John Deeren IBC-kärkiohjaus lyönyt läpi Suomen markkinoilla - nyt saatavilla myös harvesteriin23.07.2018 18.33
Maailman johtava metsäkonevalmistaja John Deere Forestry tekee hyvää työtä kotimaan markkinoilla. Myynnin positiivisen kehityksen taustalla on uudet edistykselliset konemallit ja vahva panostus jälkimarkkinointipalveluihin. (kuva: John Deere esitteli vuonna 2013 mullistavan IBC-kärkiohjauksen kuormatraktoreihin ja siitä tuli menestys; tänä päivänä lähes kaikki Suomeen myytävät kuormatraktorit on varustettu kärkiohjauksella.) John Deere Forestry on globaali markkinajohtaja CTL-metsäkoneissa, jotka kaikki valmistetaan Joensuun tehtaalla. - Metsäkonevalmistuksessa on eletty jo vuosia hyviä aikoja ja Joensuun tehtaasta valmistuu koneita ennätyksellistä tahtia. Kotimaan kovasti kilpailluilla markkinoilla olemme tehneet pitkäjänteistä työtä ja John Deere asiakkaat ovatkin tyytyväisiä sekä tuotteisiimme että palveluihimme. Vahvasti viime aikoina Suomeen investoineessa metsäteollisuudessa on hyvä draivi päällä ja urakoitsijoilla on ympäri maata täystyöllisyys jopa läpi kesän, mikä näkyy positiivisesti myös metsäkonekaupassa, kertoilee John Deere Forestry Oy:n Suomen aluejohtaja Mika Hannonen. (kuva: - FinnMetkossa on luvassa jälleen alaa mullistavia kone- ja tuoteuutuksia joten tervetuloa tutustumaan, kutsuu John Deere Forestry Oy:n Suomen aluejohtaja Mika Hannonen.) IBC-kärkiohjaus lyönyt läpi myös harvestereissa Jatkuvan asiakaslähtöisen tuotekehityksen tuloksena John Deere on esitellyt tasaiseen tahtiin uusia metsäkonemalleja, jotka näyttävät suuntaa koko alan kehitykselle. - John Deere esitteli vuonna 2013 mullistavan IBC-kärkiohjauksen kuormatraktoreihin ja siitä tuli menestys; tänä päivänä lähes kaikki Suomeen myytävät kuormatraktorit on varustettu kärkiohjauksella. Viime kesänä Elmia Woodissa maailman ensiesittelyssä oli IBC-kärkiohjaus harvestereihin, mikä on todella suuri tekninen harppaus kuljettajan työtä helpottamaan samalla kun tehokkuus nousee, sanoo Hannonen. Harvesterin kärkiohjaus on lyönyt itsensä läpi Suomessa ja ympäri maailmaakin todella nopeasti. - John Deere 1270G -harvestereita varustettuna kärkiohjauksella on toimitettu kotimaan asiakkaille tammikuusta lähtien ja asiakkailta saatu palaute on todella hyvää. Nyt kärkiohjauksen saa myös uuteen 1170G -harvesteriin ja kaikki myydyt koneet onkin tilattu sillä, ilmoittaa Hannonen. Koeajokiertue oli menestys John Deere Forestry esitteli uutta harvesterin IBC-kärkiohjausta koeajokiertueella, mikä vieraili kevään aikana laajasti eri puolilla maata. - Koeajettavana oli kärkiohja- uksella varustetut uudet John Deere 1170G -harvesterit 6- ja 8-pyöräisinä versioina harvennus- ja päätehakkuille - painoltaan 20 500 kiloisen koneen soveltuessa erinomaisesti myös pehmeille maille. Kiertue oli kaikin puolin menestys ja suurella joukolla tapahtumapaikkakunnille saapuneet metsäkonealan ammattilaiset ylistivät kärkiohjausta koajojen jälkeen. Järjestelmä helpottaa kuljettajan työskentelyä ja vähentää häneen kohdistuvia rasituksia, jolloin operointiin pystyy keskittymään tarkemmin ja työssä myös jaksaa paremmin, sanoo Hannonen. Pitkäteliset kuorma-traktorit suosittuja John Deeren kattavasta kuormatraktorimallistosta Hannonen nostaa esille pitkäteliset 1210G ja 1510G -koneet, joita on myyty Suomeen todella hyvin. - Pehmeillä mailla pitkätelinen on omassa luokassaan ja puuta saadaan kyytiin enemmän ilman että pintapaineet kasvaa. Rakenne tekee koneesta vakaan ja rauhallisesti etenevän myös kovemmilla alustoilla ajettaessa, jolloin ajonopeutta voidaan kasvattaa. Pitkätelioptio on tullut saataville myös 1110G -kuormatraktorista mikä tulee olemaan yksi hyvä vaihtoehto suomalaisille urakoitsijoille, toteaa Hannonen. Koneet pidetään tuottavassa työssä John Deeren toiminnassa jälkimarkkinointipalvelut ovat olleet aina keskiössä. - Meillä on tarjota erittäin vahva maanlaajuinen palveluverkosto metsäkoneasiakkaiden käyttöön. Tehtävämme on varmistaa toiminnallamme että koneet toimivat luotettavasti ja niiden käyttöaste on korkea. Yhä useampi asiakkaamme valitsee koneeseensa huoltosopimuksen jolloin he voivat keskittyä oleelliseen eli urakointiin ja huoltohommat jätetään ammattilaisille, sanoo Hannonen.
|