäähdytysyksiköille ja biolannoitteita maatalouden käyttöön.

Uusi mallisto sisältää myös uuden yhden polttoaineen IVECO Cursor 13 NP -maakaasumoottorin, joka kehitettiin takaamaan tarvittava voima vaativimpia tehtäviä varten. Uutta on myös automaattinen 12-nopeuksinen Hi-Tronix-vaihteisto, joka parantaa entisestään aiempien versioiden ajomukavuutta ja suorituskykyä. Lisäksi saatavilla on uusia toimintoja, kuten GPS-pohjainen ennakoiva vakionopeudensäädin HI-CRUISE. Kuorma-auto voi käyttää polttoaineena CNG:tä, CNG:n ja LNG:n yhdistelmää tai LNG:tä.

LNG-kaksoistankein varusteltu versio varmistaa jopa 1 600 kilometrin ennätyspitkän toimintasäteen.

Luokkansa paras polttoainetalous

Uusi IVECO Cursor 13 NP -moottori, jonka on kehittänyt FTP Industrial, on suunniteltu eritoten kansainvälistä pitkän matkan liikennettä varten. Se on markkinoiden tehokkain kokonaan kaasulla toimiva moottori ja takaa riittävän suorituskyvyn kaikkein haastavimpiinkin tehtäviin.

Kestävyyttä ja huoltovälejä on kasvatettu, jotta voidaan taata oikeanlainen suorituskyky ilman käyttöaikaan kohdistuvia vaikutuksia.

Tulokseen päästiin soveltamalla maakaasuun stoikiometristä palamista kipinäsytytyksellä.  Tämä yhden polttoaineen (ei tarvitse dieseliä eikä AdBlueta) ratkaisu takaa sen, että IVECO Cursor 13 NP toimii sataprosenttisesti maakaasulla.

Päästöjen jälkikäsittely tehdään kompaktilla ja kevyellä kolmitiekatalysaattorilla, joka ei tarvitse regenerointia tai lisäaineita, mikä tuo selviä etuja tilaan alustassa ja hyötykuormaan sekä vähentää käyttökatkoja. IVECO Cursor 13 NP tarjoaa muitakin etuja: se on hiljainen ja tuottaa vain vähän värinää, sillä sen stoikiometrinen polttomoottori käy 12:1 paineistussuhteella (eli huomattavasti alhaisemmalla kuin dieselin 17:1), ja siksi se on huomattavan hiljainen.

IVECO Cursor 13 NP -moottori on suojattu kahdella patentilla: ensimmäinen patentti, jonka suojausprosessi on meneillään, on FTP Industrialin omistama iskukontrolliominaisuus (knock control). Sen avulla suorituskyky ja polttoaineiden yhteensopivuus paranee, ja se myös suojelee moottoria ja kolmitoimikatalysaattoria sytytyskatkoilta.

Toinen patentti koskee FTP Industrialin omistamaa reaktiivista ilmavirran hallintajärjestelmää, uutta stoikiometrisen suhteen ohjauslogiikkaa vaihteiden vaihdossa. Näin voidaan varmistaa jatkuva vääntömomentti AMT-vaihteita vaihdettaessa, mikä mahdollistaa maksimaalisen suorituskyvyn ja vaihteen vaihtamisen ennennäkemättömän nopeasti.

Stralis NP 460 on ensimmäinen maakaasukuorma-auto, jossa on uusimman sukupolven automaattivaihteisto eli uusi 12-vaihteinen automaattinen HI-TRONIX-vaihteisto, joka edustaa luokkansa edistyneintä teknologiaa: 99,7 prosentin tehokkuus, uskomaton kestävyys sekä luokkansa parhaat vaihdejakauma (16,7) ja vääntömomentin ja painon suhde. Uusi vaihteisto lyhentää vaihteen vaihtoaikaa 10 % edelliseen malliin verrattuna ja tarjoaa useita muita toimintoja, kuten heijaustoiminnon, neljä peruutusvaihdetta ja uusia mahdollisuuksia voimanottoon. HI-TRONIXissa on vakiovarusteena integroitu hydraulinen hidastin ja mäkilähtöavustin kuljettajan ja kuorman turvallisuuden takaamiseksi. 

Moottorin erinomaisen polttoainetehokkuuden lisäksi ajoneuvossa on polttoainetta säästäviä ratkaisuja, kuten AJOTAVAN ARVIOINTI, jolla valvotaan ja parannetaan kuljettajien ajotapaa, nopeuden ja vääntömomentin rajoitin ECOSWITCH sekä ECOFLEET, joka takaa tehokkaimman vaihteenvaihtostrategian. Näiden lisäksi polttoaineen kulutusta vähentävät ajoneuvon optimoitu taka-akseli ja ekorenkaiden alhainen vierintävastus. Kuorma-autossa on myös integroitu HI-CRUISE-ajojärjestelmä, joka hyödyntää GPS-pohjaisia järjestelmiä, kuten ennakoivaa vakionopeudensäätöä ja vaihteen vaihtoa ja parantaa renkaiden eco-roll -toimintoa entisestään.

Tankkiyhdistelmiä kaikkiin tehtäviin

Stralis NP 460 tarjoaa laajan valikoiman polttoainesäiliöyhdistelmiä, jotka sisältävät pitkiä ja lyhyitä versioita, oikealle tai vasemmalle puolelle asennettavia malleja sekä LNG- ja CNG- tankkeja, jotta ajoneuvo voidaan räätälöidä asiakkaan tarpeiden mukaiseksi. Nivellettyihin vakiomallisiin kuorma-autoihin on tarjolla kolmen kokoisia LNG-tankkeja. Näin ajoneuvo voidaan räätälöidä siten, että alustassa on riittävästi tilaa asiakkaan tehtävien vaatimia lisälaitteita varten. Pienet säiliöt säästävät jopa metrin tilaa, johon voidaan asentaa komponentteja kuten säiliöautojen kompressoreita. Vasen säiliö voidaan myös jättää pois, jolloin saadaan tilaa suuremmille komponenteille.

Daily 4x4 laajemmalla mallistolla

Iveco esittelee myös huomattavia uudistuksia läpikäyneen Daily 4x4 -sarjan uusimman sukupolven, jota on ensimmäistä kertaa laajennettu siten, että se tarjoaa täyden valikoiman ajoneuvoja kaikille teille ja maasto-oloihin. Näyttelyn kruunaa Daily Hi-Matic, joka on varustettu erittäin tehokkaalla dieselmoottorilla ja kehittyneellä 8-vaihteisella automaattivaihteistolla, joiden ansiosta se tarjoaa alhaisten päästöjen lisäksi myös äärimmäisen ajomukavuuden.

IVECO esittelee tärkeän uutuuden, joka tuo ensimmäistä kertaa tarjolle täyden valikoiman ajoneuvoja kaikille teille ja maasto-oloihin ohjaamo- ja pakettiauto- sekä miehistöohjaamoversioina: uusimman sukupolven Daily 4x4:n. Tämän IVECOn ”minne vain menevän” ajoneuvon valikoimaa on laajennettu uusilla versioilla. Näihin kuuluu markkinoiden ensimmäinen kokonaismassaltaan 7-tonninen 4x4 -ajoneuvo, jonka hyötykuorma on jopa 4 300 kg ja pisin korivaihtoehto jopa 5 m. Uuden sukupolven 4x4 kätkee sisälleen myös IVECOn Hi-Matic- vaihdelaatikon ja tärkeitä turvaominaisuuksia, kuten ABS-levyjarrut ja erityisesti tälle 4x4-ajoneuvolle suunnitellun ESP-ajonvakautusjärjestelmän.

Stralis_X_Way.jpg

STRALIS X-WAY

Stralis X-WAY, IVECOn kuorma-auto mallisarja on kehitetty erityisesti ammatti- ja rakennusalan logistiikkatehtäviin ja se on TÄYDELLINEN RATKAISU maantietehtäviin, joissa vaaditaan myös kevyttä maastoajoa.

Stralis X-WAY erottuu joukosta äärimmäisen alhaisten kokonaiskäyttökustannustensa (TCO) ansiosta. Lisäksi se tarjoaa IVECOn parasta polttoainetehokkuutta ja maantieteknologiaa, kuten patentoidun Hi-SCR-tekniikan, joka ei vaadi paikoillaan olevan ajoneuvon regenerointia.

Viimeistelty moduulirakenne ja tehtävälähtöisyys mahdollistavat laajan tuotevalikoiman ja tarjoavat asiakkaille mahdollisuuden räätälöidä ajoneuvonsa omien tarpeidensa mukaan – ilman kompromisseja.

IVECO on lanseerannut aivan uuden Stralis X-WAY -sarjan, joka on suunniteltu erityisesti rakennusalan logistiikkatehtäviin ja kaupunkikuljetuksiin. Siinä yhdistyvät IVECOn parhaat polttoainetehokkuus- ja turvallisuusteknologiat sekä legendaarinen offroad-kestävyys. Kestävimmät ajoneuvot tunnistetaan näistä ominaisuuksista, ja ne tarjoavat loistavaa tuottavuutta ja ennätyksellisen alhaiset käyttökustannukset.

Uudelle sarjalle on ominaista suuri valikoima moduuliratkaisuja ja se sisältää useita erilaisia versioita, jotka voidaan räätälöidä vastaamaan kaikkien tehtävien erityistarpeita. Loistavan joustavuutensa ansiosta Stralis X-WAY tarjoaa täydellisen ratkaisun useisiin vaihteleviin käyttötarkoituksiin – kevyistä kippilavoista aina betonisekoittimiin.

AINUTLAATUINEN TCO: IVECON EDISTYKSELLISINTÄ TEHOKKUUTTA JA SUORITUSKYKYÄ

Stralis X-WAY yhdistää IVECOn edistyksellisimmät maantieajotoiminnot tutkittuun polttoaineenkulutusta vähentävään teknologiaan, joka johtavan teknologisen palveluorganisaatio TÜV SÜD:n mukaan vähentää Stralis XP:n polttoaineenkulutusta 11,2 prosenttia. Täysin uudistettu voimansiirtolaitteisto on nostanut suorituskyvyn ja polttoainetehokkuuden uudelle tasolle. Patentoitu Hi-SCR-jälkikäsittelyjärjestelmä saa aikaan jopa 97 prosentin vähennyksen NOx-päästöissä, mikä on markkinoiden paras saavutus. Järjestelmän ansiosta regenerointia ei tarvita ajoneuvon seisoessa paikoillaan, ja se myös pienentää huoltokustannuksia ja maksimoi ajoneuvon ajoajan. Ajoneuvoluokan paras automaattinen Hi-Tronix-vaihteisto on saatavilla 12- ja 16-vaihteisina vaihtoehtoina. Sähkö- ja elektroniikka-arkkitehtuuri HI-MUX mahdollistaa kaikkien polttoainetta säästävien ja turvallisuuteen liittyvien toimintojen käytön. Näihin kuuluu myös edistyksellinen HI-CRUISE- järjestelmä, joka hallinnoi ajoavustajan toimintoja, kuten eco-roll-toimintoa, ennakoivaa vaihteistoautomatiikkaa ja ennakoivaa vakionopeudensäädintä. Se sisältää myös älykkään 120A:n generaattorin, älykkään kompressorin ja älykkään servopumpun, jotka minimoivat polttoaineenkulutuksen kaikissa tilanteissa. Lisävarusteet, kuten levyjarrut, laskevat käyttökustannuksia entisestään.

TEHTÄVÄKESKEINEN VALIKOIMA: USEAT KOKOONPANOT JA MODUULIRATKAISUT TARJOAVAT HUIPPULUOKAN JOUSTAVUUTTA

IVECO tarjoaa runsaasti mahdollisuuksia kattavalla valikoimallaan, joka sisältää kaksi- ja neliakselisia malleja ja 8x4 tridem-mallin; vetoautoja ja alustaversioita; laajan valikoiman moottoreita, vaihteistoja ja Multipower-voimanottoja, kuten uusi sandwich-voimanotto, josta saadaan jopa 2 450 Nm:n vääntömomentti; kolme moottoria (Cursor 9, Cursor 11, joka on uutta 6x4- ja 8x4-versioissa, sekä Cursor 13) sekä kolme vaihteistoa (manuaalinen, automaattinen Allison-vaihteisto ja automatisoitu 12- tai 16-vaihteinen ZF Hi-Tronix).

Stralis X-WAY on saatavilla kolmena eri ajoneuvovariaationa, jotka täyttävät kaikki asiakkaidemme tarpeet. Valittava kokoonpano riippuu siitä, minkä verran ajoneuvoa käytetään maastossa: On-versiosta löytyvät kaikki maantieominaisuudet, kuten optimaalinen näkyvyys ja helppo ohjaamoon pääsy. Lisäksi malli on nyt saatavilla myös moniakselisina versioina. Off- versio tarjoaa erinomaista liikkuvuutta maastossa ja täyttää  offroad-ajoon  liittyvät  vaatimukset. ON+ taas sijoittuu näiden kahden välimaastoon ja on suunnattu asiakkaille, jotka tarvitsevat parhaan sekoituksen maantie- ja maastoajo-ominaisuuksia.

VOIMAA JA PITOA OFFROAD-AJOON: LEGENDAARISEN VANKKA ALUSTA JA HI- TRACTION

Stralis X-WAY yhdistää edistyksellisen onroad-tekniikan IVECOn legendaariseen alustarunkoon. Runko on tuttu IVECOn maastoajoneuvoista, jotka ovat vankkuudeltaan luokkansa huippuja.

Tämä kuorma-auto selviytyy helposti offroad -tehtävistä varustelunsa ansiosta, johon kuuluu esimerkiksi uusi hydrostaattinen HI-TRACTION-voimansiirto: se tuo tarvittaessa hydraulisesti lisäpitoa etupyöriin, mikä parantaa ajoneuvon vakautta ja kuljettajan turvallisuutta vaikeissa maasto-olosuhteissa.

YLIVOIMAISTA MUKAVUUTTA – KUTEN PARHAISSA KAUKOLIIKENTEEN MAANTIEAJONEUVOISSA

Stralis X-WAYn modulaarinen suunnittelu koskee myös ohjaamoa. Asiakas voi siis valita ohjaamon, joka soveltuu parhaiten hänen työhönsä ja tien päällä vietettävään aikaan: AD- ohjaamossa (Active Day) on lyhyt hytti matalalla katolla ja AT-ohjaamossa (Active Time) on nukkumahytti ja matala tai keskikorkea katto. Parasta mukavuutta tarjoaa makuuohjaamolla varustettu Hi-Way-ohjaamo, joka voitti Vuoden kuorma-auto -palkinnon vuonna 2013. Se on suunniteltu erityisesti pitkille matkoille ja korostaa kuljettajan mukavuutta. Kuljettajat pääsevät nauttimaan samasta mukavuudesta niin pitkillä matkoilla kuin lyhyemmillä, rakennustyömaille suuntaavilla offroad -matkoillakin.

25.02.2024 12.00Lämmöksi Oy: Lämpöä metsästä kokonaispalveluna
24.02.2024 13.13Tavaraa määränpäähän kuljetettaessa tulisi välttää takaisinpäin kuljetusta
24.02.2024 12.00Metsäkoneilla riittää töitä - kalusto siirtyy tyylikkäästi
23.02.2024 18.00KATSO TÄSTÄ 23.2. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
23.02.2024 17.12Kuopion Savilahden robottibussin nimeksi Välkky
23.02.2024 15.00Kainuuseen lähes 1000 hehtaaria uusia luonnonsuojelualueita
23.02.2024 9.00Metsänomistajat ja teollisuus voivat saada enemmän arvoa puumassan sisältämistä arvokkaista piilevistä ainesosista
22.02.2024 12.30Ammattilehti koeajaa: Ford Transit Custom AWD - vihdoinkin neliveto!
22.02.2024 9.03Kuitu- ja energiapuun hinnat nousivat ennätyskorkeiksi vuonna 2023
22.02.2024 8.44THL ja Valvira alkoholin kotiinkuljetuksesta: Lainsäädäntö ja valvonta on suunniteltava vastuullisesti
22.02.2024 8.29IVECO Finland Oy on valinnut vuoden 2023 parhaat suorittajat verkostossaan
21.02.2024 17.40Nokian Tyres Hakkapeliitta TRI M+S -traktorirenkaasta kaksi uutta kokoa
21.02.2024 17.00Tutkimus valaisee kuorma- ja linja-autonkuljettajien saatavuuden haasteita Suomessa
21.02.2024 14.00Seuraa Äänekoskelle rakentuvan kertopuutehtaan rakennustöiden etenemistä reaaliaikaisesti verkossa
21.02.2024 12.10Koeajettua: Ford Transit Custom AWD - vihdoinkin neliveto!
21.02.2024 11.00Volvo Truck Center Forssa uudistui
21.02.2024 8.11HydraSpecman Oulun uuden myymälän avajaiset nyt perjantaina 23.2. - tervetuloa!
21.02.2024 8.00SSAB ottaa VR:n kanssa käyttöön sähkörekat lähitoimituksissa
20.02.2024 16.33Suoelinympäristöjä ennallistettiin Tornatorin mailla ennätysmäärä vuonna 2023
20.02.2024 10.00Ponssen tilinpäätös 1.1.-31.12.2023 - liikevaihto kasvoi 821,8 miljoonaan euroon
20.02.2024 9.00Karjalan ja Savon ratojen parantaminen aloitettava pikaisesti
19.02.2024 16.113D & New Materials -messut yhteistyöhön Suomen suurimman valmistavan teollisuuden yritysverkoston kanssa
19.02.2024 9.33Poronhoito aikaisempaa kannattavampaa
19.02.2024 8.49Tilastokeskus: Inflaatio palautunut maltilliselle tasolle
18.02.2024 15.00Tuulilasin kunto on tärkeä osa liikenneturvallisuutta
18.02.2024 11.00Pulpwood Online -viestintäsivusto on julkaistu
17.02.2024 11.00Metsä Group ja ANDRITZ tähtäävät kunniahimoisiin ilmastotavoitteisiin
16.02.2024 21.00KATSO TÄSTÄ 16.2. TALVITIEPÄIVÄT ERIKOISLÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
16.02.2024 8.00Renault Trucks rakentaa uuden logistiikkakeskuksen Lyoniin
15.02.2024 21.00Nisula Forestilla uusi jälleenmyyjä Japanissa: Forest System Co., Ltd.
15.02.2024 14.24Vahvan tuloksen vuonna 2023 tehnyt Valmet aloittaa muutosneuvottelut Palvelut- ja Paperit-liiketoimintalinjoissaan
15.02.2024 14.01Tasavallan presidentin virkaanastujaiset järjestetään 1. maaliskuuta 2024
15.02.2024 9.23Lentolaskenta paljasti läntisen Uudenmaan hirvitiheyden odotettua suuremmaksi
15.02.2024 9.14ELY-keskus tehostaa maanteiden talvikunnossapidon valvontaa Keski- ja Itä-Suomessa
14.02.2024 12.12MEP Elsi Katainen: Pitkien ajoneuvoyhdistelmien rajat ylittävä kulku turvattu liikennevaliokunnassa
14.02.2024 10.24Suomen villisikakanta kaventuu entisestään
14.02.2024 8.47Stora Enso tähtää kasvaviin puunhankintamääriin kotimaassa
13.02.2024 12.55Retro Trucks Lahes 4.5.2024
13.02.2024 12.50Uusien hyötyajoneuvojen rekisteröinnit EU 2023: pakettiautot +14,6%, kuorma-autot +16,3%, linja-autot +19,4%
13.02.2024 11.00Talvitiepäivillä suomalaista talvikunnossapidon kalustoa ja tiealan asiantuntijaseminaari 14.2.-15.2.2024
13.02.2024 8.00Neste avaa ensimmäisen, valtatie 3:n varrelle sijoittuvan raskaan liikenteen suurteholatauspalvelunsa Janakkalan Linnatuulen liikenneasemalle
13.02.2024 7.50Kangasalalaiselle metsäasiantuntija Heikki Haralalle "Työyhteisön hyvä tyyppi" -stipendi
12.02.2024 17.10Metsä Group suunnittelee merkittävää investointiohjelmaa pehmopaperitehtaalleen Mänttään
12.02.2024 17.00Kuusenkuoren varastointitapa vaikuttaa niiden sisältämien yhdisteiden hyödynnettävyyteen
12.02.2024 11.00Panssarilaiva Ilmarisen hylyn saneerauksen kilpailutus käynnistyy
12.02.2024 9.11Haminan akkumateriaalitehtaalle myönnettiin ympäristölupa
12.02.2024 8.00Gasum hoitamaan Wasalinen päästöoikeussalkkua
12.02.2024 7.55Vaihtotase oli tasapainossa vuoden 2023 joulukuussa - tavaraviennin arvo laski 19 % vuodentakaisesta
11.02.2024 10.00Kaasu nostaa suosiotaan raskaan kaluston käyttövoimana
10.02.2024 13.00Selvitys vaarallisten aineiden kuljetuksista julkaistu
10.02.2024 11.00Kasvatuskokeiden hoitotoimenpiteitä ja uuden kokeen perustamistöitä Solbölen tutkimusmetsässä
10.02.2024 9.00Teollisuustuotanto väheni joulukuussa 2023 sekä vuodentakaisesta että edellisestä kuukaudesta
09.02.2024 20.00KATSO TÄSTÄ 9.2. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
09.02.2024 16.01Veho luopumassa autovuokrausliiketoiminnasta
09.02.2024 11.00Pankkitunnuksia kalastellaan OmaKanta-palvelun ja suomi.fin nimissä - Älä klikkaa viesteissä olevia linkkejä
08.02.2024 11.40Fiat Professionalin päivitetty hyötyajoneuvomallisto sai Suomen hinnat
08.02.2024 11.30Metsänomistaja! näin erilaiset tulot ilmoitetaan verotuksessa
08.02.2024 11.22Pajero nostettiin Japanin autoteollisuuden Hall of Fameen
08.02.2024 11.00Hakkuut jäivät 69 miljoonaan kuutiometriin - kasvu oli poistumaa suurempi
08.02.2024 8.00MAN kasvatti myyntiä merkittävästi vuonna 2023
07.02.2024 15.15"Pyrypeltihousut" ja "pyrypeltiautot"
07.02.2024 12.00Uudistushakkuissa kaadettu puusto on Etelä-Suomessa aiempaa järeämpää
07.02.2024 11.00Nimitykset: Pasi Nieminen nimitetty Kesla Oyj:n toimitusjohtajaksi
07.02.2024 9.00Oy Kati Ab luottaa Maxilift-nostureihin kairauksen tukitoiminnoissa
06.02.2024 16.00Hyundai toimittaa täysin sähköisen kevyen hyötyajoneuvon Ivecolle
06.02.2024 14.00Koskelainen testasi ensimmäisten joukossa Scanian ProCare -​​palvelua
06.02.2024 9.10Valtioneuvosto kannattaa komission tavoitetta yhdistettyjen kuljetusten lisäämisestä
06.02.2024 8.00Tammikuussa 2024 ensirekisteröitiin 6 589 uutta henkilöautoa
05.02.2024 18.00MP 24 -messut houkutteli nuorisoa paikalle, kaupallisuus kohdillaan
05.02.2024 11.40Valtakunnallinen metsävisa järjestetään 7.2. yli 300 koulussa
05.02.2024 11.30Viime jahtikaudella hirvenmetsästykseen osallistui noin 100 000 metsästäjää
04.02.2024 10.00Kivihiilen kulutus väheni 42 % vuonna 2023
03.02.2024 14.00Tehopäivät Lahden myymälässä ja huoltokorjaamolla 14.2.
03.02.2024 12.00Onko tässä Suomen kansainvälisin jälleenmyyjäkokous?
02.02.2024 23.00KATSO TÄSTÄ 2.2. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
01.02.2024 14.55MAN on sähkölinja-autojen markkinajohtaja Euroopassa
01.02.2024 12.00Iveco tuomassa markkinoille täysin uuden sähköpakettiautomallin Dailyn rinnalle
01.02.2024 10.49Autovalmistajien ja asiakkaiden näkemyserot autoilun suuntaviivoista näkyy uusien autojen kaupassa
01.02.2024 9.28Nimitykset: Jari Mennala John Deere Forestry Oy:n uudeksi toimitusjohtajaksi
31.01.2024 16.20Vihreällä kierrätystä - Sennebogen 825E
31.01.2024 10.44EU:n tyyppihyväksyntäsäännöt vaikuttavat myös kuljetusyrittäjiin
31.01.2024 10.17Ponsselta uuden sukupolven digitaalisten palveluiden alusta ja metsäkoneiden hallintajärjestelmä
31.01.2024 10.10Volvolta uusi FM Low Entry - Tarjolla vain sähköautona
31.01.2024 10.02Hiabille merkittäviä kuormausnosturi- ja ajoneuvotrukkitilauksia Yhdysvalloissa
31.01.2024 8.00Metsien muutosten vaikutukset korostuvat Itä- ja Pohjois-Suomessa
30.01.2024 12.00LUE TÄSTÄ! Talven jättikokoinen Metsäalan Ammattilehti on ilmestynyt
30.01.2024 9.00SKAL Kuljetusbarometri: Yritykset seuraavat polttoaineen kulutusta, päästöjen raportointi ei kovin yleistä
29.01.2024 17.03Janne Loponen nimitetty Ponsse Latin America Ltda:n toimitusjohtajaksi
29.01.2024 13.52Ponsse toivottaa kaikki tervetulleiksi 31.1. järjestettävään Ponsse Studio ‑verkkotapahtumaan
29.01.2024 13.44Työttömiä työnhakijoita joulukuussa liki 300 000
29.01.2024 11.23Finnair peruu noin 550 lentoa poliittisen lakon vuoksi 1.-2. helmikuuta
29.01.2024 10.01Volvo esittelee uuden FH Aeron kaukoliikennemallin
28.01.2024 15.00Laadukas ritiläauto tehostaa metsäkone urakointia
27.01.2024 10.00Energian tuonnin arvo laski 40 % vuoden 2023 tammi-syyskuussa
26.01.2024 22.00KATSO TÄSTÄ 26.1. LÄHETYS! Kooste Kuopion Konepäiviltä - Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
26.01.2024 14.00Työnantajien selvitys: Perusosaamista sekä panostuksia vientiteollisuuden kriittisiin osaajatarpeisiin on vahvistettava nopeasti
26.01.2024 7.55Japanilainen Marubeni Corporation ja espoolainen Nordic Bioproducts Group Oy solmineet yhteistyösopimuksen ? tarkoituksena edistää biomassan kestävää käyttöä
25.01.2024 16.00Koneosapalvelun Mertala pätevöityi - Nosturitarkastukset nyt myös Lappeenrannan alueella
25.01.2024 13.456-tiellä Korian kohta -hanke käyntiin helmikuussa
25.01.2024 12.35Merialueen kaupallisten kalastajien kokonaissaalis kasvoi edellisvuodesta

Näytä lisää »